Мінливість вражень імпресіоністів

Про матеріал

Урок №6 з інтегрованого курсу "Мистецтво" 9кл.Це другий урок за даною темою. Учні ознайомлюються з представниками стилю імпресіонізм в скульптурі, музиці, живопису постімпресіоністів.

Перегляд файлу

9клас       Інтегрований курс «Мистецтво»                                         

 Iсеместр      Урок 6

 Тема: Мінливість вражень імпресіоністів. (урок 2 в структурі теми)

Мета: Продовжити знайомство з  представниками імпресіонізму  в різних видах мистецтва;

Розвивати уміння характеризувати твори імпресіоністів в живописі та музиці;

Виховувати інтерес до мистецтва художників-імпресіоністів;

Виховувати естетичні смаки та уподобання учнів;

Тип уроку: Комбінований.

Очікувані результати: після вивчення цієї теми учні зможуть назвати головні риси стилю, називати його  представників  в різних видах мистецтва;

                                                  Хід уроку

I.Організація пізнавальної діяльності.

II.Актуалізація опорних знань.

Технологія «Мозковий штурм» :

1.Коли і за яких обставин виник стиль імпресіонізм?

2. Що означає цей термін і яких представників цього стилю ви можете назвати?

3.Які особливості цього стилю у живопису?

4. Показ полотен імпресіоністів і характеристика їх учнями.

III.Мотивація навчальної діяльності.

Основні принципи імпресіонізму -  передача миттєвого руху, плинність форми відобразилася і  в мистецтві скульптури. Засновником напряму  вважають французького скульптора Огюста Родена (1840-1917). Знаменитий

«Мислитель», мармурова скульптура «Поцілунок», композиція до 7-ми метрової «Брами пекла» (180фігур) надихнули угорського композитора Ф.Ліста на створення музичного твору.

Запитання до учнів: Охарактеризуйте особливості скульптури  О.Родена .

  Робота в парах: Учні обговорюють образи скульптури і характеризують їх.

(Виступи учнів 5хв)

Розповідь учителя: Імпресіонізм в українському мистецтві.

На зламі століть в їх творчості відбувається нашарування стилів. Це художники: М.Бурачек, М Глущенко, але їх творчість як і творчість О.Мурашко відноситься більше до постімпресіонізму (після імпресіонізму).

Ознайомлення з творчістю О.Мурашко.

У надрах імпресіонізму народжується постімпресіонізм та неоімпресіонізм.

Найвідомішими його представниками є Поль Сезанн, Вінсент Ван Гог,

 Поль Гоген.

Учні одержують завдання в парах обговорити особливості картин, манеру написанняі  висловлюють свої враження від картин:  П.Сезанн «Стіл, серветка, фрукти»,  

Цікавинка про картини Ван Гога «Соняшники»

Коли Вінсент  Ван Гог писав свої Соняшники, в нього не було грошей на купівлю фарби, а через сто років його картина стане предметом однієї з небачених фінансових операцій у світі мистецтва. В 1987 році одне з полотен з соняшниками було продане за 22 мільйони фунтів стерлінгів. Вінсент писав брату Теодору: «Зараз я працюю над четвертою картиною з соняшниками. Вона являє собою букет з 14 квітів на жовтому фоні, що нагадує той натюрморт з айвою і лимонами, який я написав у свій час».

«У кожного художника є свої улюблені квіти — своя спеціальність», — вважав Вінсент. — «Для мене це — соняшники». Два натюрморти з соняшниками демонструвалися на виставці «Групи двадцяти», де вперше брав участь Ван Гог, а всього їх було написано біля дев'ятнадцяти. Композиційно деякі з них відрізняються лише в незначних деталях — наприклад, один і той же букет міг бути зображений у різних вазах. 

Характеристика картини «Соняшники»

Розповідь учнів: «На цій картині я бачу…»

Чи можна назвати її «симфонією в жовтих кольорах?» Що таке симфонія?

Слово вчителя: представником імпресіонізму в музиці є Клод Дебюсі, який надавав перевагу програмним сюїтам, які перегукувалися з творчістю художників-портретистів: «Менестрелі», «Дівчина з волоссям кольору льону», пейзажу- «Вітрила», «Тумани»

Свого роду маніфестом музичного імпресіонізму вважають симфонічну прелюдію «Післяполудневий відпочинок фавна» (за С. Малларме), у якій проявилися характерні для музики К. Дебюссі примхливість вишуканої мелодики, колористичність гармонії, витонченість барвистої оркестровки. За музикою прелюдії було створено одноактний балет, хореографом і головним виконавцем у якому виступив відомий танцівник Вацлав Ніжинський.

Хто такий фавн?   Фавн (лат. Faunus-сприяти, бути прихильним) — одне з найдавніших божеств у римській міфології; покровитель лісів, отар і пастухів.

У давні часи римляни ототожнювали Фавна з грецьким Паном. Традиційно цього бога зображали як чоловіка з козлиними ріжками і ногами.

Фавн шанувався римлянами як покровитель тваринництва, він сприяв зростанню стад, плодючості тварин. Фавну приписувалася здатність, за виконання спеціального ритуалу людьми, очищати поля і стада від лих. Часом здатність Фавна збільшувати потомство переносили і на світ людей. На честь Фавна у грудні справляли свято фавналії. Фавну приносили в жертву цапів, робили узливання молоком і вином.

Іноді Фавна сприймали як сільського бога взагалі. З плином часу сільських районів Римської держави ставало все більше, і в багатьох стали шанувати свого Фавна. Зрештою Фавн перестав бути одним божеством, його прирівнювали до грецьких сатирів, що служать головному Фавну.

Слухання музики: К.Дебюсі «Післяполудневий  відпочинок фавна».

Схарактеризувати виразны засоби твору, його образність.

Порівняння музики  з  ескізами декорацій до одноіменного балету.

Ще один представник імпресіонізму в музиці-французький композитор Моріс Равель Послухайте самостійно його пєсу «Гра води».

Підведення підсумків уроку: Імпресіонізм став рубіжним явищем в історії мистецтва між реалізмом та модернізмом з постійним оновленням художньої мови і техніки.

Оцінювання творчої діяльності учнів.

Рефлексія:

Сьогодні на уроці я дізнався про….

Представниками стилю в музиці є композитори….

Головні риси імпресіонізму -  це…

 

Домашнє завдання: Підготувати розповідь про представників музичного імпресіонізму в французькій естрадній музиці: Едіт Паіф, Шарля Азнавура.

Урок завершується піснею Едіт Піаф.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
11 жовтня 2018
Переглядів
4726
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку