"Множення натуральних чисел"

Про матеріал
Презентація "Множення натуральних чисел" стане в нагоді вчителям, які викладають математику в 5 класах.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Множення натуральних чисел та його властивості Підготувала Рашуга Наталя Іванівна Світ, що нас оточує – це світ математики. Тож давайте його пізнавати.

Номер слайду 2

Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання про зміст дії множення натуральних чисел; про переставну та сполучну властивості множення; повторити властивості множення на 0 та 1; повторити та закріпити назви компонентів множення; формувати уміння та навички множити письмово багатоцифрові натуральні числа (множення „в стовпчик”)

Номер слайду 3

За всю історію людства було придумано багато способів множення. Лише в кінці XV - початку XVI століття італійський математик Лука Пачолі приводить 8 різних способів множення в своєму трактаті про арифметику.

Номер слайду 4

Знак множення «навскісний хрест» ( ) вперше в 1631 році ввів англійський математик Уїльям Оутред (1575 – 1660) Пізніше, в 1698 році, видатний німецький математик Г. Лейбніц (1646 – 1716) запропонував дію множення позначати крапкою (·)

Номер слайду 5

Володимир Іванович Даль - автор «Тлумачного словника живої мови» в своєму словнику пише: Умножати, множити, збільшувати числом, кількістю.

Номер слайду 6

Чи означає це, що між множенням і додаванням є щось спільне? Множення можна представити за допомогою додавання. Наприклад, я живу в трикімнатній квартирі. У кожній кімнаті у мене лежить по два яблука. Скільки всього яблук?

Номер слайду 7

Помножити число а на число b – означає знайти суму b доданків, кожен з яких дорівнює а.

Номер слайду 8

Множення - це додавання однакових доданків. Помножити число 2 на 3 означає знайти суму трьох доданків, кожний з яких дорівнює 2. 2 Х 3 = 6 перший другий добуток множник множник Числа, які множать, називають МНОЖНИКАМИ. Число, яке дістають при множенні, називають ДОБУТКОМ.

Номер слайду 9

Записати суму через добуток:

Номер слайду 10

Записати добуток через суму: 122 + 122 + 122 19 + 19+ 19 + 19 + 19 с + с + с + с + с + с + с (х – у) + (х – у)

Номер слайду 11

Перевіримо таблицю множення

Номер слайду 12

Перевірте правильність виконання дій. Виправте помилки: + + + + +

Номер слайду 13

Полічити число кроликів, зображених на малюнку 4+4+4+4+4+4+4+4+4=36 9+9+9+9=36 4· 9=36 9· 4=36 Отже, 4· 9 = 9· 4

Номер слайду 14

Сформулюйте властивість Від перестановки множників добуток не зміниться.

Номер слайду 15

0 На нуль скільки не множ, все нуль і буде. В. І. Даль

Номер слайду 16

При множенні будь якого числа на нуль завжди буде нуль.

Номер слайду 17

6 11 78 123 Сформулюйте властивість

Номер слайду 18

При множенні будь – якого числа на одиницю завжди отримаємо те ж саме число.

Номер слайду 19

Знайдіть добуток: 15000

Номер слайду 20

Сформулюйте властивість Від порядку групування множників добуток не змінюється.

Номер слайду 21

Обчисліть зручним способом: 245300

Номер слайду 22

23500 42420 164200 2700

Номер слайду 23

Спростити вирази: 7600у 100ху 3500х 300аb

Номер слайду 24

Перевірте, чи всі нерівності правильні. Виправте помилки :

Номер слайду 25

Розв'яжіть задачу, складаючи вираз Бочка вміщає води в 9 разів більше, ніж чотири відра. Скільки літрів води вміщає бочка, якщо в одне відро входить 8л води? Розв'язання

Номер слайду 26

288

Номер слайду 27

Множення в “стовпчик”

Номер слайду 28

Щоб помножити натуральне число на 10, 100, 1000, …, треба приписати до цього числа праворуч стільки нулів, скільки їх у числі, на яке множимо. Щоб помножити натуральні числа, які закінчуються нулями, треба: 1) виконати множення, не звертаючи уваги на нулі в кінці чисел; 2)до знайденого добутку приписати праворуч стільки нулів, скільки їх у всіх множниках разом.

Номер слайду 29

 А  А Н  Ц   Н  И   З  Л Н Е Інтерактивна вправа “Хто швидше” С Я 650 · 9 = 5850 І команда 480 · 7 = 3360 ІІ команда 457 · 6 = 2742 І команда 394 · 8 = 3152 ІІ команда 987 · 3 = 2961 І команда 569 · 4 = 2276 ІІ команда 780 · 60 = 46800 І команда 690 · 70 = 48300 ІІ команда 32 · 100 = 3200 І команда 81 · 100 = 8100 ІІ команда 534 · 12 = 6408 І команда 435 · 14 = 6090 ІІ команда

Номер слайду 30

 А  А Н  Ц   Н  И   З  Л Н Е Інтерактивна вправа “Хто швидше” С Я 2742 2961 3200 5850 46800 6408 48300 3360 6090 2276 3152 8100 З Н А Н Н Я Ц Е С И Л А

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Історична довідка У Стародавньому Римі та Стародавній Греції дії множення вважалися дуже важкими. Той, хто вмів їх виконувати, цінувався на вагу золота. Таких людей купці завжди наймали для виконання різних обчислень. За тисячі років розвитку математики було придумано велику кількість способів множення чисел. Італійський математик Лука Пачолі у своєму трактаті “Сума знань з арифметики, відношенням та пропорційності “ наводить 8 різноманітних методів множення. У Росії найчастіше користувалися так званим “російським способом множення”, який полягав у послідовному множенні та діленні на 2. Приклад 26 •32 26 32 52 16 104 8 208 4 416 2 832 1 Отже, 26•32 = 52•16 = 104•8 = 208•4 = 416•2 = 832•1=832.

Номер слайду 33

Множення на 9

Номер слайду 34

Як множили китайці

Номер слайду 35

3 5 8 24 40

Номер слайду 36

Підсумок уроку Що вивчили сьогодні на уроці? Як у запису а · b = с називається число а? число b? число с? Які числа треба поставити замість □, щоб рівність була правильною? 1) 5 + 5 + 5 = 5 · □ ; 2) 6 · □ = 6; 3) 6 · □ = 0; 4) 6 · □ = 3 · □ Обчислити усно: 123• 8 •0 •1254 •76

Номер слайду 37

Математику тому вивчати слід, що вона розум до ладу приводить. М. Ломоносов Математика – це наука, яка вимагає найбільше фантазії. С. Ковалевська Пам'ятай

Номер слайду 38

ppt
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Презентації
Додано
8 вересня 2023
Переглядів
1298
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку