Ми за безпечний Інтернет

Про матеріал

Розширити й поглибити знання про Інтернет; дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету; розвивати уважність, спостережливість, мовленнєві навики, пам’ять, виховувати етичне спілкування між товаришами, дорослими, інформаційну культуру учнів.

Перегляд файлу

 Тема: Ми за безпечний Інтернет

 

Мета:   розширити й поглибити знання про Інтернет; дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету; розвивати уважність, спостережливість, мовленнєві навики, пам’ять, виховувати етичне спілкування між товаришами, дорослими,  інформаційну культуру учнів.

Обладнання: соціальні ролики про безпечний Інтернет, комп'ютерна презентація, проектор,  комп'ютер, роздатковий матеріал, пам'ятки для учнів.

 

Вид виховної години: інформаційно-пізнавальна.

 

Форма проведення: година спілкування

 

Хід тренінгу

І. Організаційний етап (вітаємося, знайомимося)

 

1. Гра «Вітання без слів»

Вчитель.  Давайте з вами проведемо гру «Вітання без слів»

Учасникам пропонується протягом 2-3 хвилин вільно рухатись в класі та встигнути за цей час привітати якомога більше товаришів. Робити це треба мовчки, без слів: кивком голови, рукостисканням, обіймами і т. ін. При цьому кожен учасник має право використати кожен спосіб привітання лише один раз; для кожного наступного привітання необхідно вигадати новий спосіб.

Гра сприяє зняттю психологічної напруги, вільному спілкуванню.

Вчитель.

Кому скільки вдалось привітати людей?

Що складніше — вигадати нові способи, чи їх продемонструвати?

 

ІІ. Мотивація навчальної  діяльності.

  • Діти, чи можете ви сказати, що таке Інтернет? (Відповіді учнів)

Інтернет - це найбільша та найвідоміша із сучасних глобальних мереж, що об'єднує комп'ютери та комп'ютерні мережі всього світу.

  • На вашу думку, для чого створений Інтернет? (Відповіді учнів)
  • Вірно, Інтернет створений для зручності спілкування, отримання нових знань, перегляду нових фільмів, здобуття будь-якої інформації.

Чим корисний Інтернет і для чого ви його використовуєте? (Відповіді учнів)

Інтернет – це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє вам дізнаватись про світ цікавого, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу. Я, наприклад , спілкуюсь з подругою, яка проживає в Америці.      

  • А хто з вас користується мережею? (Відповіді учнів)

В Інтернеті є свої правила,  яких треба суворо дотримуватись, для того, щоб уникнути неприємних та небезпечних ситуацій.

Перегляд відео № 1 (Соціальний ролик «Про Петрика»)

На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі.

Саме тому сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо темі «Ми за Безпечний Інтернет». Спробуємо дослідити  позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.

 

   -  А зараз ми поділимось на дві групи.

2. Вправа 2 «Склади пазл»

Учні діляться на дві групи. За допомогою складання пазлів, ви отримаєте назву своєї групи.

 

  1. Вправа 3: «Хто більше?»

Вчитель  пропонує учасникам  за 1 хвилину написати якомога більше назв соціальних мереж. Кожна команда по черзі зачитує по назві, якщо ця назва є в обох групах назви закреслюють. Перемагає та група, у якій залишиться більше не закреслених назв. (Друзі.Life, UkrOpen, Ukrface, Facebook, Twitter, Tumblr, Instagram, Google +, Viber, Telegram, WhatsApp, YouTube, Odnoklassniki)

Обговорення: Навіщо створюються соціальні мережі? Скільки часу в день вони забирають? Назвіть альтернативи сидінню у мережі.

Вправа 4. Позитивні та негативні сторони мережі ІНТЕРНЕТ.

Вчитель: А зараз, діти,  група Віруси називає  негативні сторони мережі Інтернет, а Браузери  – позитивні.

Учні «Віруси» коментують свої відповіді:

  • це віруси та хробаки;
  • нелегальні та шкідливі матеріали, що не відповідають віковим особливостям і негативно впливають на фізичне та психічне здоров’я дітей;
  • спам;
  • кібер – хуліганство (інформаційні атаки на дитину через інтернет);
  • виманювання інформації про дитину та її сім’ю з метою подальшого пограбування чи шантажу.

Учень:

Та про безпеку в мережі нам варто пам’ятати,

про антивірусні програми повинен кожен знати.

Троянські коні, хробаки та хакерські атаки

вам здатні шкоду нанести, тож знайте їх ознаки.

Від пошти логін і пароль нікому не давайте

аби від спаму вберегтись, на це завжди зважайте.

Безпеки заходи прості сприймайте, як закони

і в Інтернеті не страшні вам жодні перепони!

Учні «Браузери»  коментують свої відповіді:

  • в Інтернеті можна знайти необхідну тобі інформацію;
  • можна знаходити нових друзів;
  • можна спілкуватися з людьми з різних куточків світу;
  • можна користуватися електронною поштою;
  • грати в он-лайн ігри;
  • можна розглядати географічні карти та розробляти маршрути для подорожей.

Учень:  

Хто володіє інформацією – той володіє світом,

Тож павутина Інтернету здійсняє наші мрії

Знайти тут можна все, що стане у нагоді,

бо технології прогресу завжди лишаться в моді.

Вчитель:  Отже    користі від Інтернету більше ніж зла, особливо в сучасному світі, де життя вирує все швидше та швидше. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Інтернет повністю або майже повністю замінить всі інші засоби зв’язку. Та можливо багатьом людям треба просто замислитись, чи дійсно вони хочуть провести усе життя у віртуальному світі? Чи влаштовує їх таке існування? Слід всім пам’ятати, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання.  Користуйтесь Інтернетом із розумом.

Перегляд відео № 2 (Соціальний ролик про безпечний інтернет)

Вчитель: ІНТЕРНЕТ БУВАЄ І НЕБЕЗПЕЧНИМ!

         Публікації про шкідливий вплив на здоров'я дітей комп'ютерної техніки ще можна зустріти в засобах масової інформації, але мало хто порушує питання негативного впливу на  не сформовану дитячу психіку відео - та фотоматеріалів сумнівного характеру, якими переповнений Інтернет. Ні для кого не секрет, що там безкоштовно можна знайти інформацію будь-якого змісту, навіть інструкцію з виготовлення вибухівки.

     Сумна статистика криміналістів свідчить, що зростання агресивної поведінки молоді безпосередньо пов'язана із систематичним переглядом сайтів в мережі Інтернет, які демонструють злочинні, агресивні дії (про вбивства, побиття та знущання над людьми в найдрібніших деталях). Самостійний перегляд матеріалу такого змісту міцно осідає в психіці молодої людини і які висновки вона зробить після перегляду - ніхто не знає.

     Серед молоді стало дуже популярним таке заняття, як знімати на мобільний телефон побиття та знущання, які відбуваються в школі, у дворі, та викладати їх в Інтернеті. За такі дії  батьки будуть нести відповідальність.                               

     Користуючись послугами Інтернету не забувайте і про заходи безпеки у спілкуванні з людиною, яку ви не бачите. Адже віртуальні шахраї дуже гарні психологи: представляючись одним з ваших давніх знайомих, вони дізнаються від вас конфіденційну інформацію, як, наприклад, коли у вас вдома нікого немає, з ким ви проживаєте, ваш майновий стан і т. д. Квартирні крадіжки, вчинені за наводками, отриманими шляхом спілкування шахрая з постраждалим через мережу, на жаль, вже не рідкість.

    Тож, якщо Ви користуєтесь послугами Інтернету, то не забувайте стежити за змістом матеріалів, які Ви переглядаєте. Будьте пильними до будь-яких змін у поведінці та уподобань ваших друзів в мережі Інтернет.

Діти, хто з вас знає, що таке нік? (Відповіді учнів)

Нік – це ім’я, яке використовують користувачі Інтернету, не називаючи своє справжнє ім’я.

Вправа 5:  «Анонім»

Доля людини, міста і навіть держави визначена його ім'ям, кажуть мудреці. Кожен з нас при народженні отримує ім'я, яким нас називають близькі, знайомі і зовсім незнайомі люди. Наше ім'я записано в документах. Але в мережі Інтернет, реєструючись на сайтах, ми можемо не називати свого імені, а обрати собі нікнейм.

 У вас на столах лежать аркуші паперу, на яких ви повині  написати вигадані ніки.  Кожна група окремо записує ніки своїх учасників. Потім групи  обмінюються аркушами.  Завдання учасникам: за нікнеймами назвати учня.

Обговорення: Чи легко було вгадати учасника? Для чого потрібен нік? Інтернет є свого роду дзеркалом, в якому під різноманітними псевдонімами відбиваються життя людей. Але на відміну від світу реального, опинившись в мережі, кожна людина удостоюється можливості приховати свою особистість і діяти по-різному

Вправа 6 : «Правила розумного користувача Інтернету»

Пропонуємо учасникам тренінгу відповісти на питання:

- Чи вивчаєте ви правила поведінки на дорогах?

- Так.  Інтернет – це теж автострада, тільки інформаційна. Давайте розробимо свої правила безпечного користування Інтернетом, які починатимуться зі слова «Я».

 Правила розумного користувача Інтернету:

           1. Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.

  1. Я буду залишати негарні веб-сайти.
  2. Я буду зберігати свій пароль в таємниці.
  3. Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.
  4. Я буду шукати цікаві веб-сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.
  5. Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти своє реальне ім’я, адресу й номери телефонів батьків.
  6. Я не буду вірити всьому, що кажуть про себе віртуальні знайомі.
  7. Я буду обмежувати свій час перебування в соціальній мережі
  8. Я буду використовувати антивірусні програми.
  9.          Я не буду робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
  10.        Я буду  обережним зі своїми віртуальними друзями.
  11.        Я не буду шкодити і заважати іншим користувачам.
  12.        Я не буду відвідувати  сайти з позначкою 18+

 

7. Тестування онлайн  «Правила безпечного користування Інтернетом».   https://learningapps.org/view2026873

8.  ГРА «ВІДТВОРИ ЕМОЦІЮ СМАЙЛИКА»

 

  • Всі ви є активними користувачами соціальних мереж. І, практично щодня, спілкуєтеся один з одним за допомогою Інтернету. Віртуальне спілкування витісняє живе. Ви навчилися виражати свої емоції в Інтернеті за допомогою смайликів. А зараз ми перевіримо чи так само вправно ви можете виразити свої емоції і в реальному житті.

(на екранні з’являються смайли учням потрібно відобразити ту емоцію яку він показує)

 

ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як, та на що,  витрачати власний час – це вільний вибір кожного. Але пам’ятайте, що Інтернет – це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Користуйтеся Інтернетом із розумом.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 лютого 2020
Переглядів
2476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку