Множення десяткових дробів

Про матеріал
Уроки математики – це напружена, науково організована й результативна праця всіх учнів у співтворчості з учителем, яка розвиває творчі здібності учнів; сприяє здобуванню знань учнями самостійною роботою думки; диференціює та індивідуалізує процес навчання; стимулює роботу з додатковою літературою; розвиває аналітичне мислення, вміння робити узагальнення; формує в учнів навички самооцінки та самоконтролю своєї навчальної діяльності.
Перегляд файлу

УРОК №4.

Тема:  Множення  десяткових дробів

Мета:

  • формувати вміння виконувати вправи, в яких необхідно перемножувати десяткові дроби;
  • розвивати уміння працювати самостійно, в групі та в парі з товаришами, а також пізнавальні здібності, ініціативу прийняття рішень, творче мислення; формувати культуру математичних записів;
  • виховувати охайність, працелюбність, наполегливість у досягненні мети.

 Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання:  презентація «Множення десяткових дробів», індивідуальні картки, таблиця, підручники Математика для 5 класу

Хід уроку

І. Організаційний етап

Вправа «Тепло дитячих долонь»

Вчитель. Давайте станемо у коло і через потиск руки побажаємо своїм однокласникам  всього найкращого. Продовжте речення: «Я бажаю тобі …»  і передайте тепло своїх долоньок сусіду справа чи зліва.

II. Актуалізація опорних знань.
1. Перевірка домашнього завдання

Учні обмінюються зошитами та здійснюють взаємоперевірку домашнього завдання за записаними на дошці відповідями.

2. Гра «Хто швидше»

Учні об'єднуються в дві команди і утворюють відповідності.

          І команда                                      ІІ команда

7,3+2,1 =                 8,9                2,5 – 1,3=                 1,3

4,5+6,3 =                10,1               7,2 – 1,4 =                1,2

3,8+5,1 =                4,93               9,6 – 8,3 =                4,9

6 + 0,07=                9,4                 7,4 – 5 =                   3,1

8 + 2,1=                  6,12               8,37 – 4 =                 2,4

9,1+5=                    10,8               5 – 0,1 =                   2,5

4,02+2,1=               14,1               4 – 0,7 =                   3,3

3,23 + 1,7=             6,07               9 – 6,5 =                   4,37

 

3. Оголошення теми та завдань уроку

Вчитель. Сьогодні на уроці ми з вами навчимося множити  десяткові дроби та спробуємо здійснити невеличку подорож по теренах нашої Батьківщини та  відкрити для себе «Сім чудес України». Ми будемо подорожувати по нашій Батьківщині, але подорож ця буде незвичайна – математична. Тож озброюйтесь знаннями, кмітливістю, зосередженістю, твердістю і вирушаймо в дорогу.

4. Мотивація навчальної діяльності

Щоб вирушити у подорож, нам необхідно придбати квитки. Квиток на поїзд Чернівці-Київ коштує 385,5 грн. Скільки коштуватимуть квитки для 15 учнів 5 класу ?

Щоб розв’язати задачу, сьогодні ми вивчимо правила множення десяткових дробів.

IІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь вчителя.

При множенні двох десяткових дробів треба помножити натуральні числа, не звертаючи уваги на коми; у результаті відокремити справа комою стільки десяткових знаків, скільки їх мають обидва множники разом.

Якщо у запису десяткових дробів багато цифр, тоді зручніше множити їх у стовпчик.

                                                                   

  1. Робота з підручником

Відкрили підручники на ст. 277,278   і знайшли множення десяткових дробів та як помножити десятковий дріб на розрядну одиницю. Ознайомтесь  із правилами.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Вчитель. Придбавши квитки, ми прибули у столицю України.  У Києві розташовано два із семи чудес України , щоб дізнатися які, ви повинні виконати усні вправи.

  1. Робота з підручником

Усні вправи: № 1285, 1287

Продемонструвати зображення пам'яток історії:  Києво-Печерську лавру та Софію Київську.

Вчитель. Мандруємо далі Дніпром до наступного міста - володаря одного з семи чудес України. Але перш ніж відгадати, де ми зупинимося, ви повинні будете виконати письмові вправи:

Письмові вправи

Коментоване письмове розв'язування вправ із підручника                                   1293(1,3,6,8,11,13);     

Самостійно із наступною самоперевіркою.

1 ряд - №1297 (1,4,7);  2 ряд - №1297 (2,5,8);  3 ряд - №1297 (3,6,9);

Вчитель. Молодці! Гарно справились із завданням. Наступна наша зупинка - це місто Хотин, що знаходиться в 15 км від Кам'янця-Подільського. У цьому місті розташований Державний історико-архітектурний заповідник «Хотинська фортеця», що є наступним дивом України.

Продемонструвати зображення пам'яток історії.

  1. Робота в парах.

Ваше завдання заповнити таблицю, використовуючи опорну схему:

0,1

0,01

0,001

0,0001

10

100

1000

10000

 і тоді ви  дізнаєтеся назву міста, у якому розміщено ще одне з чудес України.

а

10 а

100 а

1000 а

0,1 а

0,01 а

0,001 а

34,86

 

 

 

 

 

 

3,7

 

 

 

 

 

 

 

а

10 а

100 а

1000 а

0,1 а

0,01 а

0,001 а

27,93

 

 

 

 

 

 

8,5

 

 

 

 

 

 

 

а

10 а

100 а

1000 а

0,1 а

0,01 а

0,001 а

56,08

 

 

 

 

 

 

6,3

 

 

 

 

 

 

а

10 а

100 а

1000 а

0,1 а

0,01 а

0,001 а

45,16

 

 

 

 

 

 

8,2

 

 

 

 

 

 

 

а

10 а

100 а

1000 а

0,1 а

0,01 а

0,001 а

61,24

 

 

 

 

 

 

7,3

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель. У місті Запоріжжі знаходиться ще одне із семи чудес України - це Національний заповідник Острів Хортиця». (Демонструється зображення ).

Дніпром, а потім Чорним морем ми з вами вирушаємо на пошуки наступного дива на Південний берег Криму у таврійські степи - у місто Севастополь. Щоб дізнатися назву п'ятого дива, ви повинні виконати деякі фізичні вправи.

 

  1. Фізкультхвилинка

     Одна Україна – це наша держава.

     Дружні ми люди і зліва, і справа.

     Ліси і поля, і гори і ріки,

     У мирі зростають щасливії діти.

     Моя Україна – неподільна, єдина.

     Всі діти й дорослі – могутня родина

 

Вчитель. Таким чином, я відкрию вам п'яте диво України - Херсонес Таврійський.

З відкриттям попередньої історичної пам'ятки України ми завершуємо подорож водними шляхами і продовжуємо подорожувати суходолом. Вирушаймо в путь на захід України.

Оскільки назва міста, до якого ми з вами прямуємо, подвійна, то і завдання , яке я вам пропоную складається з двох кроків.

5.Робота в групах

Група №1

Знайти  значення виразу

(46 – 34,17) *0,09 =

Група №2

Знайти  значення виразу: (72 – 42,56)*0,08 =

Група №3

Знайти  значення виразу: 5,6*0,08 + 5,4 =

Вчитель.   Шосте диво України – це Національний історико-архітектурний заповідник «Кам'янець», що знаходиться у місті Кам'янець-Подільський.

А тепер прямуємо додому, і шлях наш пролягає ще через одне диво України. Але ви дізнаєтесь його назву, якщо знайдете пропущене число:

 

5,32 ·         = 53,2                          

16,45 ·       = 1,645

0,5 ·      = 500

0,6 ·       = 0,006

1,34 ·      = 134

 

 

 

        У                   М                 А                  Н               Ь

Вчитель. Розмістіть дані числа та прочитайте назву нашої останньої зупинки. Так, це Умань. А сьомим дивом України є Національний дендрологічний парк «Софіївка». (демонструється зображення )

6. Розв'язування задачі.  Туристи відправившись у похід 8,5 год йшли пішки зі швидкістю 4,2 км/год і 9,2 год пливли по річці на плоту зі швидкістю 3,5 км/год. Який шлях, по суші чи по річці, вони подолали більший і на скільки?

 

V. Підсумок  уроку

Ось і завершилася наша подорож. Ми з вами пригадали, як розв’язуються рівняння, розв'язали приклади та задачу. Водночас ми згадали історичні пам'ятки нашого народу, які мають величезну цінність не лише для нашої держави, я й для світу в цілому.

1. Інтерактивна вправа  «Мікрофон»

- Як перемножити два десяткових дроби?

  • Як помножити десятковий дріб на розрядну одиницю 10; 100; 1000…?
  • Як помножити десятковий дріб на розрядну одиницю 0,1; 0,01; 0,001…?
  • Назвіть та сформулюйте основні закони множення.
  • Чи сподобався вам урок?

- Яка зупинка найбільше запам’яталася?

- Чи була корисною для вас ця подорож?

2. Гра «Так-Ні»

Якщо названий вираз правильний, ви відповідаєте «так», в іншому випадку «ні».

0,5*2 = 1

1,2 * 2 = 2,6

5,5 *2 = 10,1

4,3*3 = 12,9

10,1*3 = 30,3

6,5 * 4 = 26

VІ. Домашнє завдання

- Опрацювати § 31

- Знати відповіді на питання ст. 280

- №1298,   №1306

Завдання на творче застосування знань

Обчисліть: 3,2*0,001 + 3,2*0,003 + 3,2*0,005 + …+ 3,2*0,099 =

 

 

 

 

docx
Додано
17 березня 2023
Переглядів
2179
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку