Державний навчальний заклад
«Бердянський машинобудівний ліцей»
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА МІНІ-КВЕСТУ:
«Моя Україна – Європейська держава»
Підготувала:
викладач вищої категорії
Валентина ІЩИК
Бердянськ
Мета квесту: дізнатися більше про свою рідну країну, як європейську державу її минуле і сьогодення, а також місце розташування кабінетів у новому навчальному закладі;
сприяти формуванню самосвідомості ліцеїстів, формувати патріотичні почуття, національну свідомість, гідність, приналежність до рідної української землі, українського народу, ціннісне ставлення до держави, суспільства, мови, сім’ї, самого себе, національну свідомість майбутніх будівників суверенної Української держави;
вчити працювати з Інтернет та іншими ресурсами, здійснювати пошук і відбір потрібної інформації для виконання завдань;
розвивати бажання працювати в колективі, творчо з’ясовувати невідоме, логічно мислити, уміти аналізувати, робити висновки, послідовно і тактовно висловлювати власну думку;
виховувати почуття любові до рідної Батьківщини, повагу і інтерес до минулого нашого народу, розуміння своєї причетності до всіх подій, які відбуваються в Україні.
Обладнання: карта України, символіка України, прапор Євросоюзу, гімн Євросоюзу, проектор, слайди, плакати із висловами відомих людей, підготовлені завдання у різних аудиторіях, презентація.
Хід уроку
«Хто там говорить, що й сам невпевнений, ким був я і як я звуся?
Я – українець, я – європеєць і цим горджуся!
На фоні музики промовляє класний керівник
Класний керівник: Нещодавно наша країна відсвяткувала 28 річницю Незалежності. На перший погляд, це не так вже і багато, але цілі століття передували цій важливій сторінці історії України. Так і хочеться промовляти слова Ліни Костенко:
Є щось святе в словах: мій рідний край!
Для мене — це матусі пісня колискова
І рідний сад від квіту білосніжний,
І той калиновий у тихім лузі гай.
У нас з вами буде не звичайний урок, а урок-квест, мета якого дізнатися більше про Україну, як європейську державу, а також познайомитися із місцем розташування у ліцеї предметних та адміністративних кабінетів. А от тему уроку ми дізнаємося у кінці за результатами ваших відповідей. Квест – це пошук, подорожі, нові знання. Якщо подорожі, то і зупинки. Сьогодні зупинки будуть такі: Україна різноманітна, Історична, Енергія смаку, Золотий байт, Золотий байт, Фан-чемпіон та Розважальна. Кожна гра має свої умови та правила. Вони наступні:
Україна — одна з найбільших держав Європи. Оскільки це велика країна, то земля нашої Батьківщини багата на широкі i чарiвнi простори, прекрасні села i міста.
Зараз ми зможемо перевірити себе, наскільки добре знаємо країну, в якій живемо. Тому перша зупинка Україна різноманітна ( у кабінеті географії)
1. Найвища гора України? ( Говерла в українських Карпатах, висота 2061 м)
2. Найбільше море, що омиває Україну? (Чорне. Його площа біля 420 тис.кв.км)
3. Найбільша річка нашої держави? (Дніпро, найдовша її довжина на території України, і становить 981 кілометр, річка впадає в Чорне море)
4. Найглибше озеро України? (Світязь . Максимальна - глибина – 58,4 км. Розташоване у Шацькому районі Волинської області)
5. Україна – європейська держава, назвіть її сусідів. Назвіть не менше трьох країн. (Росія, Білорусь, Молдова, Польща, Румунія, Угорщина та Словаччина)
6. Найбільше штучне водоймище? (Кременчуцьке. Довжина – 149 км,ширина – 58 км, обсяг води – 13, 5 куб. км ). За правильні відповіді команда отримує букву Я.
Наступна зупинка Історична (кабінеті історії)
За правильні відповіді команда отримує слово українець
Зупинка «Енергія смаку» ( у ліцейній їдальні)
Давайте пограємо у гру: «Вірю – не вірю»
За правильні відповіді команда отримує знак -
Так як ви майбутні фахівці у галузі комп’ютерних технологій наступна зупинка Золотий байт (у кабінеті інформатики)
Потрібно назвати оригінал прислів’я.
Скажи мені, який у тебе комп’ютер і я скажу хто ти. Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти.
Комп’ютер пам’ятю не зіпсуєш – Кашу маслом не зіпсуєш.
Біт байт береже – Копійка гривню береже.
Вірусів боятися – в Інтернет не ходить – Вовків боятися – в ліс не ходить.
Дарованому комп'ютеру в системний блок не заглядають.
(Дарованому коню в зуби не дивляться.)
Антивірусна програма — застава здоров'я комп'ютера.
(Чистота — застава здоров'я.)
Не ідентифікатор красить файл, а файл — ідентифікатор.
(Не ім'я красить людину, а людина ім'я.)
Що з Корзини видалене, то пропало.
(Що з возу впало, то пропало.)
Провідник до файлу доведе.
(Язик до Києва доведе.)
За правильні відповіді команда отримує слово Європеєць
Наступна зупинка «Фан-чемпіон» (у спортивній залі)
Давайте згадаємо тих, хто здобув перемоги у спорті, виступаючи під українським прапором
Завдання: співставити пари - прізвища спортсменів і види спорту:
За правильні відповіді команда отримує знак !
Остання зупинка «Розважальна» (у актовій залі)
Завдання: необхідно за музичним записом вгадати українського виконавця чи гурт
За правильні відповіді команда отримує знак ,
Учні повертаються до класної кімнати і на дошці викладають тему уроку: « Я – українець, я – європеєць»
Підсумок уроку
Ми – європейці не тільки географічно, але і за свідомістю. Наші предки залишили нам у спадок багату землю, свою історію, звичаї і традиції, які переплітаються із європейськими. А наше завдання – зберегти цей скарб і примножити.
Україна — це мати, яку не обирають.
Україна — це доля, яка випадає раз на віку.
Україна — це пісня, яка вічна на цій землі.
Учень: Трудитись будем всі, як є,
Знайдем для України музу,
І шлях тернистий прокладем
До Європейського Союзу.
Класний керівник: Про що ми говорили на уроці нехай навічно залишиться у вашій пам’яті.