Методика організації і проведення виробничої практики на підприємстві

Про матеріал
У даній роботі розкривається питання виробничої практики, яка готує майбутніх спеціалістів до самостійного виконання обов’язків на першій посаді, де вони працюватимуть. Внесок молодих спеціалістів у практичну діяльність підприємств, установ, організацій відповідної галузі прямо залежить від їхньої підготовленості до роботи, теоретичного кругозору й практичних навичок.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Методика організації і проведення виробничої практики на підприємстві»

Номер слайду 2

У даній випускній роботі розкривається питання виробничої практики, яка готує майбутніх спеціалістів до самостійного виконання обов’язків на першій посаді, де вони працюватимуть. Внесок молодих спеціалістів у практичну діяльність підприємств, установ, організацій відповідної галузі прямо залежить від їхньої підготовленості до роботи, теоретичного кругозору й практичних навичок.

Номер слайду 3

Виробнича практика готує майбутніх спеціалістів до самостійного виконання обов’язків на першій посаді, де вони працюватимуть. Внесок молодих спеціалістів у практичну діяльність підприємств, установ, організацій відповідної галузі прямо залежить від їхньої підготовленості до роботи, теоретичного кругозору й практичних навичок. Базою практики є установа (підприємство, організація) будь-якої форми власності, яка забезпечує виконання програми практики для відповідного кваліфікаційного рівня. Практика проводиться на підставі договорів на її проведення, а їх тривалість може визначатися як на період конкретного виду практики, так і на більш тривалий термін.

Номер слайду 4

Виробнича практика дає здобувачу освіти можливість остаточно переконатися в правильності зробленого ним вибору. Практикант під час роботи на виробництві має можливість вивчити реальні ситуації та перевірити отримані під час навчання знання. Він може самостійно приймати рішення, обґрунтовуючи правильність своїх висновків перед керівником практики. Майбутній спеціаліст навчається субординації, роботі в колективі, отримує навички професійного спілкування. 

Номер слайду 5

Професійно-практична підготовка здобувачів освіти професійно-технічних закладів здійснюється у тісному поєднанні з виготовленням корисної продукції, наданням послуг, що оплачуються згідно з законодавством. Згідно зі ст. 29 Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту», підприємства, установи, організації незалежно від форм власності надають здобувачам освіти робочі місця або навчально-виробничі ділянки для проходження виробничого навчання чи виробничої практики відповідно до укладених із закладами професійної (професійно-технічної) освіти договорів про навчально-виробничу практику.

Номер слайду 6

Тривалість роботи здобувачів освіти повинна відповідати часу, визначеному робочими навчальними планами, програмами, і не перевищувати тривалості робочого часу, встановленого законодавством для відповідної категорії працівників. Перед початком виробничої практики керівник підприємства видає наказ про персональний розподіл здобувачів освіти, на робочі місця та визначає відповідно до змісту робочих освітніх програм види робіт, а також призначає з числа інженерно-технічних працівників та кваліфікованих робітників підприємства відповідальних за проведення виробничої практики, забезпечення умов і безпеки праці на рівні нормативних вимог, установлює системи оплати праці здобувачів освіти за фактично виконаний обсяг робіт відповідно до встановлених норм праці та укладених договорів про навчально-виробничу практику.

Номер слайду 7

До складу документації з ВП входять такі документи:1. Детальна програма ВП. Детальна програма є основним документом, що зумовлює всі види робіт, які повинен самостійно виконувати учень під час ВП. Детальна програма розробляється кожним ПТНЗ окремо за кожною професією з урахуванням сучасних технологій, новітнього устаткування, матеріалів та умов виробництва за погодженням з підприємствами та затверджується в установленому порядку. Детальна програма ВП повинна відповідати кваліфікаційним вимогам та переліку навчально-виробничих робіт. Як правило, додатково складається місячний план ВП, який також повинен відповідати кваліфікаційним вимогам та переліку навчально-виробничих робіт.2. Журнал обліку ВП, в якому ведеться облік навчальних досягнень здобувачів освіти.3. Щоденник ВП. Згідно з п. 3.9 Положення № 419 під час ВП здобувачі ведуть Щоденник виробничої практики на підприємстві чи у сфері послуг, у якому керівник практики оцінює виконання навчально-виробничих робіт та після їх закінчення робить загальний висновок про результати ВП. Після закінчення ВП підприємство надає виробничу характеристику на кожного здобувача , яка завіряється підписами керівників практики та печаткою підприємства.

Номер слайду 8

Забезпечення та дотримання вимог охорони праці та умов безпеки життєдіяльностіПеред направленням на підприємства для проходження ВП здобувачі повинні пройти в ПТНЗ інструктаж з охорони праці та безпеки життєдіяльності. Згідно з Положенням № 563:1) завідувач кабінету, лабораторії, майстерні, навчально-виробничої майстерні, майстер виробничого навчання (п. 4.5 Положення № 563):— контролює дотримання здорових і безпечних умов проведення ВП здобувачів на підприємствах — базах практики, не дозволяє виконання робіт, не передбачених умовами договору;— проводить інструктажі з охорони праці під час навчального та навчально-виробничого процесу. Ввідний інструктаж з охорони праці та інструктаж на робочому місці здобувачіосвіти повинні обов’язково пройти безпосередньо на підприємстві. Так, згідно з п. 11 Порядку № 992 підприємства — бази практики зобов’язані проводити інструктажі щодо охорони праці, правил поведінки на робочих місцях та на підприємствах, змісту роботи чи обслуговування робочих місць або навчально-виробничих ділянок у порядку, передбаченому для працівників відповідних професій, спеціальностей підприємств та в разі необхідності навчати здобувачамбезпечним методам праці.

Номер слайду 9

Підприємства, установи, організації незалежно від форм власності надають здобувачам професійно-технічних навчальних закладів робочі місця або навчально-виробничі ділянки для проходження виробничого навчання чи виробничої практики відповідно до укладених із професійно-технічними навчальними закладами договорами про навчально-виробничу практику. Типовий договір про навчально-виробничу практику та порядок надання робочих місць визначаються Кабінетом Міністрів України. Керівники підприємств, установ, організацій несуть відповідальність за забезпечення належних умов праці та оплату праці здобувачів на виробництві, дотримання правил і норм охорони праці, техніки безпеки та виробничої санітаріївідповідно до укладених із професійно-технічними навчальними закладами договорів про навчально-виробничу практику.

Номер слайду 10

Головними завданнями практики є:1. Ознайомлення з організацією роботи виробничого підрозділу, до якого прикріплено здобувача освіти.2. Закріплення знань, умінь і навичок, що одержані в процесі теоретичного і практичного навчання.3. Самостійне виконання робіт складністю відповідного рівня кваліфікації.4. Освоєння професії кваліфікованого робітника (відповідного рівня кваліфікації).  5.   Вивчення передових високопродуктивних прийомів і способів праці, а також інструментів, приладдя, обладнання.6.  Набуття навичок роботи на сучасному обладнанні та виявлення і усунення простих технічних неполадок обладнання.7.  Дотримання норм і правил безпеки праці, електробезпеки та пожежної безпеки.8.  Ведення щоденника виробничої практики.

Номер слайду 11

Висновки. Мета і зміст виробничої практики визначена освітньо-кваліфікаційною характеристикою та навчальною програмою з професійно-практичної підготовки з конкретної робітничої професії. Отже, головною метою практики являється вдосконалення набутих знань, практичних навичок для досягнення встановленого рівня кваліфікації відповідних робітничих професій, а також забезпечення соціальної, психологічної і професійної адаптації в трудових колективах.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Елена Елена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
21 жовтня 2024
Переглядів
233
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку