Питання до твору М. Коцюбинського "Дорогою ціною"

Про матеріал

Матеріал дасть змогу швидко перевірити знання тексту, обговорити прочитане, проаналізувати характери героїв. Можна використовувати як літературний диктант.

Ті учні, які не прочитали твір, зможуть зрозуміти його суть у процесі роботи на уроці, слухаючи відповіді однокласників.

Перегляд файлу

Українська література, 8 клас

Михайло Коцюбинський «Дорогою ціною»

Питання до твору

                ВСТУП

  1. Образ вола – це образ… (українського народу, закріпаченого, але прагнучого волі)
  2. «Вільний дух ще тлів під попелом неволі…». Поясніть
  3. «Недобитки січової руїни…» Хто це?
  4. Кого «записували у господарську книгу»?
  5. Що ви знаєте про повстання в Умані? (1768 рік, проти соціального, національного, релігійного гніту; Іван Гонта, Максим Залізняк)
  6. «На вільних землях ловили втікачів, як…» (вовків, ведмедів)
  7. Де стояло військо, що «заслоняло волю»? (на півдні  Бессарабії)
  8. Що грозило втікачам ? (Плата, некрути, Сибір, катування, таврування, повернення до пана)
  9. «Дорогою ціною» можна здобути волю – річкою текло вкраїнське селянство туди, де…

 

І ЧАСТИНА

  1. Прізвище Остапа? (Мандрик)
  2. Чому пан викликав Остапа?  (людей бунтує)
  3. Як погрожував пан Остапові? («шкуру здеру», « в некрути…»)
  4. На кого більше сердився Остап? («на наших людей: народ застромив шию в ярмо і тягне»)
  5. Опишіть Соломію («… велика як на доброго мужика постать», струнка, мала довге чорне волосся…)
  6. Чому Соломія вирішила допомогти Остапові?
  7. Чому вони не разом?
  8. Хто такий Остап? (юнак 20 років, пастух, бунтар)
  9. Скільки років дідові? (сто)
  10. Хто привив Остапові любов до волі? («дід, що на Січ ходив…»)
  11. Коли Остап вперше почув про чужі землі? (коли 10 років мав, емісари дідові розповідали)
  12. З чим у творі порівнюється козацтво ? (… як мак)
  13. Кого  уявляв Остап дорогою до волі? (попереду козаків…)
  14. Чому під час втечі Остап глузував із Соломії? («голова дівки, а ного парубка…»)
  15. Опишіть Остапа (стрункий. Міцний, чорні очі, орлячий ніс, темний вус…)
  16. Як Остап назвав Соломію? (Семен)

 

ІІ ЧАСТИНА

  1. Хто такий Іван? Чому тікав?
  2. Чому він призвичаївся до Соломії? (нагадувала жінку, від якої тікав; шукав звичних вражень, покори…)
  3. Що сталося біля переправи?
  4. Кому не вдалося переправитися? (Остапові і Соломії)
  5. Як звали мірошника з Поділля? (Яким)
  6. Чому Остап і Соломія вирішили звернутися до мірошника?
  7. Задум Якима? (пліт на двох)
  8. Що забули втікачі на плоті? (речі і харчі)
  9. Яке почуття охопило Остапа після переправи? (сильне обурення…)
  10. До чого це призвело? (постріл у груди)

ІІІ ЧАСТИНА

  1. Як вирішила діяти Соломія у плавнях? Назвіть риси характеру Соломії, які проявились у критичній ситуації («знала, що робити… залишити Остапа і шукати помочі – йти проти вітру…)
  2. Чого злякалась Соломія? (не знайти Остапа)
  3. Чому ж вирішила все ж таки йти далі? (новий прилив енергії…)
  4. Що дивувало Соломію у плавнях? (попадалось багато живих істот…). Чому? (пожежа)
  5. Кого кликав Остап у мареннях? (дідуся)
  6. Що турбувало Остапа, коли залишився сам? (Соломія покинула,  чи повернеться?)
  7. Хто турбував Остапа? (вовк)
  8. Про що почав думати Остап у плавнях наодинці? (про смерть)
  9. Чого хотів перед смертю Остап? (побачити Соломію)

ІV ЧАСТИНА

  1. На кого натрапила Соломія під час своєї подорожі? (циганський табір)

V ЧАСТИНА

  1. Де працювала Соломія? (в болгарина)
  2. Що хотіла молода жінка купити на базарі? (теплу одежину Остапові)
  3. Кого зустріла на базарі Соломія? (Котигорошка)
  4. Що сталось із Остапом?  (арештували) Чи був він винен у злочині (Ні)
  5. Що таке «конак»? (відділок для арештантів)
  6. Хто такий «драгоман»? (перекладач)
  7. Хто такий Гіца? (поранений циган, що крав речі…)
  8. Що вирішила місцева влада  щодо Остапа? (відправити додому)
  9. Що таке «бакшиш»?
  10. Де Соломія взяла гроші на підкуп? («позбувала» одяг, коралі, Котигорошко дав)
  11. На що здатна Соломія заради Остапа? (піти на видиму смерть…)
  12. Що допомагало Соломії  діяти? (віра)
  13. План Соломії щодо звільнення Остапа? («відіб’ємо…»)
  14. У чому проявилась кмітливість Соломії під час реалізації плану втечі? (проспівала план)
  15. Що згубило Івана? («на хвилинку закляк…»)
  16. Що сталось із Соломією? (впала в воду після Івана, який нахилив човен)
  17. Доведіть що Соломія – борець (боролась за життя: «до берега – недалеко»; «душа рветься до сонця, а ноги – в безодню»)
  18. Як покарали Остапа на батьківщині? (нагаями)
  19. З ким завжди розмовляв Остап? Чому? (з вітром, бо живий, бо чув голос Соломії)
  20. Поясніть назву твору («Дорого заплатив я за волю…»)

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кононенко Артем Євгенович
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лео Ирина
    Дякую за питання
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 червня 2020
Переглядів
18244
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку