Методичні рекомендації "Підвищення мотивації до навчання на уроках фізичної культури."

Про матеріал
Методичні рекомендації молодим вчителям щодо підвищення мотивації до навчання на уроках фізичної культури.
Перегляд файлу

 «Підвищення мотивації до навчання на уроках фізичної культури».

 

Підготовка учнів до життя, праці й творчості закладається на кожному уроці. Для цього процес навчання та організаційна методика уроку повинні бути спрямовані на залучення учнів до самостійної творчої діяльності щодо засвоювання нових знань та вдалого використання їх на практиці, підвищенні мотивації до навчання на уроках фізичної культури.

Ставлю себе на місце дітей: які б заняття були цікавими мені та намагаюся створити певну атмосферу на уроці для того, щоб дітям було цікаво і  могло мотивувати їх до занять спортом. Пояснюю їм, як вони можуть застосовувати отримані знання, отримані навички, вміння у подальшому дорослому житті.

Можна задіяти цей підхід  до кожного учня і не тільки відповідно до типу характеру, а й до того, які можливості фізичні є, які елементи даються легше, що дитина може зробити. До кожного потрібно знайти свій підхід. Навожу приклади, спілкуюся персонально, показую додаткові можливості, перспективи та значущість, пріоритетність здоров’я та здорового способу життя в подальшому. Навожу приклади тих людей, які в своєму житті досягли певних результатів та приклади зі свого життя.

У розрізі предмету фізичної культури намагаюся проводити роботу таким чином, щоб діти трошки відпочили від гаджетів і працювали над собою фізично.

Працюю над підвищенням мотивації до навчання таким чином: демонструю позитивний вплив фізичних навантажень на організм людини; викликаю інтерес до нової справи, вивчення нової теми;  урок проводжу у формі змагання, тоді в кожного учня виникає бажання перемогти; підбираю цікаві форми проведення секційних занять.

Через гру, через можливі ігрові моменти, де діти вчаться комунікувати один з одним, приймати рішення, безпосередньо в даному випадку, вирішити своє спірне питання, знайти спільну мову, знайти вихід з якоїсь конфліктної ситуації, яка створилася – і тут я намагаюся моделювати певні ситуації, показувати, розказувати.

Якщо учень бере активну участь в позашкільному житті, відвідує секції, працює в позаурочний час додатково, тобто демонструє свою цікавість, але за певних умов не дотягує до якоїсь норми, але є мотивація і рух, зрозуміло, що таку дитину необхідно підтримувати.

Діти полюбляють щось новеньке, цікаве і красиве: антураж, кульки, емблеми, форми. А коли з’являється новий інвентар – вони завжди із захопленням поринають у цю хвилю і на ній рухаються. Їм хочеться все спробувати, з усім побігати, всього навчитися.

Тобто, задовольняючи дитячу цікавість, можна  їх стимулювати до того, що вони будуть більше працювати над собою на спортивних майданчиках з альтернативними видами обладнання, брусах, перекладинах, турніках, вуличних тренажерах.

Підтримую допитливість в учнів, роблю підказки, що викликають здогад, ставлю цікаві питання, організовую активне включення в виконання завдань;  сприйняття показу і пояснення вправ; зосередженість на вправі;  відсутність відволікань; виникнення питань в процесі рухової діяльності;  бажання якомога довше виконувати вправи;  пожвавлення школярів, проявлення радості; напруженість і спрямованість вперед, позитивне ставлення до  навчального процесу, зацікавленість школярів незвичайною подачею матеріалу. Інтереси учнів до уроків фізичної культури відрізняються прагненням зміцнити здоров'я, сформувати тіло, розвинути фізичні та психічні якості та волю. 

Враховую індивідуальні особливості дитини, стан її здоров'я. Практично при індивідуальному підході обмежую кількість вправ і число повторень; полегшую умови виконання; впроваджую на уроках спеціальні вправи, які рекомендує лікар; приділяю необхідну увагу техніці виконання й кількісним показникам. При роботі з дітьми, і особливо з тими, які віднесені до спеціальної або підготовчої групи, підтримую контакт  з лікарем.

Допомагаю учням сформувати навички навчальної діяльності з метою створення умов для поліпшення фізичної підготовленості учнів, їх здоров'я, підвищення зацікавленості до уроків фізичної культури. Використовую різноманітні форм і методів організації діяльності учнів на уроці, що дають змогу розкрити суб'єктивний досвід учнів.

Створюю атмосферу заінтересованості кожного учня в роботі класу. Стимулюю учнів до виконання фізичних вправ без страху помилитися, виконати неправильно. Використовую на уроці різноманітний інвентар, що дає змогу учневі відпрацювати найбільш значущі для нього вправи. Оцінюю діяльність учня не лише за кінцевим результатом, а за процесом його досягнення. Заохочую  учнів освоювати всі види діяльності на уроці. Створюю атмосферу на уроці для природного самовираження учня.

Надаю простір для самостійності та креативності. Пропоную вправи для самостійного виконання лише після того, як вони засвоєні на уроці. До свідомості школярів довожу, що досягти помітних результатів вони можуть лише за умови тривалих і наполегливих тренувань.

Щоби самостійно виконувати вправи з метою вдосконалення або розвитку фізичних якостей, учень повинен уміти контролювати власні дії та оцінювати правильність їх виконання. На уроці широко використовую прийоми самоконтролю. Привчаю дітей до оцінки виконання вправ товаришами, вказуючи на помилки.

Залучаю учнів до раціональ­ного розміщення приладів, роздачі та збору інвентарю та інше. У ході уроку коментую доцільність запропонованого порядку виконання вправ, способів організації дітей. Учні залучаються до самостійного добору вправ.

На початку кожного навчального року перевіряю вміння учнів визначати й оцінювати показники пульсу, а також інших при­йомів самоконтролю. Необхідні для кожного класу дані уточнюються, доповнюються. Систематичні самостійні спостереження за зміною стану свого здоров'я, фізичного розвитку та функціональної готовності ор­ганізму в процесі занять фізичними вправами, використовуються учнями і мною з метою регулюван­ня тренувальних навантажень, а також об'єктивної оцінки змін фізичного розвитку учнів.

Створюю ситуації, в яких помилки є нормою, частиною процесу засвоєння знань, необхідною умовою для того, щоб навчитися. Вчу учнів  перетворювати будь-яку помилку в засіб розвитку, а  не  привід для звинувачень.

Хвалю учнів за їхні  зусилля.   Дитині важливо знати, що всі її зусилля помічає вчитель.  Я вважаю, що недостатньо просто сказати: „ Молодець!. Коли я висловлюю похвалу за вдале виконання вправи, учень відчуває, що  на нього не просто дивляться, а   бачать те, що він виконує. Відзначаю деталі, які  розглядалися при виконанні даної вправи, тоді дитині буде очевидна моя зацікавленість, і учень бажатиме повторити ще цю вправу ще не один раз.

Прагну не критикувати, не порівнювати з іншими   бо  учень починає думати, що у  центрі уваги – лише його досягнення, а  не він сам. Порівнюючи дитину з іншими, підриваємо її  самооцінку і змушуємо думати, що вона гірша за інших.

Підтримую учнів під час невдач, проявляю свою любов і розуміння, орієнтую дитину на пошук виходу, надаю емоційну підтримку без докорів, а ще – ділюся власним досвідом невдач та способів впоратися з ними. Якщо дитина відстала від навчального процесу,  чи  не може розібратися в якійсь темі –  допомагаю їй, зацікавлюю предметом. Важливо, щоб учневі було цікаво і він зміг відзначити: «Я зрозумів! Я навчився! Я можу далі рухатися самостійно».

Дозую навантаження, не допускаю надмірного навантаження, оскільки саме воно часто стає причиною спаду інтересу до процесу отримання знань. Використовую на уроках хронометрування і паралельно визначаю реакції організму учнів на запропоноване навантаження (шляхом визначення ЧСС через відповідні проміжки часу). З цією метою спостерігаю за одним, як правило, “середнім” учнем.

Підвищення мотивації до навчання на уроках фізичної культури дозволяють покращити фізичний розвиток учнів, їх ставлення до здорового способу життя. Основними мотивами, що спонукають учнів до занять фізичною культурою, є поліпшення стану здоров'я, бажання виконувати фізичні вправи, задоволення потреб у русі, прагнення показати або перевірити свої здібності.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Семеренко Валентина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 грудня 2022
Переглядів
750
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку