ВИКОРИСТАННЯ ПРОЄКТНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
В ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Бердоус Наталія Олексіївна
Для того щоб самовизначитися у світі, бути активним учасником удосконалення суспільства і довкілля, сучасний учень повинен розвивати свої особисті здібності. Широкі можливості для досягнення такого завдання є особистісно орієнтоване навчання в процесі конкретної, індивідуальної діяльності школяра. Створення власного проєкту передбачає сукупність пошукової, дослідницької і творчої роботи. Учень вчиться працювати, спілкуватися, здобувати знання, творчо і критично мислити. Для координації всього процесу роботи над проектом варто запропонувати дітям «Пам’ятку».
Пам’ятка тому, хто працює над творчим проєктом
Підготовчий етап:
-
визнач тему проекту і сформулюй основну мету;
-
ознайомся з правилами ділового етикету (написання листа, розмова по телефону, проведення ділової зустрічі).
Організаційний етап:
-
склади список можливих джерел отримання інформації;
-
зібрану інформацію опрацюй і систематизуй;
-
склади свій план дій щодо власного шляху розв‘язання проблеми.
Реалізація проєкту:
- виконуй поставлені перед собою завдання згідно складеного плану;
- наочно оформи свою роботу (схема, карта, модель, плакат, фільм);
- оціни результати своєї діяльності і сформулюй висновки.
Презентація проєкту:
-
підготуй повідомлення про ідею твого проєкту і його реалізацію;
-
обґрунтуй ключові моменти проєкту власним баченням;
-
чітко і аргументовано висловлюй свої думки;
-
будь готовим до обговорення і захисту своїх ідей.
Вимоги до виконання проєктів на уроках предметів природничого циклу.
Робота над проєктом складається з таких етапів:
-
підготовчий етап (визначення теми і мети проєкту, обговорення проблеми, висунення гіпотези);
-
планування (визначення джерел, засобів збирання, методів аналізу інформації, способів представлення результатів; установлення критеріїв оцінювання результату процесу);
-
дослідження, спостереження, робота з інформаційними ресурсами, анкетування, експеримент;
-
аналіз інформації, підбиття підсумків, формулювання висновків;
-
оцінювання результатів і процесу дослідження за встановленими критеріями;
-
творчий звіт, презентація отриманих результатів.
Критерії оцінювання проєктів
-
Значущість і актуальність проблеми, адекватність темі, що вивчається.
-
Коректність методів досліджень і обробки даних.
-
Уміння аргументувати свої висновки.
-
Оформлення; відповідність стандартним вимогам; якість ескізів, схем, рисунків.
-
Уміння відповідати на запитання , лаконічність і аргументованість виступу.
-
Відповідність презентації темі та ступінь її розробки;
-
Доступність, самостійність, завершеність, підготовленість проєкту до сприйняття іншими людьми;
Загальна схема оформлення проєкту
1. Назва
2. Відомості про авторів, виконавців, партнерів
3. Тривалість реалізації
4. Актуальність
5. Мета і завдання
6. Очікувані результати
7. Форми і методи реалізації
8. План реалізації
9. Оцінка результатів
10. Можливості подальшого розвитку
11. Презентація – представлення результатів роботи проєктної групи, є важливим моментом в проєктній діяльності.
Оформлення тексту
-
Шрифт Times New Roman
-
Розмір шрифта – заголовки 16, текст 14
-
Інтервал 1,5
-
Поля – стандарт
Презентація проєкту може бути представлена у вигляді:
-
Фотографії ( А-4, кольорові)
-
малюнки, плакати, схеми (А-2, А-3, кольорові)
-
карти (А-4, А-3, кольорові)
-
авторські відеофільми, комп’ютерна графіка, мультимедійна презентація, анімації
-
макети, моделі
Зразок проєкту:
Проєкт
Зелена мережа гімназії
Мета проєкту:
-
сприяти пробудженню в учасників навчально-виховного процесу активної громадянської позиції через зацікавленість дітей проблемою озеленення гімназії;
-
формувати екологічну грамотність через ціннісне та естетичне сприйняття навколишнього середовища.
Організатори проєкту: дирекція гімназії.
Учасники проєкту: вчителі та учні гімназії.
Етапи проєкту
І етап. Організаційний (квітень – червень).
Завдання: активізація громадянської екологічної культури.
План дій:
-
розповсюдження в гімназії плакатів, агітаційних листівок, флаєрів, що інформуватимуть про початок проєкту та його суть;
-
призначення координаторами проєкту вчителів біології;
-
розподіл завдань між класними колективами та методичними об’єднаннями вчителів
ІІ етап. Робочий (травень – вересень).
Завдання: розвиток практичної спрямованості екологічної діяльності.
План дій:
-
розподіл доручень у колективах;
-
створення робочих груп;
-
виконання завдань.
ІІІ етап. Підсумковий (вересень – жовтень).
Завдання: мотивація усвідомлення особистої причетності кожного учасника проекту до вирішення екологічної проблеми гімназії.
План дій:
-
створення робочої комісії з оцінювання;
-
розробка основних критеріїв оцінювання
-
визначення переможців у номінаціях «Краща робота класного колективу» та «Краща робота методичного об’єднання вчителів»;
-
оформлення результатів впровадження проекту (фотовиставки, подяки).