Методичні рекомендації "Робота учнів над складанням і вдосконаленням текстів"

Про матеріал
Методичні рекомендації "Робота учнів над складанням і вдосконаленням текстів"
Перегляд файлу

imagei науки Hik0[10J1bcbk0i Micbk0T ради

Методичний ka6iHeT

image

image

imageрекомендацй

«Робота           над складанням i вдосконаленням TekcTiB»

 

image

Автор: Маслюк Оксана IOpiTBHa, учитель украТнськоТ мови

та image 24

Нйсопольськот Micbk0i ради

imageУ методичних розкрито практичну imageроботи з текстами для навчально-виховного процесу в

imageЗсилаючись на видатних image було розглянуто текст як одиниця k0MYHikaLliT.

imageНа уроках украТнськоТ та мов вчаться бачити текст як продукт автора (мовця), i об'€кт адресата (читача або слухача). Активна робота ведеться з текстом: породження сприйняття та image

TekcTiB, передача image    вираження imageконтакт   учнями, також описуються      навколишнього CBiTY мови.

imageпрацювати з текстом як з об'ектом редагування та корегування € основною

imageДаний з програмами для imageнавчальних та широко застосовусться на уроках украТнськоТ та

Рекоменду€ться спиратися на даний у школах imageта профтехучилищах.

Навчальна програма вимагае вчителя непослабноТ уваги до розвитку мовлення час вивчення ycix тем i [шального курсу мови. Як YCHi висловлювання, так i роботи що навички зв' язного мовлення все ще можна бачити майже у p060Ti у а також i в старших з причин цього е прорахунки в p060Ti лише вимагають i у але не показують, як цього добиватися, не спегјальних тренувальних вправ, не YMiHb. обмежуються тим, що запропонують учням тему, а все мовляв, зробиться само собою.

перед кожним учителем постала проблема: як навчити Щоб забезпечити учня         знаннями,               надати    право на imageнавчання та навчального-виховного процесу. Метод навчання — це впорядковано          вчителя i                 яка веде до досягнення мети навчально-виховного процесу.

imageAkTyaJ1bHicTb проблеми i зумовила теми нашоТ роботи: «Робота над складанням i вдосконаленням

Предметом нашого е форми i прийоми вдосконалення усного й письмового зв' язного мовлення

imageimageimageМетою е: вивчення i наукове обгрунтовування структури тексту, особливостей зв'язку його частинами.

носйв мов та культур може за тих умов, якщо k0MYHi канти будуть один одному, якщо вони будуть


kepoBaHi                 метою -                                       взаемозбагаченню засобами

У                             з метою                         ставляться Taki завдання:

2) розкрити cyTHicTb процесу читання тексту,

з розвитку imageмовлення;

З) визначити шлях розкриття теми, головноТ думки вдосконалювати свое мовлення.

imageпоставлених завдань науково-методично;

спостереження за навчальною

imageнавчально-виховного вправи; експериментальна

НАУКОВА НОВИЗНА роботи полягае у

тренувальних вправ i imageпобудови i

imageвисловлювань

Теоретично i експериментально обгрунтована

Розроблена методика складання i вдосконалення

використана у image вчителями imageучилищ i BY3iB.

 

 

 

 

1)                                                                     стан проблеми в теорй i творення тексту, 3MiCT роботи висловлювання та imageвикористовувались imageМЕТОДИ

imageв умовах image

процесу; imageвласно1 робота.

систематизацй imageвдосконалення усних i письмових

модель структури тексту. учнями TekcTiB може бути методистами, викладачами

З

1. Текст та його

До програми з мови введено питання про текст та його Цей MaTepi&I становить для тому може бути опрацьований лише поступово, у тривалих спостережень над мовним

imageimage

image

Державному Стандарту середньоТ загальноТ метою навчання мовам е досягнення учнями достатнього компетенцй. ti основу складають в читання, мови на слух i письмо. Для школи в сучасних умовах в читання як опосередковану форму

Отже, до     9 класу piBeHb      учнями даним видом мовленневоТ повинен     компетенцй. Це означае, що                основними             читання (читанням з основного 3MiCTY тексту, з повним i точним              i з            витягом i можуть читати      тексти     i             з ступенем проникнення в Тх 3MicT.

Щоб не блукали а поступово, але неухильно йшли прямою дорогою до навичками викладу думок, Тм треба дати

imageпевний MiHiMYM знань про текст, його imageimageвправи щодо його складання та вдосконалення.

В умовах прийнятого у нас в kpaTHi на даний момент в навчання мов, текст знаходиться в процесу навчання, головною практичною метою навчання е формування YMiHb image TekcTiB та YMiHb imageпородження TekcTiB. Таким ЧИНОМ, е з визначальних характеристик процесу навчання мовам на сучасному image на питання, що таке текст, pi3Hi автори вказують на pi3Hi сторони цього явища: Д.Н. Лихачов - на image його творця, що peaJIi3ye в TekcTi якийсь задум; О.Л. Каменська - на основну роль тексту як засобу

                                       image                       -      image

imageвербальноТ image А.А. Леонтьев на цього мовного добутку.

                                   За твердженням aBTopiB методичного                                                 та А.1.Перепади

«текст — це розгорнуте висловлювання, що складаеться з речень, зв'язаних собою в за 3MicT0M i граматично».

У багатьох словниках, image е своТ визначення тексту та його особливостей. Ми вважаемо, що з методично: точки зору вдалими € трактування М.Р.Львова: «Текст — продукт, результат мовленневоТ

imagei • i

мовця з достатньою в той час як в MOBi, особливо в певних типах тексту, цей HaMip ще

[снують                текстами i              документами, газетною        науковою прозою. У

3MiCTY i      своеТ BHYTpiIIIHb0i           тексти     на типи: характеристика та тексту залежить     -               установки: текст,   текст, науковий текст, а так само у з тим чи               жанром: i проза, епос i драма, сонет i т.п.

TekcTiB запропоћовано ДЛЯ ЯВИЩ МОВИ, kPiM того - для виразного читання, переказу, списування, граматичного роботи, складання плану та

Тексти      певним вимогам: буги          та щоб    мали змогу задовольнити свот            потреби, збагатити свое       отримати задоволення        читання та обговорювання тексту. Текст та       що подаеться в TekcTi, буде                 за тих умов, якщо текст буде посильним, учн{ його легко              та, в деяких випадках, захочуть доповнити своею

Тексти можуть складатися: з одного речення (            афоризми, коломийки, загадки,           —            ); двох i   речень, собою i доповнюють або заперечують думку, яка висловлена у попередньому

image

image

imageУ           cTpykTypi тексту, розглядаеться два об'екти — абзац i складне синтаксичне               яке називають також над фразовою чи прозаТчною строфою. Складне синтаксичне розглядаеться як реальна одиниця зв'язного тексту, що становить групу «TicH0 пов'язаних imageсобою image речень,        утворюють             нову синтаксичну одиницю» .

Об'ектом вивчення у      повинно стати i складне синтаксичне                 Але набагато          навчити членувати тексти на ocH0Bi — абзаци. До складу абзацу може входити i значна речень i одне речення. Абзац може об'еднувати у своему          окремих речень чи складних синтаксичних     а можливий i          складного синтаксичного     на два чи kiJIbka   Все залежить         того, чи автор бажае              об'еднати в одну картину, чи, навпаки, з метою посилення експресй, розмежовувати собою елементиimage

Таке дозволяе у вважати абзац основним елементом зв' язного тексту.

Отже,                творити тексти практично, у p060Ti над переказами, творами та текстовими вправами. У сучасному kypci мови даються про текст: поняття текст, типи TekcTiB ( опис, роздум ) , абзац, теми, головна думка та iH.

          Стан                            проблеми в теорй та

Розвиток зв'язного мовлення i культура мовленневоТ завжди привертали увагу видатних i таких як: Ф. I. Будулаев, Д. I. Тихомиров, I. I. Срезневський, М. Ф. Бунанов.

imageпроцес у К. Д. Уминського побудовано з урахуванням того, що засвоення учнями знань, YMiHb i навичок image при Тх розумовому та


вольовому          p06iT, правильноТ побудови TekcTiB

Як показали              ak“TVIBHicTb imageдосягаеться шляхами й засобами. Виняткове значення для розвитку усного й писемного зв' язного мовлення мае, зокрема, робота над складанням i вдосконаленням TekcTiB.

Про висловлюватись правильно вказував В. О. Сухомлинський: « Говорити такою мовою — це все одне, що з дерева красуню тупою щербатою сокирою. мова отупляе людину, водить П мислення до

Основну увагу на     ми           питанням час усного викладу навчального вчителям, caMocTiiiH0i роботи YIHiB з   та виконання творчих p06iT.

Також використовую систему i розвитку усного зв'язного мовлення прищеплення норм усноТ мови, вироблення BMiHb висновлюватись 3MicT0BH0, i Як показала наша практика, виявляють великий iHTepec до цього

image

imageimageВ 51kocTi навчального тексту на уроках мови використовуються як тексти, так i           листи, Головне, щоб текст був автентичним, iHTepecaM i BikY i був максимально наближений до природноТ ситуацй. В умовах класно-урочноТ системи, за реальних текст для читання може стати, з одного боку, стимулом для обговорення проблем, з боку, надати фактичний i мовний для оформлення власного висловлювання i служити зразком для нього. Використовуючи функцй тексту вчаться способам вдосконалення YMiHb на його ocH0Bi.

imageУ нашоТ уваги щодо виявлення учнями теми «Текст» у 5 kJIaci(YkpaiHcbk0i мови) був принцип розвиваючого навчання, використовувалися методи i прийоми, на нашу думку, забезпечують

image - евристична робота з , й завдання, типу завдання, введення i т.д.

Окремо треба звернути увагу на питання TekcTiB. В учня розвивати творче мислення, чутгя мови, вибирати з мовних BapiaHTiB один, вдалий для даних умов i мети висловлювання.

Мабугь, HixT0 не буде заперечувати, що у             мови виявляються imageознаки              Мовна     написати елементарний текст, перекласти його з украТнськоТ мови на        i навпаки чомусь перестали сприйматись як пляма на службовому

Зараз видано багато нових де, ми вважаемо, вдало розроблено методи i прийоми формування в YMiHb i навичок складання TekcTiB певних

Вагомим доробком з проблеми розвитку BMiHb складати тексти е, на нашу думку, П. I. та iH. висловлюватися», у якому автори дають k0HkpeTHi рекомендацй з приводу складання TekcTiB А також

П. I. та В. В. завдання на уроках украТнськоТ мови; перший якого оздоблюе методикою сюладання TekcTiB, розкривае виховний завдань такого типу; другий подае завдання такого типу; подае у порядку наростаючоТ за тематичними групами.

з розвитку зв' язного мовлення не менше теоретично оздоблюють вчителя методикою використання проблемно-ситуативних завдань при мови, але й надають             таких завдань, де текст виступас для допомагае              виховне навчання.

           Таким чином, питання роботи                      над складанням i вдосконаленням


TekcTiB знайшло певне                         в торй i

З. Формування узагальнених сприймання, i побудови тексту.

       З. 1                      процесу творення тексту


л

Створення монологу починаеться i3 авторського задуму. Авторський задум народжуегься i3 певних

У нас виникае бажання, потреба про подй, довести свое твердження, описати cyTT€Bi ознаки явищ ми сприймаемо. З огляду на певну мету i сп{лкування про що ми скажемо (напишемо), як, з якою метою. у завданих i обставинах — це перший етап структури мовленневоТ

На цьому             мовець стикаеться i3 об'ективною      Щоб передати думки про предмет, який ми сприймаемо,     вичленити його ознаки у взаемозв'язках; визначити,       з них       i               Тм передати цю складну      ознак предмета мовними засобами. Наш виклад мае бути таким виразним i щоб той, до кого звернене наше мовлення,     одержати     уявлення про предмет, який ми сприймали i     про нього. 1ншими словами, побудови тексту виникае    стати на точну зору адресата нашого мовлення,             уявити ycieT думки.

Врахування автором тих, хто слухае або читае висловлювання, допомагае йому задум. 0pi€HT0BaHicTb на адресата мовлення — це i е зворотний зв'язок, критика власного тексту.

                                        Другий етап мовленневоТ                                                        Учень 06Mipk0Bye

                                                    план розгортання, його серцевину, знаходить                 до цього центру,

06Mipk0Bye висновки i Цей план спочатку схематичний, не розгорнений у деталях. BiH, безперервно уточнюеться, у

Коли якась частина висловлювання вже знайшла свое словесне вираження, подальший думки, бере до уваги те, що вже створено. 3MicT уже побудованого фрагмента постае в узагальненому чи слова перетворюються на код мовлення — 30POBi уявлення, pi3H0MaHiTHi схеми блоки. У такому самому планування i наступних частин твору.

Працюючи над продовженням висловлювання, учень                 компоненти свого тексту з кращими   вносить поправки, коригу€ свое мовлення.

Передача думки мовними засобами та удосконалення свого мовлення — це етапи структури мовленневоТ — i четвертий.

Отже, процес творення тексту включае Taki    чотири етапи: в умовах

Планування ходу думки;

image3ac06iB для П вираження;

Забезпечення зворотного зв ' язку.

imageBci               чотири етапи         мовлення                планування, i контроль)       один одного,перебувають у взаемодй.

З .2 3MicT роботи з розвитку imageмовлення

imageчотири групи узагальнених YMiHb зв' язного мовлення: забезпечують в умовах тему i основну думку висловлювання та добирати для нього Будь-яке висловлювання розпочинаеться i3 imageумови, мотиви i мовлення: 3' ясовуеться, для чого створюеться дане висловлювання (з метою чи впливу на для нього воно призначаеться. В умовах навчання вислухати в спонукання висловити своТ думки i почутгя, бажання про своТ враження, побачене i пережите.

imageimageimageРозпочинаючи роботу над побудовою тексту, будь-який автор повинен imageуявити, про що BiH хоче image для чого, як, яким способом викладатиме своТ думки.

                                  Тема висловлювання — це питання, яке                      автор, це те, про що у TBOPi

imageОсновна думка це на поставлене темою питання(заради чого говориться). Розв'язуючи дане питання, автор добором image мовних 3ac06iB, способом i стилем викладу imageвиражае основну думку твору. Без вираженоТ мети, основно; думки i мовлення стае без перестае служити MeTi

image2. Збирання для висловлювання безпосередньо зв'язане з його Це складне яке включае в себе ряд мислених imageнавчити

1)                у ньому те, що image для розкриття задуму;

2)групувати 3i6paHe, зв'язуючи               собою факти, думки в 0kpeMi частини висловлювання; визначати, у якай imageрозташувати          частини;

З) продумувати          зв'язки    частинами тексту i imageреченнями та знаходити словесне вираження цих зв'

4) слова, особливо     для висловленоТ думки, за допомогою граматичних та   3ac06iB. називаються

З. i систематизований може бути викладений imageАвтор обирае певний викладу думки — опис чи мђжування. Це залежить того, ki завдання стоять перед ним.


 

8

Важливо з перших kP0kiB навчання спостереження над особливостями TekcTiB. подбати про те, щоб вони не нав'язувались учням штучно, а природно випливали i3 завдань i обставин висловлювання. Taki спостереження (без використання теорйЭ мають на MeTi виробити у imageустановку на мовних 3ac06iB, imageдля тексту даного типу i стилю.

Предметом уваги мае бути збагачення словника i граматичноТ структури мовлення передбачити систему вправ, на засво€ння i мовних 3ac06iB для вираження означальних, причинних,

4. Критика власного тексту е               силою в монологом. навчаючись творити власний текст, на перших кроках навчання не головного у 3MicTi висловлювання, порушень у   невиправданих повторень тих самих , речены систематична,        робота, щоб виробити у       звичну до               контролю за           свого мовлення, прищепити Тм            редагувати власний текст.

чотири групи YMiHb — 3MicT0Bi, структурно — граматично — редагування) повне знаходять у творах як з розвитку мовлення. Робота над творами сприймання художньоТ i науковот це сприймання власним, хоч i не невеликим творчим узагальнених YMiHb зв'язного мовлення становить «азбуку мовлення», без якою дитина не може навчитися i викладати думки про те, що вона бачить робить, думае Для способи мовленневоТ можна подати у пам' ятки .

3.3 Етапи роботи з текстом i формування image вилучення

image

imageз тексту.

imageЧитання виступае як            вид мовленневоТ в тому випадку, коли ми читаемо для того, щоб отримати               з тексту. Залежно повнота i вилучення        можуть бути          Таким чином, завдання навчання читання як    виду мовленневоТ полягають у наступному: навчити      витягувати             з тексту в тому який               для          конкретного мовного завдання, використовуючи        технологй читання.

Читання може виступати i як 3aci6 формування та контролю imageмовленневих YMiHb та мовних навичок, ockiJ1bk14:

        використання читання дозволяе учням imageпроцес засвоення мовного i

завдання на контроль лексики i граматики, письма та усного мовлення припускають              читати i будуються на ocH0Bi письмових TekcTiB та

        вправи на формування та мовних i мовленневих навичок i BMiHb також будуються з опорою на TekcTi установки до вправ i завдань.

image

Текст е основною навчально-методичною одиницею навчання. Для повного i адекватного його використання в зразка iH03eMH0i мови учителю уявити c06i, а використовувати в p060Ti 3MicT0BHi та cTpykTypHi тексту як основи складання викладачем, учнями власних мовних TBOPiB мовою.

При p060Ti з будь-яким текстом (друкованим, звуковим, можна три ocH0BHi етапи роботи: до текстовий, текстовий i текстовий. Очевидно, що текстовий етап буде лише в тому випадку, коли текст використовуеться • не як 3aci6 формування YMiHb читати, а для розвитку продуктивних YMiHb в або MOBi, а кажучи, YMiHb говорити i писати мовою.

Розглянемо та завдання кожного з а також Ti вправи i завдання, можуть пропонуватися для цих завдань. Дотекстовий етап Мета:

1. Визначити або сформувати мовне завдання для першого прочитання.

2. Створити    piBeHb мотивацй в

З. По                скоротити piBeHb мовних i мовленневих Вправи i завдання

image

1. Робота i3 заголовком.

За заголовком можна попросипш учнЈв визначити: - тематику тексту;

-                         проблем, що         в ньому;

-                         слова та вислови i так

 

2. Використання                                        пов 'язаних

- До якого жанру можна iM0BipH0                 цей текст?

автора.

- Хто, по - вашому, буде головним героем (його

i так

- Де i в який час може

З.Сформулювати припущення про тематику тексту на ocH0Bi наявних

4. Ознайомитися з новою лексикою i визначити тематику, проблематику тексту на ocH0Bi мовноТ здогадки. Завдання - визначити основну тексту. 5. Переглянути текст, перший абзац i визначити основну тексту. 6. Прочитати питання, твердження по тексту i визначити його тематику i проблематику.

7. Спробувати                 на            питання до читання тексту. Текстовий етап Мета:

1.        Проконтролювати piBeHb мовних навичок та мовленн€вих YMiHb.

2.        Продовжити формування     навичок i BMiHb.

Вправи i завдання

1. Знайти, вибрати, прочитати, з'еднати, вставити:

-           на            питання;

-           тверджень;

-           заголовок до кожного абзацу;

-           3MiCTY речення, пропущене в TekcTi;

-           речення з наступними словами, граматичними явищами, imageвисловлюваннями i так

-           прикметники,        автор використовуе при        кого-небудь або чого-небудь;

-           опис image кого-небудь до чого-небудь i так image

2. Здогадатися:

-                про значення слова чи          за контекстом; image який i3 запропонованих image слова image точно imageйого значення в даному k0HTekcTi•,

-                як будуть розвиватися          у другому               наступноТ частини тексту.

imageетап

Мета: Використовувати            тексту в мовно;, мовленневоТ, 3MicT0BH0i опори для розвитку YMiHb в i               MOBi.

Вправи i завдання

1.  Спростувати твердження або погодитися з ними.

2.  Довести, що...

З. Охарактеризувати. image

4.             imageСказати, яке з наступних висловлювань imageточно передае основну думку тексту. Обгрунтувати свою

5.             Сказати, з яким з даних        був би не згоден автор.

6.             Скласти план тексту, його ocH0BHi думки.

7.             imageтекст iMeHi головного героя.

8.             imageКоротко викласти 3MiCT тексту, спасти image до тексту, дати image на текст i такimage

9.             Придумати, що могло б статися, якби.. Придумати новий канець тексту.

10.         Придумати нову назву.

11.         ki             за 3MicT0M до даноТ ситуацй i точно передають            тексту.

12.         Взявши за основу тексту, написати власний текст, в i так

При              теми ”КиТв — столиця УкраТни” учням пропонуеться текст про MicT0 КиТв та його               вчителя супроводжу€ться про КиТв або      Можна також запропонувати учням   або стенд, про того, як          прослухали текст та переглянули слайди, тексту за допомогою питань.

При теми ” УкраТна” використовуеться вправ. Вправи ДОСИТЬ pi3H0MaHiTHi:

учитель починае речення мовою, а продовжують його; речення мовою; BiPHi чи не BiPHi твердження; дайте на запитання; ми про нашу краТну, КиТв i т. д.

що мають добру отримують завдання, що потребують певноТ обирають caMi одну i3 запропонованих а вчитель формулюе завдання для кожного учня з урахуванням його BMiHb та навичок. Наприклад, ситуацй:

”Наша школа готуеться до прийому гостей. Ви бажаете гостям якомога про Укратну, П [з чого ви почнете свою з Лондона до школи, та в фойе Тх стенд про

                   Що саме ти можеш                     про свое          MicT0?”

При теми ”MicT0” можна запропонувати учням познайомитися з УкраТни. Наприклад, з таким як XapkiB чи Одеса. час роботи над текстом не отримують нову для себе вони вчаться говорити, читати та оперувати новою Наприклад, текст про КиТв.

час роботи над текстом       отримують             завдання, допомагають         текст та заповнити його 3MicT:

Read the text (прочитайте текст);

Answer the following questions (дайте          запитання); Find the following sentences             речення в TekcTi)•, Translate into Ukrainian мовою).

imageimageНа узагальнюючому      для          знань       про свою можна запропонувати Тм маленький тест i3 10 речень, до кожного з яких даеться чотири      Такий тест дозволяе             також знання лексичного     робота над лексикою, pi3H0MaHiTHi умовно вправи сприяють розширенню словникового запасу imageтексти та pi3H0MaHiTHi завдання                час роботи з ними, складання надають                 висловлювати сво? думки.

Впровадження краезнавчого в викладання iH03eMH0T мови мае дуже велике дидактичне значення. Краезнавство - це ефективний заохочування людей до наукового процесу на стадй розвитку. Воно також сприяе розвитку iHTepecy до краю. Мало говорити про любов до краю, треба знати його минуле та багату культуру, традицй, умови.

Бажання          та узнати про те, що Тм близьке та знайоме, навчальноТ мовленневоТ         на мови. Використання кра€знавчих в                 викладання iH03eMH0i мови е особливо актуальним при               таких тем, як ”УкраТна” та

Можна зробити висновок: сучасний етап розвитку методики викладання мови характеризуеться пошуком ефективних навчання, нових навчання, удосконалення форм, а також 3MiCTY навчання. припускае спостереження за особливостями


використання         3ac06iB в                навчання в тому    у              гцо характеризуе M0BHi      Tiei чи     MeHTaJTbHi HociiB мов.

Висновки

Курс сучасноТ школи на використання творчого     i для        словесниками розкритгя практичного                школярами               мовою, розробки таких навчання, дають змогу активно i

Зв ' язне усне й письмове висловлювання е складовою частиною мовленневою розвитку I це питання ще не було таким акгуальним, як у наш час.

Тому творити тексти, вдосконалювати Тх за допомогою текстових вправ.

Мною виявлено ocH0BHi етапи передача думки мовними засобами та удосконалення свого мовлення, забезпечення зворотного зв'язку. imageчотири групи узагальнених YMiHb зв' язного мовлення.

Створення тексту розпочинаеться i3 авторського задуму, який народжуеться i3 певних Особливо; уваги надаегься image мети i головноТ думки, визначенню теми. При цьому наголошуеться, що, будуючи текст, BCi його компоненти 3MiCT, структуру, M0BHi засоби теми i

image

image

Щоб довести задум, автор систематизуе 3i6paHi факти, думки, об'еднуе Тх в 0kpeMi групи визначае, з них а Перше речення — зачин, який вводить у мовлення. речення становлять основну частинку тексту — розробку теми. Заключне речення завершуе Проникнення частини попереднього речення у наступне забезпечуе смисловий зв'язок ними, який передаеться мовними засобами:

Формування уявлень про семантично — imageструктуру тексту;

Розвиток уявлень про структуру про структуру тексту;

M0BHi засоби зв'язку речень у TekcTi;

Слова, для вираження думки; тексту на частини, передача Тх 3MicTY, письмо по

Письмовий переказ тексту( детально); та розгортання частин (MikpoTeM) створеного висловлювання;.

Упровадження в практику вище i вправ наблизило З 88% до 99%.(picT на 11%) i на що навчаються на 8 i 12.

На цьому проблема створення i вдосконалення TekcTiB не е завершеною, сучасна школа вимагае i вимагатиме вдосконалення цього процесу, для творчого маневру вчителя.

Таким чином, у зв'язку 3i що в YkpaiHi, перед навчальними закладами постають та формування нового согјально-активних громадян, минулих носйв духовно; культури народу, етносу та разом i3 тим громадян BCieT УкраТни та У CBiTi цих задач перед вчителями виникае по-новому роль краезнавства в теорй' та навчання та виховання. Тому приходимо до висновку, що враховувати в навчання украТнськоТ та мов та культури обох держав.

pdf
Додав(-ла)
Маслюк Оксана
Додано
18 жовтня
Переглядів
95
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку