Смілянський НВК «Загальноосвітня школа I ступеня –
гімназія імені В.Т.Сенатора»
Смілянської міської ради
“Maths cafe”
«Множення десяткових дробів»
5 клас
Інтегрований урок математики та англійської мови з використанням здоров'язберігаючих технологій
Підготували:
учитель математики
Черненко О.П.
учитель англійської мови
Дубовенко І.В.
Сміла
2019
Мета:
формування предметних компетентностей:
сприяти закріпленню навичок множення десяткових дробів під час розв'язання вправ та задач; звернути увагу на окремі випадки множення десяткових дробів на 10, 100,… та 0,1; 0,01… ознайомити з новим лексичним матеріалом та активізувати його в мовлені; повторити та вдосконалити граматичний матеріал «Злічувані та незлічувані іменники»; організувати монологічне та діалогічне мовлення учнів на матеріалі прочитаного; Спонукати турбуватися про своє здоров’я, розвивати бажання підтримувати традиції здорового способу життя.
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися впродовж життя: формувати здатність переключатися з одного виду діяльності на інший; планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати зв’язне мовлення, вміння доводити власну думку,
правильно формулювати висловлювання; дотримуватися етичних норм мовлення, культури спілкування: вживати правильні форми звертань, слів, що виражають прохання, пропозицію, побажання, вибачення у процесі спілкування;
соціальної: розвивати вміння працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
інформаційної: вміння використовувати різну інформацію, аналізувати, систематизувати її, розширювати кругозір, розширити знання учнів про дитячий раціон, різні види вітамінів;
полікультурну: вміння застосовувати здобуті знання на практиці, розвивати вміння робити висновки;
самоосвітню: мати бажання до навчання, розвивати пам'ять, увагу, творчий підхід.
Обладнання: проектор, комп‘ютер, презентація, буклети – меню, спіннери, тематичні картки «Їжа», картки з математичними завданнями.
Очікувані результати:
Тип уроку: узагальнення вивченого матеріалу.
Форма уроку: екскурсія.
Методи та прийоми: організація пізнавальної діяльності учнів ; групова та індивідуальна форма роботи; формування вмінь та навичок.
Хронометраж уроку:
“Tell me what you eat, and I will tell you what you are.”
Brillat-Savarin
Хід уроку
І. Організаційний момент. Емоційна готовність до уроку. Введення в іншомовну атмосферу. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення. Привітання.
Т: Good morning! Nice to see you!
P: Nice to see you too!
Пісня «What do you do in the…?»
Обговорення епіграфа до уроку.
Т: Who can read and who can translate? Who is Brillat-Savarin?
Жан Антельм Брия-Саварен – французький філософ, кулінар, юрист, економіст, музикант. (Учні трактують вислів.)
І. Оголошення теми і мети. Мотивація навчальної діяльності.
Доброго здоров’я, шановні відвідувачі! Ми раді вітати вас у нашому затишному «Математичному кафе». Ми приготувала цікаву програму перебування у цьому незвичайному закладі.
Меню:
ІІІ. Узагальнення та систематизація основних теоретичних положень.
Бажаємо вам здоров’я, бо це – найдорожче, що у нас є. Від нього залежить розвиток кожної людини, успішність її навчання, самопочуття. Здоров’я ж великою мірою залежить від харчування.
Перед тим, як будемо робити замовлення, давайте пригадаємо основний теоретичний матеріал та перевіримо на скільки ґрунтовні ваші знання.
Бліц:
IV. Застосування учнями знань в стандартних і змінених умовах.
Дуже корисно дітям споживати різноманітні салати, бо найчастіше їх виготовляють з овочів, а в овочах багато різноманітних вітамінів. Недарма кажуть, що овочі – комора здоров’я. Для своїх шановних відвідувачів я приготувала салат із числами.
«Салат із числами». (індивідуальна робота – перевіряють старші учні офіціанти - консультанти)
V. Доповнення знань з англійської мови по темі: «Злічувані та незлічувані іменники».
Злічувані – це ті, які ми можемо порахувати. Ми можемо вживати їх в однині і у множині. Ми також вживаємо артикль a/an з цими словами.
an apple – two apples яблуко – два яблука
an orange – three oranges апельсин – три апельсини
a tomato – five tomatoes помідор – п’ять помідорів
Коли ми хочемо запитати про їх кількість, то ми ставимо запитання зі словом How many? Скільки?
How many eggs are there in the fridge? Скільки яєць є в холодильнику?
Незлічувані іменники – це ті, які ми не можемо порахувати. Це назви продуктів харчування (types of food) таких як: flour, yoghurt, butter, meat, cheese, spaghetti,rice, sugar, chocolate, bread, ham тощо.
Рідини (liquids): coffee, lemonade, oil, wine, water, juice, tea, honey, milk, Coke,jam, тощо.
Вони вживаються лише в однині. Ми не вживаємо артиклі і числівники з ними.
Milk is very useful. Молоко є дуже корисне.
I love coffee. Я люблю каву.
Коли нам необхідно говорити про кількість цих продуктів, то ми вживаємо їх так:
a piece of cake, cheese, chocolate кусочок торта, сиру, шоколаду
a glass/ a bottle of water, milk склянка/ пляшка води, молока
a jar of jam, honey баночка джему,меду
a packet of rice, tea пакет рису, чаю
a loaf/ a slice of bread буханець /скибка хліба
a kilo of meat кілограм м’яса
a bar of chocolate плитка шоколаду
a cup of tea горнятко чаю
a bowl of sugar, soup тарілка цукру/супу
a can of Coke банка коли
Незлічувані іменники також вживаються зі словами some (у розповідних реченнях) та any (у запитальних і заперечних реченнях).
Don’t forget to buy some coffee. Не забудь купити каву.
There is some cheese on the plate. На тарілці є сир.
Is there any lemonade in the fridge? В холодильнику є лимонад?
There isn’t any juice in the fridge. В холодильнику не має соку.
Коли нам потрібно запитати про їх кількість або об’єм, то ми ставимо запитання зі словом How much? Скільки?
How much ham is there in the fridge? Скільки шинки є в холодильнику?
Ми вживаємо артикль a/an і числівники one/two, тощо, з незлічуваними іменниками такими як coffee, tea, soda, тощо, коли ми замовляємо щось в ресторані або в кафе.
We’ll have three coffees, please. Нам три кави, будь ласка.
«Спіннер»
Т: Let’s play. I have got 4 spins. You have to twist it, when it stop, you have to answer the questions…. Капітан витягує картку із завданням для команди:
What do you like drinking?
I like drinking…
What do you like eating?
I like eating…
What do you have for breakfast?
I’ve got … for breakfast.
Uncountable noun
Countable noun
Пам’ятка. Щодня дитині слід їсти: (перекладаємо англійською).
Фізкультхвилинка
Сoffee Break «Chocolate»
«М’ясна задача» (групова робота)
Задача. Порція тушкованого м’яса складається із 3 шматочків по 0,01кг та 2 шматочків по 0,03кг. Чи задовольнить вона денну потребу дитини в м’ясі ?
|
Реалізація наскрізної лінії «Здоров‘я і безпека» |
Додатково. З позицій здорового харчування, кожного дня п’ятикласник повинен вживати 0,4 кг овочів без урахування картоплі. Відомо, що хом’як збирає на зиму близько 90 кг гороху. Хто більше і на скільки з’їдає овочів: людина за рік чи хом’як за зиму?
А на десерт я приготувала запечені грушки з прикладами.
Десерт «Запечені грушки з прикладами». (індивідуально – самоперевірка, з правильними відповідями віддати офіціантам - консультантам).
Завдання . Обчисліть зручним способом:
А) 0,4 · 29 · 2,5; В) 0,02 · 43,9 · 0,5; С) 4,28 · 7,4 + 4,28 · 2,6;
Д) 0,37 ∙ 4,6 – 1,8 ∙ 0,37 + 0,37 ∙ 7,2.
(Відповіді: А)29; В)4,39; С)42,8; Д)3,7).
З видами вітамінів, їх значенням для життя людини і про те, в яких продуктах вони містяться, ви можете ознайомитися в своїх пам‘ятках.
Слово вітаміни походить від латинського слова «віта» – життя. Назва ця не випадкова. Якщо в організмі вітамінів бракує, то людина тяжко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму. В організм вітаміни потрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах які вітаміни містяться.
V. Підсумок уроку.
Рефлексія.
Чи сподобалося вам «Математичне кафе», що нового дізналися, які враження від перебування?
Рекомендації до «Книги відгуків і пропозицій».
На уроці я:
дізнався…
зрозумів…
навчився…
найбільший мій успіх – це…
найбільші труднощі я відчув…
я не вмів, а тепер умію…
я змінив своє ставлення до…
на наступному уроці я хочу…
То ж дорогі діти, бережіть своє здоров’я, бо воно найцінніший скарб!
VІ. Домашнє завдання
«Гостинці у торбинці»