Стан викладання географії у І семестрі 2022/2023 н.р.

Про матеріал
Наказ "Про стан викладання географії в 2022/2023 н.р." довідка до наказу додається.
Перегляд файлу

УКРАЇНА

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ

АДМІНІСТРАЦІЇ СЛОБІДСЬКОГО РАЙОНУ

ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

ХАРКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ

ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 90

ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

НАКАЗ

 __________________        №_____

 

Про якість викладання та рівень

навчальних досягнень учнів

6-11 класів з предмету географії

у І семестрі 2022/2023 навчальному році

 

    Згідно з річним  планом  роботи закладу, у жовтні-листопаді 2022/2023 навчального року перевірявся стан  викладання  географії. Комплексне вивчення на основі розробленої пам’ятки дало можливість охопити всі питання та зосередити увагу на провідних проблемах.

    Під час вивчення відвідано та проаналізовано уроки, проведено бесіди з вчителем та учнями, досліджено рівень навчально-матеріального й методичного забезпечення та ефективність його використання в навчально-виховному процесі.

     У школі працює один вчитель географії:

  • Лобусов Геннадій Олександрович, «спеціаліст вищої категорії» та «старший учитель».

       Лобусов Геннадій Олександрович володіє  теоретичним   матеріалом, ефективними   формами  та  методами  організації  освітнього процесу. Педагогічна майстерність Лобусова Г.О. виявляється у вмінні створити позитивну мотивацію навчання, спільно з учнями визначити очікувані результати  та спрямувати освітню діяльність на їх досягнення, застосовуючи при цьому різні форми дистанційного навчання: хмарні сервіси- генератор ребусів та пазлів, які розвивають просторове та картографічне уявлення, використовує тести,  відеоматеріали української школи Он-лайн. Геннадій Олександрович  систематично  працює над  розвитком  творчих  здібностей  учнів. Використання  вчителем  проблемно-пошукових, продуктивних   методів  навчання забезпечують  високу  результативність  уроку.

      Вчитель працює над формуванням наукових поглядів на природу і взаємодію суспільства і природи, забезпечуює розвиток просторового мислення учнів, працює  над формуванням умінь зіставляти наукові факти та візуальні спостереження, що веде до розвитку абстрактно-логічного мислення. Формуює  в учнів уміння користуватися джерелами географічної, політичної, економічної інформації. Широко використовуює  практичні і краєзнавчі аспекти викладання географії, які реалізуються в практичних роботах.

    Відвідані  уроки  показали, що  вчитель систематично працює над  формуванням основних  груп   компетентностей, які  продемонстрували  учні:

- знання  ключових  слів  і  суттєвих  ознак  основних  географічних  понять, характерних  ознак  компонентів  природи, природних  комплексів,  їх  просторове  розміщення,  принципи  просторової  організації   населення, господарської   та  соціальної  сфери.

- комплексне, просторове, соціально-орієнтоване  уявлення  про  Землю, географічну  картину  світу;

- володіння  елементами  географічної  культури, методами  досліджень  довкілля;

- визначення, порівняння та  класифікація  географічних  об’єктів  та  явищ  за  їх  описом, ознаками, аналіз  географічної  інформації  в  різних  формах (табличній, картографічній, графічній),  установлення причинно-наслідкових  зв’язків  та  закономірностей  в географічній   оболонці.

- оцінювання взаємодії  і  взаємовпливу   людини  і  природи  в  просторі  й  часі, виявлення здатності використовування  географічних  знань  для  вирішення  нових  географічних  задач.

   Але під час вивчення стану викладання географії виявлені й недоліки в роботі:

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Визнати досвід роботи вчителя географії задовільним.

2. Учителю  географії Лобусову Г.О. :

1) Здійснювати  індивідуально - корекційну  роботу.

2) Спрямовувати  діяльність учнів на  творчий підхід до виконання завдань.

3) Ширше  використовувати  географічні джерела інформації при вивченні матеріалу.

4) Організовувати  проектну  діяльність учнів, спрямовану  на  розв’язання екологічних проблем  довкілля.

5) Ширше  використовувати  інформаційні  технології викладання предмету.

6) Працювати  над  формуванням  в  учнів  навичок  самостійного  здобування  знань,  орієнтування  на  компетентнісний  підхід   до  навчання, на  самореалізацію   особистості.

3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

 

Директор школи Г.М. БОГДАНОВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                        Додаток

до наказу Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №90

Харківської міської ради

Харківської області

від _________ № _____

 

Аналітична довідка

за підсумками перевірки стану викладання географії

Мета: 

- вивчення питання  якості стану викладання географії та дотримання державних вимог щодо змісту, обсягу навчальних програм та рівня компетенції учнів з географії;

- проаналізувати роботу вчителя по формуванню та розвитку пізнавальних інтересів учнів, створенню та реалізації плану індивідуальних освітніх траєкторій учнів;

- здійснення запровадження учителем диференційованого особистісно зорієнтованого підходу у освітній діяльності;

- побудова системи роботи вчителя зі здібними учнями;

- вивчення методики викладання географії, системи опитування та оцінювання учнів.

Термін перевірки: з    04.10.2022 по 04.11.2022

Члени комісії:

- Богданов Г.М. – директор школи;

- Солдатьонкова А.О. – заступник директора з навчально-виховної  роботи;

- Бут О.М. - заступник директора з навчально-виховної роботи.

Методи:

- онлайн спостереження, співбесіди з учнями та вчителями;

- моніторинг рівня навчальних досягнень учнів;

- спостереження за дотриманням методичних вимог при викладанні    географії;

- моніторинг результативності  індивідуальної роботи зі здібними учнями.

1. Аналіз якісного складу педагогічних працівників.

з/п

 

ПІБ

вчителя

 

Освіта, який ВНЗ і коли закінчив

Спеціальність за дипломом

Педагогічний стаж

Категорія, звання; рік останньої атестації

Тижневе навантаження по предмету

1.

Лобусов Геннадій

Олександрович

ХДПУ ім. Г.С. Сковороди

учитель історії та географії

30 років

«спеціаліст вищої категорії», «старший учитель», 2018

19

 

  1. Навчальний кабінет в наявності
  2. Шкільна документація:

3.1.Аналіз роботи шкільного методичного об’єднання щодо організації освітнього процесу:

 

Предмет експертизи

 

Ступінь реалізації показників

Рекомендації

Відсутній

Недостатній

Достатній

Оптимальний

План роботи:

- конкретність визначення мети, завдань

 

 

 

 

 

 

 

 

+

 

У планах роботи необхідно відмічати дату виконання заходів та відповідальних.

У планах роботи необхідно відмічати результат виконання заходів, вказувати документ виходу

- аналіз роботи методичного об’єднання за минулий навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

+

- планування роботи методичного об’єднання на поточний навчальний рік;

 

 

 

 

 

 

+

- визначення термінів проведення заходів та відповідальних;

 

 

 

+

 

Робота творчих груп

 

+

 

 

Спланувати роботу творчих груп

Робота школи молодого вчителя

 

+

 

 

Залучати викладачів методичного об’єднання до роботи у школі молодого вчителя

Предметні тижні

+

 

 

 

Активізувати роботу вчителів методичного об’єднання з проведення предметного тижня

Організація методичної роботи на діагностичній основі

 

 

+

 

Систематизувати роботу щодо діагностування освітнього процесу

 

3.2.Виконання нормативних вимог щодо ведення шкільної документації:

 

Предмет експертизи

Ступінь реалізації показників

Зауваження

Відсутній

Недостатній

Достатній

Оптимальний

Календарні плани

 

 

 

+

-

Поурочні плани

 

 

+

 

Не завжди конспекти адаптовані під кожен клас у паралелі; недостатньо диференційованих видів завдань

Класні журнали

 

 

+

 

Порушуються рекомендації щодо оформлення записів аудіювання, читання

Зошити учнів

 

 

+

 

Порушується періодичність перевірки робочих зошитів учнів

 

  1. Позакласна та позашкільна робота

Згідно наказів Управління освіти району у школі проходять перші етапи предметних олімпіад. У листопаді пройшла олімпіада з географії.

     5. Контроль:

Відвідано онлайн уроків

Кількість відвіданих онлайн уроків

Всього

Директором школи

Заступником директора

6

4

2

 

  1. Результати семестрового оцінювання з географії

Клас

І рівень

ІІ рівень

ІІІ рівень

ІV рівень

6-А

-

1

11

11

6-Б

-

7

12

6

7-А

-

2

16

10

7-Б

-

4

8

14

8-А

-

3

18

7

8-Б

-

2

21

6

9-А

-

3

18

5

9-Б

-

8

10

2

9-В

-

6

14

6

10-А

-

2

13

9

11-А

-

2

9

5

Загальні висновки

Перевірка показала, що одним із вирішальних факторів стану шкільної освіти є рівень фахової та методичної підготовки вчителя, його кваліфікація та відношення до навчально-виховного процесу.

За навчальним планом на вивчення географії в 6-11-х класах відведено таку кількість годин, а саме:

Клас

 години за навчальним планом

6 клас – 2 години

7 клас – 2 години

8 клас – 2 години

9 клас – 1,5 години

10 клас – 1,5 години

11 клас – 1 година

Отже, кількість годин відповідає нормативним вимогам. Додаткових годин на вивчення предмета Робочим навчальним планом не передбачено. Аналіз кадрового складу свідчить про достатній рівень забезпечення викладання географії в 6-11-х класах школи.

Аналіз стану вивчення рівня навчальних досягнень школярів та викладання географії показав, що вчитель систематично працює над підвищенням свого методичного та фахового рівня, дотримуючись нормативу проходження курсової перепідготовки – кожен рік.

Календарні плани вчителя складено з урахуванням методичних рекомендацій. Поурочні плани відображають роботу вчителя з виконання державних програм, індивідуальну і диференційовану роботу з учнями. Практичні роботи виконуються згідно до вимог програм.

Лобусов Г.О.досконало володіє методикою викладання свого предмета. Вчитель впевнений, що однією з найголовніших умов підвищення ефективності онлайн уроку є впровадження різних форм і методів роботи: робота з атласом онлайн; порівняльний метод, ілюстративний, демонстраційний, спостереження, онлайн екскурсії, захист творчих робіт, презентацій. У процесі формування географічних понять вчитель прагне повністю задіяти в навчанні інтелектуальний потенціал кожного учня. Головний акцент робить на глибокому розумінні та самостійному використанні знань у нестандартних ситуаціях, в успішному розв’язанні проблемних завдань.

Рекомендації:

  1. На уроках географії більше використовувати комп’ютерні тестові завдання, форми інтерактивного навчання.
  2. Щорічно поповнювати базу даних талановитих та обдарованих дітей, виявляти їх здібності, нахили, пізнавальну діяльність.

 

Директор школи                                                 Г.М.БОГДАНОВ

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Данилець Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Січкарчук Наталія Дмитрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 квітня 2023
Переглядів
4560
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку