Міні майстер – клас для педагогів ЗДО
«Майстерня розвиненого мовлення»
Тема: Ефективні форми роботи щодо розвитку зв’язного мовлення дітей з порушеннями мовлення
Мета: поділитися досвідом роботи з колегами з пошуку раціональних методів та прийомів корекційно – компенсаторної роботи з дітьми по формуванню діамонологічної компетенції. Дата проведения: 21.11. 2019 р.
Форма проведення: аукціон педагогічних ідей
Хід заходу
1. Привітання
Шановні колеги! Пропоную умовно розділитися на дві групи (кожна група обирає картку – на картках позначено : одне слово, фраза з двох слів, поширена фраза, віршик). Кожній групі потрібно привітатися з колегами, згідно напису на картках - одним словом (привіт, вітаю, здрастуйте ), фразою з двох слів (щиро вітаю, доброго дня, привіт колегам, вітаю педагогів…), поширеною фразою (вітаю усміхнених педагогів, доброго дня, шановні колеги), віршованим текстом. Я теж сьогодні Вас вітаю, Бажаю всім творчого натхнення, позитивних емоцій та активної участі у роботі.
З цієї вправи можна зробити висновок, що привітатися можна і одним словом, а повноцінне спілкування можливе тільки при наявності розвиненого зв’язного мовлення.
І тема нашої зустрічі: «Ефективні форми роботи щодо розвитку зв’язного мовлення дітей з порушеннями мовлення», яка дуже актуальна сьогодні. Я пропоную Вашій увазі аукціон цінних педагогічних ідей з формування монологічної компетенції у дошкільників, які сама використовую в роботі з дітьми. Я буду презентувати певну ідею, а Ви будете визначати її цінність
Пропоную вам сьогодні:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись,а бачити.
Не просто відповідати,а міркувати.
Дружно і плідно працювати!
На нашому аукціоні будуть діяти правила: педагоги зачитують кожна думка важлива; не бійся висловитися, обговорюємо сказане, обдумав, сформулював, висловив; кажи чітко, ясно, красиво; наводь тільки обґрунтовані докази; умій погодитися і сперечатися.
Але перед початком аукціону пропоную згадати завдання з розвитку зв’язного мовлення у молодшому і старшому дошкільному віці.
1 лот «Різні види фразового конструктора»
Презентація наочного матеріалу
Завдання для слухачів: намалювати графо смужки по темі дикі тварини, свійські тварини
Лот виставляється на аукціон: перша група слухачів записує позитивні сторони метода, друга негативні. Якщо позитивних більше, то лот продано.
2 лот Модель складання описових речень «Депикшин»
Презентація наочного матеріалу
Завдання для слухачів: скласти речення за моделлю
Лот виставляється на аукціон: перша група слухачів записує позитивні сторони метода, друга негативні. Якщо позитивних більше, то лот продано.
Завдання для слухачів: перша група складає речення з прийменниками, друга із сполучниками
Лот виставляється на аукціон: друга група слухачів записує позитивні сторони метода, перша негативні. Якщо позитивних більше, то лот продано.
4 лот «Схеми для складання розповідей, казок»
üПрезентація наочного матеріалу
üЗавдання для слухачів: перша група складає розповідь за схемою, друга - казку
üЛот виставляється на аукціон: друга група слухачів записує позитивні сторони метода, перша негативні. Якщо позитивних більше, то лот продано.
5 лот «Мнемотаблиці для заучування віршів»
ØПрезентація наочного матеріалу
ØЗавдання для слухачів: кожна група складає мнемотаблицю до прислів’я, а друга за таблицею вгадує прислів’я
ØЛот виставляється на аукціон: друга група слухачів записує позитивні сторони метода, перша негативні. Якщо позитивних більше, то лот продано.
7 лот «Картки Проппа»
Презентація наочного матеріалу
Завдання для слухачів: обидві команди складають історію, використовуючи картки Проппа
Лот виставляється на аукціон: перша група слухачів записує позитивні сторони метода, друга негативні. Якщо позитивних більше, то лот продано.
Рефлексія «Скринька надбань» -
Яку методику, форму.. вважаю найбільш ефективною
Що впроваджую в практику роботи з дітьми
Що взяла до уваги
Пам’ятки
Умови, які повинен враховувати педагог, для успішної реалізації завдань з мовленнєвого розвитку:
Насамперед, новий мовленнєвий матеріал, незнайома інформація мають подаватися дитині з урахуванням її потреб, намірів, інтересів. Майстерність педагога, саме у тому й полягає, щоб побачити настрій, бажання, стан вихованця.
Не варто до кінця розкривати перед дітьми всі особливості мовленнєвого матеріалу. Краще, коли дошкільнята самостійно або разом з дорослим дошукуватимуться елементів новизни, несхожостісхожості, варіативності. Дітям імпонує позиція дослідників, відкривачів. Однак елементи новизни варто поєднувати з набутим досвідом, знайомою інформацією,
Не варто активно закликати дітей до спільної роботи, гри, а тим паче, відвертати їхню увагу від вільної, самостійно обраної діяльності, краще – зацікавити їх.
Дорослий має задовольнити бажання дитини взяти участь у спільній діяльності, паралельно реалізуючи мовленнєві, пізнавальні, розвивальні педагогічні завдання.
Реалізуючи завдання комунікативно-мовленнєвого розвитку дитини, дорослий має всіляко спонукати її до активності, свідомо обмежуючи свою участь доречними, лаконічними висловлюваннями
Важливо, щоб дорослий брав на себе роль не контролера чи експерта, а носія інформації. За умови, що вихователь є для дитини авторитетною особою, така форма пред’явлення вимог спонукає її до саморегуляції і самокорекції.
|
Дякую автору деяких матеріалів, які було використано для проведення майстер – класу (коректурні таблиці по темі «Осінь», «Картки Проппа», модель складання описових речень) Білик Олені
Всеукраїнський портал Скарбничка вихователя anelok.in.ua