2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

«Методичні рекомендації щодо викладання тем "Мережеві технології" і "Основи інформаційної безпеки" у 9 класі за Новим Державним стандартом

Про матеріал

«Методичні рекомендації щодо викладання тем "Мережеві технології"

і "Основи інформаційної безпеки" у 9 класі за Новим Державним стандартом початкової, базової і повної загальної освіти»

Перегляд файлу

 

Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2

Бердянської міської ради Запорізької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виступ

 

на тему:

«Методичні рекомендації
щодо викладання тем "Мережеві технології"

і "Основи інформаційної безпеки"

у 9 класі

за Новим Державним стандартом початкової, базової і повної загальної освіти»

 

 

 

 

 

Підготувала

учитель інформатики

ЗОШ І-ІІІ ст. № 2

Костюк Ірина Василівна

спеціаліст

 

 

 

 

м. Бердянськ


Учні 9-х класів будуть вперше працювати за програмою, розробленою відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392.

Варто зауважити, що ця навчальна програма не зазнала жодних змін протягом останнього року.

В оновленій навчальній програмі збережено основні концепції та ідеї її базової версії, що була затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 02 лютого 2016 року № 73.

 Зокрема, це покладений в основу курсу розвивально-компетентнісний підхід, що передбачає формування предметних та ключових компетентностей, а також розвиток певних мисленнєвих навичок, насамперед алгоритмічного мислення;

тематичний поділ матеріалу, що дає змогу відводити 2 семестр на вивчення алгоритмізації та програмування, а 1 семестр – на інші технології;

поділ курсу на 2 концентричні рівні: пропедевтичний (5–7 класи) та рівень повноцінного формування компетентностей (8–9 класи).

Під час вичення теми  «Мережеві технології»  учні повинні опанувати наступні підтеми:

  •                 Класифікація комп’ютерних мереж.
  •                 Апаратне й програмне забезпечення мереж. Адресація в мережах.
  •                 Мережеві протоколи Призначення й структура Інтернету 
  •                 Передавання даних в мережі Інтернет.
  •                 Поняття про протоколи передавання даних.
  •                 Адресація в Інтернеті.
  •                 Поняття IP-адреси, доменного імені та URL-адреси 
  •                 Адміністрування доменних імен Інтернету  Канали зв’язку, їх види.
  •                 Мережеві пристрої Способи під’єднання до Інтернету, функції провайдера
  •                 Сучасні сервіси Інтернету (інтерактивне спілкування, форуми, конференції, соціальні мережі).
  •                 Сервіси веб-2.0. Геосервіси
  •                 Спеціальні інструменти пошуку (добірки посилань, пошукові каталоги, експертні системи).
  •                 Розширений пошук

Після вичення даної теми учні повинні:

Учень пояснює зміст понять:

Наводить приклади:

URL-адреса;

 IP-адреса;

 доменне ім’я; 

протокол передавання даних;

IP-адрес,

URL-адрес і доменних імен;  мережевих протоколів; мережевих пристроїв;

Пояснює:

Описує:

призначення Інтернету;

правила адресації ресурсів в Інтернеті;

призначення основних протоколів Інтернету;

види каналів зв’язку;

функції інтернет-провайдера;

призначення і види мережевих пристроїв;
призначення геосервісів;

способи під’єднання до Інтернету;

алгоритм розширеного  пошуку відомостей в Інтернеті;

Уміє:

обирати стратегію пошуку інформаційних матеріалів в Інтернеті;

здійснювати розширений пошук інформаційних матеріалів

(повідомлень) в Інтернеті

В цілях реалізації методичних рекомендацій з даної теми,  я пропоную наступні розробки уроків.

Урок № 1-2

 

 

Урок № 3-4

 

 

 

Під час вичення теми  «Захист інформаційної безпеки»  учні повинні опанувати наступні підтеми:

  •             Класифікація загроз безпеці та пошкодження даних у комп’ютерних системах.
  •             Етичні та правові основи захисту відомостей і даних 
  •             Захист даних.
  •             Шкідливі програми, їх типи, принципи дії і боротьба з ними Загрози, що виникають при роботі в Інтернеті.
  •             Засоби браузера, призначені для гарантування безпеки.
  •             Захищені сайти  Захист від спаму
  •             Безпечне зберігання даних
  •             Резервне копіювання та відновлення даних.
  •             Безпечне видалення даних 
  •             Практична робота 4. Налаштовування параметрів безпеки в середовищі браузера.

Після вичення даної теми учні повинні:

Учень має уявлення:

Пояснює:

про захищені сайти;

необхідність захисту даних;

поняття та загальні принципи дії шкідливої програми

Класифікує:

загрози безпеці даних

Описує:

Уміє:

етичні і правові основи захисту даних та інформаційних ресурсів;

загрози, що виникають в процесі використання Інтернету;

особливості завантажувальних і файлових вірусів, макровірусів, мережевих вірусів, вірусів-хробаків і троянських програм; 

призначення антивірусних програм-сканерів, моніторів, ревізорів, блокувальників;  правила профілактики зараження комп’ютера шкідливими програмами;

 сканувати й лікувати папки й диски;

налаштовувати параметри  періодичної антивірусної перевірки й автоматичного оновлення антивірусних баз;

використовувати засоби браузера для захисту даних;

захищати від спаму;

здійснювати резервне копіювання та відновлення даних;

безпечно видаляти дані

 

В цілях реалізації методичних рекомендацій з даної теми,  я пропоную наступні розробки уроків.

Урок № 1

 

 

 

Урок № 2

 

 

Дякую за увагу.

 

docx
Додано
31 травня 2018
Переглядів
458
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку