МОДЕЛЬ
ВИПУСКНИКА
…………………
загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів
МОДЕЛЬ ВИПУСКНИКА
Призначення школи полягає в наданні якісної повної загальної освіти дітям шкільного віку мікрорайону школи, забезпеченні їх всебічного розвитку, виховання і самореалізації особистості яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності. Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності.
Спільними для всіх компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.
Освітня програма, що реалізується в закладі, спрямована на:
Модель випускника Нової Української Школи – це необхідна основа для сміливих і успішних кроків у своє майбутнє. Всі інші здобутки у сфері компетентності може принести людині лише наполеглива цілеспрямована праця, бажання вчитися і ділитися досвідом з іншими. Випускник школи має міцні знання і вміло користується ними. Знання та вміння отримані учнем тісно взаємопов’язані з його ціннісними орієнтирами. Набуті життєві компетентності випускник вміло використовує для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці. Він вміє критично мислити, логічно обґрунтовувати позицію, виявляти ініціативу, творити, вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення.
Наш випускник – це передусім людина творча, з великим потенціалом саморозвитку та самореалізації, широким спектром особистості:
- випускник школи добре проінформована особистість;
- прагне до самоосвіти та вдосконалення;
- готовий брати активну участь у суспільно-культурному житті громади, держави;
- є свідомим громадянином, готовим відповідати за свої вчинки;
- свідомо ставиться до свого здоров’я та довкілля;
- мислить креативно, використовуючи увесь свій творчий потенціал.
Випускник компетентний у ставленні до життя — реалізує себе через самопізнання, саморозуміння та інтелектуальну культуру.
Випускник початкових класів: має знання, уміння та навички, передбачені стандартом початкової освіти. Він упевнений у собі, старанний, працелюбний, самостійний, дисциплінований, вмотивований на досягнення успіху, вміє слухати і чути, критично мислити і має почуття самоконтролю, навички навчальної діяльності, культуру поведінки і мови, основи особистої гігієни і здорового способу життя.
Випускник базової основної школи володіє певними якостями і вміннями на рівні вимог державних освітніх стандартів:
Випускник старших класів:
має міцні знання на рівні вимог державних освітніх стандартів, що забезпечує вступ до закладу вищої професійної освіти та подальше успішне навчання;
володіє іноземною мовою на базовому рівні;
має високий рівень комп’ютерної грамотності (програмування, навички технічного обслуговування);
володіє культурою інтелектуальної діяльності;
знає і поважає культуру України та інших народів;
поважає свою й чужу гідність, права, свободи інших людей;
дотримується правил культури поведінки і спілкування;
має почуття соціальної відповідальності;
веде здоровий спосіб життя;
володіє способами отримання інформації;
прагне духовного і соціального добробуту.
Наш випускник – свідомий громадянин і патріот своєї країни, готовий до сміливих і успішних кроків.
ОПИС «МОДЕЛІ» ВИПУСКНИКА ШКОЛИ
У даному розділі описано, використовуючи якісні характеристики, запропонований результат реалізації освітньої програми у вигляді "моделі" випускника Стенятинської ЗШ І-ІІІ ступенів. Педагогічний колектив і батьки учнів визначилися з тим, який "продукт" має вийти в результаті діяльності школи та чим випускник нашого освітнього закладу буде відрізнятися від випускників інших шкіл. Найбільш повно в "моделі" відбиті саме ті якості, що формуються під впливом обраного школою змісту освіти, інакше кажучи, у результаті реалізації освітньої програми.
За основу побудови "моделі" випускника ми взяли якості, що повинні бути сформовані в учнів відповідно до задач закладу освіти. При описі "моделі" випускника ми застосували компетентнісний підхід.
"Модель" випускника школи включає:
МОДЕЛЬ ВИПУСКНИКА СТАРШОЇ ШКОЛИ
ІНТЕЛЕКТУАЛ
- засвоює на рівні вимог державних стандартів загальноосвітні програми з предметів навчального плану, достатньому для продовження подальшої освіти;
- має мотивацію, вміє ставити, розв’язувати та реалізовувати завдання, аналізувати та підводити підсумки;
- здатний зберегти і змінити навколишній світ;
- вчиться впродовж життя;
- володіє основами комп’ютерної грамотності.
ОСОБИСТІСТЬ
- усебічно розвинена, здатна до критичного мислення;
- адаптується в мінливих життєвих ситуаціях;
- комунікабельна, контактна у різних соціальних групах, уміє працювати в команді;
- цілеспрямовано використовує свій потенціал для самореалізації в професійному та особистому плані;
- бережно ставиться до свого здоров’я та здоров’я інших як найвищої цінності;
- вміє орієнтуватися у системі різноманітних суперечливих й неоднозначних цінностей, визначає своє кредо і свій стиль;
- оцінює свою діяльність з погляду моральності та етичних цінностей;
- дотримується правил культури поведінки і спілкування;
- готовий до форм і методів навчання, які будуть використовуватися у старшій школі.
ПАТРІОТ
- національно - свідомий громадянин;
- має активну життєву позицію;
- діє згідно з морально-етичними принципами, знає правові норми;
- здатний приймати відповідальні рішення;
- знає свої громадянські обов’язки, вміє їх виконувати, знає свої права;
- поважає гідність та права людини;
- спілкується рідною мовою.
"МОДЕЛЬ" ВИПУСКНИКА ШКОЛИ ВКЛЮЧАЄ :
- упевненість в собі;
- відчуття повноцінності;
- старанність;
- працелюбність;
- самостійність;
- дисциплінованість;
- вмотивоване досягнення успіху;
- уміння слухати і чути, критично мислити і мати почуття
самоконтролю;
- опанування навичками навчальної діяльності;
- культура поведінки і мови;
- володіння основами особистої гігієни і здорового способу життя.
МОДЕЛЬ ВИПУСКНИКА ШКОЛИ ІІ СТУПЕНЯ
ІНТЕЛЕКТУАЛ
- вміє шукати, досліджувати, аналізувати, відбирати необхідну інформацію, зберігати її та застосовувати для індивідуального розвитку;
- здатний до творчої діяльності;
- комунікативний;
- вміє вирішувати творчі завдання на рівні комбінацій та імпровізацій, виявляє оригінальність і уяву;
- вміє вирішувати творчі завдання на рівні комбінацій та імпровізацій, виявляє оригінальність і уяву;
- працює в сучасних інформаційних системах, генерує нові ідеї, критично мислить;
- постійно отримує нові знання й володіє навичками отримання інформації із сучасних додаткових джерел.
ОСОБИСТІСТЬ:
- усвідомлює свою приналежність до людства;
- має навички соціальної поведінки;
- розуміє необхідність здорового способу життя;
- знає свої права та виконує обов'язки молодшого школяра;
- володіє мовними засобами спілкування, прагне до грамотного усного та писемного мовлення;
- проявляє самовираження та критичне мислення;
- працює в команді, комунікабельний, визначає свій стиль, кредо, приймає самостійно рішення;
- володіє первинними навичками, необхідними в повсякденному житті;
- формулює й висловлює свою точку зору та виявляє повагу до поглядів інших;
- дотримується правил і норм толерантної поведінки;
- усвідомлює мотиви поведінки в різних життєвих ситуаціях;
- володіє знаннями про навколишнє середовище;
- прагне до захисту та збереження природи;
- стає учасником природоохоронних заходів, які відбуваються у школі, рідному місті.
ПАТРІОТ:
- усвідомлює свою належність до народу України;
- зберігає й продовжує традиції та звичаї українського народу;
- знає свій родовід, з пошаною ставиться до близьких і рідних;
- спілкується рідною мовою.
МОДЕЛЬ ВИПУСКНИКА ШКОЛИ І СТУПЕНЯ
ІНТЕЛЕКТУАЛ:
- вміє шукати, досліджувати, аналізувати, відбирати необхідну інформацію, зберігати її та застосовувати для індивідуального розвитку;
- здатний до творчої діяльності;
- комунікативний;
- вміє вирішувати творчі завдання на рівні комбінацій та імпровізацій, виявляє оригінальність і уяву;
- працює в сучасних інформаційних системах, генерує нові ідеї, критично мислить;
- постійно отримує нові знання й володіє навичками отримання інформації із сучасних додаткових джерел.
ОСОБИСТІСТЬ:
- усвідомлює свою приналежність до людства;
- має навички соціальної поведінки;
- розуміє необхідність здорового способу життя;
- знає свої права та виконує обов'язки молодшого школяра;
- володіє мовними засобами спілкування, прагне до грамотного усного та писемного мовлення;
- проявляє самовираження та критичне мислення;
- працює в команді, комунікабельний, визначає свій стиль, кредо, приймає самостійно рішення;
- володіє первинними навичками, необхідними в повсякденному житті;
- формулює й висловлює свою точку зору та виявляє повагу до поглядів інших;
- дотримується правил і норм толерантної поведінки;
- усвідомлює мотиви поведінки в різних життєвих ситуаціях;
- володіє знаннями про навколишнє середовище;
- прагне до захисту та збереження природи;
- стає учасником природоохоронних заходів, які відбуваються у школі, рідному місті.
ПАТРІОТ:
- усвідомлює свою належність до народу України;
- зберігає й продовжує традиції та звичаї українського народу;
- знає свій родовід, з пошаною ставиться до близьких і рідних;
- спілкується рідною мовою.
1