Методичні рекомендації "Перша зустріч з батьками"

Про матеріал
Методичні рекомендації "Перша зустріч з батьками" через систему ігрових та тренінгових вправ продемонструвати батькам зміни в організації навчального процесу, які відбудуться при переході дитини з закладу дошкільної освіти до школи; дати відповіді на питання, які батьки розмістили на «Стіні запитань»; сприяти налагодженню контактів, створенню позитивної взаємодії, порозумінню.
Перегляд файлу

Зустріч з батьками

майбутніх першокласників НУШ.

 «Мандрівка до Нової української школи, або 
Батькам про те, що чекає учнів з 1 вересня»

Мета: через  систему ігрових та тренінгових вправ  продемонструвати батькам зміни в організації навчального процесу, які  відбудуться при переході дитини з закладу дошкільної освіти до школи; дати відповіді на питання, які  батьки розмістили на «Стіні запитань»; сприяти налагодженню контактів, створенню позитивної взаємодії, порозумінню. 

Пропедевтична робота: оформлення «Стіни запитань», на якій заздалегідь батьки майбутніх першокласників залишатимуть на стікерах питання, які їх турбують у зв’язку з переходом дитини до навчання у школі. 

Форма проведення: міні-тренінг 

Обладнання: м’яч, фліпчарт, папір для фліпчарту, маркери, клей, ножиці, кольоровий папір; мультимедійна презентація, комп’ютер, проектор. 

 

Вступ

  •                   Доброго дня, шановні батьки. Через деякий час щедрий і лагідний вересень розпочинається для вас і вашої дитини прекрасним святом Першого дзвоника. Ваш малюк стане не лише першокласником, він стане учнем Нової української школи. 

Сьогодні ви отримаєте відповіді на питання, які вас турбують, та станете учасниками мандрівки до Нової української школи. Але перед тим як ми почнем, хочу оголосити деякі правила наших зборів:

1. Правило «вільної ноги»

2. Правило «піднятої руки»

3. Правило «звертайся на ім’я»

4. Правило «дотримуйся тиші»

 

Зупинка перша -  «Інформаційна»

З 1 вересня 2018 року усі заклади загальної середньої освіти працюють в умовах Нової української школи. Її головна мета –створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті. Тут прислухаються думки школяра, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж сподобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.

Основні засади реформи шкільної освіти викладено в Концепції Нової української школи, яка містить інформацію про цінності реформи (як-от орієнтація на учня, педагогіка партнерства, справедливе фінансування тощо), основні компетенції та візію, яким має бути випускник НУШ.

         Навчання триватиме 12 років, 4 з них дитина навчатиметься у початковій школі за двома циклами: 

1-2 клас  адаптаційно-ігровий цикл, допоможе дитині звикнути до шкільного життя: навчання буде організовано через ігрову діяльність за сучасними методиками.

3-4 клас  буде основним циклом. Під час цього циклу буде формуватися почуття самостійності та відповідальності. Запроваджується предметне навчання та оцінювання. Учнів навчать самостійно робити вибір, пов’язувати вивченні із практичним життям. 

  •                   Ви готові далі дізнаватися про зміни? Тоді вперед! 
  •                   Так як наші діти йдуть до 1 класу і розпочинається адаптаційно-ігровий цикл навчання, наші батьківські збори буде проведено в ігровій формі – у формі мандрівки. Вперед!

 

Зупинка друга – «Ранкове коло»

Одне із нововведень – організація та проведення ранкових зустрічей, яке об’єднує учнів у колі. Ранкове коло – це щоденна практика, під час якої вчитель із учнями об'єднуються в коло та виконують декілька пізнавальних різнопланових діяльностей.

Пропонуювам   утворити   коло та   перетворитися  на дітей 6 років – майбутніх учня чи ученицю. 

Вправа «Розкажи про себе» 

Мета: сприяти створенню позитивного настрою та краще познайомитись

Обладнання: скринька з картками, на яких не закінчені речення 

Тривалість: 5 хвилин

Інструктаж: Учитель починає з себе. Дістає зі скриньки картку та продовжує речення. Наприклад: «Сьогодні зранку я перш за все …», «Щастя для мене …». Скринька передається по колу, кожен дістає одну картку, відповідає та передає скриньку далі.

Вправа «Привітання» 

Мета: сприяти запам’ятовуванню імен учнів класу, розвиток уваги 

Тривалість: 5 хвилин

Інструктаж: Учні стоять у колі, почерзі називають своє ім’я, звідки вони та коротко розповідають про себе.

  •                   Які ваші відчуття? Чи покращився настрій? 
  •                   Мета такої вправи позитивне налаштування на роботу, створення ситуації успіху та гарного настрою.  Такі заняття вчителі будуть проводити з першачками щоранку. У класі діти можуть сидіти на стільчиках, килимку, подушках для сидіння.

 

Зупинка третя – «Зміна освітнього середовища»

  •                   До організації  навчальних класів висуваються серйозні вимоги. Тепер учнівське місце повинно бути обов'язково одномісним, зручним і стійким. У навчальному просторі облаштовуються осередки. До всього оснащення прописані конкретні вимоги ергономіки та безпеки.

             Більшість часу діти працюватимуть у групах (по 4 чи 6), як сьогодні працюватимете ви. У процесі такої роботи учні вчаться ефективно взаємодіяти, розподіляти лідерство, розуміти, що робота також важлива для результату групи. 

Зміна освітнього середовища – це зміна ставлення до дитини: повага, увага до неї і прагнення знайти оптимальний спосіб для її ефективного навчання.

  •                   Для виконання наступного завдання, пропоную об’єднатися в групи. Оберіть цеглинку будь-якого кольору та сядьте по кольорам.  

Завдання: змоделювати  фізичне середовище в класі. Опишіть, якою ви бачите класну кімнату, що в ній повинно бути, а чого не потрібно.

Час виконання: 15 хвилин.

Після виконання роботи, відбувається презентація робіт.

 

Зупинка четверта – «Інтегроване навчання» 

  •                   У навчальний процес буде впроваджено інтегроване навчання, це коли  на одному уроці будуть переплітатися різні предмети.

Вправа «Створи фантастичну тваринку» (активність в групах)

Завдання: на аркуші намалювати тваринку (час виконання- 3-5 хвилин). Малюйте всі разом. Хтось голову задуманої тваринки, інший тулуб, хтось ноги. Дайте їй ім’я і розкажіть про неї історію.

Захист робіт відбуватиметься за стратегією критичного мислення «Огляд галереї». 

Галерея – спеціальне приміщення, художній музей, у якому  розміщені для огляду твори мистецтва. 

Застосування стратегії передбачає дії, які виконують відвідувачі галереї. Вони роздивляться твори мистецтва, поступово переходячи від одного до іншого. По колу відбувається групове обговорення кожного «експоната» галереї – роботи іншої групи, на якій можна залишити короткі коментарі.  Обговорення продовжується поки група не дістанеться своєї роботи. 

  •                   Скажіть, яке враження від роботи? 
  •                   Скажіть, що ви робили в групах спочатку? (утворювали нову фантастичну тваринку) 
  •                   Ви спробували продемонструвати процес інтеграції – об’єднання у єдине ціле раніше розрізнених частин та елементів системи на основі їх взаємозалежності і взаємодоповнення. 
  •                   У розкладі  уроків першокласників появиться новий інтегрований курс  «Я досліджую світ», у межах якого діти будуть читати, писати, рахувати, вивчати природу та історію рідного краю, а також здобувати навички спілкування з однолітками.  

             Учні стануть учасниками тематичних тижнів та днів, це коли протягом дня чи тижня буде обговорено властивості будь-якого предмета живої чи неживої природи з різних боків. Наприклад, під час тематичного тижня «Осінь» діти стануть учасниками екскурсії в природу, проведуть дослідження з теми «Чому опадає з дерев листя?», зберуть природний матеріал (листя, шишки, цікаві палички), зроблять поробки або спробують намалювати їх, з’ясують, як звірі готуються до зими, прочитають про це текст, поспівають та пограють тощо.

 

Зупинка п’ята – «Кошик запитань» 

Вчитель дає відповіді на запитання, які батькі писали на листочках перед зборами і кидали в «кошик».

 

Зупинка шоста – Моя дитина

Завдання:  візьміть аркуш паперу та, відриваючи шматки, залиште фігурку дитини. Розгорніть. Підпишіть цю фігурку так, як ви називаєте дитину вдома. Нижче запишіть якості характеру дитини. (на виконання 5 хв.) Зачитайте, що вийшло.

       Шановні батьки! Дякую вам за участь, сподіваюсь, що ви знайшли сьогодні відповіді на ті питання, які вас хвилювали. 

       Формула «Нової школи» складається з восьми ключових компонентів, серед яких є педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками. У підґрунті педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками. Сподіваюсь стати другом, а родина – буде залучена до побудови освітньої траєкторії дитини. 

        Тому на останок хочу зачитати хештег: «Ці зміни допоможуть вашим дітям стати щасливими громадянинами України, конкурентоздатними в ХХІ столітті. Нам важливо рухатися до мети разом з вами!» 

До нових зустрічей!

 

docx
Додано
25 січня
Переглядів
75
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку