6 травня о 15:00Вебінар: Продуктивна робота наприкінці семестру: онлайн-тести, проєкти та творча діяльність

«МИ РІЗНІ, АЛЕ МИ – РІВНІ. ПРИНЦИП ТОЛЕРАНТНОСТІ»

Про матеріал
Основна мета - ознайомити учныв з поняттям «толерантність», виявити основні риси толерантності, сформувати правильне уявлення щодо толерантної поведінки; виховувати почуття поваги один до одного, до звичаїв, традицій і культури різних народів; виховувати інтернаціоналізм, комунікативну культуру спілкуванні та взаєморозуміння.
Перегляд файлу

ВИХОВНА ГОДИНА НА ТЕМУ

«МИ РІЗНІ, АЛЕ МИ – РІВНІ. ПРИНЦИП ТОЛЕРАНТНОСТІ»

 

Тема: «Ми різні, але ми – рівні. Принцип толерантності»

 

«Уміння миритися з недосконалістю інших

 є ознакою справжньої гідності»

                                                                                                      Г.Вінклер

 

Мета:

 Познайомити вихованців з поняттям «толерантність», виявити основні риси толерантності, сформувати правильне уявлення щодо толерантної поведінки. Виховувати почуття поваги один до одного, до звичаїв, традицій і культури різних народів; виховувати інтернаціоналізм, комунікативну культуру спілкуванні та взаєморозуміння. Продовжити формування толерантного ставлення однокласників між собою.

Сприяти розвитку у вихованців самосвідомості, яке допомагає дітям побачити себе та інших такими, які вони є насправді. Розвивати у вихованців терпимість до відмінностей між людьми.

 

 

 

Хід виховної години


 

 

Для початку спробуємо розіграти ситуацію .Для цього на дошці зображена цифра. Для участі потрібно 2 учні. Один учень бачить у цій цифрі 6, а інший 9 .Спробуйте відстояти свою точку зору. Давайте проаналізуєм«Уміння миритися з недосконалістю інших є ознакою справжньої гідності»

о поведінку учасників.

Що в цій розмові вас збентежило ?

( діалог учитель – клас)

 

А хто з вас чув слово« толерантність »? Сьогодні ми нерідко чуємо з телеекранів, від провідних політиків незнайоме нам донедавна слово "толерантність".

А що воно означає, знаєте? (вислухати думку вихованців)

Для української мови слово «толерантність» відносно нове; чіткого, однозначного тлумачення цей термін не має. Як кожен з вас розуміє це слово?
(вислухати відповіді вихованців)

А що було б, якщо всі люди були схожі один на одного і нічим не відрізнялися? Чи цікаво жити в такому світі клонів? (вислухати відповіді вихованців)

Добре чи погано, що всі ми різні? (вислухати відповіді вихованців)
Люди своїми відмінними рисами доповнюють один одного.


 

 

Що таке толерантність

  • tolerance (французська) – відносини, при яких допускається, що інші можуть думати чи діяти інакше, ніж ти сам; 
  • tolerance (англійська) – готовність бути терпимим, поблажливим;
  • терпимость (російська) – здатність терпіти щось або когось, бути витриманим, витривалим, стійким, вміти миритися з існуванням чогось, когось, рахуватися з думкою інших, бути поблажливим.

 

 «…Толерантність означає повагу, прийняття і правильне розуміння багатьох різноманітних культур нашого світу, наших форм самовираження і способів проявів людської індивідуальності. Толерантність - це обов'язок сприяти утвердженню прав людини, .. демократії та правопорядку ... »

Декларація принципів толерантності, затверджена резолюцією 5.61 Генеральної конференції ЮНЕСКО від 16 листопада 1995 року .Цього дня у різних країнах світу проводяться акції ,спрямовані проти екстремізму, різноманітних форм дискримінації та проявів нетерпимості.

 

Риси толерантності:

  1. бути готовим до того ,що всі люди різні- не кращі й гірші, а просто різні,
  1. навчитися сприймати людей такими , якими вони є, не намагаючись змінити в них те, що нам не подобається,
  1.  цінувати в кожній людині особистість і поважати її думки, почуття, переконання незалежно від того, чи збігаються вони з нашими,
  1. зберігати «власне обличчя», знайти себе і за будь-яких обставин залишатися собою.

 

 

Учитель:

16 листопада жителі багатьох країн світу відзначають Міжнародний день толерантності або День терпимості. Це свято було засновано в 1996 році за рішенням Генеральної Асамблеї ООН. День терпимості відзначається в різних країнах за аналогічним сценарієм. У цей день проводяться масові заходи, присвячені вихованню терпимості у жителів країн-учасниць ООН та інших народів світу. Більшість заходів орієнтовано на навчальні та професійні заклади, але частина їх проводиться і для всієї громадськості.

День терпимості присвячений дотриманню прийнятої в 1995 році Декларації терпимості. Його мета полягає в тому, щоб знизити поширюваність по всій планеті випадків прояву насильства та екстремізму.

Давайте спробуємо на кожну літеру до слова толерантність назвати рису характеру притаманну толерантній людині

Т- терплячий,товаристський,тактовний

О- обережний, об активний,оригінальний,особливий

Л- лояльний,лагідний,легкий у спілкуванні

Е- енергійний,елегантний,ефективний

Р- розумний, рівний

А- авторитетний

Н- надійний, найдорожчий

Т- терплячий

Н- необхідний людям,ніжний, незалежний

І- інтелегантний,ідеальний,ідейний

С- співпереживаючий,співчуваючий,сприймаючий,страждаючий

Т- турботливий

Ь-

 

Учень 1.

Толерантність - це милосердя.
Толерантність - це співчуття.
Толерантність - це повага.
Толерантність - це доброта душі.
Толерантність - це терпіння.
Толерантність - це дружба.

 

Учень 2.

Толерантність – це гармонія в різноманітті.

Толерантності сприяють: знання, відкритість, спілкування та свобода думок, совісті, переконань .

Толерантність – шлях до миру і злагоди.

 

Учень 1:

Бути толерантним - означає поважати інших, незважаючи на відмінності. Це означає бути уважним до інших і звертати увагу на те, що нас зближує.

Всі – ми різні, всі ми – рівні!

 

Учень 2.

Люди на світ народжуються різними: несхожими, своєрідними.

Щоб інших ти зміг розуміти, потрібно терпіння в собі виховати зуміти.

 

Учень 1.

Толерантність - визнання, повага і дотримання прав і свобод всіх людей не залежно від соціальних, класових, релігійних, етнічних та інших особливостей.

 

Учитель:

Толерантність означає терпимість до іншого способу життя, поведінки, звичаїв, почуттів, думок, ідей, вірувань. Терпимість до чужої думки, віросповідання, поведінки, культури, політичним поглядів, національності, тобто це прояв терпимості, розуміння та поваги до особистості іншої людини незалежний від будь-яких відмінностей.

Дорогі діти! Толерантна особистість. Якими особистісними якостями повинна володіти така людина?

Продовжіть фразу «Я - ...»
 

(вислухати відповіді вихованців)
 

Тепер підіб'ємо підсумки нашого обговорення.

 

Учень 2.

Толерантна особистість

Я:

  •  терпимий і терплячий;
  •  рахуюсь з чужими думками й інтересами;
  •  вмію вирішувати конфлікти шляхом переконання і   взаєморозуміння;
  •  привітний і дбайливий, ввічливий і делікатний;
  •  поважаючий оточуючих і шанований ними;
  •  поважаючий права свої та інших, умію слухати і  чути;
  •  турботливий, співпереживаючий, підтримуючий;
  •  патріот своєї школи, міста, України, піклуюся про їх процвітанні;
  •  людина, що береже природу і культуру;
  •  працьовитий, успішний, незалежний, щасливий.

 

Учитель:

Дорогі діти! Толерантна родина. Якими якостями повинна володіти така сім'я, ваша сім'я? Продовжіть фразу «У моїй родині...»
 

(вислухати відповіді вихованців)
 

Тепер підіб'ємо підсумки нашого обговорення.

Учень 1.

Толерантна сім’я.

В моїй сім’ї:

 

  •  всі толерантні і терплячі;
  •  здорові, добрі, люблячі;
  •  поважають, розуміють, підтримують один одного;
  •  оточують один одного турботою;
  •  уважні, чуйні, цікавляться планами і турботами один одного;
  •  успішні, незалежні, щасливі.

 

 

Учитель:

Дорогі діти! Толерантне місто. Чим же повинне відрізнятися таке місто, наше місто? Продовжіть фразу «У моєму селі...»

 
(вислухати відповіді вихованців)


Тепер підіб'ємо підсумки нашого обговорення.

 

Слайд 25.

Учень 2.

Толерантне село

В моєму селі:

  •  перехожі доброзичливі, ввічливі, чепурні;
  •  вулиці, двори і парки чисті, доглянуті;
  •  річка і повітря чисті, природа здорова;
  •  школа простора, світла;
  •  вчителі розумні, добрі, справедливі, розуміючі, вміють підтримати, люблять свою справу, свою роботу і дітей, знають і розуміють інтереси учнів;
  •  учні доброзичливі, поважають один одного і всіх співробітників школи, вміють слухати і чути, розуміють і підтримують один одного.

 

 

Учитель:

Дорогі діти! Толерантна країна. Що ж такого особливого повинно бути в такій країні, в нашій Україні? Продовжіть фразу «У моїй Україні...»


(вислухати відповіді вихованців)

Тепер підіб'ємо підсумки нашого обговорення.

Учень 1.

Толерантна країна.

В моїй Україні:

  •  влада справедлива, професійна, відповідальна, піклується про своїх громадян;
  •  народ здоровий, доброзичливий, працьовитий, забезпечений, піклується про процвітання своєї країни;
  •  всі громадяни - патріоти своєї країни, вільні, поважають права свої та інших, цінують добросусідські відносини, мир і злагоду, право кожного бути самим собою;
  •  країна співпрацює з іншими країнами світу, зберігаючи мир і дружбу у всьому світі.

Учитель:

Толерантність зовсім не скасовує власної думки. Швидше навпаки, лише володіючи сформованим поглядом на навколишній світ та системою життєвих принципів, можна визначити межу, перехід якої виявиться малоприємним. Чи можна вас вважати володарем цієї якості? Або вам ще належить набратися досвіду, щоб його придбати? На ці питання відповість наступний тест «Чи виявляєш ти толерантність?» («Наскільки ви толерантні?»).

 

 Тест 1. «Наскільки ви толерантні?»

 

Проявляти толерантність - це означає розуміти один одного, ставитися один до одного терпимо, щоб будувати мирне майбутнє.

1. Чи неприємна вам ситуація, в якій доводиться відмовлятися від придуманого вами плану, тому що точно такий же план вже запропонували ваші друзі?
а) так;
б) ні.


2. Ви зустрічаєтеся з друзями, і хтось пропонує почати гру. Чому ви віддаєте перевагу?
а) щоб брали участь тільки ті, хто добре грає;
б) щоб грали і ті, хто ще не знає правил.


3. Ви спокійно сприймаєте неприємні для вас новини?
а) так;
б) ні.


4. Чи викликають у вас неприязнь люди, які в громадських місцях з'являються в нетверезому вигляді?
а) якщо вони не переступають допустимих меж, вас це взагалі не цікавить;
б) вам завжди були неприємні люди, які не вміють себе контролювати.


5. Чи можете ви легко знайти контакт з людьми, у яких інші звичаї, інше положення?
а) вам дуже важко буде  це зробити;
б) ви не звертаєте уваги на такі речі.


6. Як ви реагуєте на жарт, об'єктом якого стаєте?
а) вам не подобаються ні самі жарти, ні жартівники;
б) якщо навіть жарт і буде вам неприємна, то ви постараєтеся відповісти в такий же жартівливій манері.


7. Чи згодні ви з думкою, що багато людей сидять не на своєму місці, роблять не свою справу?
а) так;
б) ні.


8. Ви приводите в компанію друга (подругу), який (а) стає об'єктом загальної уваги. Як ви на це реагуєте?
а) вам неприємно, що таким чином увага відвернута від вас;
б) ви лише радієте за неї (нього).


9. В гостях ви зустрічаєте літню людину, яка критикує сучасне молоде покоління, звеличує минулі часи. Як реагуєте ви?
а) йдете раніше під пристойним приводом;
б) вступаєте в суперечку.

Підрахунок балів.

Запишить по 2 бали за відповіді: 1б, 2б, 3б, 4а, 5б, 6б, 7б, 8б, 9а.

 

Ключ до тесту

0-4 бала:

Ви непохитні і, вибачте, вперті. Де б ви не знаходилися, може виникнути таке враження, що ви прагнете нав'язати свою думку іншим. Щоб досягти своєї мети, часто підвищуєте голос. Маючи такий, як у вас, характер, важко підтримувати нормальні стосунки з людьми, які думають інакше, ніж ви, не погоджуються з тим, що ви говорите і робите.

 

 

6-12 балів:

Ви здатні твердо відстоювати свої переконання. У той же час ви можете вести діалог і, якщо вважаєте за потрібне, змінювати свої переконання. Але деколи ви буваєте надмірно різкі, проявляєте неповагу до співрозмовника. І в такий момент ви дійсно можете виграти суперечку з людиною, у якої більш слабкий характер. Але чи варто «брати горлом», якщо можна перемогти і більш гідно?

 

14-18 балів:

Твердість ваших переконань відмінно поєднується з великою гнучкістю вашого розуму. Ви можете прийняти будь-яку ідею, з розумінням поставитися до парадоксального на перший погляд вчинку, навіть якщо ви їх не поділяєте. Ви досить критично ставитеся до своєї думки і здатні з повагою і тактом по відношенню до співрозмовника відмовитися від поглядів, які, як з'ясувалося, були помилковими.

 

 

Тест 2.  «Чи проявляєте ви толерантність?»

 

 

Проявляти толерантність - це означає розуміти один одного, ставитися один до одного терпимо, щоб будувати мирне майбутнє.

1. Для того щоб не було війни ...
а) не можна нічого зробити, оскільки війни будуть завжди!
б) потрібно розуміти, чому вони відбуваються.


2. У школі проходить акція «Милосердя» ...
а) це тебе не цікавить;
б) намагаєшся, чим можеш, допомогти ветеранам.


3. Ти опираєшся проти насильства ...
а) насильством;
б) ти приєднуєшся до інших людей, щоб сказати ні.


4. Один товариш тебе зрадив ...
а) ти мстиш йому;
б) ти намагаєшся порозумітися з ним.


5. Бачиш, коли сильний кривдить слабкого ...
а) байдуже проходиш повз;
б) втручаєшся.


6. Ти не згоден з кимось ...
а) ти не даєш йому говорити;
б) ти все-таки слухаєш його.

7. Учитель чекає відповіді учня ...
а) кричиш з місця;
б) даєш можливість відповісти іншому.

8. У тебе в класі учень з іншої школи, іншого колективу ...
а) ти не спілкуєшся з ним;

б) допомагаєш йому влитися в колектив.

 

 Виберу ту відповідь, яку ти вважаєш правильною, і порахуй , скільки відповідей «б» у тебе вийшло.

Ключ к тесту

 

Якщо у тебе 1 «б»:

 

Прекрасно! Ти проявляєш велику толерантність. Ти є майбутнім громадянином світу. Поясни своїм друзям, як тобі це вдається.

 

Якщо у тебе від 3 до 5 «б»:

 

Так! Ти не дуже толерантний. Ти занадто прагнеш нав'язати свої ідеї, але проявляєш допитливість, і в тебе гарна уява. Використовуй ці свої якості для боротьби з не толерантністю.

 

Якщо у тебе меньше 3 «б»:

 

Ай-ай-ай! Ти зовсім не толерантний! Однак якби ти був налаштований більш оптимістично, і тобі подобалося дискутувати, ти міг би стати більш щасливим! Давай, доклади ще трохи зусиль.


                        б) допомагаєш йому влитися в колектив.

 

 

Учень 1

Наша земля - це місце, де ми можемо любити один одного, дотримуватися традицій і продовжувати історію Планети Толерантності.

 

Учитель:

Слово толерантність є практично у всіх мовах світу і розуміють його в різних країнах однаково.

Тепер давайте виростимо традиційне дерево Толерантності на нашій планеті. Для цього ми виконаємо творчу роботу. Нехай наше дерево розпустить листочки і зазеленіє. Крону дерева складемо з листочків з вашими висловлюваннями на тему: "Планета Толерантності». Візьміть кожен по листочку і напишіть на них, що, по-вашому, треба зробити, щоб наш клас, наша школа стала простором толерантності, тобто щоб відносини між нами стали як можна більш толерантними. Потім листочки приклейте на дерево.

 

 

Учитель:

Дякую всім за активну участь. Бачу, що година спілкування сподобась вам, і я сподіваюся, що вона залишить глибокий слід в душі кожного, допоможе нам усім зрозуміти, що тільки повага один до одного, взаєморозуміння, терпимість, дотримання рівноправності на ділі врятують світ. Ми не зможемо відразу зробити толерантним ні свою поведінку, ні поведінку інших людей, і не треба картати себе за це. Однак важливий навіть самий маленький крок у цьому напрямку.

Нехай кожен з вас, нехай наш клас, наша школа, наше село і наша Україна завжди будуть островами толерантності для всіх жителів великої планети Земля.

 

docx
Додано
25 березня 2019
Переглядів
1122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку