Урок-квест математика 5 класс с предпринимательским фоном

Про матеріал
Урок-квест на тему: Множення і ділення десяткових дробів Мета: - узагальнити й систематизувати знання з теми «Множення і ділення десяткових дробів» шляхом розв’язування прикладних задач; - вдосконалити навички виконувати математичні розрахунки; - створити умови для усвідомлення цінності практичного використання натуральних чисел у підприємницькій діяльності; - розвивати логічне мислення, ініціативність, лідерські якості; - виховувати самостійність, принциповість, комунікативні компетентності. Завдання: - повторити алгоритми множення і ділення десяткових дробів; - розуміти значення математики для ведення успішної підприємницької діяльності; - вміти застосовувати алгоритми множення і ділення десяткових дробів до розв’язування задач; аналізувати проблемну ситуацію; виявляти ініціативу; наводити аргументи та відстоювати власну позицію; співпрацювати в команді.
Перегляд файлу

Тема уроку: Множення і ділення десяткових дробів

Мета:

  •         узагальнити й систематизувати знання з теми «Множення і ділення десяткових дробів» шляхом розв’язування прикладних задач;
  •         вдосконалити навички виконувати математичні розрахунки;
  •         створити умови для усвідомлення цінності практичного використання натуральних чисел у підприємницькій діяльності;
  •         розвивати логічне мислення, ініціативність, лідерські якості;
  •         виховувати самостійність, принциповість, комунікативні компетентності.

Завдання:

  •         повторити алгоритми множення і ділення десяткових дробів;
  •         розуміти значення математики для ведення успішної підприємницької діяльності;
  •         вміти застосовувати алгоритми множення і ділення десяткових дробів до розв’язування задач; аналізувати проблемну ситуацію; виявляти ініціативу; наводити аргументи та відстоювати власну позицію; співпрацювати в команді.

Обладнання: підручник, папки з матеріалами.

Хід уроку

Не в кількості знань полягає освіта, а в повному розумінні й

майстерному застосуванні в житті всього того, що знаєш.

 Адольф Дістервег

  1. Вступна частина
    1. Повідомлення учням теми і мети уроку – формування навичок застосування множення і ділення десяткових дробів до задач прикладного характеру.
    2. Перевірка виконання домашнього завдання за еталоном (Додаток1).
  1. Основна частина
  • Добрий день! Сьогодні наш урок ми проведемо у формі уроку-квесту. Тому для початку об’єднаємося у 3 групи за допомогою карток трьох кольорів і кожна група займає своє місце за окремим столом (на столах папки з матеріалами (Додаток 2-6).
  • Правила гри такі:
  1. Отримати маршрутний лист команди

Маршрутний лист  математичного квесту

1)Станція «Долина усної лічби»

 

2)Станція «Супермаркет»

 

3)Станція «Архітектор математики»

 

4)Станція «Стратегія»

 

5)Станція «Рівняння»

 

  1. Вибрати капітана команди.
  2. Обрати назви команд.
  3. Отримати завдання з умовами та картами маршруту.
  4. Розв’язати отримані завдання та йти далі за маршрутом.
  5. Перемогу отримує та команда, яка першою дійшла до фінішу.
  1. Підсумкова частина
  •         Давайте підведемо підсумок нашого підсумок уроку. Яке завдання для Вас було найскладнішим? А яке найлегшим? Поділіться своїми думками.
  •         Шановні капітани, відзначте всі підприємницькі риси, які виявили члени Вашої команди під час уроку. В який момент уроку Ви відчули себе здатними брати на себе відповідальність та ініціативу, чи зрозуміли застосування математики для вирішення практичних задач?
  •         Домашнє завдання. Відшукайте інші приклади на застосування алгоритмів множення або ділення десяткових дробів, вирішення практичних задач. Дякую за увагу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1. Еталон для перевірки домашнього завдання

        3          5           1               4           2

38,5 9,04 – (9,86 + 303,64) : (7,35 – 6,4) = 18,04

1) 9,86 + 303,64 = 313,5;

             9,86

         303,64

         313,50 = 313,5

2) 7,35 – 6,4 = 7,35 – 6,40 = 0,95;

                        7,35

                        6,40

                        0,95

3) 38,5 9,04 = 348,04;

                          38,5

                          9,04

                         1540

                     3465

                    348,040 = 348,04

4) 313,5 : 0,95 = 31350 : 95 = 330;

                           31350        95

                           285           330

                             285

                             285

                                0

5) 348,04 – 330 = 348,04 – 330,00 = 18,04.

                                348,04

                                330,00

                                  18,04

0,24 : (0,7 – 0,02х) = 0,8;

0,7 – 0,02х = 0,24 : 0,8;

                                   0,24 : 0,8 = 2,4 : 8 = 0,3

0,7 – 0,02х = 0,3;

0,02х = 0,7 – 0,3;

                                                 0,7 0,3 = 0,4

0,02х = 0,4;

х = 0,4 : 0,02;

                                      0,4 : 0,02 = 40 : 2 = 20

х = 20

Відповідь: 20

Додаток 2 – «Долина усної лічби»

Перед нами простяглася Долина усної лічби. Із цієї долини ми вийдемо тоді, коли розгадаємо вислів.

9,3+6,8

8,25∙10

13,17∙0,1

0,6:0,3

3,4-2,6

6,4:0,8

6,3:0,09

4∙0,9

3,02-0,2

8:0,2

1,5∙100

4,5:0,09

 

МА – 0,604

ЗУ – 3,6

НАС – 1,317

КА – 150

РО – 2

ГІМ – 40

ТЕ – 0,8

КА – 8

ТИ – 70

МА – 16,1

МУ – 50

ТИ – 82,5

Додаток 3 – «Рівняння»

Кожна група отримує рівняння (по 4 рівняння за рівнем складності кожен учень розв’язує 1 рівняння). Після закінчення розв’язування рівняння кожна група записує корені рівняння у порядку спадання та отримує кодове слово.

І група

ІІ група

ІІІ група

  1. х+23,5=23,9
  2. 8х-2х=30,6
  3. 9∙(х-3,7)=7,2
  4. 0,2∙х+6,6=8,5
  1. 1,44:х=3,6
  2. 5,2х+1,8х=35,7
  3. 11,7:(6,3-х)=6,5
  4. 16,6+х:5=18,5
  1. 4,8∙х=1,92
  2. 8,6х-5,5х=15,81
  3. (х+3,1)∙1,2=9,12
  4. 1,4∙х-7,4=5,9

 

Відповідь:

  1. 0,4 - Б
  2. 5,1 - Р
  3. 4,5 - І
  4. 9,5 - Д

Додаток 4 – «Супермаркет»

Задача1. До дитячого садку завезли 136,8 кг овочів. З них 12 мішків картоплі по 9,6 кг у кожному та 6 мішків моркви. Яка вага 1 мішка моркви?

Задача2. Фермер зібрав на своєму полі по 400 ц капусти з кожного з 2,8 га. Скільки автомобілів вантажопідйомністю 3,5 т йому треба замовити для перевезення вантажу?

Задача3. У принцеси було 30 платтів і 24 маскарадних костюми, на пошиття яких витратили 163,5 м різної тканини. На кожне плаття витратили 3,25 м тканини. Скільки тканини витратили на один костюм?

 

Додаток 5 – «Стратегія»

До нас в гості завітала давня знайома  Лисичка-Хитрунка.   Вона запропонувала свій спосіб, як запастися медом.

      1 кг меду коштує стільки,  як  25 кг картоплі.

      1 кг картоплі коштує стільки, як 0,8 кг моркви.

      1 кг моркви коштує стільки, як 0, 4 кг капусти.

       1 кг капусти коштує стільки, як 0,2 кг меду.

Можлива така стратегія:

Беремо в  кредит (позичаємо)  у Бджілки   1 кг меду,

Міняємо мед у   Кабана-Іклана на картоплю.

Міняємо картоплю  у Зайчика на моркву.

Міняємо моркву у Кози-Дерези на капусту.

Міняємо капусту у Ведмедика  на мед.

Віддаємо  Бджілці  1 кг меду.

 Маємо  0, 6 кг меду в залишку для себе.

Чи вірною є ця стратегія?

Додаток 6 – «Архітектор математики»

Задача. Довжина прямокутника 8,5 м, а ширина менша від його довжини на 2,5м. У скільки разів зменшиться площа прямокутника, якщо його довжину зменшили у 5 разів, а ширину – у 2 рази?

Бажано результат задачі вирізати із паперу та продемонструвати наглядно розв’язання даної задачі.

doc
Додав(-ла)
Scherbak Inna
Додано
5 листопада 2019
Переглядів
953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку