Лабораторна робота № 3
Тема: Методика ознайомлення учнів з пристроями комп’ютера та їх призначенням.
План
1. Основні поняття про пристрої комп’ютера, що виносяться на опрацювання у початковій школі.
Монітор – це пристрій виведення інформації з комп’ютера.
Клавіатура – це пристрій введення інформації в комп’ютер.
Комп’ютерна миша – це пристрій введення інформації в комп’ютер. Допомагає вводити команди та обирати значки на екрані монітора.
Системний блок – пристрій, у якому містяться пристрої, котрі зберігають та опрацьовують різну інформацію.
Принтер – пристрій виведення інформації на папір
2. Основні та додаткові програмні засоби з теми.
У комп'ютері встановлюються різноманітні програмні засоби для виконання різних завдань. Основні програмні засоби включають:
1. **Офісні програми**: Такі як Microsoft Office, Google Docs, які використовуються для створення та редагування текстових документів, електронних таблиць, презентацій тощо.
2. **Веб-браузери**: Такі як Google Chrome, Microsoft Edge, які дозволяють користувачам переглядати веб-сторінки та використовувати веб-додатки.
3. **Антивірусні програми**: Такі як Norton, McAfee, Avast, які захищають комп'ютер від шкідливих програм та вірусів.
4. **Графічні програми**: Такі як Adobe Photoshop, GIMP, CorelDRAW, які використовуються для редагування та створення графічних зображень.
Додаткові програмні засоби можуть включати:
1. **Програми для інтернет-комунікацій**: Такі як Skype, Zoom, Slack, які дозволяють спілкуватися онлайн за допомогою відео та аудіозв'язку.
2. **Навчальні програми**: Такі як Google Classroom, Moodle, Blackboard, які використовуються для дистанційного навчання та навчання в інтерактивному режимі.
3. **Ігрові програми**: Такі як Steam, Epic Games, Origin, які дозволяють гравцям завантажувати та грати в комп'ютерні ігри.
4. **Програми для роботи з базами даних**: Такі як MySQL, Microsoft Access, Oracle, які використовуються для зберігання та управління великими обсягами даних.
Це лише деякі з багатьох програмних засобів, які можуть бути встановлені на комп'ютері для різних цілей. Вибір конкретних програм залежить від потреб користувача та області їх використання.
3. Завдання: описати та показати на комп’ютері методику ознайомлення учнів із складовими комп’ютера.
Комп'ютер складається з різних компонентів, які спільно працюють для забезпечення його функціонування. Ось основні складові комп'ютера:
1. Процесор (Центральний процесор): Це "мозок" комп'ютера, який виконує різні обчислення та операції. Він відповідає за виконання програм і обробку даних.
2. Пам'ять:
- Оперативна пам'ять (RAM): Використовується для зберігання даних, що зараз використовуються комп'ютером. Це дозволяє швидко доступатися до інформації.
- Постійна пам'ять (зазвичай жорсткий диск або SSD): Використовується для зберігання даних на постійному основі, таких як операційна система, програми і файли.
3. Системна плата (материнська плата): Основна плата, на якій розташовані інші компоненти комп'ютера, і яка забезпечує їх взаємодію
4. Клавіатура і миша (або інші пристрої введення): Використовуються для введення команд і даних у комп'ютер.
5. Монітор (екран): Відображає графічний інтерфейс та інформацію, яку користувач бачить на екрані.
6. Принтер і сканер (або інші пристрої виведення): Використовуються для друку документів та сканування зображень або тексту.
7. Акумулятор (у ноутбуках і планшетах): Забезпечує живлення комп'ютера при відсутності зовнішнього джерела живлення.
8. Зовнішні пристрої:
- Динаміки: Використовуються для відтворення звуку.
- Мікрофон: Використовується для запису звуку.
- Веб-камера: Використовується для відеокомунікацій та запису відео.
10. Операційна система (ОС): Програмне забезпечення, яке керує роботою комп'ютера і дозволяє користувачам взаємодіяти з ним.
11. Програмне забезпечення: Додаткові програми та додатки, які користувач встановлює для виконання конкретних завдань, таких як обробка тексту, робота з графікою, відтворення мультимедіа тощо.
Ці складові дозволяють комп'ютеру виконувати різні завдання і завдяки їх взаємодії користувач може працювати з комп'ютером та виконувати завдання.