Мінерали та гірські породи

Про матеріал
Цей матеріал стане у пригоді тим педагогам, що викладають географію у 6 класі
Перегляд файлу

ТЕМА: ТИПИ ЗЕМНОЇ КОРИ. МІНЕРАЛИ ТА ГІРСЬКІ ПОРОДИ.

 

МЕТА: розширити знання учнів про мінерали та гірські породи, з яких складається земна кора; проаналізувати типи земної кори; розкрити практичне значення корисних копалин; формувати вміння працювати із колекціями;розвивати інтерес до географічних знань; виховувати любов до природи Землі, почуття господаря своєї планети.

ТИП УРОКУ: комбінований

ОБЛАДНАННЯ: колекції гірських породів та мінералів, атласи, умовні знаки корисних копалин.

 

                                ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

 Психологічне налаштування на урок / прийом «Збуди енергію»/

 

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок

Бесіда

-         Яка внутрішня будова Землі?

-         З яких шарів складається земна кора?

-         Яка особливість кожного шару?

-         Які результати розв»язування домашньої задачі?

 

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Проблемне запитання: «З чого складається земна кора?», «Чим різняться між собою гірські породи і мінерали?

/ діти формують тему уроку /

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Земна кора складається з майже 3 тис. мінералів та більш як 1,5 гірських порід. За станом вони бувають твердими, рідкими, газоподібними. За походженням вони бувають магматичними, осадовими та метаморфічними. А вивчає світ мінералів та гірських порід наука – мінералогія.

 

Словникова робота / учні записують визначення у зошит /

Мінерали – природні тіла, однорідні за фізичними та хімічними властивостями.

Гірські породи – сполучення одного або кількох мінералів, які утворилися в результаті геологічних процесів.

 

Робота у групах / вчитель формує 3 групи, дає завдання кожній із них, нагадує правила роботи у команді /.

1 група – Характеристика магматичних порід.

2 група – Характеристика осадових порід.

3 група – Характеристика метаморфічних порід.

     / діти презентують результати роботи /

 

Робота з підручником / аналіз мал. 67 /

-         З яких шарів складається земна кора?

-         Які типи земної кори ми можемо виділити?

-         Яка різниця між океанічною та материковою  земною корою?

 

Словникова робота / записують визначення у зошит /

Усі мінерали та гірські породи, які використовуються людиною у господарській діяльності, називаються корисними копалинами.

 

Проблемне запитання.

-         Скажіть, чи можна назвати всі гірські породи корисними копалинами?

-         До яких груп за походженням належать паливні, рудні, нерудні? / паливні – осадове, рудні – магматичне та метаморфічне, нерудні – метаморфічне та осадове /

/ робота з підручником – аналіз мал. 68, робота з колекцією «Корисні копалини», умовними знаками корисних копалин та картою /.

 

V. Закріплення нових знань, умінь та навичок

Робота з картою, бесіда.

-         За фізичною картою України визначити, якою сировиною забезпечена Україна?

-         Які корисні копалини є на Волині?

-         Які корисні копалини є в надрах Локачинського району?

Робота в зошитах – словниковий диктант / породи магматичного походження запишіть в першу колонку, осадові – в другу, метаморфічні – в третю /.

Граніт                        Пісок                            Мармур 

Пемза                         Глина                          Кварцит

Базальт                      Кам»яне вугілля         Гнейс

 

VІ. Підсумок уроку

-         Чим вам сподобався наш урок?

-         Що нового ви дізналися?

 

VІІ. Домашнє завдання

        Підготувати цікаву інформацію про мінерали та гірські породи.

       Оцінювання роботи учнів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 грудня 2023
Переглядів
166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку