"Множення натуральних чисел"

Про матеріал
Урок з математики 5 класу з теми: "Множення натуральних чисел". Урок засвоєння нових знань і вмінь. Мета: сформувати поняття добутку натуральних чисел; сформувати вміння виконувати множення багатоцифрових чисел; домогтися засвоєння властивостей нуля й одиниці під час множення.
Перегляд файлу

Тема уроку:  Множення натуральних чисел

Мета уроку:
                     навчальна: сформувати поняття дії множення; домогтися засвоєння властивостей нуля й одиниці під час множення; сформувати вміння виконувати множення багатоцифрових чисел;
                    розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес; формувати вміння узагальнювати і робити висновки, працювати з текстом підручника;
                    виховна: виховувати наполегливість, охайність.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання: картки-підказки для індивідуальної роботи, підручник математика О.С,. Істер, презентація учителя, комп’ютер, мультимедійний проектор.


ХІД УРОКУ


І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Перевірити готовність учнів до уроку, налаштувати на роботу
II. ФОРМУЛЮВАННЯ МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
Обчислити значення виразу 12 + 12 + 12 + 12 + 12 + 12 + 12 + 12 + 12 + 12.
Учні повинні здогадатися, що суму однакових доданків можна замінити множенням і будуть знаходити значення поданого виразу за допомогою множення: 12* 10 = 120.
Після цього вчитель оголошує тему уроку і завдання на урок: засвоїти означення дії множення, властивостей нуля й одиниці під час множення, повторити правило множення чисел у стовпчик.
З метою розвитку пізнавального інтересу можна розповісти учням історію виникнення знаків для позначення дії множення (див. додатковий матеріал до уроку).
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.  Виконання усних вправ

Вправи на перевірку таблиці множення, якщо відповідь записана вірно, учні плескають в долоні, якщо невірна, то піднімаються.
2. Фронтальне опитування
1) Як називають числа під час множення?
2) Назвіть множники і добуток у виразі: а) 24*6 = 150; б) а*Ь = с.
3) Як знайти добуток, якщо множники дорівнюють 10 і 5, 138 і 100, 13, 2 і 10?
4) Збільшите число 45: а) у два рази: б) на 2.

5).Подайте у вигляді добутку суму чисел : 1)13+13, 2) 10+10+10+10+10, 3)а+а+а+а+а+а+а.


IV.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Провести у формі бесіди.

1. Компоненти дії множення
Доцільно ще раз повторити компоненти множення. Крім того, варто зауважити, що словом «добуток» позначають два поняття: число (результат множення) і вираз. Наприклад, у рівності 13*5 = 65 число 65 є добутком. Вираз 13*5 також називають добутком.

http://pidruchnik.in.ua/foto/s50974219.jpg

2. Означення добутку двох чисел
Можна запропонувати учням самостійно сформулювати означення добутку чисел, користуючись власним досвідом. Спочатку поставити запитання можна так: що означає помножити: а) число 17 на число 9; б) число а на число в? Після цього можна сформулювати означення добутку двох чисел: Добутком числа а на число в яке не дорівнює 1, називають суму, що складається з в доданків, кожний з яких дорівнює а.

http://pidruchnik.in.ua/foto/s66507763.png

Такий запис сприяє розвитку розуміння учнів, що добуток чисел — це інша форма запису суми.
3. Властивості нуля й одиниці під час множення
Можна запропонувати учням сформулювати властивості нуля й одиниці під час множення самостійно, користуючись означенням добутку двох чисел.

http://pidruchnik.in.ua/foto/s94511684.png

Якщо добуток дорівнює нулю, то хоча б один із множників дорівнює нулю.
4. Множення багатоцифрових чисел
 Виконайте множення: 516*32; 418*46; 4509*52. Учні бажаючі виходять до дошки і виконують множення. Після виконання завдання учитель пояснює, як виконувати множення в стовпчик багатоцифрових чисел, учні роблять відповідні записи в зошитах.
Доцільно нагадати учням, що правильність виконання множення в стовпчик нерідко залежить від акуратності записів, тож варто дотримувати орфографічного режиму, вести записи в зошиті охайно й чітко.
V. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ
1. Виконання усних вправ
1) Чому дорівнює сума:
а) 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9; б) 11 + 11 + 11 + 11 + 11 + 11?
2) Знайдіть добуток чисел: а) 10 і 8; б) 25 і 4; в) 6 і 14; г) ЗО і 5. 3) Збільшити число 17 у 4 рази.
4) Якими цифрами можуть закінчуватися два числа, якщо їх добуток закінчується цифрою: а) 9; б) 8; в) 5?
2. Виконання письмових вправ за підручником
 

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ
1. Математичний міні-диктант з наступною перевіркою та обговоренням
1)Суму чисел С + С+С+С + С у вигляді добутку записують так: ...
2) У виразі 37* 6 = 222 числа 37 і 6 називають..., а число 222 — ...
3) Щоб рівності: а) 5 * = 5; б) * 10 = 10; в) 9 * = 0; г) * 6 = 0 були правильними, замість зірочки потрібно написати числа:
а)....; б)....; в)...; г)...
4)Добуток 253 789 * 1027* 0 *391 дорівнює...


VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Вивчити правила, § по підручнику

2.  Виконайте вправи.
№№  з підручника

3.ДОДАТКОВЕ ЗАВДАННЯ.  Якщо не закрити кран під час чищення зубів, то дарма виллється 3 л. води. Дмитрик і Маринка чистять зуби двічі на день. Минулого тижня Дмитрик забув закрити кран тричі, а Маринка тільки один раз закрила. Скільки води витекло даремно через неуважність дітей? (Відповідь. 48 л.) (Реалізація наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність»)

VII. Рефлексія

  • Сьогодні на уроці я навчився…
  • Мені було важко зрозуміти…
  • Мені не все давалося, але я…
  • Мені сподобалося…

 

 

docx
Додано
3 листопада 2019
Переглядів
1081
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку