Буякова Є.І.
Мелітопольський державний
педагогічний університет
імені Богдана Хмельницького
Науковий керівник –
кандидат педагогічних наук,
доцент Котлярова В.Ю.
Методика підготовки старшокласників загальноосвітньої школи до успішного складання зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови в розділі аудіювання
Анотація: В статті досліджено методичну підготовку старшокласників загальноосвітньої школи до складання зовнішнього незалежного оцінювання, її рівень, та розроблені методичні рекомендації для успішного складання іспиту.
Ключові слова: навчання, іспит, зовнішнє незалежне оцінювання, особливості процесу аудіювання, сприймання усної іноземної мови, вправи для підготовки до іспиту з англійської мови.
Кожен старшокласник при згадуванні цього словосполучення починає нервуватися. Це – екзамен, який перевіряє знання з певного предмета та оцінює не тільки якість, а глибину і повноту знання, допомагає визначити недоліки та прогалини у вивченні та внести корективи в навчальний процес.
Підготовка до успішної здачі Зовнішнього незалежного оцінювання повинна починатися задовго до випускного класу, адже отримання високих результатів з дисциплін - результат багаторічної праці учнівського колективу та батьків.
Актуальність, значущість та недостатня кількість інформації зумовили вибір теми мого дослідження «Методика підготовки старшокласників загальноосвітньої школи до успішного складання зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови в розділі аудіювання».
Ще кілька років тому темі «Аудіювання» при навчанні школярів було відведена мала кількість навчальних годин, увага приділялася більше граматичній складовій іноземної мови. Недооцінка аспекта «Аудіювання» негативно впливає на мовну підготовку школярів. Відомо, що аудіювання - дуже важкий вид мовної діяльності. А те, що сучасні випускники шкіл практично не володіють даним вмінням, зовсім не секрет. Аудіювання повинно займати важливе місце ще на початковому етапі. Оволодіння аудіюванням дає можливість реалізувати виховні, навчальні та розвиваючі цілі.
Важко переоцінити значення аудіювання як мети спілкування в тому числі й іноземного. Результати дослідження показали що доросла людина використовує чотири комунікаційних уміння в своїй життєдіяльності найчастіше використовує уміння сприймати та розуміти мову (43%), потім говорити (31%), читати (15%), писати (11%).
Для того, аби скласти Зовнішнє незалежне оцінювання з англійської мови на високий бал потрібно починати готуватися задовго до іспиту. Загалом підготовка до екзамену потребує занять мінімум по 2 години 3-4 рази на тиждень протягом 6-8 місяців.
Ми розробили методичні рекомендації, які допоможуть старшокласникам та усім, хто планує складати екзамен з англійської мови.
Висновки. Викладена вище інформація дозволяє зробити висновок, що успішне складання зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови залежить не тільки від навчального процесу у школі, а й самостійної праці старшокласника, його націленості на результат, кількості повторень матеріалу, вміння засвоїти та проаналізувати отриману інформацію та здатність її застосувати на практиці. Методичні рекомендації даної роботи, при успішному виконанні, допоможуть учням старшої школи успішно скласти іспит з англійської мови.
ЛІТЕРАТУРА
5. Mackenzie J. English. Cambridge University Press, 2008
8. Англійська мова. Збірник тестових завдань, Евчук О.В. 2014
13.Електронний ресурс - http://lchaikovska.com.ua/wp-content/uploads/2016/12/Lexikal-maiamum-ZNO-eng.pdf