Методика підготовки старшокласників загальноосвітньої школи до успішного складання зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови в розділі аудіювання

Про матеріал
Анотація: В статті досліджено методичну підготовку старшокласників загальноосвітньої школи до складання зовнішнього незалежного оцінювання, її рівень, та розроблені методичні рекомендації для успішного складання іспиту.
Перегляд файлу

Буякова Є.І.

Мелітопольський державний
педагогічний університет
імені Богдана Хмельницького

Науковий керівник –
кандидат педагогічних наук,
доцент Котлярова В.Ю.

 

Методика підготовки старшокласників загальноосвітньої школи до успішного складання зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови в розділі аудіювання

 

Анотація: В статті досліджено методичну підготовку старшокласників загальноосвітньої школи до складання зовнішнього незалежного оцінювання, її рівень, та розроблені методичні рекомендації для успішного складання іспиту.

Ключові слова: навчання, іспит, зовнішнє незалежне оцінювання, особливості процесу аудіювання, сприймання усної іноземної мови, вправи для підготовки до іспиту з англійської мови.

 

 

 

Кожен старшокласник при згадуванні цього словосполучення починає нервуватися. Це – екзамен, який перевіряє знання з певного предмета та оцінює не тільки якість, а  глибину і повноту знання, допомагає визначити недоліки та прогалини у вивченні та внести корективи в навчальний процес.

Підготовка до успішної здачі Зовнішнього незалежного оцінювання повинна починатися задовго до випускного класу, адже отримання високих результатів з дисциплін - результат багаторічної праці учнівського колективу та батьків.

Актуальність, значущість та недостатня кількість інформації зумовили вибір теми мого дослідження «Методика підготовки старшокласників загальноосвітньої школи до успішного складання зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови в розділі аудіювання».

 

 

Ще кілька років тому темі «Аудіювання» при навчанні школярів було відведена мала  кількість навчальних годин, увага приділялася більше граматичній складовій іноземної мови.  Недооцінка аспекта «Аудіювання»  негативно впливає на мовну підготовку школярів. Відомо, що аудіювання - дуже важкий вид мовної діяльності. А те, що сучасні випускники шкіл практично не володіють даним вмінням, зовсім не секрет. Аудіювання повинно займати важливе місце ще на початковому етапі. Оволодіння аудіюванням дає можливість реалізувати виховні, навчальні та розвиваючі цілі.

 

Важко переоцінити значення аудіювання як мети спілкування в тому числі й іноземного. Результати дослідження показали що доросла людина використовує чотири комунікаційних уміння в своїй життєдіяльності найчастіше використовує уміння сприймати та розуміти мову (43%), потім говорити (31%), читати (15%), писати (11%).

 

Для того, аби скласти Зовнішнє незалежне оцінювання з англійської мови на високий бал потрібно починати готуватися задовго до іспиту. Загалом підготовка до екзамену потребує занять мінімум по 2 години 3-4 рази на тиждень протягом 6-8 місяців.

Ми розробили методичні рекомендації, які допоможуть старшокласникам та усім, хто планує складати екзамен з англійської мови.

  1. Необхідно почати готуватися за обраними дисциплінами за пів року-рік до дати складання екзамену. Форму та метод підготовки кожен учень обирає самостійно, але загалом ретельна підготовка займає великий проміжок часу.
  2. Для більш якісної підготовки пропонуємо обрати завдання минулих років, аби зрозуміти та познайомитися з типовими конструкціями тестів та завдань, зрозуміти їх структуру.
  3. Необхідно уважно ознайомитися з критеріями оцінювання завдань та виставлення підсумкової оцінки.
  4. Читати завдання та варіанти відповідей потрібно уважно і до кінця, поспішати не потрібно.
  5. При неправильному вирішенні завдання потрібно самостійно визначити чому виникла помилка, проаналізувати зміст кожного з варіантів відповідей.
  6. Додайте до практики запис усних відповідей на диктофон з подальшим прослуховуванням.
  7. Точно виділи кількість часу яка відведена на складання іспиту та дотримуватися таймінгу.
  8. Окремо виділити час на тренування написання останнього завдання – листа. Виникає багато питань щодо структури написання листа, адже при підготовці цьому питанню приділяють недостатню кількість уваги та часу. Учні не вміють працювати з бланком відповідей ( наприклад правильно розмістити письмовий текст). Багато школярів не мають навичок для написання зв’язного тексту.

 

 

 

Висновки. Викладена вище інформація дозволяє зробити висновок, що успішне складання зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови залежить не тільки від навчального процесу у школі, а й самостійної праці старшокласника, його націленості на результат, кількості повторень матеріалу, вміння засвоїти та проаналізувати отриману інформацію та здатність її застосувати на практиці. Методичні рекомендації даної роботи, при успішному виконанні, допоможуть учням старшої школи успішно скласти іспит з англійської мови.

 

ЛІТЕРАТУРА

5. Mackenzie J. English. Cambridge University Press, 2008

8. Англійська мова. Збірник тестових завдань, Евчук О.В. 2014

13.Електронний ресурс - http://lchaikovska.com.ua/wp-content/uploads/2016/12/Lexikal-maiamum-ZNO-eng.pdf

docx
Додано
24 січня 2022
Переглядів
219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку