Математика 3 клас Н. Будна
Тема: Міри довжини. Міліметр. Відношення між одиницями мір довжини. Додавання виду 60+50. № 104 - 113
Мета: ознайомити учнів з новою одиницею довжини — міліметром; повторити перетворення іменованих чисел; вправляти у кресленні і вимірюванні відрізків; формувати вміння розв’язувати задачі на декілька дій складанням виразу; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати старанність.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися – розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної – розвивати математичне мислення, уміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
соціальної – розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату.
Хід уроку
Організаційний момент
Доброго ранку, доброго дня, –
вітаєте ви, і вітаю вас я.
Хай плещуть долоньки,
хай тупають ніжки,
працюють голівки і сяють усмішки.
Елементи кінезіології для настрою на уроці та підвищення розумової діяльності – вправа «Вухо – ніс».
Перевірка домашнього завдання
Перевірка задачі та прикладів фронтальним методом.
Актуалізація опорних знань
1. Усна лічба.
а) Прочитайте записані числа. Яке із чисел найбільше? найменше?
88, 4, 69, 120, 34, 5, 55.
б) Розкладіть числа на суму розрядних доданків.
452 = 400 + 50 + 2
605 =
111 =
940 =
2. Завдання на уважність.
– Діти, вам треба вибрати 3 доданки і знайти суму, яка буде дорівнювати останньому числу.
100 250 50 60 360
80 60 120 20 220
3. Вправа «Мозковий штурм».
Вправа «Очікування»
– Діти, скажіть, що ви очікуєте від нашого уроку. Яким ви його хочете бачити? У цьому вам допоможуть букви-підказки.
Отже, наш урок буде:
Ц – цікавим П – продуктивним Н – навчальним
К – корисним З – змістовним
– Щоб ваші сподівання здійснилися, я бажаю кожному з вас бути: уважними, активними, працьовитими та старанними. Тож починаймо.
Повідомлення теми уроку
– Сьогодні на уроці ми повторимо відомі вам одиниці довжини, ознайомимося з новою одиницею вимірювання довжини — міліметром, проаналізуємо співвідношення між одиницями довжини.
Вивчення нового матеріалу
1. Аналіз проблемної ситуації.
– Щоб виміряти будь-який предмет, потрібні відповідні міри довжини. Якими одиницями довжини ви будете користуватися, якщо потрібно виміряти:
Довжину дороги? (Кілометрами.)
Довжину й ширину класної кімнати? (Метрами.)
Довжину олівця? (Сантиметрами.)
А довжину мурахи?
– Перед тим як обрати одиницю довжини, прикиньте на око розмір мурахи. Ви бачите, що вона набагато менша від сантиметра. Що ж це за одиниця вимірювання? Це – міліметр. Він у 10 разів менший від сантиметра. Він потрібний не тільки для того, щоб вимірювати предмети, завдовжки менші від сантиметра, а ще й для точності вимірювання. Адже математика — це точна наука. Не існує такої величини, як «трішечки». Під час вимірювання відрізка завдовжки 3 см 2 мм не можна сказати, що довжина цього відрізка дорівнює 3 см і «трішечки». Це буде неправильно.
Відстані вимірюють різними одиницями довжини: великі відстані — більшими одиницями, а невеликі — меншими.
Метр – основна одиниця довжини.
Дециметр – десята частина метра.
Сантиметр – десята частина дециметра, або сота частина метра.
Міліметр – десята частина сантиметра, або тисячна частина метра.
– Допишемо в наш рядок ще одну одиницю вимірювання довжини — міліметр.
1 м = 10 дм = 100 см = 1000 мм
2. Робота в парах.
– Перед вами картки з відрізками. Виміряйте й запишіть довжину кожного відрізка.
3. Робота з підручником:
а) с. 17 № 105 (усне опрацювання);
б) с. 17 № 106.
– Самостійно накресліть у зошиті відрізок АВ .
Перевірка.
Фізхвилинка з цеглинками LEGO
Розвиток математичних знань
1. Учитель за записом пояснює додавання виду 60+50
Колективна робота біля дошки с.17 №107
2.. Робота над задачею з логічним навантаженням.
С.17 № 109.
3. Робота над задачею: с. 17 № 108.
Творча робота в малих групах.
– Розгляньте короткий запис задачі та розв’яжіть її.
15 в. – за 3 год
? в. – за 5 год.
Аналіз результатів роботи груп.
– Чи можемо ми одразу відповісти на питання задачі? (…) Чому? (…)
– Про що спочатку можемо дізнатися? (…)
– Як дізнатися, скільки ваз виготовляє гончар за 1 годину? (…)
– Якщо продуктивність праці гончара не зміниться, то скільки ваз він виготовить за 5 год? (…)
Один учень записує біля дошки розв’язання. Усі інші – у зошит.
Розв’язання
1) 15 : 3 = 5 (в) - за 1 годину
2) 5 ∙ 5 = 25 (в)
Відповідь: 25 ваз зможе виготовити гончар за 5 годин
Підсумок уроку. Рефлексія
Домашнє завдання
С. 18 № 112, 113.