Методичний матеріал до проведення уроку-проекту літератури рідного краю "Літературна творчість Катерини Білокур"

Про матеріал

Дослідження літературної творчості Народної художниці України К. В. Білокур, її життєвого шляху і багатогранного таланту митця. Робота учнів у ролі літераторів, мовознавців, мистецтвознавців, біографів. фольклористів, ілюстраторів.

Перегляд файлу

Методичний матеріал

до проведення уроку-проекту літератури рідного краю

«Літературна творчість Катерини Білокур.

 Поезія в прозі звучить»

Автор проекту:

Учитель української мови та літератури Богданівського НВК Шеремет О. П.

Стислий опис:

У цьому навчальному проекті учні досліджують літературну творчість

К. В. Білокур, її життєвий шлях і малярство, навчаються пошуковій роботі, створенню промов, виступам перед аудиторією, висловлюванню своїх думок.

Учні досліджують багатогранний талант митця, працюють у ролі літераторів, мовознавців, мистецтвознавців, фольклористів, біографів, ілюстраторів.

Як результат діяльності, вони використовують здобуті знання для створення презентацій про життя і творчість К. В. Білокур та випуску інформаційного буклету про музей-садибу К. Білокур. Пошук інформації вони здійснюють в Інтернеті, енциклопедичних виданнях та іншій навчальній літературі. Також в архівах та музеях, з розповідей очевидців. На основі зібраних даних роблять інтерпретацію та представлення проекту.

В результаті проекту учні дадуть відповіді на питання висунуті і вдосконалені впродовж розробки теми проекту. Учні повинні поглибити свої знання з основ української літератури, музики, образотворчого мистецтва, художньої культури. Закріпити навички роботи з комп’ютером, опанувати цільовий пошук інформації в мережі Інтернет. Учні набудуть навиків організації колективної роботи, опанують правила толерантної роботи в групах.

Тип проекту:

Пошуково-творчий

Проблема:

Літературна творчість Катерини Білокур

Мета проекту:

Дослідити літературну спадщину К. В. Білокур, навчати учнів пошуковій роботі, будувати промову, виступи перед аудиторією, коротко висловлювати свої думки, чітко інтерпретувати результати досліджень, виховувати почуття патріотизму і любові до рідного краю, гордість за своїх земляків.

Тривалість:

Десять днів

Обладнання:

Портрет Катерини Білокур, вишивки, стенд видатних земляків. Диск із записом пісні «Чи я в лузі не калина була?», репродукції картин К. Білокур, виставка літературних творів, картки-завдання, епіграф уроку:

Доля випробовує тих, хто надумав дійти якої великої мети

 К. Білокур

Я вибрала долю собі сама.

І що зі мною не станеться –

У мене жодних претензій нема,

До Долі – моєї обраниці

                                       Ліна Костенко

 

Учні 10 класу                                                               Учитель Шеремет О. П.

Активні розробники                                                       Координатор

Виконавці проекту                                                         Консультант      

Форми роботи

Слово вчителя

Пошукова самостійна робота

Презентація

Дослідження

Ідейно-художній аналіз

Інтерактивні методи

Інсценізація твору

Виразне читання напам’ять

Спів

 

Хід роботи над проектом

  1. Підготовчий етап:
  1. Розробка плану проекту;
  2. Визначення проблемного питання;
  3. Розподіл дітей на групи, враховуючи їхні інтереси та захоплення:

біографи,мовознавці, літературознавці, мистецтвознавці, фольклористи,історики, ілюстратори;

  1. Проведення консультацій;
  1. Планування роботи:

1. Ознайомлення з метою та завданнями групової роботи;

2. Визначення шляхів виконання завдань, пошуку інформації;

3. Розподіл обов’язків між членами груп;

      3. Дослідницький етап:

           1. Самостійна робота учасників проекту над індивідуальними та

               груповими дослідженнями;

        4.  Узагальнюючий етап:

           1. Обговорення отриманих даних у групах. Оформлення творчого звіту у

              вигляді виступу;                   

  1.  Презентація проекту:
  1. Презентація проводиться на уроці української літератури рідного краю;
  2. Оформлення результатів проекту

 

Хід уроку-проекту

  1. Вступне слово вчителя;
  2. Мотивація навчальної діяльності;
  3. Творчі презентації проектів учнями:
  • Життєпис Катерини Білокур;
  • Виразне читання уривка з поеми Ірини Жиленко «Цар-колос»;
  • Виступ мистецтвознавця з проектом «Малярство» Катерини Білокур;
  • Виразне читання творів Анатолія Прохоренка про картини художниці;
  • Виступ літераторів;
  • Виразне читання поезій, листів, дописів у газету, оповідання;
  • Інсценізація твору «В селі Богданівці Шрамківського району Черкаської області»;
  • Ідейно-художній аналіз твору;
  • Виконання учнями улюбленої пісні Катерини Білокур;
  • «Післямова»
  1. Інтерактивний метод «Гронування»;
  2. Творчі презентації проектів учнями:
  • Презентація ілюстрацій до оповідання;
  • Проект «Родовідне дерево»;
  • Символ-проект;
  1. Інтерактивні методи:
  • Асоціативний кущ;
  • Сенкан;
  1. Рефлексія – метод незакінченого речення.
docx
Додано
24 березня 2018
Переглядів
736
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку