Методичні рекомендації "Використання проєктних технологій в діяльності учнів"

Про матеріал
Матеріал містить рекомендації учням та вчителям щодо організації, проведення та офорилення учнівских проєктів.
Перегляд файлу

ВИКОРИСТАННЯ ПРОЄКТНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

 В ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Бердоус Наталія Олексіївна

 

Для того щоб самовизначитися у світі, бути активним учасником удосконалення суспільства і довкілля, сучасний учень повинен розвивати свої особисті здібності. Широкі можливості для досягнення такого завдання є особистісно орієнтоване навчання в процесі конкретної, індивідуальної діяльності школяра. Створення власного проєкту передбачає сукупність пошукової, дослідницької і творчої роботи. Учень вчиться працювати, спілкуватися, здобувати знання, творчо і критично мислити. Для координації всього процесу роботи над проектом варто запропонувати дітям «Памятку».

Памятка  тому, хто працює над творчим проєктом

Підготовчий етап:

  • визнач тему проекту і сформулюй основну мету;
  • ознайомся з правилами ділового етикету (написання листа, розмова по телефону, проведення ділової зустрічі).

Організаційний етап:

  • склади список можливих джерел отримання інформації;
  • зібрану інформацію опрацюй і систематизуй;
  • склади свій план дій щодо власного шляху розв‘язання проблеми.

Реалізація проєкту:

- виконуй поставлені перед собою завдання згідно складеного плану;

- наочно оформи свою роботу (схема, карта, модель, плакат, фільм);

- оціни результати своєї діяльності і сформулюй висновки.

Презентація проєкту:

  • підготуй повідомлення про ідею твого проєкту і його реалізацію;
  • обґрунтуй ключові моменти проєкту власним баченням;
  • чітко і аргументовано висловлюй свої думки;
  • будь готовим до обговорення і захисту своїх ідей.

Вимоги до виконання проєктів  на уроках предметів природничого циклу.

 Робота над проєктом складається з таких етапів:

  • підготовчий етап (визначення теми і мети проєкту, обговорення проблеми, висунення гіпотези);
  • планування (визначення джерел, засобів збирання, методів аналі­зу інформації, способів представлення результатів; установлення кри­теріїв оцінювання результату процесу);
  • дослідження, спостереження, робота з інформаційними ресурса­ми, анкетування, експеримент;
  • аналіз інформації, підбиття підсумків, формулювання висно­вків;
  • оцінювання результатів і процесу дослідження за встановлени­ми критеріями;
  • творчий звіт, презентація отриманих результатів.

Критерії оцінювання проєктів

  • Значущість і актуальність проблеми, адекватність темі, що вивчається.
  • Коректність методів досліджень і обробки даних.
  • Уміння аргументувати свої висновки.
  • Оформлення; відповідність стандартним вимогам; якість ескізів, схем, рисунків.
  • Уміння відповідати на запитання , лаконічність і аргументованість виступу.
  • Відповідність презентації темі та ступінь її розробки;
  • Доступність, самостійність, завершеність, підготовленість проєкту до сприйняття іншими людьми;

Загальна  схема оформлення проєкту

1. Назва

2. Відомості про авторів, виконавців, партнерів

3. Тривалість реалізації

4. Актуальність

5. Мета і завдання

6. Очікувані результати

7. Форми і методи реалізації

8. План реалізації

9. Оцінка результатів

10. Можливості подальшого розвитку

11. Презентація – представлення результатів роботи проєктної групи, є важливим моментом в проєктній діяльності.

Оформлення тексту

  • Шрифт Times New Roman
  • Розмір шрифта – заголовки 16, текст 14
  • Інтервал 1,5
  • Поля – стандарт

Презентація проєкту може бути представлена у вигляді:

  • Фотографії ( А-4, кольорові)
  • малюнки, плакати, схеми (А-2, А-3,  кольорові)
  • карти (А-4, А-3,  кольорові)
  • авторські відеофільми, комп’ютерна графіка, мультимедійна презентація, анімації
  • макети, моделі

Зразок  проєкту:

Проєкт

Зелена мережа гімназії

Мета проєкту:

  • сприяти пробудженню в учасників навчально-виховного процесу активної громадянської позиції через зацікавленість дітей  проблемою озеленення гімназії;
  • формувати екологічну грамотність через ціннісне та естетичне сприйняття навколишнього середовища.

Організатори проєкту: дирекція гімназії.

Учасники проєкту: вчителі та учні гімназії.

 

Етапи проєкту

І етап. Організаційний (квітень – червень).

Завдання: активізація  громадянської екологічної культури.

План дій:

  • розповсюдження в гімназії плакатів, агітаційних листівок, флаєрів, що інформуватимуть про початок проєкту та його суть;
  • призначення координаторами проєкту вчителів біології;
  • розподіл завдань між класними колективами та методичними об’єднаннями вчителів

ІІ етап. Робочий (травень – вересень).

Завдання: розвиток практичної спрямованості екологічної діяльності.

План дій:

  • розподіл доручень у колективах;
  • створення робочих груп;
  • виконання завдань.

ІІІ етап. Підсумковий (вересень – жовтень).

Завдання: мотивація усвідомлення особистої причетності кожного учасника проекту до вирішення екологічної проблеми гімназії.

План дій:

  • створення робочої комісії з оцінювання;
  • розробка основних критеріїв оцінювання
  • визначення переможців у номінаціях «Краща робота класного колективу» та «Краща робота методичного об’єднання вчителів»;
  • оформлення результатів впровадження проекту (фотовиставки, подяки).
docx
Додано
21 березня 2020
Переглядів
512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку