Вітагенна технологія – інструмент реалізації компетентнісного підходу НУШ
Номер слайду 2
Банка “Емоцій”
Номер слайду 3
Який ви педагог?* Скрипаль* Жартівник* Рок-музикант* Чаклунка* Космонавт* Свій варіант
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Які можливості нам дає вітагенна технологія?* Перевести досвід життя школярів в життєвий досвід* Навчати долати перешкоди на життєвому шляху* Дати можливість кожному учню розкрити себе як особистість* Досягти власної мети через уміння в будь-якій ситуації актуалізувати отримані знання* Підтримувати визначені школярами завдання в професійній, освітній та соціальній сферах* Створити оптимальні умови для саморозвитку й самореалізації кожної дитини
Номер слайду 6
Вітагенне навчання ?????
Номер слайду 7
Вітагенне навчання (“ vita” – лат. життя; ген, генний – грец. genes– народжений) – ґрунтується на актуалізації життєвого досвіду особистості. Завдання - перевести досвід життя в життєвий досвід
Номер слайду 8
Розвиток, як правило, починається з розуміння поточних або майбутніх потреб та мотивації щось із цим робити. Це може початися після отримання зворотного зв’язку, помилки, спостерігання реакції інших людей, провалу чи неможливості впоратися із завданням – іншими словами, із досвіду.
Номер слайду 9
Досвід. Досвід життя– вітагенна інформація, пов'язана з розумінням тих чи інших станів життя і діяльності. Життєвий досвід- вітагенна інформація, що стала надбанням особистості, знаходиться в пам'яті в стані постійної готовності та самоактуалізації в адекватних ситуаціях.
Номер слайду 10
Алгоритм уроку з використанням вітагенної технологіїВітагенна проекція. Голографічна проекція. Стереопроекція
Стартова актуалізація життєвого досвіду. Форми організації діяльності учнів* Пряма постановка питання “Що ви знаєте про …?”* Постановка проблемного питання у вигляді певної життєвої ситуації * Уривок із фільму
Номер слайду 13
Вправи для актуалізації1. Амфора мудрості 2. Гороскоп героя 3. Угадай героя 4. Інтерв’ю з автором5. Хто я? 6. Переплутаний ланцюжок 7. Невже це правда ?8. Банка “Емоцій”
Номер слайду 14
Прийом випереджувальної проекції1. Знайти інформацію про …. 2. Прочитати наперед 3. Передивитися фільм 4. Створити презентацію або відеоролик 5. Підготувати інсценізацію уривку з твору6. Розіграти діалог з автором 7. Метод “Передбачення”
Номер слайду 15
Прийом додаткового конструювання незавершеної освітньої моделі1. Якби я був автором твору…2. Зустріч із персонажем, який найбільше вразив 3. Кілька запитань до автора 4. Якби я був на місці персонажа, то…
Номер слайду 16
Кубики РоріВізуалізація поезії та прози
Номер слайду 17
Прийом часової, просторової, змістової синхронізації освітніх проекцій Робота над проєктом. Діаграма “Кола Вена”Порівняльні таблиціІнтелект – карти. Хмари слів
Номер слайду 18
Прийом вітагенного натхнення1. По що співає Струмочок?2. Що мені розказав Вітер?3. Про що мріє дізнатися Веселка?4. Про що мріє осінній Листочок?5. Казка про М’який Знак
Номер слайду 19
Прийом зведення вітагенних знань з освітніми. Записати асоціативний ряд 2. Намалювати термін 3. Займи позицію 4. Кошик, валіза, м’ясорубка 5. Залиш останнє слово за собою