Множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове. Множення одноцифрового числа на розрядне.

Про матеріал
— Порівняйте приклади на множення і ділення. (В обох випадках ми множимо або ділимо розрядне число на одноцифрове.) — Що є спільного в міркуваннях при множенні і при діленні розрядних чисел на одноцифрове число? (В обох випадках розрядне число замінюємо більш крупними розрядними одиницями: десятками або сотнями, а потім множимо або ділимо число розрядних одиниць на одноцифрове число, в результаті отримуємо число, виражене в розрядних одиницях: десятках або сотнях; відповідь записуємо в одиницях.)
Перегляд файлу

П’ятнадцяте(15)березня

Класна робота
Множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове. Множення одноцифрового числа на розрядне.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Зараз урок математика

     2.Усний рахунок

Назвіть по порядку круглі числа.

100; 200; 300; 400; 500; 600; 700; 800; 900; 1000.

3. Заміна розрядних чисел більш крупними лічильними одиницями

60 = ... дес.,

600 = ... сот.

4. Порахуй

4 ∙ 10 =             32 ∙ 10 =                    7 ∙ 100 =

5. Каліграфічна хвилинка

C:\Users\admin\Desktop\Уроки\Математика\images.jpg

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми ознайомимось із способами множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове число і множення одноцифрового числа на розрядне.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Фронтальна робота (с. 121, завдання 766)

— Кожне із чисел замініть добутком за зразком.

30 = 3 ∙ 10             300 = 3 ∙ 100

2. Коментоване розв’язування прикладів (с. 121, завдання 767)

— Використовуючи закони множення, знайдіть добутки зручними способами.

4 ∙ 10 ∙ 3 = 4 ∙ 3 ∙ 10 = 120              6 ∙ 5 ∙ 10 = 300

2 ∙ 100 ∙ 3 = 2 ∙ 3 ∙ 10 = 600           10 ∙ 4 ∙ 2 = 10 ∙ (2 ∙ 4) = 80

— Які закони множення використали? (Переставний і сполучний закони множення)

Учні пропонують замінити кругле число 30 більш крупними лічильними одиницями — десятками: 30 = 3 дес.; помножити число десятків на 3:

30 ∙ 3 = 3 дес. ∙ 3 = 9 дес. = 90

— Що по кроках слід робити для обчислення значення такого добутку?

Аналогічно: 200 ∙ 4 = 2 сот. ∙ 4 = 8 сот. = 800

Пам’ятка

1) Замінюю кругле число більш крупними розрядними одиницями.

2) Множу число розрядних одиниць на одноцифрове число, отримую певне число розрядних одиниць.

3) Результат подаю в одиницях.

— Розгляньте записи праворуч.

— Чи можна так само міркувати при діленні розрядного числа на одноцифрове число?

60 : 3 = 6 дес. : 3 = 2 дес. = 20

600 : 3 = 6 сот. : 3 = 2 сот. = 200

— Порівняйте приклади на множення і ділення. (В обох випадках ми множимо або ділимо розрядне число на одноцифрове.)

— Що є спільного в міркуваннях при множенні і при діленні розрядних чисел на одноцифрове число? (В обох випадках розрядне число замінюємо більш крупними розрядними одиницями: десятками або сотнями, а потім множимо або ділимо число розрядних одиниць на одноцифрове число, в результаті отримуємо число, виражене в розрядних одиницях: десятках або сотнях; відповідь записуємо в одиницях.)

Узагальнена пам’ятка

Множення (ділення) розрядного числа на одноцифрове число

1) Замінюю кругле число більш крупними розрядними одиницями.

2) Множу (ділю) число розрядних одиниць на одноцифрове число, отримую результат, виражений в тих самих розрядних одиницях.

3) Результат подаю в одиницях.

40 ∙ 2 = 4 дес. ∙ 2 = 8 дес. = 80

40 : 2 = 4 дес. : 2 = 2 дес. = 20

400 ∙ 2 = 4 сот. ∙ 2 = 8 сот. = 800

400 : 2 = 4 сот. : 2 = 2 сот. = 200

V. Розвиток математичних знань

12. Робота над задачею (с. 121, завдання 771)

Учні складають та самостійно розв’язують задачу за таблицею.

Розв’язання

1) 10 ∙ 4 = 40 (кг) — загальна маса моркви;

2) 30 ∙ 2 = 60 (кг) — загальна маса буряків;

3) 40 + 60 = 100 (кг) — загальна маса овочів.

VІ. Підсумок уроку

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
17 грудня 2023
Переглядів
452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку