Методичний матеріал на тему "Зорове сприйняття графіки як перспективний напрямок розвитку міжпредметної інтеграції"

Про матеріал
Вашій увазі пропоную доповідь з досвіду роботи: «Зорове сприйняття графіки як перспективний напрямок розвитку міжпредметної інтеграції».
Перегляд файлу

Зорове сприйняття графіки як перспективний напрямок розвитку міжпредметної інтеграції

     Напевно, перед вами поставала проблема впровадження одного виду мистецтва в іншому. Так би мовити проблема міжпредметної інтеграції у освітньому закладі. Вашій увазі пропоную доповідь з досвіду роботи: «Зорове сприйняття графіки як перспективний напрямок розвитку міжпредметної інтеграції».

Орієнтовний план:

І. Теоретична частина

1.1 Графіка: від минулого до сучасного;

1.2 Психологічне сприйняття навколишнього середовища(арт-терапія) через поєднання музики та малюнка; 

ІІ. Практична частина

2.1 Оформлення графічного малюнка;

2.2 Пропозиції учасників круглого столу щодо впровадження елементів графіки на уроках музики.

   Цей вид мистецтва добре знайомий нам з раннього дитинства, коли, взявши в руки олівець, ми провели на аркуші паперу перші лінії, які, напевно, здалися нашим батькам геніальними. Саме тоді, самі того не усвідомлюючи, ми познайомилися з графікою. Що ж таке графіка?

   Графіка - найдавніший вид образотворчого мистецтва, що існує і до цього дня.

   Перші графічні роботи з'явилися на самих ранніх стадіях розвитку людського суспільства, коли стародавня людина видряпувала зображення на каменях і стінах печер. Створивши свої перші малюнки, які служили засобом спілкування між людьми. Так первісна людина поклала початок мистецтву графіки, де за допомогою зображень викладала свої думки.

  Довгий час графічні зображення не мали самостійного значення і служили хіба що прикрасою будинку, або предметів. Але поступово людська мова стала розвиватися,  і малюнки стали означати не тільки слова, а й фрази, і окремі склади, звуки, зображення їх змінювалося, поки повністю не трансформувалося в знайомі нам букви, які стали основою алфавіту.

   З появою писемності графіка стала носити суто декоративний характер і широко застосовувалася в рукописних книгах, пергаментах, грамотах для прикраси або роз'ясненнях тексту, та й саме створення шрифтів переродилося у велике мистецтво.

   З XV по XIX століття з'являється багато нових графічних технік. Графіку називають «музою XX ст.», Тому що вона міцно увійшла в наше повсякденне життя.

    Слово «графіка» в перекладі з грецької означає «пишу», «креслю», «малюю». Ілюстрації в книжці, замальовки й карикатури в газеті, оформлення упаковки різних товарів, плакати на вулиці – усе це твори художників – графіків. Вирішальна роль належить малюнку. Колір у графіці не є головним, як наприклад у живописі, але тут він відіграє допоміжну роль.

    Графіка - мистецтво лінійне, строге, засноване на поєднанні чорного і білого, біле - папір, чорне - олівець, пастель, туш, сангіна, вугілля.

    Графіка говорить на мові ліній, головні виразні засоби:

  • лінія
  • штрих
  • крапка
  • пляма

  Для графіки характерні жанри:

  • пейзажний
  • портретний
  • натюрморт
  • анімалістичний
  • специфічний жанр-карикатура, шарж
  • побутовий
  • історичний
  • батальний

     Залежно від змісту та призначення графіку можна поділити на види:

  • станкова (рисунок, естамп-відтиск на папері за допомогою станка-преса); (в умовах майстерні);  гравюра-вид мистецтва графіки, особливості якого є ручні способи обробки форм і друкування з них відбитків рисунка. Різновиди: літографія-гравюра на камені. Друкованої формою є літографічний камінь (вапняк), , ксилографія-гравюра на дереві, ліногравюра-гравюра на лінолеумі, офорт-відбиток художнього твору, виконаного на металі, покритому спеціальним лаком. Зображення виходить шляхом процарапування лаку і травлення кислотою.
  • тиражну(газетно-журнальна графіка, книжкові ілюстрації, плакат);
  • промислова(поштова графіка(марки, конверти, листівки), грошові знаки, інформаційні та рекламні матеріали(буклети, програми, проспекти), промислова графіка(товарні ярлики, фірмові знаки, упаковки);
  • комп’ютерна(спочатку це був текст та прості графічні зображення, згодом відображення стало невід’ємною складовою будь-яких процесів роботи з обчислюваною технікою, графіка посіла значне місце у різних галузях виробництва, культурі, у багатьох видах мистецтва. Значних успіхів вона досягла також у створенні комп’ютерних ігор, сфері реклами).

    Як бачите графіка, яка народилася з самого камерного мистецтва - малюнка, в наш час перетворилася на популярний і широко поширений вид творчої діяльності.

    Але мистецтво не тільки може спонукати людину до певної діяльності, а і лікувати, і душу, і тіло.

 

    Арт-терапія – лікування мистецтвом.

 

    З давніх - давен відомо, що мистецтво позитивно впливає на наше духовне здоров'я. Але на цьому цілющі дії мистецтва не закінчуються. Серед сучасних можливостей удосконалення належна увага надається засобам арт-терапії-покращення фізичного та психологічного стану людини через лікування мистецтвом. Зауважте, лікування без ліків.

     Сам напрямок „арт - терапії” досить новий і не нараховує навіть 100 років. Арт-терапія (від англ. art - мистецтво; therapy - терапія, лікування).

     Головна мета арт-терапії – допомогти людині розкрити себе. Засновником є художник Адріан Хілл, який власне і запропонував термін «арт-терапія» в 1938 році при описі своєї роботи з людьми, хворими на туберкульоз, які перебували в санаторіях. Вперше застосували методи арт-терапії на практиці під час Другої світової війни. Тоді проводили роботу з дітьми, які були вивезені з німецьких таборів. . В Україні арт-терапія перебуває в стадії становлення, відома своєю діяльністю  Західно-українська асоціація арт-психологів та арт-терапевтів.

     До засобів арт - терапії відносяться: малювання, тістопластика, піскотерапія, ліплення, створення колажів, кольоротерапія, музикотерапія, нетрадиційні форми роботи з папером, фототерапія, казкотерапія, ігротерапія, відеотерапія та ін..

     У школі арт - терапія набула педагогічне спрямування і дає змогу розвивати креативність, самостійно висловлювати свої почуття, потреби та мотивацію своєї поведінки, діяльності і спілкування, що необхідні для повноцінного розвитку та становлення особистості школяра.

   Спираючись на вищесказане широко використовую у своїй практиці методи арт-терапії поєднуючи два види мистецтва: музичне та образотворче. Висока ефективність, простота використання, цікаві вправи, позитивні емоції - все це робить методи арт-терапії дуже популярними. Використання фарб, кольорових олівців, крейди, тіста, пластиліну, інших природних матеріалів під музику -дають широкі можливості для терапевтичного процесу.

    У практичній частині пропоную вам стати безпосередньо учасниками одного з методів арт-терапії, а саме під музичний супровід удосконалити, доповнити графічний малюнок за допомогою ліній, крапок, плям тощо. І тим самим спробуємо покращити свій емоційний стан та налаштуватися на подальшу плідну роботу.

Велике дякую!

 

Методичні рекомендації:

  1. Впроваджувати на уроках музики елементи графічного мистецтва.
  2. Створювати на уроках мистецтва доброзичливу атмосферу, шляхом застосування методів арт-терапії.
  3. Використовувати інноваційні методи навчання у створенні комп’ютерної графіки як фактору розвитку творчої особистості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Україна

Відділ освіти виконкому Металургійної районної у місті ради

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7

з поглибленим вивченням біології

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Доповідь на тему:

«Зорове сприйняття графіки як перспективний напрямок розвитку міжпредметної інтеграції»

 

 

 

Підготувала

вчитель

образотворчого мистецтва

КЗШ №7

Боса А.М.

 

 

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг

2018 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Арт-терапія – лікування мистецтвом.

    Метою сучасної освіти є формування гармонійно розвиненої особистості. Цілі, які ставить перед собою освіта, збігаються з ф-ми мистецтва. Саме мистецтво виражає і формує ставлення людини до всіх явищ буття і до самої себе, а близькість педагога до мистецтва дозволить надати процесу навчання і спілкування з дітьми гуманно-особистісний характер.

    Дитина сприймає навколишнє середовище у вигляді почуття та уявлення, і забезпечує абстрактно-узагальнене сприйняття всього, що її оточує у вигляді понять, роздумів, висновків.

    Образотворче мистецтво(скульптура, живопис, графіка) розвиває емоційне сприйняття кольору і форм предметного світу, музика «пропонує» моделі емоційно-чуттєвого сприйняття навколишнього світу, духовного досвіду людей.

    Спираючись на вищесказане широко використовую у своїй практиці методи арт-терапії поєднуючи ці два види мистецтва. Висока ефективність, простота використання, цікаві вправи, позитивні емоції - все це робить методи арт-терапії дуже популярними. Використання фарб, кольорових олівців, крейди, тіста, пластиліну, інших природних матеріалів-дають мені широкі можливості для терапевтичного процесу.

    Тому зараз пропоную перейти до практичної частини: під музичний супровід удосконалити, доповнити графічний малюнок за допомогою ліній, крапок, плям тощо. І тим самим спробуємо покращити свій емоційний стан та налаштувати себе на подальшу плідну роботу.

Велике дякую!

 

Методичні рекомендації:

  1. Впроваджувати на уроках музики елементів графічного мистецтва.
  2. Створювати на уроках мистецтва доброзичливу атмосферу, шляхом застосування методів арт-терапії.
  3. Використовувати інноваційні методи навчання у створенні комп’ютерної графіки як фактор розвитку творчої особистості.

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 лютого
Переглядів
133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку