РОБОТА
ЗІ СТУДЕНТАМИ,
ЩО ПОТРЕБУЮТЬ ОСОБЛИВОЇ УВАГИ
(методичні рекомендації)
ВСТУП
Постановка студентів на внутрішній облік Ради з профілактики правопорушень, алкогольних та наркотичних проблем серед студентів (надалі – «Рада»), спрямована
на удосконалення роботи по профілактиці правопорушень, посилення соціального
і правового захисту студентів, створенню системи роботи зі студентами, які вчинили злочин або схильні до їх вчинення.
Постановка на внутрішній облік Ради носить виключно профілактичний характер та є підставою для проведення індивідуальної профілактичної роботи в межах компетенції навчального закладу, яка регламентується Конституцією України, Законами України «Про освіту», Конвенцією ООН про права дитини, Статутом технікуму
та іншими нормативними документами.
Підставою для взяття на внутрішній облік може вважатися:
1. Навчальна дезадаптація:
- проблеми, пов'язані з відвідуванням занять (прогули, запізнення);
- проблеми, пов'язані з успішністю (труднощі в навчанні, низька мотивація до навчання).
2. Поведінка, що відхиляється:
- бродяжництво;
- пияцтво, алкоголізм;
- токсикоманія, наркоманія;
- інші форми девіантної поведінки: агресивність, жорстокість, схильність до суїцидальної поведінки (суїцидальні спроби).
3. Також на внутрішній контроль ставлять студентів, які:
- мають часті порушення дисципліни на навчальних заняттях і в ході проведення позааудиторних заходів (на підставі доповідних викладачів, кураторів груп, чергового адміністратора);
- вчинили правопорушення або злочин;
- принижують людську гідність учасників освітнього процесу;
- допускають грубі або неодноразові порушення Статуту технікуму.
Перелік документів необхідний
для взяття студентів на внутрішній облік Ради:
Розгляд питання про взяття на внутрішній облік Ради здійснюється її рішенням.
Рішення про взяття на внутрішній облік, або відмова, фіксується у протоколі засідання Ради із зазначенням переліку заходів з проведення профілактичної роботи, відповідним визначенням термінів та відповідальних.
На засіданнях Ради обов’язково розглядаються звіти студентів, які перебувають на внутрішньому обліку про виконання своїх обов’язків, ставлення до навчання, поведінку (у тому числі в позаурочний час), стосунки з оточуючими тощо.
У випадку прийняття рішення про взяття студента на внутрішній облік
в протоколі зазначаються:
За кожним студентом, який перебуває на внутрішньому обліку рішенням Ради закріплюється досвідчений педагог-наставник (куратор, психолог, соціальний педагог).
Педагог-наставник самостійно вибирає форми та методи роботи зі своїм підопічним.
Головним обов’язком педагога-наставника є налагодження добрих, довірчих взаємостосунків із підопічним, його батьками з метою усунення негативних умов, які можуть впливати на поведінку студента, його ставлення до своїх обов’язків, стосунки з оточенням.
Алгоритм дій взяття на облік:
· Протягом 2 днів:
- попередження батьків (опікунів, тощо).
- заведення індивідуальної картки соціально –педагогічного супроводу.
· Протягом 15 днів
- робота з батьками, сім'єю;
- залучення відповідних спеціалістів.
· Випробувальний термін - 1 семестр.
· Термін взяття на облік - 1 навчальний рік.
Підставою для зняття з внутрішнього обліку студента може бути:
Покращення ситуації, яка була причиною взяття на внутрішній облік:
Рішення про зняття з внутрішнього обліку студентів приймається Радою на підставі спільного клопотання заступника директора з виховної роботи, соціального педагога, психолога, куратора або представника служби у справах дітей та сім’ї за наявності відповідних документів.
Збір і узагальнення матеріалів щодо роботи зі студентом, який знаходиться на внутрішньому обліку, покладається на особу, яка персонально в межах своїх службових обов’язків відповідає за організацію роботи по профілактиці правопорушень в технікумі (соціального педагога).
Додаток 1
Подання
про взяття на внутрішній облік Ради
Прошу взяти на внутрішній облік студента (ку) групи ______________________________
________________________________________________________________________________________
(ПІБ)
«_____» ____________ ________,
(число, місяць, рік народження)
що проживає за адресою:
________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(Поштова адреса, домашній телефон)
з родиною
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(Вказати склад сім'ї, ПІБ)
у зв'язку з ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(Вказати причину взяття на облік)
Куратор ______________ / ____________________
(підпис) ПІБ
«_____»___________ 201___р.
(дата заповнення)
Додаток 2
Заява
про зняття з внутрішнього обліку Ради
Вважаю за необхідне зняти з внутрішнього обліку студента (ку) групи _________________
________________________________________________________________________________________
(ПІБ)
«_____» ____________ ________,
(число, місяць, рік народження)
у зв'язку з _______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(Вказати причину)
Дата взяття на облік ______________________________________________________
Характеристика студента (ки), довідка про проведену з ним/нею профілактичну роботу, досягнутих результатах і особисті досягнення студента (ки) додаються.
Куратор ______________ / ____________________
(підпис) ПІБ
«_____»___________ 201___р.
(дата заповнення)
Додаток 3
ІНДИВІДУАЛЬНА КАРТКА
СОЦІАЛЬНО –ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ
СТУДЕНТА (СТУДЕНТКИ) ___________ ГРУПИ
_________________________________________________
(Прізвище, ім'я та по батькові)
Дата народження ____________________________________________________________
Домашня адреса _____________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Телефон (дом., моб. ) _________________________________________________________
Розпочато ________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(вказати, з яких причин)
Закінчено ________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(вказати, з яких причин)
Від кого, коли і з якого приводу надійшов запит на соціальний супровід студента (ки) ___________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
( № протоколу, дата педради, рішенням якої учня поставлено на облік)
Прізвище, ім'я та по батькові батьків (опікунів)______________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Місце роботи батьків (опікунів), контактний телефон (якщо не працюють, вказати причину: інвалід/ пенсіонер/ домогосподарка / безробітний. Якщо обоє батьків працюють за кордоном, вказати, хто займається доглядом та вихованням дитини на цей момент: бабуся (дідусь)/тітка (дядько)/ знайомі тощо). ______________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Категорія сім'ї (повна/неповна; з матір'ю, з батьком, рідні батьки /опікуни; сприяє гармонійному психічному і фізичному розвитку/ неблагополучна; дитина сирота/напівсирота) ____________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
Кількість дітей у сім'ї (1/2/3/4 і більше) _________________________________________________________
Соціально-побутові умови (акти обстеження житлово побутових умов додаються за потреби) ____________________________
_________________________________________________________________________________________
Соціальні пільги, якими користується дитина ______________________________________________
_________________________________________________________________________________________
Код життєвої ситуації (01-13)________________________________________________________________
Стан здоров'я (здорова; стоїть на «Д» обліку; дитина з особливими потребами (вказати ваду розвитку) __________________
_________________________________________________________________________________________
Взаємини дитини в сім'ї: (з ким із членів сім'ї більше спілкується, до кого більше звертається по допомогу чи пораду; із ким найчастіше виникають конфлікти) ___________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
Характер стосунків студента (ки) з однолітками_____________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Педагогічні показники (темп навчання, труднощі в навчанні, навчальні інтереси, які переважають, зауваження щодо поведінки) ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Соціальні шкідливості (рання алкоголізація; нікотинова залежність; вживання токсичних і психотропних речовин; потяг до азартних ігор; потяг до асоціальних ігор; ранній сексуальний потяг; негативізм в оцінці явищ дійсності) ______________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Відхилення в соціальній поведінці (грубість; бійки; прогули; недисциплінованість; побиття слабких; вимагання;жорстоке ставлення до тварин; крадіжки; порушення суспільного порядку (облік в інспекції у справах неповнолітніх); немотивовані вчинки; втечі з дому, інтернату) _____________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Рівень соціальної адаптації ________________________________________________________________
а)Високий (1.Усвідомлене прийняття і виконання норм колективного життя. 2.Баланс індивідуального і соціального. 3.Гармонія взаємин з дорослими та однолітками. 4.Адекватне ставлення до педагогічних впливів. 5.Самоконтроль поведінки. 6.Активна участь у житті дитячого колективу.7.Задоволення своїм статусом і взаєминами
б)Середній (1.Конформізм по відношенню до норм колективного життя. 2.Переважає або індивідуальне, або соціальне. 3.Нестійкі взаємини з оточуючими. 4.Суперечливе ставлення до педагогічних впливів. 5.Зовнішній локус контролю. 6.Періодична участь у житті дитячого колективу. 7.Неповне задоволення своїм статусом і взаєминами).
в)Низький (1.Неприйняття і невиконання норм колективного життя. 2.Дисбаланс індивідуального і соціального. 3.Конфліктні взаємини з оточуючими. 4.Неадекватне ставлення до педагогічних впливів. 5.Некерована поведінка. 6.Пасивна участь у житті дитячого колективу. 7.Незадоволення своїм статусом і взаєминами
До якого правопорушення схильний (на)____________________________________________________
Педагог-наставник _______________________________________________________________________
Яка робота проводиться щодо профілактики правопорушень _________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Додаток 4
ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ПЛАН РОБОТИ
Заходи |
Відпові-дальний |
Термін |
Відмітка про виконання |
Результативність |
Психологічні: консультування; психолого-педагогічна діагностика; корекція та реабілітація; мінімізація наслідків травм від жорстокого поводження; інше: ________________________________________ __________________________________________________________________________________________
|
|
|
|
|
Соціально-педагогічні: просвітницька робота з сім’єю та дитиною; залучення студентка (ки) до позааудиторних заходів, гурткової роботи; формування у дитини соціально важливих навичок; визначення та зниження ризиків впливу соціуму на дитину; індивідуальні консультації з навчальних предметів; інше: ________________________________________ __________________________________________________________________________________________
|
|
|
|
|
Медичні (із залученням інших організацій, установ): організація медичного огляду - відновлювальна терапія; психіатрична допомога; профілактичні заходи; санаторно-курортне лікування; медичне спостереження; інше: ________________________________________ __________________________________________________________________________________________
|
|
|
|
|
Юридичні (із залученням інших організацій, установ): допомога у захисті прав та інтересів; представлення інтересів дитини у суді; допомога в оформленні документів, пенсії, опіки тощо; відновлення втрачених документів; інше: ________________________________________ __________________________________________________________________________________________
|
|
|
|
|
Економічні (із залученням інших організацій, установ): грошова допомога; придбання ліків, вітамінів, продуктів харчування, одягу; інше: ________________________________________ __________________________________________________________________________________________
|
|
|
|
|
Додаткові заходи (за результатами перегляду результативності плану): ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________
|
|
|
|
|
Додаток 5
Документація
на студента (ку), що перебуває на внутрішньому обліку Ради
1. Подання про взяття на внутрішній облік (зняття з обліку).
2. Витяг із протоколу засідання Ради (коли і за що було поставлено на облік).
3. Характеристика на студента (ку). (штамп, печатка, підпис куратора, директора технікуму)
4. Акт обстеження житлово-побутових умов проживання (обов’язково підпис батьків, що з актом ознайомлені). За потреби
5. Індивідуальна картка соціально-педагогічного супроводу студента (ки), схильного до скоєння правопорушень.
6. План індивідуальної роботи зі студентом (кою). (відмітки про виконану роботу).
7. Інформація про психолого-педагогічну та профілактичну роботу з батьками студента (ки).
8. Пояснювальні записки, доповідні, розписки, клопотання, листування тощо.