МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ «ПЕРЕВЕРНУТОГО» НАВЧАННЯ З ФІЗИКИ З ВИКОРИСТАННЯМ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Як правило, з ніг на голову клас люблять перевертати школярі під час перерви. Але тут мова піде про методику, яка вже знайшла застосування в багатьох школах США. Авторами технології «Перевернуте навчання» вважаються вчителі хімії Аарон Самс і Джонатан Бергманн (США). У 2008 році вони стали записувати відеоролики зі своїми лекціями та пропонувати їх на домашнє опрацювання своїм учням. У власних книгах «Перевернуте навчання або як достукатися до кожного учня на уроці», вони розповідають про особливості цієї технології та її можливості.
У 2010 році Clintondale High School у м. Детройті, США, стала першою «перевернутою школою», яка повністю перейшла на принцип «перевернутого навчання».
Я намагаюся елементи «перевернутого навчання» використовувати в поєднанні з хмарними технологіями.
Отже,"перевернуте навчання" (ПН): що це? як це? навіщо це?
ПН – це така форма активного навчання, яка дозволяє перевернути звичний процес навчання таким чином:
1)Учні вдома самостійно проходять теоретичний матеріал, переглядають короткі відеолекції, із навчальним матеріалом наступного уроку;
2)В класі час використовується на виконання різноманітних вправ ,практичних завдань, лабораторних робіт, обговорення проектів чи дискусій.
Простіше кажучи, основні навчальні дії помінялися місцями: те, що раніше було класною роботою, освоюється сьогодні в домашніх умовах, а те, що колись було домашнім завданням, стає предметом розгляду в класі.
Відеолекції розглядають як ключовий компонент в «переверненому» підході, їх готує вчитель і розміщує в Інтернеті
«Перевернутий клас» – це така педагогічна модель, в якій типова подача лекцій та організація домашніх завдань міняються місцями.
Порівняльна характеристика традиційного і перевернутого навчання
Перед уроком |
|
Традиційне навчання |
Перевернуте навчання |
Учні вчать матеріал попереднього уроку за допомогою підручника чи конспекту |
Учні вивчають матеріалнаступного уроку в інтерактивній формі. |
Учитель пише конспект і припускає. |
Учитель готує інтерактивні матеріали (відеолекції чи аудіозаписи розміщує на блозі, хмарі..), які повинні містити запитання. |
Під час уроку |
|
Учні слухають учителя і намагаються вхопити те, що чують в момент мовлення. |
Учні застосовують і закріплюють набуті знання на практиці |
Учитель переказує учням матеріал. |
Учитель здійснює зворотний зв'язок з учнями. |
Після уроку |
|
Учні намагаються згадати пояснення вчителя, щоб виконати домашнє завдання |
Учні для повторення теоретичного матеріалу користуються відеолекціями. |
Учитель після уроку на консультаціях постійно повторює матеріал для різних учнів. |
Учитель дбає про поглиблення знань учнів. |
Отже , зробимо підсумок
|
Традиційний підхід |
«Перевернутий» підхід |
Учень |
Пасивність. Робота за схемою «послухай-запам’ятай-озвуч». |
Відповідальність за власне навчання. Взаємодія з усіма учасниками начального процесу. Осмислене навчання. |
Вчитель |
Передача знань, утримання дисципліни і порядку, контроль знань. |
Конструювання навчальної ситуації. Формування в учнів відповідальності за навчання. |
ІКТ |
Використання технологій та веб-інструментів у навчанні. |
Зміна методів та форм роботи засобами ІКТ. |
Методи |
Пасивні методи подачі навчального матеріалу: від учителя до учня. |
Активні й інтерактивні методи навчання. Особистісно орієнтований підхід. |
Структура навч. заняття |
Подача теоретичного матеріалу від учителя. Недостатньо часу на закріплення знань. |
Удома ознайомлення з теоретичним матеріалом, в аудиторії вирішення та обговорення теми. |
Переваги та недоліки ПН:
+ |
- |
- Учень отримує знання тоді коли йому зручно: відео чи аудіо-лекція може бути завантажена на комп’ютер, планшет чи смартфон. -Темп засвоєння нового матеріалу учень підбирає самостійно. -На уроці час не витрачається на засвоєння нових знань, а це значить – значна частина уроку використовується на розв’язування задач, виконання практичних та лабораторних робіт. -Методика не вимагає спеціалізованих дорогих технічних пристроїв. -При самостійні підготовці до уроку вдома учні використовують більшу кількість додаткових джерел інформації, це й Інтернет, домашні книги, словники. -Формат індивідуальних консультацій з учителем допомагає дітям позбутися страху не зрозуміти новий матеріал. Це також допомагає вчителю бачити прогрес і рівень розуміння кожного окремого учня. - Формуються навички роботи в групі - Підвищення мотивації до навчання і підвищення самооцінки . |
- Учень не може поставити учителю питання і одразу отримати відповідь. - Не всі учні готові самостійно працювати. - Додаткове навантаження ( особливо на вчителя) - Не в усіх є комп'ютери і підключення до інтернету. |
Ви доводитимете, що це можливо і в рамках традиційного уроку. Звичайно, але з певними обмеженнями. Великий плюс «перевернутого класу» полягає в тому, що на урок діти приходять підготовленими. У них була можливість вивчити відеоматеріали згідно теми уроку вдома, причому в тому темпі, який їм підходить, з можливістю затримуватися у найбільш складних для сприйняття місцях. З непідготовленими дітьми або з дітьми, які щойно познайомилися з темою, модель навряд чи буде працювати – максимум на п’ятдесят відсотків. Поняття перевернутого навчання спирається на активне навчання, залучення школярів до спільної діяльності, комбіновану систему навчання. Цінність перевернутих класів полягає в можливості використовувати навчальний час для групових занять, де учні можуть обговорити зміст, перевірити свої знання і взаємодіяти один з одним в практичній діяльності. Під час навчальних занять роль учителя – виступати тренером або консультантом, заохочуючи до самостійних досліджень і спільної роботи.
Єдиної моделі «переверненого» навчання не існує. Термін широко використовується для опису структури практично будь-яких занять, які ґрунтуються на перегляді попередньо записаних занять із наступним їх вирішенням чи обговоренням