Ми особливі 5 клас НУШ

Про матеріал
Розробка підходить для роботи над темою "Ми особливі" 5 клас Нова Українська Школа за підручником Воронцова Здоров*я безпека та добробут.
Перегляд файлу

УРОК 09

(Основи здоров’я 5 клас)

Тема: Ти особливий. Ми особливі

Мета:дати учням змогу розвивати життєві навички позитивної самооцінки, самоусвідомлення і самовдосконалення, а також уміннязапропонувати допомогу людям з обмеженими можливостями. Розвивати життєві навички толерантності, протидії дискримінації, уміння працювати в команді, поважати особисті якості інших людей.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: Підручник  для  5-го  кл.  загальноосв.  навч.  закл.  /  І.  Д.  Бех,  Т.  В.  Воронцова, В.  С.  Пономаренко,  С.  В.  Страшко.    К.:  Видавництво

«Алатон»,  2013.    180  с., наочність.

Поняття та терміни: дискримінація, толерантність, самооцінка

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • називати дві свої переваги та один недолік;
  • визначати шляхи підвищення самооцінки за наданим алгоритмом.
  • давати визначення дискримінації;
  • називати два приклади дискримінації;
  • давати визначення толерантності;
  • наводити приклади ефективної і неефективної командної роботи.

ХІД УРОКУ

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку. «Ми особли- ві». Ми доведемо, що інші люди, хоч і відрізняються від нас, також є добри- ми, унікальними, гідними любові та поваги. Давайте проведемо експери- мент і з’ясуємо, чи вміємо ми поміча- ти позитивні риси інших людей».

ІІ. Актуалізація опорних знань

Які правила допомагають нам відчувати повагу до себе?

  1. ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності Вправа на знайомство. «Конкурс хвальків». Запропонуйте учням по- хвалитися (тільки не собою, а сусідом праворуч). Виграє той, чиє вихвалян- ня буде найкращим.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Спочатку визначимо, чи гідні ми цього найкращого друга. Підніміть руку ті, хто вважає себе доброю людиною. А тепер ті, хто не вважає себе такою. А тепер ті, хто не визначився. Те, що ви зробили, — це ваша самооцінка».

Сформулюйте визначення:

Самооцінка - це ставлення людини до самої себе.

Поясніть, чому людям важливо мати позитивну самооцінку: «Звернімося до

підручника (с. 125, абзаци 1—2). слайд 3 Що в ньому сказано про самооцінку? Ті з вас, хто сумнівається у тому, чи хороша він людина, має занижену самооцінку. А даремно. У кожного з вас є багато доброго, і за це ви повинні себе любити і поважати (підвести до розуміння заповіді «Полюби ближнього, як самого себе»). Також кожен із вас є унікальним, не схожим на інших».

Прочитайте уривок з вірша В. Симоненка: слайд 4

Бо ти на Землі — людина.

І хочеш того чи ні —

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя єдина,

Очі твої одні...

Ігри  давайте разом з вами перевіримо яка у вас самооцінка (роздруківка самооцінка 

Мозковий штурм  «Які вади мають люди?»:

1.  Які  вади  мають  люди?  Продовжіть  перелік:  фізичні вади,  хвороби,  певні  риси  характеру,  ...?

2.  Що  з  цього  люди  можуть  змінити,  а  що  ні?

3.  Чи  повинні  люди  ненавидіти  себе  за  свої  вади?

4.  Чи  є  на  світі  люди,  які  не  мають  недоліків?

5.  Як  ми  повинні  ставитися  до  вад  інших  людей  (коли

другові  не  дається  математика,  якщо  бабуся  недочуває,  ...)?

Слово вчителя: «Кожен з вас є доброю людиною. Але не досконалою. На початку уроку дехто себе недооцінив. Давайте подумаємо, які вади мають люди». Назвіть якомога більше можливих вад. Підкресліть одним кольором те, що можна змінити, іншим — те, що змінити не можна.

Обговоріть: «Чи є на світі люди, які не мають недоліків?», «Як треба ставитися до вад інших людей?».

Ти  вже  знаєш,  у  чому  твоя  унікальність.  У  цьому  параграфі розглянемо  особливі  якості  інших  людей,  а  також  те,  як  навчитися поважати ці  відмінності.

1.  Чотири  рази  об’єднайтесь  у  групи:

а)  перший  раз  за  статтю  (чоловіча/жіноча);

б)  другий    за  довжиною  волосся  (довге/коротке);

в)  третій    за  кольором  очей  (світлі/темні);

г)  четвертий    за  наявністю/від сутністю  веснянок.

Розгляньте  мал.  33.  слайд 5

1. Які  відмінності  існують  між цими  людьми  (вік,  стать,  професія, фінансова статус ...)?

2.  Що  могло  б  статися,  якби  на  світі  залишилися тільки  люди  одного  віку  (наприклад,  похилого  або немовлята)?

3.  Що  було  б,  якби  у  світі  залишилися  тільки  люди однієї  статі?

 Толерантність — це здатність поважати погляди й уподобання інших людей незалежно від того, чи збігаються вони з твоїми. Скільки спільних рис у вас вийшло?

.

 

Дискримінація - це порушення чи позбавлення людини прав за расовою, національною, статевою, релігійною чи іншою ознаками.

Наголосіть!

Дискримінація не виникає на порожньому місці. Вона починається з того, що певній групі людей (дівчатам, хлопцям, дорослим, старим, чорним, білим) приписують якісь негативні риси — лінощі, недоумкуватість, хитрість. Таке ставлення називають упередженим.

Воно ображає і спричиняє дискримінацію. Щоб цього не сталося, треба навчитися помічати в людях їх особливі риси.

http://autta.org.ua/ua/materials/ material/Kak-otnosyatsya-k- bezdomnim-i-blagopoluchnim-detyam- na-ulitse/

Запитання для обговорення:

  • Як різнилося ставлення людей до ді- вчинки в різних ситуаціях?
  • Як ви гадаєте, в чому причина розбіж- ностей?
  • Чому ще можуть ставитися уперед- жено до людини? (Незвичний акцент, старий телефон тощо.)

Підсумуйте: «Упереджене ставлення може не тільки образити людину, а й створити бар’єри у вашому спілкуванні. Не варто робити неглибокі висновки».

 

 

Прочитай  байку  Крилова  про  лебедя,  рака  і  щуку,  які тягли  воза  в  різні  боки.  Це  і  є  приклад  неефективної групи,  яку  не  можна  назвати  командою.

1.  Чи  можна  назвати  командою  родину,  де  мати  виконує  всю  хатню  роботу,  їй  ніхто  не  допомагає?

2.  Чи  можна  назвати  командою  клас,  у  якому  ніхто  не хоче  брати  участь  у  підготовці  до  свята?

3.  Чи  можна  назвати  командою  друзів,  які  увесь  час сваряться?

V.  Закріплення знань учнів.

«Підніміть руку ті, хто себе вважає доброю людиною. А тепер ті, хто не вважає себе такою. Є інші думки? От і добре. А тепер візьмімося за руки і разом скажемо: «Я — хороший(а)! Ти — хороший(а)! Ми — хороші!».

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати § 11-12

Домашнє завдання (діти виконують за бажанням).

  • Запропонуйте дітям до наступно- го уроку переглянути мультфільм

«Думками навиворіт».

http://autta.org.ua/ua/materials/ material/Dumkami-navivor-t--Treyler-/

 

 

 

docx
Додано
20 березня 2023
Переглядів
335
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку