МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ «ПЕРЕВЕРНУТОГО» НАВЧАННЯ З ФІЗИКИ З ВИКОРИСТАННЯМ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Про матеріал
Як правило, з ніг на голову клас люблять перевертати школярі під час перерви. Але тут мова піде про методику, яка вже знайшла застосування в багатьох школах США
Перегляд файлу

МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ «ПЕРЕВЕРНУТОГО» НАВЧАННЯ З ФІЗИКИ З ВИКОРИСТАННЯМ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Як правило, з ніг на голову клас люблять перевертати школярі під час перерви. Але тут мова піде про методику, яка вже знайшла застосування в багатьох школах США. Авторами технології «Перевернуте навчання» вважаються вчителі хімії Аарон Самс і Джонатан Бергманн (США). У 2008 році вони стали записувати відеоролики зі своїми лекціями та пропонувати їх на домашнє опрацювання своїм учням. У власних книгах «Перевернуте навчання або як достукатися до кожного учня на уроці», вони розповідають про особливості цієї технології та її можливості.

У 2010 році Clintondale High School у м. Детройті, США, стала першою «перевернутою школою», яка повністю перейшла на принцип «перевернутого навчання».

Я намагаюся елементи «перевернутого навчання» використовувати в поєднанні з хмарними технологіями.

Отже,"перевернуте навчання" (ПН): що це? як це? навіщо це?


ПН – це така форма активного навчання, яка дозволяє перевернути звичний процес навчання таким чином:

1)Учні вдома самостійно проходять теоретичний матеріал, переглядають короткі відеолекції, із навчальним матеріалом наступного уроку;

2)В класі час використовується на виконання різноманітних вправ ,практичних завдань, лабораторних робіт, обговорення проектів чи дискусій.

Простіше кажучи, основні навчальні дії помінялися місцями: те, що раніше було класною роботою, освоюється сьогодні в домашніх умовах, а те, що колись було домашнім завданням, стає предметом розгляду в класі.

Відеолекції розглядають як ключовий компонент в «переверненому» підході, їх готує вчитель і розміщує в Інтернеті

«Перевернутий клас» – це така педагогічна модель, в якій типова подача лекцій та організація домашніх завдань міняються місцями.

Порівняльна характеристика традиційного і перевернутого навчання

Перед уроком

Традиційне навчання

Перевернуте навчання

Учні вчать матеріал попереднього уроку за допомогою підручника чи конспекту

Учні вивчають матеріалнаступного уроку в інтерактивній формі.

Учитель пише конспект і припускає.

Учитель готує інтерактивні матеріали (відеолекції чи аудіозаписи розміщує на блозі, хмарі..), які повинні містити запитання. 

Під час уроку

Учні слухають учителя і намагаються вхопити те, що чують в момент мовлення.

Учні застосовують і закріплюють набуті знання на практиці

Учитель переказує учням матеріал.

Учитель здійснює зворотний зв'язок з учнями. 

Після уроку

Учні намагаються згадати пояснення вчителя, щоб виконати домашнє завдання

Учні для повторення теоретичного матеріалу користуються відеолекціями. 

Учитель після уроку на консультаціях постійно повторює матеріал для різних учнів.

Учитель дбає про поглиблення знань учнів. 

Отже , зробимо підсумок

 

Традиційний підхід

«Перевернутий» підхід

Учень

Пасивність. Робота за схемою «послухай-запам’ятай-озвуч».

Відповідальність за власне навчання.

Взаємодія з усіма учасниками начального процесу. Осмислене навчання.

Вчитель

Передача знань, утримання дисципліни і порядку, контроль знань.

Конструювання навчальної ситуації. Формування в учнів відповідальності за навчання.

ІКТ

Використання технологій та веб-інструментів у навчанні.

Зміна методів та форм роботи засобами ІКТ.

Методи

Пасивні методи подачі навчального матеріалу: від учителя до учня.

Активні й інтерактивні методи   навчання. Особистісно орієнтований підхід.

Структура

навч.

заняття

Подача теоретичного матеріалу від учителя. Недостатньо часу на закріплення знань.

Удома ознайомлення з теоретичним матеріалом, в аудиторії вирішення та обговорення теми.

Переваги та недоліки ПН:

+

-

- Учень отримує знання тоді коли йому зручно: відео чи аудіо-лекція може бути завантажена на комп’ютер, планшет чи смартфон.

-Темп засвоєння нового матеріалу учень підбирає самостійно.

-На уроці час не витрачається на засвоєння нових знань, а це значить – значна частина уроку використовується на розв’язування задач, виконання практичних та лабораторних робіт.

-Методика не вимагає спеціалізованих дорогих технічних пристроїв.

-При самостійні підготовці до уроку вдома учні використовують більшу кількість додаткових джерел інформації, це й Інтернет, домашні книги, словники.

-Формат індивідуальних консультацій з учителем допомагає дітям позбутися страху не зрозуміти новий матеріал. Це також допомагає вчителю бачити прогрес і рівень розуміння кожного окремого учня.

- Формуються навички роботи в групі

- Підвищення мотивації до навчання і підвищення самооцінки .

- Учень не може поставити учителю питання і одразу отримати відповідь.

- Не всі учні готові самостійно працювати.

- Додаткове навантаження ( особливо на вчителя)

- Не в усіх є комп'ютери і підключення до інтернету.


Ви доводитимете, що це можливо і в рамках традиційного уроку. Звичайно, але з певними обмеженнями. Великий плюс «перевернутого класу» полягає в тому, що на урок діти приходять підготовленими. У них була можливість вивчити відеоматеріали згідно теми уроку вдома, причому в тому темпі, який їм підходить, з можливістю затримуватися у найбільш складних для сприйняття місцях. З непідготовленими дітьми або з дітьми, які щойно познайомилися з темою, модель навряд чи буде працювати – максимум на п’ятдесят відсотків. Поняття перевернутого навчання спирається на активне навчання, залучення школярів до спільної діяльності, комбіновану систему навчання. Цінність перевернутих класів полягає в можливості використовувати навчальний час для групових занять, де учні можуть обговорити зміст, перевірити свої знання і взаємодіяти один з одним в практичній діяльності. Під час навчальних занять роль учителя – виступати тренером або консультантом, заохочуючи до самостійних досліджень і спільної роботи.

Єдиної моделі «переверненого» навчання не існує. Термін широко використовується для опису структури практично будь-яких занять, які ґрунтуються на перегляді попередньо записаних занять із наступним їх вирішенням чи обговоренням

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Інші матеріали
Додано
1 жовтня 2020
Переглядів
461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку