Методика компетентнісного навчання «Шість цеглинок»
Методика діяльнісного навчання «Шість цеглинок» була започаткована освітянином практиком , експертом з ігрових методик навчання з Південно-Африканської республіки Брентоном Хатченсоном у 2014 році. Тестуванням методики займалися у чотирьох країнах : Україні, ПАР, Данії та Мексиці. Окрім цих країн, вивченням методики займалися у Кембріджі. Саме там у 2015 році дослідження показало значне покращення експресивного словника дітей, покращення оперативної пам’яті , концентрації уваги та гнучкості мислення. Тестування методики відбувалося в Україні в рамках співпраці фонду the LEGO Foundation з Міністерством Освіти і Науки України з метою позитивних зрушень в освіті нашої держави.
Всі перші класи, які навчаються з 1 вересня 2018 року, безкоштовно отримали набори LEGO, що допомагають впроваджувати ігрові та діяльнісні методи навчання в освітній процес.
Методика «Шість цеглинок» дозволяє стимулювати розумову діяльність через тактильний досвід і таким чином практично реалізувати загальновідому теорію про те, що інтелект знаходиться на кінчиках пальців.
Шість цеглинок – це ігри-завдання із набором з шести цеглинок LEGO певних кольорів (червоного, помаранчевого, жовтого, блакитного, синього та зеленого кольорів). Для роботи за цією методикою кожен учень і педагог повинні мати індивідуальний набір шести цеглинок.
Використання даної методики спрямоване на розвиток важливих соціальних умінь і навичок, а саме, здатність співпрацювати у команді, співпереживати за результат однокласника, команди, вміння вчитись у своїх однолітків, дослухатись до їхніх ідей та пропозицій, вміння розділяти ролі та обов′язки, вміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення, вміння генерувати ідеї та здатність їх логічно обгрунтову-вати та відстоювати.
Завдання спрямовані одночасно на розвиток декількох умінь. Починатися одне і теж завдання може з розвитку математичних, а от завершуватися розвитком мовленнєвих умінь.
Завдання із шістьма цеглинками може інтегруватися у будь-який вид діяльності та форму роботи, оскільки даний інструмент носить міждисциплінарний характер. Їх можна використовувати під час проведення ранкових зустрічей, перерв, уроків (на будь-якому етапі), руханок, виховних заходів.
Дана методика покликана сприяти не лише розвитку компетентностей учнів початкової школи, а ще й становленню педагога нової української школи, який прагне відійти від педагогіки однієї правильної відповіді. Цей інструмент надає можливість і простір педагогові змінити роль педагога-виконавця на педагога-дизайнера.