Методика Нумікон – універсальний спосіб навчити математики дитину з особливими освітніми потребами

Про матеріал
Методика Нумікон – універсальний спосіб навчити математики дитину з особливими освітніми потребами. Нумікон створює єдиний інклюзивний простір! Дозволяє організувати роботу одночасно з декількома дітьми, які мають різний рівень розвитку. Школярі, у яких не виникає труднощів під час рахункових операцій з фігурами, відкриють для себе цікаву математику. Інші ж зможуть наочно порівняти форми, обвести їх по контуру тощо. Тобто можна запропонувати учням колективне виконання вправ, де кожне завдання відповідатиме рівню можливостей та потребам будь-якої дитини.
Перегляд файлу

Методика Нумікон – універсальний спосіб навчити математики дитину з особливими освітніми потребами

 

 

Назва інклюзивної методики: Методика Нумікон.

Числа – доволі абстрактна категорія для дітей і вивчати їх числовим обчисленням  нелегко. Особливо  вожко даються вони дітям з особливими освітніми потребами.  Методика Нумікон допоможе їм поринути  у світ математики, зробити навчання інклюзивним та ефективним. 

Актуальність:

Нумікон створює єдиний інклюзивний простір! Дозволяє організувати роботу одночасно з декількома дітьми, які мають різний рівень розвитку. Школярі, у яких не виникає труднощів під час рахункових операцій з фігурами, відкриють для себе цікаву математику. Інші ж зможуть наочно порівняти форми, обвести їх по контуру тощо. Тобто можна запропонувати учням колективне виконання вправ, де кожне завдання відповідатиме рівню можливостей та потребам будь-якої дитини.

Довготривалість результатів. Один рік.

Цільова аудиторія. Діти молодшого шкільного віку (6-7  років).

 

Короткий зміст практики.

Нумікон – дієвий та інклюзивний підхід до викладання математики.

Це – мультисенсорний метод опанування елементарної математики за допомогою спеціальних різнокольорових шаблонів з отворами, що відповідають числам від 1 до 10.

Він розвиває математичні навички та та задіює щоразу декілька органів чуттів.

При навчанні за цією технологією зміст чисел стає доступним на рівні як зорового, так і тактильного сприйняття.

Ця методика була розроблена фахівцями Оксфордського університету в 1996-1998 роках. В основі методики – прагнення задіяти найсильніші сторони дітей наймолодшого віку та учнів з особливими освітніми потребами, зокрема, і дітей з затримкою спихічного розвитку: навчання через практичний досвід, здатність спостерігати, розпізнавати та відтворювати за зразком чи шаблоном.

Принцип наочності втілюється у Наміконі повною мірою через розмаїття фігурок, що символізують числа, сприяє якісному засвоєнню основ математики, сприяє розвитку  логічного мислення

 За допомогою методики Нумікон діти з особливими освітніми потребами розвивають дрібну моторику, уяву, пам'ять, осягають взаємозв'язок між числом та їх  кількістю, а також опановують принципи елементарних математичних дій (додавання, віднімання, ділення та множення). Тому цей інструмент ми використовуємо як для роботи з  учнями Нової української школи (2 клас), так і школярами з особливими освітніми потребами (затримка психічного розвитку), що навчаються в даному класі.

Основа Номікону – різнокольорові фігурки з отворами, які демонструють числа від 1 до 10. Коли їх поставити вряд, дітям легше побачити зв'язок між числами («на один більше», «на один менше») та зрозуміти відмінність між ними.

Уроки математики проходять за даною методикою як гра-конструктор. За допомогою конструктора легко пояснюються математичні дії: додавання, віднімання, множення, ділення.

Діти навчаються арифметики, у них, формуються поняття про розміри та їх відмінності, розвиваються просторові уявлення. Тут, використовуються завдання з конструювання та орієнтації на білій дошці.

Етапи роботи з Нуміконом:

  •     етап ознайомлення: у грі діти дізнаються, що деталі мають різний колір і розмір, кожна форма має різну кількість отворів;
  •     конструктивний етап передбачає усвідомлення того, що кожне наступне число більше попереднього на один отвір, тобто на одиницю.Тут відбувається підготовка до освоєння операцій додавання і віднімання;
  •     рахунковий етап: навчання числовій назві форм, знайомство з цифрами, навчання простому перерахунку отворів у формах;
  •     етап операцій: дітям пропонується зєднати дві деталі  та визначити, на яку деталь вони тепер сожі, а щоб перевірити результат, діти можуть взяти деталь і прикласти зверху.

 

Пропонуємо вашій увазі декілька вправ, що застосовуються нами  при  навчанні  дітей з затримкою псиічного розвитку за технологією Нумікон.

Гра з пластиліном чи солоним тістом.

Пропонуємо  дитині залишити відбитки фігур різними кількостями отворів. У такий спосіб можна на дотик познайомитись з числовим значенням кожної фігури та поєднати її з цифрою.

Порівняння кількості різних предметів.

 Пропонуємо дитині  в залежності від кількості отворів на схемі дібрати відповідну цифру та кількість будь-яких предметів (перлин, кульок, елементів Lego, скріпок тощо).

Встановлення послідовності елементів Нумікон.

 Пропонуємо дитині розмістити фігурки у порядку збільшення та зменшення кількості отворів у них.

Порівняння значень Нумікон за вагою.

За допомогою вішалки та пластикових горняток створюємо саморобні ваги та пропонуємо дитині порівняти вагу різних форм (наприклад, фігурка з  трьома отворами буде легшою за фігурку з десятьма). Пропонуємо поексперементувати з вирівнюванням «чаш» саморобних ваг.

Комбінування елементів у межах та за межами 10.

 Порівнюючи фігури Нумікон, пропонуємо дитині дібрати аналогії шляхом комбінування окремих шаблонів із різною кількістю отворів.

Складання фігурок за схемою чи вигадуючи свої проєкти. Пропонуємо дитині скласти з пластин Нумікон фігурку за аналогією чи вигадати свою та порахувати сумарну кількість отворів у її межах.

Визначення часу.

Пропонуємо дитині дібрати кількість елементів Нумікон відповідно до часу на годиннику.

Розв'язування прикладів.

Коли діти опанували зв'язок чисел та їхніх кількісних відповідників, час переходити до найскладніших етапів роботи за методикою – проведення елементарних математичних операцій. Починаючи з найпростішого, потихеньку ускладнюємо завдання відповідно до швидкості опанування навчального матеріалу учнями.

Якісні зміни.

Дитина розуміє, що кожне наступне число відрізняється від попереднього на одиницю; візуально розпізнає різницю між парними та непарними числами; відрізняє числа між собою за величиною відповідних їм шаблонів; визначає число за візуальною формою шаблона; розпізнає форми і компонувати геометричної фігури тощо.

 

doc
Додано
28 жовтня 2023
Переглядів
949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку