Методика призначена для вивчення усвідомлення дітьми моральних норм.

Про матеріал

для вихователів, практичних психологів ЗДО пропонується систематизована методика яка призначена для вивчення усвідомлення дітьми моральних норм. Дослідження проводять індивідуально. Інструкція до тесту: «Я буду тобі розповідати історії, а ти їх закінчи».

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Методика призначена для вивчення

усвідомлення дітьми моральних норм.

Дослідження проводять індивідуально

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Інструкція до тесту: «Я буду тобі розповідати історії, а ти їх закінчи».

Тестовий матеріал

Історія 1. Діти будували місто. Оля стояла і дивилася, як грають інші. До хлопців підійшла вихователька і сказала: «Ми зараз будемо вечеряти. Пора складати кубики в коробки. Попросіть Олю допомогти вам ». Тоді Оля відповіла ...

Що відповіла Оля?

  • Чому?
  • Як вона вчинила?
  • Чому?

 

Історія 2. Каті на день народження мама подарувала красиву ляльку. Катя стала з нею грати. Тут підійшла до неї її молодша сестра Віра і сказала: «Я теж хочу пограти з цією лялькою». Тоді Катя відповіла ...

Що відповіла Катя?

  • Чому?
  • Як надійшла Катя?
  • Чому?

 

Історія 3. Люба і Саша малювали. Люба малювала червоним олівцем, а Саша зеленим. Раптом Любін олівець зламався. «Саша, - сказала Люба, - можна мені домалювати картинку твоїм олівцем?» Сашко відповів ...

Що відповів Саша?

  • Чому?
  • Як вчинив Саша?
  • Чому?

 

 

Історія 4. Петя і Вова грали разом і зламали дорогу красиву іграшку. Прийшов тато і запитав: «Хто зламав іграшку?» Тоді Петро відповів ...

  • Що відповів Петя?
  •  Чому?
  •  Як вчинив Петя?
  • Чому?
  • Усі відповіді дитини, по можливості дослівно, фіксуються в протоколі.

 

 

Обробка результатів тесту

Обробка запропонована Р.Р. Калініної.

0 балів - дитина не може оцінити вчинки дітей.

1 бал - дитина оцінює поведінку дітей як позитивне чи негативне (правильне або неправильне, добре чи погане), але оцінку не мотивує і моральну норму не формулює.

2 бали - дитина називає моральну норму, правильно оцінює поведінку дітей, але не мотивує свою оцінку.

3 бали - дитина називає моральну норму, правильно оцінює поведінку дітей і мотивує свою оцінку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методика «Закінчи історію» - Головей Л.А., Рибалко Є.Ф. Практикум з вікової психології

Методика «Закінчи речення»

Мета: методика призначена для виявлення у дошкільників ставлення до моральних норм.

Інструкція до тесту

На бланку тесту необхідно закінчити пропозицію одним чи кількома словами.

Тест

1. Якщо я знаю, що вчинив неправильно, то ...

2. Коли мені важко сам прийняти правильне рішення, то ...

3. Вибираючи між цікавим, але необов'язковим, і необхідним, але нудним заняттям, я зазвичай ...

4. Коли в моїй присутності кривдять людини, я ...

5. Коли брехня стає єдиним засобом збереження хороше го відношення до мене, я ...

6. Якщо б я був на місці вчителя, я ...

Обробка та інтерпретація результатів тесту

Для обробки результатів можна скористатися наступною орієнтовною шкалою:

балів - дитина не має чітких моральних орієнтирів. Ставлення до моральних норм нестійке. Неправильно пояснює вчинки (вони не відповідають тим якостям, які він називає), емоційні реакції неадекватні або відсутні.

1 бал - моральні орієнтири існують, але відповідати їм дитина не прагне чи вважає це недосяжною мрією. Адекватно оцінює вчинки, однак ставлення до моральних норм нестійке, пасивне. Емоційні реакції неадекватні.

2 бали - моральні орієнтири існують, оцінки вчинків і емоційні реакції адекватні, але ставлення до моральних норм ще недостатньо стійке.

3 бали - дитина обгрунтовує свій вибір моральними установками; емоційні реакції адекватні, ставлення до моральних норм активне і стійке.

Методика «Закінчи пропозиція» / Діагностика емоційно-морального розвитку. Ред. і сост. І.Б. Дерманова. - СПб., 2002. С.114

1

 

doc
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
1996
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку