Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу №176
Криворізької міської ради
Мета: сприяти формуванню соціально-громадянської компетентності, ціннісного ставлення дитини до себе, своїх прав і прав інших. Мотивувати дітей до проявів правової свідомості засобами ігор, бесід, творчих завдань. Вчити ставитись з повагою до себе, бути доброзичливим до інших людей, користуватися мнемотаблицями. Розвивати уміння використовувати колаж в складанні речень про майбутнє мирне життя. Піклуватися про дитячу втому. Наповнити життя новими враженнями.
Словник: зелена куля, глобус, особливість, права людини,
Обладнання: глобус, комп’ютер, схема «Я маю право».
Попередня робота:
Хід заняття
Вихователь: Хто ми з вами, діти? Так – люди. Усі люди на землі різні і неповторні, але всі ми дуже схожі між собою.
Мовна гра «Що є спільного у нас».
Відповіді дітей:
- У нас дві ноги, щоб бігати і ходити.
- Дві руки, працювати, обнімати, тримати ложку, олівець.
- Два ока, щоб бачити, читати.
- Два вуха, щоб чути.
- В кожного є розум, щоб думати.
Вірш про це:
Спільного у нас багато –
У кожного є мама й тато.
Та не треба забувати:
Кожен має особливе,
Ми не схожі – це важливо.
Але права усі однакові маємо
І про це не забуваємо.
Вихователь: Що ж таке право?
- Право це наші можливості.
Вихователь розповідає про існування документів, де записані їхні права і про те, що права нерозривно зв’язані з обов’язками.
Розгляд схеми «Я маю право». (додаток)
Розповіді дітей.
Вихователь: Ми дуже схожі один на одного. Але у кожного свій неповторний характер, свої думки, свої здібності, свої бажання. У кожного своє ім’я. Кожен з вас – диво. І зараз ми у цьому переконаємось.
Дидактична гра «Мої захоплення»
Дитина передає кулю і називає те, що на їх думку властиве тільки їй. Наприклад: Я, Олександра. Я дуже люблю дітей, співати, а ще люблю соковиті полуниці. (дитина передає кулю далі).
Фізкультхвилинка
Добре те, що вітер віє.
Добре те, що оцей ліс
З нами ріс собі і ріс.
Добре стрибати надворі,
Добре плавати в ставку.
А ще краще – це у морі…
Добре те, що я живу.
А найкраще – мир у світі!!!
Про це мріють усі діти.
Вихователь: Зараз наша країна переживає дуже тяжкі часи. В нашій країні довгий час триває війна. Але ми маємо право на захист. Злу у світі не бувати. Перемога буде за нами. І зараз я пропоную кожному із вас взяти картинку і з їх допомогою скласти речення про те, яким ви бачите наше подальше життя.
(придумування речень за допомогою техніки колаж).
У кожного з вас є право жити в родині. Ваша родина – ваш оберіг. І я пропоную зараз вам намалювати фото своєї родини. Всі ми маємо право на майбутнє, на щасливе майбутнє в нашій країні, на нашій планеті Земля. А яка прекрасна наша планета, ми покажемо у грі.
Гра «Ми живемо на планеті Земля»
Ми живемо на прекрасній планеті Земля.
На нашій планеті великі моря.
(діти роблять велике коло, показують море рухами рук)
Зелені діброви, ліси і поля.
(показують високі дерева і низьку траву)
Гори могучі, високі,
Синії ріки глибокі.
(руки тримати перед собою, пальці з’єднані, роблять хвилі руками)
В лісах наших звірі живуть, літають птахи.
(імітація рухів звірів, рухи руками)
В морях наших риби пливуть.
(імітація рухів риб руками)
В полях наших квіти ростуть.
(квітка з розкритих пальців)
Колоситься хліб.
(пальці закриті, долоні з’єднані)
А головне на планеті – це я,
(показують на себе)
Моя Україна і дружна велика сім’я.
(беруться за руки і підіймають руки догори).
Вправа «Горошинка»
Вихователь кладе кожному в долоньку горошину і каже про те, що з космосу планета Земля виглядає такою ж самою, як горошина. Насправді, наша планета велика і на ній живе багато людей, тварин, рослин і всі ми пов’язані один з одним.
Вихователь: Давайте поміркуємо: без чого неможливе життя на землі? (сонце, повітря, вода)
А для кого потрібно все це? (людям, тваринам, рослинам)
Якщо ваші відповіді будуть правильними, кожна ваша горошина буде перетворюватися на кулю. (вихователь накачує гумову кулю)
Ось тепер ця куля – це планета Земля з лісами, полями, пустинями, морями, горами. Ще можна сказати, що це глобус – модель нашої Землі, на якій ми живемо.
Право на життя має найбільшу цінність для кожної людини. Окрім важких часів є багато приємних потрібних речей, гарних позитивних емоцій, які необхідні для життя людини. Тож пропоную перетворити наш глобус на особливий – щасливий, добрий. Перетворити на планету, якою ми хочемо її бачити. Давайте уквітчаємо нашу кулю уявним «вінком доброти».
Що для щасливого життя потрібно людині?
- Сонце (наклеюють картинки навкруги кулі).
- Любов та турбота близьких.
- Дружба (діти тримаються за руки).
- Добро (добрі вчинки).
- Щастя (квіти, посмішка, я).
- Мир ( голуби).
Ми обов’язково будемо жити на мирній планеті, в мирній країні. За ваші теплі думки, добрі серця отримуйте сюрприз – обміняйтесь подарунками, які кожен з вас приготував. І знайте, що кожен має право бути гідним, задоволеним, щасливим і жити в мирі.
Я МАЮ ПРАВО |
||||
|
Іван
Марія
Тарас
Оксана |
|
|
|
Я - людина |
Моє ім’я |
Я – громадянин України |
Я відвідую дитячий садок |
Дорослі забезпечують мої права: право на освіту |
|
|
|
|
|
Право на медичну допомогу |
Право на відпочинок та дозвілля |
Право на харчування |
Право на вільне спілкування |
Всі діти є рівні у правах |