Мистецький калейдоскоп "Кольоровий світ"

Про матеріал
Позакласний захід з образотворчого мистецтва розрахований на учнів з особливими освітніми потребами (2 клас), має корекційно-розвиткове направлення.
Перегляд файлу

Позакласний захід з образотворчого мистецтва

Тема: Мистецький калейдоскоп «Кольоровий світ»

Мета: вчити дітей працювати в техніці фротаж, ознайомити новими техніками образотворчого мистецтва з кольоротерапією, плямографією;

 закріплювати  інтерес у дітей до образотворчого мистецтва в ході виконання хімічних дослідів, знання про основні та похідні кольори, хроматичні та ахроматичні кольори, поняття «силует»,  навички самостійної художньої діяльності, уміння передавати  в малюнку своє ставлення  до зображуваного;

розвивати в дітей вміння висловлювати власну думку, працювати в групі, парі,  відчуття кольору, творчі здібності,  емоційну чутливість, естетичні смаки, сенсорику, уяву, увагу, пам'ять, мислення, дрібну моторику рук;

коригувати правильність вимови, чіткість, виразність, емоціність, силу мовлення;

 виховувати любов до нашої країни, бережливе ставлення до природи, позитивні взаємини між учнями, почуття відповідальності, взаємодопомоги, акуратність в роботі, любов до мистецтва.

Формування ключових компетентностей Нової української школи:

1) вільне володіння державною мовою:

- вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та  -аргументовано пояснювати факти,

- відчуття краси слова,

- усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження,

- готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях;

2) математична компетентність:

- виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі;

- усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;

3) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій:

- допитливість,

- прагнення шукати і пропонувати нові ідеї,

- самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати,

- формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів,

- пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;

4)  інноваційність:

- відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо)

- формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади;

5) екологічна компетентність:

- усвідомлення основи екологічного природокористування,

- розуміння важливості збереження природи;

6) інформаційно-комунікаційна компетентність

- здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;

7) навчання впродовж життя:

- опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання,

- організація власного навчального середовища,

- отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб,

- визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення,

- навчання працювати самостійно і в групі;

8) громадянські та соціальні компетентності:

- співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети,

- активність у житті класу та школи,

- повага до прав інших осіб,

- уміння цінувати себе як громадянина України,

9) культурна компетентність:

- залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості;

10) підприємливість та фінансова грамотність:

- ініціативність,

- готовність брати відповідальність за власні рішення,

- вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей,

- усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці,

- готовність до втілення в життя ініційованих ідей,

- прийняття власних рішень.

Обладнання: одноразові нестерильні рукавички, скляні склянки з водою,  пластикові склянки з розчином марганцівки та мила, колби, ємкість з молочним розчином, листя з дерев, ватмани -2 шт., білий папір- 12 шт., камінчики, ватні диски з милом, гірлянда у вигляді дерева, диско-шар, гуаш, музичний супровід, воскові олівці, різнокольорові листочки, кулькові ручки, 2 мішечки з осінніми листочками, ножиці, прищіпки, заготовки з пластикових пляшок, вологі серветки, паперові рушники, ємність для брудних рукавичок та серветок, лего з числами – 12 шт., ємкість з мильним розчином, глобус, ноутбук, колонки.

                                                  Хід заняття

І Організація класу (Звучить пісня «Кольоровий світ»)

Вступ

  •          Добрий день, любі друзі.
  •          Раді вітати вас у цьому залі!
  •          А ви знаєте, що десь у Всесвіті  існує планета, яка зачаровує своїх мешканців розмаїттям кольорів. Давайте відгадаємо її назву.

На планеті чудеса

Океани, ліси – скрізь краса,

Звірі, квіти і поля

А називається ….(Земля)

-  Сьогодні обійти, об’їхати чи навіть облетіти всю нашу планету ми не встигнемо, але побачити різнобарв’я, помилуватися її красою зараз на нашому мистецькому калейдоскопі «Кольоровий  світ» можемо.

- І розпочати наш захід пропонуємо з колективної творчої справи по створенню своєї кольорової планети тут і зараз. А для цього нам потрібно додати в ємкість з молоком та фарбами частинки, що символізуватимуть різні небесні тіла. 

1.Колективна творча вправа «Планета в молоці» (Звучить пісня «Кольорова планета»)

(Матеріали: ємкість з молоком, фарба синього, блакитного, рожевого, червоного, жовтого кольорів, ватні диски, рідке мило, склянка, пінцет, камені, блискітки)

(Діти по одному виходять та добавляють камінчики)

- Подивіться, будь ласка, яка краса у нас вийшла!

- А чи знаєте ви, що планета Земля – третя від сонця планета Сонячної системи, єдина планета на якій відоме життя, домівка людства. (Показ моделі Землі – глобусу) Більша частина поверхні складається з води. Суша – це материки та великі острови. На одному з найбільших материків є одна країна, яка найрідніша та наймиліша для кожного знас!

-Яка це країна?

- Послухайте, діти 3-го класу підготували вірш. Про яку країну він?

Я тримаю у руці ( Наталія Зарічна) (Читають діти 3-го класу)

Я тримаю у руці

Кольорові олівці.

Хочу я намалювати

Кримські гори і Карпати.

Степ і пагорби Дніпрові,

І озера, і діброви,

І веселку, і калину,

Чорне море і Дунай –

Все це наша Україна,

Наш чудовий рідний край!

-Як називається ця країна?

-Хто ми з вами?

-Яка наша мова?

-Які ви знаєте символи України?

-Ми з вами провели попередню роботу та підготували ось такі заготовки, подивіться, що з них може вийти, якщо їх перемістити в склянки з водою. (Працюємо на робочих столах: на одному столі 1 жовта заготовка, на другому – 1 синя)

2. Дослід «Створення прапору України». Колективна підготовча робота. (Звучить пісня «Кольоровий світ»)

-Що вийде, якщо ми об’єднаємо ці два кольори?

(Матеріали:2 заготовки паперу з зафарбованими кінцями в жовтий колір та синій,   4 склянки з водою).

- Так завдяки зафарбованому білому паперу в блакитний та жовтий кольори та їх об’єднанню ми разом утворили макет нашого прапору. Тож давайте будемо згуртованими дружніми та поринемо в світ кольорів та мистецтва!

- Чи сподобався вам дослід? Покажіть, якщо так - «клас вгору», не дуже – «Клас в сторону», ні – «Клас вниз».

ІІ Основна частина

  •          Через колір ми пізнаємо природу, що нас оточує. Завдяки йому ми знаємо, чи достигли ягоди та фрукти в наших садах, або те, що вже настала осінь. В різний час доби змінюються відтінки неба, землі, води, дерев. Ранок в Україні – в блакитних ніжних тонах, день наповнюється різноманітністю соковитих яскравих фарб, вечір забарвлює природу в пурпурові, малинові, оранжеві фарби, ніч приносить темні, сині, фіолетові, сірі і чорні кольори.
  •          А ви знаєте, що різні кольори і відтінки по різному впливають на нас, і цей вплив вивчає кольоротерапія. А що таке кольоротерапія?
  •          Кольоротерапія – наука, що використовує різні барви, які впливають на сил здоров’я і гармонію людини. Послухате, що підготували наші учні 2-А класу, про властивості деяких кольорів.

Зелений – є самим універсальним, його світлі відтінки заспокоюють, а темні – допомагають відчути впевненість.

Червоний- колір лідерства.

Фіолетовий – покращує увагу,  знімає напругу.

Синій- колір спокою та холоду.

Жовтий – колір сонця, покращує настрій.

Білий – колір легкості, чистоти, досконалості, простору.

- Зараз пропонуємо вам створити власну картину за допомогою техніки «Плямографії»,  змішавши різні кольори  теплих або холодних відтінків за вашим вибором.

-Які кольори відносяться до теплих та холодних відтінків?

3. Практична робота «Плямографія». Індивідуальна самостійна робота. (Звучить пісня «Україна»)

 (Матеріали: білий папір у файлах з нанесеними на нього краплями гуаші). (Демонстрація робіт учнів)

- Багатокольоровість живої природи по-своєму радує нас у всі пори року. Кожній порі року відповідає певна палітра фарб, що поєднується одна з одною.

-У кого вийшла картина осінніх відтінків?

- Чия палітра нагадує зиму?

- Хто помітив весну у своїй роботі?

-А чия картина нагадала нам літо?

- Чи сподобалось вам завдання? Покажіть, якщо вам було легко - «Клас вгору», якщо не все виходило – «Клас в сторону», якщо не вийшло – «Клас вниз».

- Ось така наша Україна різнобарвна, її природа милує нас протягом року своїми кольорами. Про те ми з вами повинні цінувати її, оберігати, дбати про її чистоту.

- У темряві ми не бачимо ніяких кольорів, наше око розрізняє тільки силуети предметів. Сонячні промені, які освітлюють все на своєму шляху, допомагають нам бачити ахроматичні кольори – чорні, білі, сірі, та хроматичні – всі кольорові.  У неживій та живій природі природі є властивість змінювати  відтінки і навіть кольори в залежності від погоди, пори року.

-Давайте проспостерігаємо це явище під час досліду «Майбутні хіміки». Хіміки- це вчені чи спеціалісти, які вивчають науку хімію. А хімія – це наука, яка вивчає різні речовини. А ви вивчатимете цей предмет у 7-му класі. 

4.  Дослід «Майбутні хіміки».  Робота в групах. (Звучить пісня «Хімія»)

(Матеріали: розчин марганцівки рожевого кольору-12 шт, склянка з водою, цукром, лугом,- 12 шт., скляна ємність – 2 шт., рукавички- 14 шт.)

(Спостерігаємо за зміною кольору марганцівки).

-Перед початком роботи прослухайте правила техніки безпеки:

1. Хімічні речовини – небезпечні, тому працюємо в захисних рукавичках.

2. Потрібно бути обережними, щоб не пролити розчин на руки та  тіло.

3.У разі пролиття, швидко витерти  серветкою.

4. Бути спокійними, дисциплінованим, не заважати один одному.

5. Вдома цей дослід без дорослих не повторювати.

-Стаємо навколо столу.  Кожного є склянка з кольоровим розчином та дві великі ємкості. Працюємо у двох групах. По черзі вливаємо у великі ємкості спочатку кольоровий розчин, а потім ми додамо прозорий розчин, та поспостерігаємо за процесом.

-Що ви побачили під час досліду?

-Як змінювалися кольори?

- Які кольори запам’ятали?

- Чи сподобалось вам дослід? Покажіть, якщо вам було легко - «Клас вгору», якщо не все виходило – «Клас в сторону», якщо не вийшло – «Клас вниз».

5. Створення фротажу «Зачароване дерево». Робота в парах. (Звучить пісня про осінь)

(Матеріали: мішечки- 2 шт., кольоровий папір – 12 шт, кулькові ручки -12 шт, по 2 листа білого паперу з 2 осінніми листочками між ними – 6 шт., воскові олівці, гірлянда «Дерево», ножиці, прищіпки)

- Діти, подивіться, що це за мішечки під нашим деревом? Давайте, спробуємо здогадатися, що в них заховане. А для цього пограємо у гру «Мовчанка». Засовуємо руку в мішечок, торкаємося до вмісту, витягаємо руку, беремо кольоровий листочок і пишемо на ньому слово-відгадку. Увага! Під час цієї гри всі мовчать! Хто промовив слово вибуває з гри.

(Граємо в гру, записуємо слова)

- То чого не вистачає на нашому дереві?

- Тож давайте виготовимо  їх за допомогою  техніки фротаж. Працюємо в парах. Перед вами білий лист паперу. За допомогою воскових олівців вам необхідно відшукати осінній листочок. Один тримає лист паперу, а другий працює восковим олівцем. Потім міняєтесь ролями.

(Демонстрація виконання завдання вчителем на дошці. Практичне виконання учнями)

-Давайте прикрасимо нашими роботами осіннє дерево.

- Ой, а наше дерево ожило! (Вмикаємо дерево-гірлянду)

- Чи сподобалось вам наше дерево? Покажіть, якщо вам було легко - «Клас вгору», якщо не все виходило – «Клас в сторону», якщо не вийшло – «Клас вниз».

-А перед наступним видом роботи попрацюймо з лего. Зніміть з башти один кубик лего, відшукайте запис на ньому.

-Що ви побачили?

- На якому предметі вивчають цифри?

- Всі учні одягають по одній рукавичці, підходять до нас по двоє,  будемо працювати біля ватманів, розв’язувати мистецькі вирази та створювати силуетну картину. (Одягаємо рукавички)

- Нафарбовану долоньку в рукавичці прикладає до ватману спочатку один учень, потім другий після знаку «+» , як у звичайних виразах – перший доданок, другий доданок. Далі шукаємо суму. А для цього потираємо долоньку об долоньку, і залишаємо відбитки після знаку «=». Мистецький приклад розв’язано.  Залишки фарби на рукавичках будуть матеріалом для силуетної картини. Витираємо їх об білий лист паперу.             

6.Змішування фарб долоньками «Мистецькі приклади».  Робота в парах по черзі. (Звучить пісня про осінь)

(Матеріали: ватмани-2шт., шаблон серця з білого картону,  ємності з гуашшю: чорна, біла, синя, жовта, зелена, червона, фіолетова, губки, вологі серветки)

(Практичне виконання на ватмані на магнітній дошці).

- Подивіться уважно, будь-які кольори можна отримати при змішуванні всього трьох кольорів: червоного, синього, жовтого, або їх відтінків.

- Хто пам’ятає, як називаються ці кольори? (Основними)

- А ті, що утворюються при змішуванні основних кольорів, називаються… (похідними).

7. Створення силуетної картини «Чарівна серветка». (Малювання долоньками).

- Над прикладами ми попрацювали вправно. А яка ж у нас вийшла картина?

(Знімаємо шаблон, демонструємо картину)

  •          Силует чого  бачимо?
  •          Ми сьогодні подорожували нашою кольоровою країною, милувалися її красою, різнобарв’ям. Давайте висловимо за допомогою мови жестів нашу вдячність за подаровану нею красу та любов до неї, утворивши сердечки з долоньок.
  •          Чи сподобалось вам мистецькі вирази та наша картина?
  •          Покажіть, якщо вам було легко - «Клас вгору», якщо не все виходило – «Клас в сторону», якщо не вийшло – «Клас вниз».

ІІІ Підсумок заняття

8. Релаксація «Бульбашкова веселка» . (Звучить пісня «Веселка» Н.Май)

(Матеріали: заготовки з пластикових пляшок, паперових рушників з намальованими веселками, гумками – 12 шт., ємкості з рідким милом, вологі серветки)

-Пропонуємо закінчити наш захід створивши найяскравіший витвір природи, який відкрив англійський фізик Ньютон, розклавши білий колір на сім кольорів. - Як називається це чудо природи?

- Тож давайте подаруємо його один одному та нашим гостям на згадку про сьогоднішній мистецький калейдоскоп.

(Створення веселки з піни).

-Беремо заготовки з пластикових пляшок та пеперових рушничків з веселкою, сторону з веселкою опускаємо в розчин,  далі дмухаємо в отвір для кришечки, одночасно  піднімаючи заготовку та створюємо свою веселку.

(Демонстрація виконання вправи)

- А на останок бажаємо щоб ваше життя було схожим на казку,
розфарбовану всіма кольорами веселки:
червоний – це  вічне взаємне кохання,
оранжевий – тепло дружніх стосунків,
жовтий – яскраве сонечко,
зелений – спокій і мир в душі,
блакитний – чисте безхмарне небо,
синій – вірність і чесність,
а щоб ви іноді розслаблялиcь,
то нехай час від часу для вас все буде фіолетовo.

-Наш мистецький калейдоскоп «Кольоровий світ» завершено.

- До побачення!

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 жовтня
Переглядів
44
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку