Мистецтво Романського стилю. ч.2

Про матеріал
Скульптура, монументальне мистецтво, мініатюра . Розвиток мистецтва у романський період.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Мистецтво Романського стилю. ч.2 Урок мистецтва у 8 класі.вчитель Дніпровської гімназії № 76 ДМРКириченко Т. О.

Номер слайду 2

СКУЛЬПТУРАМитці вважали, що скульптура нерозривно пов’язана зархітектурою, і що за межами храму немає скульптури. Вони прагнули нагадати віруючим про Бога, відобразити в камені складний устрій всесвіту, його божественну суть

Номер слайду 3

Для романськоїмонументальної пластикихарактерні гігантськірельєфні композиції надпорталами храмів.

Номер слайду 4

Фігури в таких композиціях мали різні масштаби:найбільша – фігура Христа, трохи менші – ангелів і апостолів, найменші – простих смертних.

Номер слайду 5

Сюжетами найчастіше були грізні пророцтва Апокаліпсису і Страшного суду, що демонструють богословську схему ієрархічної структури світу: центр композиції – величезна фігура Христа; у верхній частині – небо, у нижній – грішна земля; праворуч від Христа розташовані рай і праведники, ліворуч – засуджені на вічні муки грішники, чорти й пекло.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Тимпан у церкві

Номер слайду 9

Номер слайду 10

У скульптурі романського стилю з’являються зображення тварин. Найчастіше – це образи фантастичних чудовиськ, страшних монстрів, що уособлюють зло й химерно переплітаються з образами святих на стінах християнських храмів. Скульптурні оздоблення наповнювалися великою кількістю таких фантастичних істот.

Номер слайду 11

Інтер’єрам романськихбазилік властиві: Масивні хрестоподібні склепіння -Декор із типовим елементом напівкруглої арки;Фрески та рельєфи суцільним килимом покривалистіни й стелю храму;Монументальний живопис і розфарбована скульптура підпорядковувалися архітектурним ритмам,поєднувалися з багатою орнаментикою;На капітелях колон висікали рельєфи людей,стилізованих рослин, тварин, зокрема фантастичних і жахливих чудовиськ.

Номер слайду 12

Монументальний живопис. Основу живопису романського стилю складає настінний розпис, виконаний,як правило, в техніці фрески. Зміст і образне вирішення композиції підпорядковувалися архітектурному стилеві споруди або інтер’єру.

Номер слайду 13

Романський стиль у живописі та скульптурі за своїмихудожніми ознаками – мистецтво доволі умовне,схематичне. Для романської композиції характерні: Простір,позбавленийглибини. Різномасштабніфігури. Яскраві кольори

Номер слайду 14

Церков Сен- Савен- сюр- Гартамп

Номер слайду 15

Фрески в романських храмах сповнені суворої строгості, іноді наївні, але завждиповчальні. Фігури людей зображувались плоскими, пропорції тіла часто порушувались. Зрідка художники давали волю своїй фантазії і населяли стіни храмів зображеннями фантастичних птахів і тварин, запозичених із фольклору. Парадні зали замків прикрашали розписи на історичні або побутов сюжети динамічного характеру. Ф

Номер слайду 16

Сюжети розписів надзвичайно різноманітні: сцени зі Старого та Нового Завітів і поряд – епізоди з байок Езопа. У цих фресках виразно проявилися всі характерні риси романського стилю.

Номер слайду 17

За кольором фону пам’ятки живопису Франції відносять до двох шкіл: «школи синіх фонів» з центром у відомому бургундському монастирі Клюні, і «школи світлових фонів», прикладом якої є фрески з церкви Сен-Савен.

Номер слайду 18

Чимало пам’ятокроманського живописузберіглося в Іспанії. Розписиіспанських соборів мають рядспільних особливостей:насичені фарби, образисуворо канонізовані. Поширеним був живопис надереві, який зумовивстворення вівтарнихзображень Марії та Христа. Унікальні місцеві особливостімав фресковий живописроманської доби в Каталонії.

Номер слайду 19

Книжкова мініатюра. Романськийживопис широкопредставлений книжковоюмініатюрою найбільшакількість рукописів,збережених до наших днів, буластворена в монастирях. Південної Франції та. Баварії (Німеччина).

Номер слайду 20

Мініатюра «Святий Євангеліст Іоан».Євангеліє абата Ведрикуса. 1147р. Франція. Мініатюри цього періоду переважно виконані в дусінародних традицій і вирізняються яскравиминасиченими кольорами та високою майстерністю митців. Основними орнаментальними мотивами були геометричніфігури (коло, квадрат, меандр – ломані лінії) та рослинні форми(квіткові розетки). У рослинні й геометричні орнаментиорганічно впліталися зооморфні мотиви.

Номер слайду 21

Кельская книга. 800 р.

Номер слайду 22

Номер слайду 23

pptx
Пов’язані теми
Мистецтво, 8 клас, Презентації
До підручника
Мистецтво 8 клас (Гайдамака О.В.)
Додано
15 грудня
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку