Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання про зміст дії множення натуральних чисел; про переставну та сполучну властивості множення; повторити властивості множення на 0 та 1; повторити та закріпити назви компонентів множення; формувати уміння та навички множити письмово багатоцифрові натуральні числа (множення „в стовпчик”)
Щоб помножити натуральне число на 10, 100, 1000, …, треба приписати до цього числа праворуч стільки нулів, скільки їх у числі, на яке множимо. Щоб помножити натуральні числа, які закінчуються нулями, треба: 1) виконати множення, не звертаючи уваги на нулі в кінці чисел; 2)до знайденого добутку приписати праворуч стільки нулів, скільки їх у всіх множниках разом.
А А Н Ц Н И З Л Н Е Інтерактивна вправа “Хто швидше” С Я 650 · 9 = 5850 І команда 480 · 7 = 3360 ІІ команда 457 · 6 = 2742 І команда 394 · 8 = 3152 ІІ команда 987 · 3 = 2961 І команда 569 · 4 = 2276 ІІ команда 780 · 60 = 46800 І команда 690 · 70 = 48300 ІІ команда 32 · 100 = 3200 І команда 81 · 100 = 8100 ІІ команда 534 · 12 = 6408 І команда 435 · 14 = 6090 ІІ команда
Історична довідка У Стародавньому Римі та Стародавній Греції дії множення вважалися дуже важкими. Той, хто вмів їх виконувати, цінувався на вагу золота. Таких людей купці завжди наймали для виконання різних обчислень. За тисячі років розвитку математики було придумано велику кількість способів множення чисел. Італійський математик Лука Пачолі у своєму трактаті “Сума знань з арифметики, відношенням та пропорційності “ наводить 8 різноманітних методів множення. У Росії найчастіше користувалися так званим “російським способом множення”, який полягав у послідовному множенні та діленні на 2. Приклад 26 •32 26 32 52 16 104 8 208 4 416 2 832 1 Отже, 26•32 = 52•16 = 104•8 = 208•4 = 416•2 = 832•1=832.