19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

: Місто і село. Краса рідного краю. Підбиваємо підсумки. Чим славне твоє рідне село?

Про матеріал
продовжувати формувати уявлення учнів про Україну, рідне село; розвивати знання учнів про велич і красу рідного краю; розвивати спостережливість, кмітливість; формувати пізнавальний інтерес, вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати любов до рідного краю
Перегляд файлу

Тема:  Місто і село. Краса рідного краю. Підбиваємо підсумки. Чим славне твоє рідне село?

Мета: продовжувати формувати уявлення учнів про Україну, рідне село; розвивати знання учнів про велич і красу рідного краю; розвивати спостережливість, кмітливість; формувати пізнавальний інтерес, вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати любов до рідного краю

Обладнання: карта України, картинки, плакат Рідний край, сонечко, смайлики

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

- Доброго дня! Діти, сядьте зручно. Руки покладіть на парти долонями доверху. Заплющіть очі. Давайте привітаємо природу і наших гостей

 - Доброго дня, ласкаве сонечко!

 - Доброго дня, життєдайне повітря!

 - Доброго дня, чиста водице!

 - Доброго дня, дорогі гості!

Усміхніться. Подумки ще раз побажайте природі процвітання, а людям здоровя, щастя, добра.

А тепер розплющіть очі. Ви будете здоровими до тих пір, доки самі даруватимете природі і людям тепло своєї душі

          Емоційна настанова

У мене зараз гарний настрій, ось такий (смайлик)

- У кого з вас гарний настрій, покажіть? (Діти показують смайлики)

 - Я, сподіваюсь що такий настрій у вас залишиться до кінця дня.

  Вправа «Погода»

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?
  • Чи були сьогодні опади?

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Скажіть, будь ласка, діти, ви любите подорожувати?
  • Ось і сьогодні я вас запрошую до подорожі. А дорогу нам вибрати нам допоможе ось ця таблиця, на якій потрібно розплутати слова, які будуть назвою нашої подорожі.

 

                                  РІДНИЙ КРАЙ

 

  • Що таке рідний край?
  • Як ви розумієте слово батьківщина?

 

 Вірш МОЯ БАТЬКІВЩИНА

 

  • Як називається наша держава?
  • Столиця нашої держави?
  • В якій області ми живемо?
  • Як називається обласний центр?
  • Яку назву має наш район?
  • Як називається наш районний центр?
  • Як називається наше село?
  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, чому про красу рідного краю необхідно дбати кожному.

 

Фізкультпауза Рідний край

 

 Я бачу, що ви готові вирушати у подорож. Але помандруємо ми не самі. Сьогодні, коли я йшла до школи, то побачила щось дуже красиве, воно мені дуже сподобалося і головне, воно дуже хотіло потрапити до нас. Цей гість може стати нашим помічником. Що ж це за гість? Відгадайте?

Хто однаково всіх любить,

Всіх однаково голубить?

Кожний скоса тільки гляне,

А обняти не дістане.  (Сонечко)

             (На дошці прикріплюю малюнок сонечка)

 

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

Наш помічник пропонує нам приступити до першого завдання нашого маршруту.

 

  1. Робота з підручником ( с. 110 – 111)
  • Пригадайте: на які групи діляться рослини? (дерева, кущі, трави)
  • що вирощують в нашому рідному краї?
  • А тварини на які діляться групи? (дикі та свійські)
  •   яких тварин розводять люди в селі?

Робота в парах

 Роздивіться фото на с. 110 та оберіть: що вирощено в селі, а що виготовлено в місті?

  • Складіть речення. Що дає місто селу, а село – місту?

Роздивіться фото на с. 111

  • Що ви на них бачите?
  • Чи були ви в Бердянську чи Ніжині?
  • Чому в Бердянську та Ніжині встановили такі пам’ятники?
  • Що ви бачите на фото внизу?
  • Чи є такі місця у нашому селі?
  • Розкажіть, як люди можуть прикрасити вулиці міст чи сіл?

 

  1. Фізкультхвилинка від сонечка (Музична)

 

Діти чатають вірш про Терешки

 

ІV. Узагальнення і систематизація отриманих знань.

  1. Підбиваємо підсумки. Чим славне твоє рідне село?
  • На минулих уроках ми не раз говорили про наше рідне село. Знайомилися з його історією, легендами, пам’ятними місцями. Минулого уроку ми з вами побували на екскурсії, на якій відвідали найвизначніше місце села, це наш …. (парк)

 

Давайте ще раз згадаємо цю подорож, подивіться на дошку, чи впізнаєте ви ці місця?

  • Наше село багате історією. Тут зберігся панський парк, що належав пану Грохольському і костел який буз збудований у 1907 – 1911 роках на кошти княгині Грохольської. Висота костьолу 38 метрів. З Італії було привезено орган, на відкриття костелу зїхалося панство з усієї Волдинської губернії. Цей пам’ятник архітектури дивом уцілів, а у 1998 році був реставрований в православну церкву.

 

  • Давайте згадаємо легенду про походження нашого села.

 

  • В далекому минулому наші предки облюбували родючі землі, захищені дрімучими лісами, вздовж берегів річки Понори. Легенди розповідають: «Було тут колись місто Козлов. Але під час набігів татар частина міста була зруйнована і спалена. Залишилась тільки мала частина міста, тобто «рештки», або «то рештки Козлова». Жителі втекли в дрімучі ліси. Пізніше вони знову поселилися вздовж річки Понори. Їх було вже в меншій кількості. І це поселення назвали «маленьким», а потім «маленками»

 

А ви запитували у своїх батьків про виникнення наших сіл.

 ( Існує ще одна легенда, що назва села походить від першого поселенця Терентія (по простонародній вимові Терешко). А Маленки від малини, якої було у великій кількості.

 

V. Підсумок уроку

Діти, наше сонечко задоволене нашою подорожжю. І запитує вас, що нового ви дізналися на сьогоднішньому уроці?

- Як потрібно дбати про свій рідний край?

Давайте пообіцяємо сонечку дбати про свій край, робити його красивим і не смітити у природі. На цьому наш урок закінчено.

 

doc
Додано
14 березня
Переглядів
87
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку