Методичний квест "У пошуках істини..."

Про матеріал
Методичне засідання педагогічної майстерні з теми « Формування ключових компетентностей учнів як складова становлення успішної особистості .» Однією з актуальних проблем сьогодення є якісна освіта та її ефективність . Важливу роль у забезпеченні цієї ефективності відіграє педагог та його професіоналізм. Я ставила перед собою завдання : Як зробити, щоб кожен учитель став креативним та активним учасником роботи педагогічної майстерні? І що робити , щоб не було пасивних вчителів, щоб вони хотіли вчитися, досліджувати ,експерементувати та змінюватися?
Перегляд файлу

1

 

Доброго дня , мої вельмишановні колеги. ! Рада вітати васна методичному засіданні  нашої  педагогічної майстерні . 

Тема засідання «  Формування ключових компетентностей учнів як складова становлення успішної особистості .»(Слайд 1)

Однією  з актуальних проблем сьогодення є якісна освіта та її ефективність . Важливу роль у забезпеченні  цієї ефективності відіграє педагог та  його професіоналізм.

   Ми ставили перед собою завдання : Як зробити, щоб кожен учитель став креативним та  активним учасником роботи  педагогічної майстерні? І що робити , щоб не було пасивних вчителів, щоб вони хотіли вчитися, досліджувати ,експерементувати  та змінюватися?

Перше , що прийшло на думку – це зацікавити! Саме  для цього було обрано форму проведення нашого засідання  методичнийквест.(Слайд 2)

Адже  квест є інноваційною формою роботи з учнями та педагогами.

 Це – цікавий і, водночас, ефективний спосіб засвоєння необхідних знань, умінь та навичок.

Він активізує діяльність, підвищує мотивацію до здобування  нових знань, підвищує відповідальність за результати цієї діяльності та їх презентацію.

Будь-яка зустріч вимагає правильного налаштування , тому  пропоную скористатись принципом  гармонізації , (Слайд 3) а саме вправою«Упроміннісонця» , яка сприяє позитивному настрою:

Візьміть, будь ласка, сонечка, які знаходяться у вас на столах. Напишіть свої імена  в середині, а також  слово-прикметник, який починається першою  літерою вашого імені і буде характеризувати вас із кращого боку, бокожен з вас цікавий мені, як особистість.Справилися із завданням? Почну я. Я – Лариса: лояльна  . Своєму сонечку я домалювала  посмішку, бо  рада бачити вас  на  нашому  методичному квесті.(Відповіді колег)Дякую.

Ви,мабуть, звернули увагу на те , що одні ваші сонечка з квіточками, а інші – з веселкою.Саме так ми об»єднаємося у групи.

 

Ми часто замислюємося над тим , де і як знайтиістину? У чому вона? Адже відцього, можезалежати наше життя, навчання та його якість. Мільйони людей стали щасливішими, відколизнайшлидля себевідповіді на цізапитання.

Тільки істина може допомогти і нам,вчителям.Тож розпочинаємо наш методичний квест « У пошуках істини»!(Слайд4)(відео «книга»)

Так як сюжет квесту  будується  у вигляді  подорожі  до певної мети через подолання труднощів,то я пропоную  вирушати в дорогу!(Слайд5)

Але куди йти ?Де зупинитися? З чого почати? А допоможе нам визначитись у цьому ось ця чарівна скринька.

(скринька  Карта подорожі)(Слайд6)

Зверніть увагу , у скриньці є чарівні згортки  із Картою подорожі , а також безліч загадок і завдань.

Загадка №1 (Слайд7)

Їх виробляють у багатьох країнах світу. Використовуються вони  для приготування багатьох страв, наприклад, куті. Синонімом до цього слова є слово половецького походження Озюм.(Родзинки)

Перша зупинка  «Теоретичні родзинки»(Слайд8)

На цій зупинці ми  згадаємо  основні теоретичні поняття нашої теми. А зробимо це у формі гри «Перший мільйон».

  • За данимописомабовизначеннямз’ясуйте, про яке  теоретичнепоняттяйде мова
  • ( дошка) https://learningapps.org/display?v=pwfdgs41n20
  • Наукове мислення, суть якого полягає в ухваленні ретельно обміркованих та незалежних рішень. Йому притаманні такі властивості, як усвідомленість та самовдосконалення.Крити́чне ми́слення

2.  Складна інтегрована якість особистості педагога, що включає засвоєння вчителем професійних знань та умінь, готовність і спроможність реалізувати свій потенціал ( знання, уміння, досвід, особистісні якості тощо) для успішної, творчої, продуктивної діяльності шляхом професійного й особистісного самовдосконалення – професійна компетентність .

3.Здатність породжувати незвичайні нові ідеї, відхилятися від традиційних схем мислення, швидко вирішувати проблемні ситуації. Креат́ивність.

4. Вони необхідні всім громадянам для особистої реалізації та розвитку, активного громадянського життя, соціальної єдності та можливості працевлаштування.Основні (або ключові) компетентності

5. Форма організації пізнавальної діяльності, мета якої — створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуваєсвою успішність, інтелектуальну спроможність-  інтерактивне навчання

6. Радикально нові чи вдосконалені технології, які істотно поліпшують умови виробництва та навчання, є основою модернізації сучасної  освіти-Інноваці́йні техно́логії .Дякую ! крокуємо далі!

Загадка №2(Слайд21)

Як називається цілеспрямований процес передачі і засвоєння знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини.(Навчання)

Зупинка«Моделі навчання»(Слайд22)

Складіть та прокоментуйте Моделі навчання

1 група– Модельпасивного навчання.

2 група -Модель інтерактивного навчання.

 

Описание: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT96qRdUdp8dRHMa3ARB7pLCxFbxf_hyU48IQRkgI8_F9ArPQZDaQ

Пропоную вам матеріали з досвіду роботи  Запорожець Вікторії щодо використання  інтерактивного  навчання. Відеопоезія Ліни Костенко «Крила»( відеоурок )(Слайд23)

Загадка №3(Слайд24)

Людина, що володіє спеціальними знаннями й навичками в будь-якій галузі, має певну спеціальність; добре знає будь-що; майстер своєї справи.(професіонал)

Зупинка «Агов, професіонали!»(Слайд25)

Шановні колеги, вас чекає два завдання у вигляді лото.

1.Завдання  .  Складіть  порівняльну таблицю традиційного й компетентнісного

підходів навчання.(за допомогою варіантів відповіді)

Традиційний підхід

 

Компетентнісний підхід

 

Передача / придбання суми знань, умінь та навичок, що становлять зміст освіти

Мета навчання

 

Орієнтація на практичну складову змісту освіти

Репродуктивний

Характер навчального процесу

Продуктивний

Контроль

Домінуючий компонент освітнього

процесу

 

Практика та самостійна робота

Знаю ЩО

Основна формула результату

Знаю ЯК

Основний і найбільш компетентне джерело знань, який контролює суб'єкт пізнання

 

 

Роль педагога

 

Організатор самостійної, активної, пізнавальної діяльності учнів

 

 

 

2завдання Встановіть відповідність між  ключовими компетентностями учнів

Із портретами відомими у світі людьми. (Картинки)

  1.     Вільне володіння державною мовою.
  2. Здатність спілкуватися рідною

 та іноземними мовами.

  1. Математична компетентність.
  2. Компетентності у галузі природничих наук,

 техніки і технологій.

  1. Інноваційність.
  2. Екологічна компетентність.
  3. Інформаційно-комунікаційна компетентність.
  4. Навчання впродовж життя.
  5. Громадянські та соціальні компетентності.
  6. Культурна компетентність.
  7. Підприємливість та фінансова грамотність.

1. Софія Ковалевська

2.Жак-Ів Кусто

3. Альберт Енштейн

4. Грушевський Михайло

5. Білл Гейтс

6. Леся Українка

7. Чарлз Дарвін

8. Стів Джобс

9. Ада Роговцева

10.Шаталов Віктор Федорович

11. Вільям Шекспір

Своїм досвідом із впровадження компетенцій на уроках поділиться старший вчитель Константинова Ольга ( відеоуроку)

"Педагогічний "Пінг-понг"( м»ячі)

  1. Одна з основних видів діяльності дітей, особливо молодшого віку.(Гра)
  2. Закінчіть вислів славетного педагога. В. Сухомлинський: "Дитяча довіра до вчителя — це крапля чистої води на квітці троянди, потрібно так зрізати цю квітку... (щоб не струсити цю краплю)".
  3. Процес підготовки молодшого покоління до життя в суспільстві. (Виховання)
  4. Закінчіть вислів славетного педагога. К. Ушинський: "На жаль, дітей здебільшого карають за те, за що слід було б карати... (їхніх батьків та вихователів)".

Дякуємо!

А нас чекає Загадка №4(Слайд27)

Коротка форма символічногозаписуінформації (у математицічи хімії), абозагальневідношенняміжвеличинами.Формула

Наші вчителі сумлінно працюють задля того , щоб наш Роздольський ліцей був успішним ! Тому наступна наша зупинка

Зупинка «Формула успішного  ліцею»(Слайд28)

Ми вважаємо , що вона виглядає саме так!(наші вчителі отримали домашнє завдання )Формула успішного ліцеюуспішний  випускник + успішний педагог =Успішний  ліцей (Слайд29)

1 гр. Формула успішного педагога

2 гр. Формула успішного випускника ліцею.

Давайте почнемо з педагогів! Дякую, колеги!

Продовжуємо?

Загадка№5(Слайд30)

Той, хтоведе; перший, щойдепопереду, завждиперемагає. Усі покладаються на нього в прийняттісерйознихрішень і вирішенніважливихпроблемлідер

Зупинка  Формуємо лідера(Слайд31)

Пропоную вам Кейс-метод  (життєва ситуація) фото

Обговорити ситуаційні картки, дібрати до кожної з них по 1 реченню.І скласти розповідь у тому порядку, у якому вони пронумероані.

 Дякую за ваші розповіді !

 

Загадка №6(Слайд32)

Володіння знанням, розумінням, досвідом, обачністю та інтуїтивним розумінням включно зі здатністю також вживати ці якості.Мудрість

Зупинка «Мудрість великих»(Слайд33)

Опрацюйте «хмаринку» та дайте відповідь на запинання : Які цитати розміщені у хмарці тегів?

Знання - настількидорогоціннаріч, щоїхвартоздобувати з будь-якогоджерела.Абу-ль-Фарадж.Найважливішезавданняцивілізації - итилюдинумислити. Т. ЕдісонC:\Documents and Settings\User\Мои документы\Downloads\V formie sierdtsa.jpg

 

Задача №7 (Слайд34)

Правильне відображення об'єктивної дійсності у свідомості людини,  її уявленнях, поняттях, судженнях, умовиводах, теоріях об'єктивної дійсності.( І́стина )

Зупинка «Істина у...»(Слайд35)Пов’язане зображення

Шановні колеги, ми  подолали довгий та складний  шлях,  шукаючи істину . Щоб дізнатись у чому все таки вона, нам знадобляться ваші гаджети.А саме програма «СкайнерQR- коду».Проскануйте цейQR- код і скажіть , бідь ласка, у чому все таки істина для нас, вчителів?

F:\квест\друкувати\qr-code.png

«МЕТА – НІЩО, РУХ ДО МЕТИ – ВСЕ!»

 

Сучасний учитель -це той,хто здатний постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку, тобто у русі.

І щоб бути справжнім  професіоналом, необхідно постійно зростати  та розвиватися.

Хочу процитувати Олександра Дюма: «Всі шукають людину, яка врятує нас.Нам потрібна така людина, воназмінить світ на краще.Не шукайте її. Ця людина - ви, я, і кожен із нас!

Завершити засідання педмайстерні хочу такою притчею .(мелодія)

 

 Якось виникла суперечка між музичними інструментами. Хто краще за всіх грає. Кожний інструмент виводив свою мелодію, показував свою майстерність. Але виходила не музика, а жахливі звуки.

 З’явився диригент і одним помахом руки зупинив ці звуки, сказавши: « Друзі, мелодія – це одне ціле. Слухайте один одного - побачите, що вийде».

Майстер змахнув рукою, і спочатку несміливо, а потім усе краще залунала мелодія вона  звучала і звучала, поєднуючи у єдине ціле виконавців і слухачів.

 Досягнення результату можливе лише тоді, коли всі об’єднані однією метою й  рухаються  до неї в  єдиному пориві…

Умайбутньому, я вірю, учні нашого ліцею стануть успішними особистостями, патріотами з активною життєвою позицією, інноваторами, здатними змінювати навколишній світ на краще.

 

 

 

 

 

 

Анонс

Тільки сьогодні у Вас є можливість  відвідати 

методичний квест «У пошуках істини».

А там де квест – завжди дієво , цікаво та захопливо!

Бо квест- це ігрова технологія , яка поєднана з  ідеями  проектного методу!

Тож ви разом з нами поринете у захопливу подорож : активізуєте свою діяльність, підвищите  мотивацію до здобування  нових знань та навичок, а також відповідальність за результати цієї діяльності .У вас буде можливість вдосконалити  вміння,презентувати  свої надбання.

Наш квестносить невимушений характер, тому не соромтесь проявити свою самостійність, креативність  та ініціативу!

    Чекаємо з нетерпінням!

 

docx
Додано
19 вересня 2020
Переглядів
667
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку