Дослідження літературної творчості Народної художниці України К. В. Білокур, її життєвого шляху і багатогранного таланту митця. Робота учнів у ролі літераторів, мовознавців, мистецтвознавців, біографів. фольклористів, ілюстраторів.
Методичний матеріал
до проведення уроку-проекту літератури рідного краю
«Літературна творчість Катерини Білокур.
Поезія в прозі звучить»
Автор проекту:
Учитель української мови та літератури Богданівського НВК Шеремет О. П.
Стислий опис:
У цьому навчальному проекті учні досліджують літературну творчість
К. В. Білокур, її життєвий шлях і малярство, навчаються пошуковій роботі, створенню промов, виступам перед аудиторією, висловлюванню своїх думок.
Учні досліджують багатогранний талант митця, працюють у ролі літераторів, мовознавців, мистецтвознавців, фольклористів, біографів, ілюстраторів.
Як результат діяльності, вони використовують здобуті знання для створення презентацій про життя і творчість К. В. Білокур та випуску інформаційного буклету про музей-садибу К. Білокур. Пошук інформації вони здійснюють в Інтернеті, енциклопедичних виданнях та іншій навчальній літературі. Також в архівах та музеях, з розповідей очевидців. На основі зібраних даних роблять інтерпретацію та представлення проекту.
В результаті проекту учні дадуть відповіді на питання висунуті і вдосконалені впродовж розробки теми проекту. Учні повинні поглибити свої знання з основ української літератури, музики, образотворчого мистецтва, художньої культури. Закріпити навички роботи з комп’ютером, опанувати цільовий пошук інформації в мережі Інтернет. Учні набудуть навиків організації колективної роботи, опанують правила толерантної роботи в групах.
Тип проекту:
Пошуково-творчий
Проблема:
Літературна творчість Катерини Білокур
Мета проекту:
Дослідити літературну спадщину К. В. Білокур, навчати учнів пошуковій роботі, будувати промову, виступи перед аудиторією, коротко висловлювати свої думки, чітко інтерпретувати результати досліджень, виховувати почуття патріотизму і любові до рідного краю, гордість за своїх земляків.
Тривалість:
Десять днів
Обладнання:
Портрет Катерини Білокур, вишивки, стенд видатних земляків. Диск із записом пісні «Чи я в лузі не калина була?», репродукції картин К. Білокур, виставка літературних творів, картки-завдання, епіграф уроку:
Доля випробовує тих, хто надумав дійти якої великої мети
К. Білокур
Я вибрала долю собі сама.
І що зі мною не станеться –
У мене жодних претензій нема,
До Долі – моєї обраниці
Ліна Костенко
Учні 10 класу Учитель Шеремет О. П.
Активні розробники Координатор
Виконавці проекту Консультант
Форми роботи
Слово вчителя
Пошукова самостійна робота
Презентація
Дослідження
Ідейно-художній аналіз
Інтерактивні методи
Інсценізація твору
Виразне читання напам’ять
Спів
Хід роботи над проектом
біографи,мовознавці, літературознавці, мистецтвознавці, фольклористи,історики, ілюстратори;
1. Ознайомлення з метою та завданнями групової роботи;
2. Визначення шляхів виконання завдань, пошуку інформації;
3. Розподіл обов’язків між членами груп;
3. Дослідницький етап:
1. Самостійна робота учасників проекту над індивідуальними та
груповими дослідженнями;
4. Узагальнюючий етап:
1. Обговорення отриманих даних у групах. Оформлення творчого звіту у
вигляді виступу;
Хід уроку-проекту