І ми прагнемо перейти до школи, яка розвиває індивідуальність, забезпечує свободу вибору. Але щоб користуватися свободою вибору, ти повинен розуміти, як робити цей вибір. Суспільство повинно зрозуміти, що через вчителя ми будуємо нову школу і нове ставлення до дітей. Лілія Гриневич, Міністр освіти та науки України
Усвідомлення ним потреби запровадження педагогічних інновацій у власній педагогічній практиці. 1Інформованість про новітні педагогічні технології, знання новаторських методик роботи. 2 Готовність до подолання труднощів, пов'язаних зі змістом та організацією інноваційної діяльності. 3 Володіння практичними навичками освоєння педагогічних інновацій та розроблення нових. 4 Готовність педагога до інноваційної діяльності визначають за такими показниками:
Соціальні і громадянські компетентностіУміння навчатися впродовж життя6 Підприємливість8 Загальнокультурна грамотність911 КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ:7 Екологічна грамотність і здорове життя1011 Фінансова грамотність, що передбачають ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей
Спільними для всіх компетентностей є такі:• уміння читати і розуміти прочитане; • уміння висловлювати думку усно і письмово; • критичне мислення; • здатність логічно обґрунтовувати позицію; • ініціативність; • творчість; • уміння вирішувати проблеми, • уміння оцінювати ризики та приймати рішення; • уміння конструктивно керувати емоціями, застосовувати емоційний інтелект; • здатність до співпраці в команді.
НУШ працює на засадах «педагогіки партнерства». Основні принципи цього підходу: • повага до особистості;• доброзичливість і позитивне ставлення;• довіра у відносинах, стосунках;• діалог - взаємодія - взаємоповага;• розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв'язків);• принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов'язань, обов'язковість виконання домовленостей).
Цілісна особистість, усебічно розвинена, здатна до критичного мислення. Патріот з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішенняІнноватор, здатний змінювати навколишній світ, розвивати економіку, конкурувати на ринку праці, вчитися впродовж життя. ВИПУСКНИК НОВОЇ ШКОЛИМета нової школи – новий випускник:
Учителі вивчатимуть особистісно-орієнтований та компетентнісний підходи до управління освітнім процесом, психологію групової динаміки тощо. У зв’язку з цим варто говорити про нову роль учителя – не як єдиного наставника та джерело знань, а як коуча, фасилітатора, тьютора, модератора, ментора та новатора в індивідуальній освітній траєкторії дитини.
Нові ролі педагога Коуч - той, хто допомагає досягти життєвої або професійної мети. Він сприймає людину такою, якою вона є насправді, а не оцінює її. Ментор - досвідчений і надійний товариш, порадник, наставник) – той, що є наставником. Тьютор - той, що індивідуально працює з інтересом дитини – виявляє освітні запити, проектує освітню діяльність, організує рефлексію, проектує наступні кроки в освітіНоватор - педагог, який приносить в інтелектуальну освітню діяльність нові ідеї Модератор - людина, яка проводить соціологічні дослідження,ведучий фокус-групи, адміністратор форуму, чату,соціальної мережі в Інтернеті , той хто налагоджує комунікативну взаємодію у класі , організує рефлексію, проектує наступні кроки в освіті Фасилітатор - підтримує дитину в її навчальній діяльності через педагогічну взаємодію, допомагає, надихає
Модель сучасного вчителя в інноваційному просторіІнформаційно - компетентний. Громадянин. Гуманіст. Цінитель краси. Дослідник. Культурний. ЗдоровийІнформаційно - компетентний. Громадянин. Гуманіст. Цінитель краси. Дослідник. Культурний. ЗдоровийІнформаційна сфера. Громадянсько – правова сфера. Гуманістична сфера. Художньо – естетична сфера. Науково – пізнавальна сфера Культурна сфера. Здоров'язбері-гаюча сфера