Методичний тренінг "Професійна компетентність як базова характеристика діяльності педагога

Про матеріал
Дана розробка дозволяє підвищити рівень розуміння ключових компонентів професійної компетентності педагога, стимулювати до самоаналізу та саморозвитку
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Методичний тренінг «Професійна компетентність як базова характеристика діяльності педагога» Підготували Рибак Л.І. Палагнюк В.І.

Номер слайду 2

Вправа "Асоціації"Професійна компетентність

Номер слайду 3

Номер слайду 4

мовно-комунікативна предметно-методична інформаційно-цифрова психологічна емоційно-етична компетентність педагогічного партнерства інклюзивна здоров’язбережувальна прогностична організаційна оцінювально-аналітична здатність до навчання впродовж життя. Професійні компетентності вчителя

Номер слайду 5

Професійні компетентності вчителя. Навчання здобувачів освіти предметів (інтегрованих курсів)Предметно методична компетентність. Мовно-комунікативна компетентністьІнформаційно-цифрова компетентність

Номер слайду 6

Професійні компетентності вчителя

Номер слайду 7

Професійні компетентності вчителя. Участь в організації безпечного та здорового освітнього середовищаІнклюзивна компетентність. Здоров’язбережувальна компетентність

Номер слайду 8

Професійні компетентності вчителя

Номер слайду 9

Професійні компетентності вчителя

Номер слайду 10

Які компоненти професійної компетентності є найважливішими для педагога?

Номер слайду 11

Вправа "Самооцінка"Відскануйте QR код і оцініть свій рівень розвитку компонентів професійної компетентності

Номер слайду 12

Рольові ігри:"Вирішення конфліктів"Ситуація: Учень на уроці постійно перебиває вчителя та інших учнів. Ролі: Вчитель;Учень;Інші учні. Завдання: Вчитель має спробувати вирішити конфліктну ситуацію, використовуючи різні методи (переконання, попередження, покарання тощо). Учні повинні реагувати на дії вчителя та один одного.

Номер слайду 13

Рольові ігри:"Індивідуальний підхід"Ситуація: У класі є учень з низькою мотивацією до навчання. Ролі: Вчитель;Учень;Батьки учня. Завдання: Вчитель має розробити план роботи з учнем, щоб підвищити його мотивацію до навчання.

Номер слайду 14

Ситуація: На батьківських зборах батьки скаржаться на те, що їхні діти отримують багато домашніх завдань. Ролі: Вчитель;Батьки учнів;Директор школи. Завдання: Вчитель має пояснити батькам, чому він дає стільки домашніх завдань, та запропонувати їм способи допомоги своїм дітям у виконанні цих завдань. Батьки повинні висловити свої аргументи та запропонувати компромісні рішення. Директор школи повинен виступити модератором дискусії та допомогти сторонам дійти згоди. Рольові ігри: "Батьківські збори"

Номер слайду 15

Рольові ігри:"Індивідуальний підхід"Ситуація: У класі є учень який часто запізнюється на урок. Ролі: Вчитель;Учень;Батьки учня. Завдання: Вчитель має розробити план роботи з учнем, щоб.

Номер слайду 16

Професійні компетентності – це не просто набір знань і умінь, а скоріше сукупність якостей, які дозволяють нам ефективно працювати та досягати успіху. У наш час, коли світ змінюється зі швидкістю світла, саме професійні компетентності стають нашим головною конкурентною перевагою. Тож не зупиняйтесь на досягнутому, постійно розвивайтесь і вдосконалюйтесь. Адже інвестиції у власний розвиток – це найкраща інвестиція в майбутнє!

Перегляд файлу

 Сценарій тренінгу "Професійна компетентність як базова характеристика діяльності педагога"

Тривалість: 1 година
Цільова аудиторія: Педагогічні працівники загальноосвітніх шкіл

Мета: Підвищити рівень розуміння учасниками тренінгу ключових компонентів професійної компетентності педагога та стимулювати їх до самоаналізу та саморозвитку.

Матеріали:

  • Фліпчарт або дошка;
  • Маркери;
  • Роздатковий матеріал (опис компонентів професійної компетентності, картки для самооцінки);
  • Папір для записів.

Хід тренінгу:

  1. Вступ (10 хвилин):
    • Привітання учасників
    • Коротке вступне слово тренера про важливість професійної компетентності педагога.

Професійна компетентність педагога – це важливий фактор, який впливає на якість освіти. Педагог, який володіє високою професійною компетентністю, може допомогти учням досягти успіху в навчанні та стати повноцінними членами суспільства.

  • Оголошення теми та мети тренінгу.
  1. Активізація знань (10 хвилин):
    • Вправа "Асоціації": Запропонувати учасникам по черзі висловити, з чим у них асоціюється поняття "професійна компетентність педагога".
    • Обговорення. Підвести підсумки, зазначивши ключові аспекти, які згадали учасники.

Компетентність педагога пов'язана з професіоналізмом, тому зміст поняття «професійна компетентність» визначається рівнем професійної освіти, досвідом, індивідуальними здібностями і якостями педагога, вмотивованим прагненням до неперервної самоосвіти та самовдосконалення, творчим і відповідальним ставленням до справи.

Професійна компетентність педагога – включає знання, вміння, навички, зафіксовані у кваліфікаційних вимогах, та особистісні нахили й орієнтири щодо розвитку особистісної культури, поглиблення власного досвіду, здійснення інноваційної діяльності.

 

  1. Теоретична частина (20 хвилин):
    • Короткий лекційний блок:
      • Розкрити сутність поняття "професійна компетентність педагога".
      • Опис компонентів професійної компетентності:
        • мовно-комунікативна
        •  предметно-методична
        •  інформаційно-цифрова
        •  психологічна
        •  емоційно-етична
        •  компетентність педагогічного партнерства
        •  інклюзивна
        •  здоров’язбережувальна
        •  прогностична
        •  організаційна
        •  оцінювально-аналітична
        •  здатність до навчання впродовж життя

Надання прикладів проявів кожного компонента професійної компетентності в педагогічній діяльності.

  1. Практична частина (20 хвилин):
    • Обговорення в групах (по 3-4 особи):
      • Об'єднати учасників у групи та дати їм завдання обговорити, на їхню думку, які компоненти професійної компетентності є найважливішими для педагога.
      • Кожна група презентує свої висновки всім учасникам тренінгу.
    • Вправа "Самооцінка":
      • За допомогою Google форми учасники мають оцінити рівень розвитку кожного компонента професійної компетентності у себе за шкалою від 1 до 5.
      • Запропонувати їм обґрунтувати свої оцінки, описуючи конкретні приклади з власного досвіду.

Рольові ігри:

  1. "Вирішення конфліктів"

Ситуація: Учень на уроці постійно перебиває вчителя та інших учнів.

Ролі:

  • Вчитель;
  • Учень;
  • Інші учні.

Завдання:

  • Вчитель має спробувати вирішити конфліктну ситуацію, використовуючи різні методи (переконання, попередження, покарання тощо).
  • Учні повинні реагувати на дії вчителя та один одного.
  1. "Індивідуальний підхід"

Ситуація: У класі є учень з низькою мотивацією до навчання.

Ролі:

  • Вчитель;
  • Учень;
  • Батьки учня.

Завдання:

  • Вчитель має розробити план роботи з учнем, щоб підвищити його мотивацію до навчання.

3. "Батьківські збори"

Ситуація: На батьківських зборах батьки скаржаться на те, що їхні діти отримують багато домашніх завдань.

Ролі:

  • Вчитель;
  • Батьки учнів;
  • Директор школи.

Завдання:

  • Вчитель має пояснити батькам, чому він дає стільки домашніх завдань, та запропонувати їм способи допомоги своїм дітям у виконанні цих завдань.
  • Батьки повинні висловити свої аргументи та запропонувати компромісні рішення.
  • Директор школи повинен виступити модератором дискусії та допомогти сторонам дійти згоди.

Ситуація: «У класі є учень який часто запізнюється на урок»

Ролі:

  • Вчитель;
  • Учень;
  • Батьки учня.

Завдання:

  • Вчитель має розробити план роботи з учнем, щоб вирішити проблему.

 

 

Оцінювання учасників під час групової роботи:

 

Група 1

Група 2

Група 3

Група 4

Активність учасників

 

 

 

 

Взаємодія

 

 

 

 

Креативність

 

 

 

 

Співпраця

 

 

 

 

Виконання завдання

 

 

 

 

 

  1. Підведення підсумків (10 хвилин):
    • Тренер узагальнює ключові моменти тренінгу.

Сьогодні ми з'ясували, що професійні компетентності – це не просто набір знань і умінь, а скоріше сукупність якостей, які дозволяють нам ефективно працювати та досягати успіху. У наш час, коли світ змінюється зі швидкістю світла, саме професійні компетентності стають нашим головною конкурентною перевагою. Тож не зупиняйтесь на досягнутому, постійно розвивайтесь і вдосконалюйтесь. Адже інвестиції у власний розвиток – це найкраща інвестиція в майбутнє!

  • Відкритий мікрофон: учасники діляться своїми враженнями від тренінгу, ставлять запитання.
  • Рефлексія: запропонувати учасникам на папері, що їм дає цей тренінг для подальшого професійного розвитку.