8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Методитчна розробка позакласного заходу "Інфоманія"

Про матеріал

Методична розробка позакласного заходу з інформатики “Інфоманія" розроблена, як ток-шоу у якому беруть участь дві команди. Змагання складаються з чотирьох турів, які супроводжуються медіа презентацією, завдання підібрані цікаві та різноманітні, що дає можливість пробудити інтерес до вивчення інформатики. Мета – розвивати в учнів пізнавальні інтереси, потребу глибокого і творчого оволодіння знаннями, прагнення постійно знайомитись з найсучаснішими досягненнями науки і техніки, розвивати творче мислення, самоосвітню, інформаційну та життєтворчу компетенції. У додатках – ребуси, мультимедійна презентація, відеоролик : “Как вести себя в социальных сетях", фото проведення заходу.

Методична розробка може бути використана як у ПТНЗ, так і в загальноосвітніх навчальних закладах.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки

Полтавської обласної державної адміністрації

Професійний будівельний ліцей м. Комсомольська

C:\Documents and Settings\ADMIN\Рабочий стол\Безимени-1.png

 

 

 

 

 

 

Позакласний захід з інформатики

розробив викладач інформатики

Кузьменко Аліна Василівна

 

Комсомольськ 2014

 


Розробив:

викладач              ____________________________     Кузьменко А.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка розглянута та схвалена на засіданні методичної комісії загальноосвітніх дисциплін

Протокол № __ від__ .__.2014 р.

Голова МК          ___________________________      Бондаренко Т. І.

Методист            ___________________________     Чімбір В. В.

 

 

 

АНОТАЦІЯ

      Методична розробка позакласного заходу з інформатики “Інфоманія” розроблена, як ток-шоу у якому беруть участь дві команди. Змагання складаються з чотирьох турів, які супроводжуються медіа презентацією, завдання  підібрані цікаві та різноманітні, що дає можливість пробудити інтерес до вивчення інформатики.  Мета –  розвивати в учнів пізнавальні інтереси, потребу глибокого і творчого оволодіння знаннями, прагнення постійно знайомитись з найсучаснішими досягненнями науки і техніки, розвивати творче мислення, самоосвітню, інформаційну та життєтворчу компетенції. У додатках – ребуси, мультимедійна презентація,  відеоролик : Как вести себя в социальных сетях, фото проведення заходу.

Методична розробка може бути використана як у ПТНЗ, так і в загальноосвітніх навчальних закладах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Викладач ________________________         Кузьменко А.В.

 

 

Мета:

  •                   розвивати в учнів пізнавальні інтереси, потребу глибокого і творчого оволодіння знаннями, прагнення постійно знайомитись з найсучаснішими досягненнями науки і техніки;
  •                   розвивати творче мислення, самоосвітню, інформаційну та життєтворчу компетенції;
  •                   виховувати позитивні мотиви до навчальної діяльності, створювати умови для самореалізації.

Тип уроку: ток-шоу.

Тривалість уроку: 45 хв.

Групи: 25 професія Слюсар з ремонту автомобілів, водій автотранспортних засобів категорії С,24 професія Штукатур, маляр.

 Вид діяльності:  пізнавальний.

Обладнання: плакати з афоризмами, мультимедійний проектор, комп’ютер, презентації (MS PowerPoint), відеоролики зі смішними шкільними історіями, грамоти.

 

План проведення:

1.     Організаційний момент…………………………………………………... 6

  1. І туру – Перегони…………………………………………………………. 6
  2. ІІ тур – Знайди зайве…………………………………………………….. 10
  3. ІІІ тур – Інформаційний пазл…………………………………………...  11
  4. ІV тур – Кодування інформації…………………………………………. 11
  5. Підбиття підсумків………………………………………………………..11
  6. Додатки …………………………………………………………………...12

 

 

 

 

 

Сценарій проведення

У шоу беруть участь по 10 учнів 24 і 25 груп.

Заздалегідь створено презентацію в PowerPoint із зразками запитань та відповідей до кожного туру конкурсу, яка демонструється за допомогою мультимедійного проектора або дошки. Перехід між слайдами здійснюється за допомогою гіперпосилань. (Далі наводяться окремі вказівки для оформлення слайдів із завданнями).

Організаційний момент.

Учитель. Доброго дня, дорогі наші учасники, гості, вчителі, які завітали на ток-шоу „Інфоманія”. (Музичний супровід). 

Слава, визнання, вершина успіху... Кожен, бодай раз в житті бажав опинитися на цьому Олімпі. Битва ця нелегка і в ній виживають лише найсильніші, які завжди рухаються  вперед. Це, у своєму роді, відповідає стилю і характеру життя кожної особистості. Щоб сьогодні досягти поставленої мети, ви повинні проявити себе, показати свої знання та уміння, повинні пройти нелегкий шлях до своєї вершини, адже з двох команд маємо обрати лише найкмітливішу, найрозумнішу – справжніх «Інфоманів». Бажаю учасникам перемоги .

Пропоную познайомитись ближче з конкурсантами. (Представлення назв команд).

Конкурс буде проходити у чотири тури. У першому турі ви самі обиратимете категорію та відповідатимете на запитання.

Перед тим як розпочати, я хочу вам представити суддів конкурсу. Отже, стартуємо!

І туру – Перегони(слайди 2-41 ): на першому слайді розміщуємо 36 невеликих пронумерованих прямокутників однакового кольору, на другому слайді - такі ж прямокутники, тільки трьох кольорів – сірого, жовтого та синього. Встановлюємо гіперпосилання на третьому слайді так, щоб при натиску на прямокутник здійснювався перехід до запитання конкретної теми.  Прочитавши питання, повертаєтесь назад, а номер використаного питання «гасне». Додаток №1.

 На екрані з’явиться 36 клітинок із зашифрованими під ними темами. Ваша тема зафарбована відповідно до вашого кольору: перший командасиній колір, друга – жовтий, клітинки сірого кольору – це загальні питання з інформатики. Номери своїх клітинок ви маєте запам’ятати протягом 1 хвилини. Кожна команда відповість на 10 запитань. За вірну відповідь своєї теми отримуєте два бали, за вірну відповідь теми суперника – три бали, а відповідь на загальне питання принесе вам один бал.

Отже:

  • сірий колір –  «Загальні питання з інформатики»;
  • жовтий колір – «Глобальна мережа Internet»;
  • синій колір – «Архітектура ЕОМ».

Приклад:

Кожна команда відповість на чотири обраних категорії. В якому порядку ви обиратимете теми, ми визначимо за допомогою „Ребусів”.

Курсор C:\Users\диавест\Desktop\indexПРОН.png

Запитання до І туру

Архітектура ЕОМ

  1.   Основний пристрій для введення інформації. (Клавіатура)
  2.   Як називається миготливий покажчик вставки символу? (Курсор)
  3.   Сканер, тільки навпаки? (Принтер)
  4.   «Тваринка», яка входить в комплектацію ПК. (Миша)
  5.   Мінімальний елемент зображення на екрані монітора. (Піксел)
  6.   Клавіша, яка скасовує останню дію. (Esc)
  7.   Диск, на якому розміщена ОС. (Системний)
  8.   Скільки байт містить в собі один кілобайт? (1024 байти)
  9.   Основний пристрій для виведення інформації.(Монітор)
  10. Найголовніша плата в комп’ютері. (Материнська)

 

Глобальна мережа Internet

  1. Постачальник послуг Internet. (Провайдер)
  2. Засіб обміну електронними листами. (Пошта)
  3. Де можна спілкуватися в глобальній мережі шляхом введення тексту з клавіатури? (Чат)
  4. Програма для відображення web-сторінок на екран. (Браузер)
  5. Назвіть термін, який об’єднує ці назви: Google, Rambler, Мета? (Пошукові системи)
  6. Як називається сукупність web-сторінок, об’єднаних однією загальною темою?  (Web-сайт)
  7. Символ, який розділяє локальне ім’я користувача та ім’я домену. («@»)
  8. Постійний зв’язок користувача з сервером провайдера, що означає «на лінії». (On-line)
  9. Головний комп’ютер в глобальній мережі. (Сервер)
  10. Спосіб організації тексту, графіки й інших даних, у якому елементи даних пов’язані між собою за допомогою посилань. (Гіпертекст)

 

Загальні питання з інформатики

  1. Як називається вікно на екрані монітора? (Робочий стіл)
  2. Як називається пере завантаження, яке здійснюється одночасним натисканням клавіш Ctrl+Alt+Del? („Гаряче”) 
  3. Папка, призначена для зберігання видалених об’єктів. (Корзина)
  4. Меню, яке викликається ПКМ.(Контекстне)
  5. Як називається процес очищення диска від вмісту? (Дефрагментація)
  6. Word - це…
  7. Paint, PhotoShop, CorelDraw – це…
  8. Counter-strike, Unreal, Net For Spite – це…
  9. Які операційні системи, крім Windows ви знаєте?
  10. DR Web – це…
  11. Властивості сторінки текстового редактора, абзацу або символу це? (Формат)
  12. Повторювані елементи текстового документа, розташовані у верхній або нижній частинах сторінки. (Колонтитули).
  13. Програма. Що моделює на екрані двовимірну таблицю, яка складається з рядків і стовпців. (Електронні таблиці)
  14. Як називається мінімальний елемент таблиці? (Комірка, клітинка)
  15. Як називається виділена комірка? (Поточна, активна)
  16. Яка частина пам’яті, яка використовується при операціях копіювання та переміщення в ЕТ.(Буфер обміну)

ІІ тур – Знайди зайве (слайд 42). Кожна команда отримує карточки з завданням. В кожної з наведених груп термінів один термін  є "зайвим". Знайдіть його.

  1. Драйвер, принтер, монітор, звукові колонки, графічний пристрій. (Драйвер)
  2. Дискета, CD-ROM, таймер, вінчестер, магнітна стрічка. (таймер)
  3. Диз'юнкція, копіювання, кон'юнкція, заперечення. (копіювання)
  4. Пробіл, Агат, Esc, Enter, Backspace. (Агат)
  5. Файл, Правка, Заливка, Сервіс, Вид, Вставка. (Заливка)
  6. Вірус, синус, косинус, тангенс. (Вірус)
  7. Сантиметр, кілобайт, біт, терабайт. (Сантиметр)
  8. Точка, <Shift>, кома, двокрапка. (<Shift>)
  9. Блокнот, Microsoft Excel, Microsoft Word, TeX. (Microsoft Excel)
  10. Access, Паскаль, Excel, Word. (Паскаль).

Доки команди працюють над завданням пропоную вболівальникам розгадати кросворд. ( По черзі на екрані з’являються питання потім відповідь). (слайд 43)

Приклад:

 

Учитель. Слово надається журі.

ІІІ тур Інформаційний пазл  (слайд 44). Командам пропонують скласти пазл (командам  дають зображення відповідно принтера і сканера розділених як пазл). Додаток 3.

ІV тур – Кодування інформації (слайд 45). Із слова ІНФОРМАТИКА потрібно скласти як можна більше слів .

Доки журі підраховує результати змагань і визначає Інфоманів, пропоную переглянути відео.

Учитель.  Чи можу я назвати переможця? Так! (Назва команди). Вітання та вручення призів. Виставлення оцінок учасникам.

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №2.

 

ІІ тур – Знайди зайве. Кожна команда отримує карточки з завданням. В кожної з наведених груп термінів один термін  є "зайвим". Знайдіть його.

  1. Драйвер, принтер, монітор, звукові колонки, графічний пристрій.

 

  1. Дискета, CD-ROM, таймер, вінчестер, магнітна стрічка.

 

  1. Диз'юнкція, копіювання, кон'юнкція, заперечення.

 

  1. Пробіл, Агат, Esc, Enter, Backspace.

 

  1. Файл, Правка, Заливка, Сервіс, Вид, Вставка.

 

  1. Вірус, синус, косинус, тангенс.

 

  1. Сантиметр, кілобайт, біт, терабайт.

 

  1. Точка, <Shift>, кома, двокрапка.

 

  1. Блокнот, Microsoft Excel, Microsoft Word, TeX.

 

  1. Access, Паскаль, Excel, Word.

 

 


Додаток №3.

C:\Users\диавест\Desktop\Атестація\позакласний захыд\принтер.jpg

 

 

 

C:\Users\диавест\Desktop\Атестація\позакласний захыд\сканер.jpg

Додаток №4.

Фотографії із заходу

 

C:\Users\диавест\Desktop\Атестація\позакласний захыд\фото Інфоманія 2014 Аліна\DSC09588.JPG

 

C:\Users\диавест\Desktop\Атестація\позакласний захыд\фото Інфоманія 2014 Аліна\DSC09591.JPG

 

 

C:\Users\диавест\Desktop\Атестація\позакласний захыд\фото Інфоманія 2014 Аліна\DSC09597.JPG

C:\Users\диавест\Desktop\Атестація\позакласний захыд\фото Інфоманія 2014 Аліна\DSC09600.JPG

 

docx
Додано
3 липня 2018
Переглядів
332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку