4. Виховний вплив. 3. Педагогічна терапія – заходи для усунення прогалин у навчанні. У сучасній школі- це додаткові заняття.1. Педагогічна профілактика – пошуки оптимальних педагогічних систем. Основні шляхи подолання прогалин у навчанні2. Педагогічна діагностика – . систематичний контроль і оцінка результатів навчання, своєчасне виявлення прогалин.
Всебічне підвищення ефективності кожного уроку. Формування пізнавального інтересу до навчання та позитивних мотивів.Індивідуальний підхід до учня. Спеціальна система домашніх завдань. Посилення роботи з батьками. Залучення учнівського активу для підвищення індивідуальної відповідальності кожного учня за своє навчання. Заходи щодо запобігання усунення прогалин у навчанні:
CONCEPTS Сформулюємо 6 кроків, щоб «підтягнути математику»!1. Починаємо з виявлення прогалин.2. Аналізуємо отримані результати.3. Розділяємо класне та самостійне опрацювання.4. Спостерігаємо за динамікою.5. Виділяємо 5хв кожного уроку на повторення.6. Використовуємо сучасні технології.
Метод «Скринька мудрості»«Усяка школа славна не числом, а славою своїх учнів» М. Пирогов. Урок розпочинається відкриттям «Скриньки мудрості» (в якій знаходиться девіз уроку, або вислови відомих людей): Головна мета – створення сприятливого мікроклімату для творчості, яка дозволяє активізувати спілкування вчителя з учнями. «Інтелектуальна розминка»Хвилинка каліграфії супроводжується «Інтелектуальною розминкою». Учні не тільки каліграфічно прописують числа, а ще й виконують різні завдання. Також каліграфічна хвилинка заповнюється «Хвилинкою – цікавинкою» (при цьому використовуються індивідуальні завдання).
Прийом «Лови помилку»Зміст гри: заповнити магічний квадрат так, щоб суми чисел, які стоять у будь – якому горизонтальному або вертикальному ряду, а також на будь – якій діагоналі квадрата, дорівнювали одному й тому ж числу. Гра «Магічний квадрат»На картках учні отримують приклади з відповідями, серед яких є помилково обчислені. Діти їх відшукують та виправляють помилки.
Гра «Пастка»На склад завезли чотири рази по 9 ц моркви. За зиму продали 28 ц капусти. Скільки центнерів моркви залишилося?При перевірці домашнього завдання використовуємо гру «Пастка» (подається текстова задача з неправильною умовою. Учні повинні знайти «Пастку». Прийом «Взаємні запитання»?Підбираються приклади та задачі вказаного типу. Учні працюють в парах. Один запитує, а інший – відповідає, потім – навпаки. Бліц – опитування «Учень – учень», «Запитай друзів» можна проводити на різних етапах уроку.
Технологія «Коло ідей» Можна запропонувати дітям при вивченні нового матеріалу! Перша група, яка знаходить шлях розв'язання у підручнику, вигукує «Ідея!». Ідею дітей обговорюємо колективно, коментуємо, доповнюємо. Кубик «Блума» Зміст запитань можна змінювати, в залежності від теми вивчення!