Міні майстер – клас для педагогів ЗДО «Майстерня розвиненого мовлення» Тема: Ефективні форми роботи щодо розвитку зв’язного мовлення дітей з порушеннями мовлення

Про матеріал
Міні майстер - клас для педагогів ЗДО, який проведено у формі аукціону педагогічних ідей, мета якого поділитися досвідом роботи з колегами з пошуку раціональних методів та прийомів корекційно – компенсаторної роботи з дітьми по формуванню діамонологічної компетенції.
Перегляд файлу

Міні майстер – клас для педагогів ЗДО 

«Майстерня розвиненого мовлення»

Тема: Ефективні форми роботи щодо розвитку зв’язного мовлення дітей з порушеннями мовлення

Мета: поділитися досвідом роботи з колегами з  пошуку раціональних методів та прийомів корекційно – компенсаторної роботи з дітьми по формуванню діамонологічної  компетенції.  Дата проведения: 21.11. 2019 р.

Форма проведення: аукціон педагогічних ідей

                                                        Хід заходу

1. Привітання    

Шановні колеги! Пропоную  умовно розділитися на дві групи (кожна група обирає картку – на картках позначено : одне слово, фраза з двох слів, поширена фраза, віршик). Кожній групі потрібно привітатися  з колегами, згідно напису на картках - одним словом (привіт, вітаю, здрастуйте ), фразою з двох слів (щиро вітаю, доброго дня,  привіт колегам, вітаю педагогів…), поширеною фразою (вітаю усміхнених педагогів, доброго дня, шановні колеги), віршованим текстом. Я теж сьогодні Вас вітаю, Бажаю всім творчого натхнення,  позитивних емоцій та активної участі у роботі.

З цієї вправи можна зробити висновок, що привітатися можна і одним словом, а повноцінне спілкування можливе тільки при наявності розвиненого зв’язного мовлення. 

І тема нашої зустрічі:  «Ефективні форми роботи щодо розвитку зв’язного мовлення дітей з порушеннями мовлення»,  яка  дуже актуальна сьогодні.       Я пропоную Вашій увазі аукціон цінних  педагогічних ідей з формування монологічної компетенції у дошкільників, які сама використовую в роботі з дітьми. Я буду презентувати певну ідею, а Ви будете визначати її цінність

Пропоную вам сьогодні:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись,а бачити.

Не просто відповідати,а міркувати.

Дружно і плідно працювати! 

На нашому аукціоні будуть діяти правила: педагоги зачитують  кожна думка важлива;  не бійся висловитися,  обговорюємо сказане,   обдумав, сформулював, висловив;   кажи чітко, ясно, красиво;   наводь тільки обґрунтовані докази;   умій погодитися і сперечатися. 

Але перед початком аукціону пропоную згадати завдання  з розвитку зв’язного мовлення у молодшому і старшому дошкільному віці.  

1   лот «Різні види фразового конструктора» 

 Презентація наочного матеріалу

 Завдання для слухачів: намалювати графо смужки по темі дикі тварини, свійські тварини 

 Лот виставляється на аукціон: перша група слухачів записує позитивні сторони метода, друга негативні. Якщо позитивних більше, то лот продано. 

 

2   лот  Модель складання описових речень «Депикшин»

 Презентація наочного матеріалу

 Завдання для слухачів: скласти речення за моделлю

 Лот виставляється на аукціон: перша група слухачів записує позитивні сторони метода, друга негативні. Якщо позитивних більше, то лот продано. 

 Завдання для слухачів: перша група складає речення з прийменниками, друга із сполучниками

 Лот виставляється на аукціон: друга група слухачів записує позитивні сторони метода, перша негативні. Якщо позитивних більше, то лот продано.     

4   лот «Схеми для складання розповідей,  казок»

üПрезентація наочного матеріалу

üЗавдання для слухачів: перша група складає розповідь за схемою, друга - казку

üЛот виставляється на аукціон: друга група слухачів записує позитивні сторони метода, перша негативні. Якщо позитивних більше, то лот продано.

5   лот «Мнемотаблиці для заучування віршів»

ØПрезентація наочного матеріалу

ØЗавдання для слухачів: кожна група складає мнемотаблицю до прислів’я,  а друга за таблицею вгадує прислів’я

ØЛот виставляється на аукціон: друга група слухачів записує позитивні сторони метода, перша негативні. Якщо позитивних більше, то лот продано.

 

  

 

 

 7 лот «Картки Проппа»

 Презентація наочного матеріалу

 Завдання для слухачів: обидві команди складають історію, використовуючи картки Проппа

 Лот виставляється на аукціон: перша група слухачів записує позитивні сторони метода, друга негативні. Якщо позитивних більше, то лот продано.

 

Рефлексія  «Скринька надбань» - 

 Яку методику, форму.. вважаю найбільш ефективною

 Що впроваджую в практику роботи з дітьми

 Що взяла  до уваги

 

 

Пам’ятки 

Умови, які повинен враховувати педагог, для успішної реалізації завдань з мовленнєвого розвитку:

 Насамперед, новий мовленнєвий матеріал, незнайома інформація мають подаватися дитині з урахуванням її потреб, намірів, інтересів. Майстерність педагога, саме у тому й полягає, щоб побачити настрій, бажання, стан вихованця.

 Не варто до кінця розкривати перед дітьми всі особливості мовленнєвого матеріалу. Краще, коли дошкільнята самостійно або разом з дорослим дошукуватимуться елементів новизни, несхожостісхожості, варіативності. Дітям імпонує позиція дослідників, відкривачів. Однак елементи новизни варто поєднувати з набутим досвідом, знайомою інформацією,

 Не варто активно закликати дітей до спільної роботи, гри, а тим паче, відвертати їхню увагу від вільної, самостійно обраної діяльності, краще – зацікавити їх.

 Дорослий має задовольнити бажання дитини взяти участь у спільній діяльності, паралельно реалізуючи мовленнєві, пізнавальні, розвивальні педагогічні завдання.

 Реалізуючи завдання комунікативно-мовленнєвого розвитку дитини, дорослий має всіляко спонукати її до активності, свідомо обмежуючи свою участь доречними, лаконічними висловлюваннями

 Важливо, щоб дорослий брав на себе роль не контролера чи експерта, а носія інформації. За умови, що вихователь є для дитини авторитетною особою, така форма пред’явлення вимог спонукає її до саморегуляції і самокорекції.

 

Дякую автору деяких матеріалів, які було використано для проведення майстер – класу (коректурні таблиці по темі «Осінь», «Картки Проппа»,  модель складання описових речень)   Білик Олені

Всеукраїнський портал  Скарбничка вихователя  anelok.in.ua

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Погулич Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Майстер-класи
Інкл
Додано
25 березня 2020
Переглядів
2940
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку