Методична розробка позакласного заходу з інформатики “Інфоманія" розроблена, як ток-шоу у якому беруть участь дві команди. Змагання складаються з чотирьох турів, які супроводжуються медіа презентацією, завдання підібрані цікаві та різноманітні, що дає можливість пробудити інтерес до вивчення інформатики. Мета – розвивати в учнів пізнавальні інтереси, потребу глибокого і творчого оволодіння знаннями, прагнення постійно знайомитись з найсучаснішими досягненнями науки і техніки, розвивати творче мислення, самоосвітню, інформаційну та життєтворчу компетенції. У додатках – ребуси, мультимедійна презентація, відеоролик : “Как вести себя в социальных сетях", фото проведення заходу.
Методична розробка може бути використана як у ПТНЗ, так і в загальноосвітніх навчальних закладах.
Міністерство освіти і науки України
Департамент освіти і науки
Полтавської обласної державної адміністрації
Професійний будівельний ліцей м. Комсомольська
Позакласний захід з інформатики
розробив викладач інформатики
Кузьменко Аліна Василівна
Комсомольськ 2014 |
Розробив:
викладач ____________________________ Кузьменко А.В.
Методична розробка розглянута та схвалена на засіданні методичної комісії загальноосвітніх дисциплін
Протокол № __ від__ .__.2014 р.
Голова МК ___________________________ Бондаренко Т. І.
Методист ___________________________ Чімбір В. В.
АНОТАЦІЯ
Методична розробка позакласного заходу з інформатики “Інфоманія” розроблена, як ток-шоу у якому беруть участь дві команди. Змагання складаються з чотирьох турів, які супроводжуються медіа презентацією, завдання підібрані цікаві та різноманітні, що дає можливість пробудити інтерес до вивчення інформатики. Мета – розвивати в учнів пізнавальні інтереси, потребу глибокого і творчого оволодіння знаннями, прагнення постійно знайомитись з найсучаснішими досягненнями науки і техніки, розвивати творче мислення, самоосвітню, інформаційну та життєтворчу компетенції. У додатках – ребуси, мультимедійна презентація, відеоролик : “Как вести себя в социальных сетях”, фото проведення заходу.
Методична розробка може бути використана як у ПТНЗ, так і в загальноосвітніх навчальних закладах.
Викладач ________________________ Кузьменко А.В.
Мета:
Тип уроку: ток-шоу.
Групи: 25 професія “ Слюсар з ремонту автомобілів, водій автотранспортних засобів категорії “С””,24 професія “Штукатур, маляр”.
Вид діяльності: пізнавальний.
Обладнання: плакати з афоризмами, мультимедійний проектор, комп’ютер, презентації (MS PowerPoint), відеоролики зі смішними шкільними історіями, грамоти.
План проведення:
Сценарій проведення
У шоу беруть участь по 10 учнів 24 і 25 груп.
Заздалегідь створено презентацію в PowerPoint із зразками запитань та відповідей до кожного туру конкурсу, яка демонструється за допомогою мультимедійного проектора або дошки. Перехід між слайдами здійснюється за допомогою гіперпосилань. (Далі наводяться окремі вказівки для оформлення слайдів із завданнями).
Учитель. Доброго дня, дорогі наші учасники, гості, вчителі, які завітали на ток-шоу „Інфоманія”. (Музичний супровід).
Слава, визнання, вершина успіху... Кожен, бодай раз в житті бажав опинитися на цьому Олімпі. Битва ця нелегка і в ній виживають лише найсильніші, які завжди рухаються вперед. Це, у своєму роді, відповідає стилю і характеру життя кожної особистості. Щоб сьогодні досягти поставленої мети, ви повинні проявити себе, показати свої знання та уміння, повинні пройти нелегкий шлях до своєї вершини, адже з двох команд маємо обрати лише найкмітливішу, найрозумнішу – справжніх «Інфоманів». Бажаю учасникам перемоги .
Пропоную познайомитись ближче з конкурсантами. (Представлення назв команд).
Конкурс буде проходити у чотири тури. У першому турі ви самі обиратимете категорію та відповідатимете на запитання.
Перед тим як розпочати, я хочу вам представити суддів конкурсу. Отже, стартуємо!
І туру – Перегони(слайди 2-41 ): на першому слайді розміщуємо 36 невеликих пронумерованих прямокутників однакового кольору, на другому слайді - такі ж прямокутники, тільки трьох кольорів – сірого, жовтого та синього. Встановлюємо гіперпосилання на третьому слайді так, щоб при натиску на прямокутник здійснювався перехід до запитання конкретної теми. Прочитавши питання, повертаєтесь назад, а номер використаного питання «гасне». Додаток №1.
На екрані з’явиться 36 клітинок із зашифрованими під ними темами. Ваша тема зафарбована відповідно до вашого кольору: перший команда – синій колір, друга – жовтий, клітинки сірого кольору – це загальні питання з інформатики. Номери своїх клітинок ви маєте запам’ятати протягом 1 хвилини. Кожна команда відповість на 10 запитань. За вірну відповідь своєї теми отримуєте два бали, за вірну відповідь теми суперника – три бали, а відповідь на загальне питання принесе вам один бал.
Отже:
Приклад:
Кожна команда відповість на чотири обраних категорії. В якому порядку ви обиратимете теми, ми визначимо за допомогою „Ребусів”.
Запитання до І туру
Архітектура ЕОМ
Глобальна мережа Internet
Загальні питання з інформатики
ІІ тур – Знайди зайве (слайд 42). Кожна команда отримує карточки з завданням. В кожної з наведених груп термінів один термін є "зайвим". Знайдіть його.
Доки команди працюють над завданням пропоную вболівальникам розгадати кросворд. ( По черзі на екрані з’являються питання потім відповідь). (слайд 43)
Приклад:
Учитель. Слово надається журі.
ІІІ тур – Інформаційний пазл (слайд 44). Командам пропонують скласти пазл (командам дають зображення відповідно принтера і сканера розділених як пазл). Додаток 3.
ІV тур – Кодування інформації (слайд 45). Із слова ІНФОРМАТИКА потрібно скласти як можна більше слів .
Доки журі підраховує результати змагань і визначає Інфоманів, пропоную переглянути відео.
Учитель. Чи можу я назвати переможця? Так! (Назва команди). Вітання та вручення призів. Виставлення оцінок учасникам.
Додаток №2.
ІІ тур – Знайди зайве. Кожна команда отримує карточки з завданням. В кожної з наведених груп термінів один термін є "зайвим". Знайдіть його.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток №3.
Додаток №4.
Фотографії із заходу