Множення та ділення десяткових дробів.

Про матеріал

навчальна: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми, продовжити роботу щодо вдосконалення вмінь учнів виконувати арифметичні дії з десятковими дробами та застосовувати їх до розв'язування задач і вправ;

розвивальна: формувати навички самостійної роботи , розвивати в учнів логічне мислення, творчу активність , удосконалити вміння працювати в парі та групі;

виховна: виховувати культуру усного та писемного мовлення, позитивне ставлення до навчання, інтерес до вивчення математики, життя і творчості М.П.Кравчука;

Перегляд файлу

Тема: Множення та ділення десяткових дробів.

Мета: навчальна: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми, продовжити роботу щодо вдосконалення вмінь учнів виконувати арифметичні дії з десятковими дробами та застосовувати їх до розв’язування задач і вправ;

розвивальна: формувати навички самостійної роботи , розвивати в учнів логічне мислення, творчу активність , удосконалити вміння працювати в парі та групі;

виховна: виховувати культуру усного та писемного мовлення, позитивне ставлення до навчання, інтерес до вивчення математики, життя і творчості М.П.Кравчука;

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок.

Обладнання: портрет М.П.Кравчука, таблиці, картки із завданнями для самостійної роботи.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Учитель. Сьогодні ми проведем урок математики не зовсім звичайний. Спробуємо обєднати математику з її історією. Але спочатку ми повторимо правила і напишемо коротку самостійну роботу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Діти, що сидять за одною партою, обмінюються зошитами і перевіряють домашнє завдання за допомогою записів, зроблених на окремих аркушах, які лежать у кожного учня на парті.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Як помножити десяткові дроби?

2. Як помножити десятковий дріб на 10, 100, 1000 і т.д.?

3. Як помножити десятковий дріб на 0,1, 0,01, 0,001 і т.д.?

4. Скільки десяткових знаків у добутку:

a) 3,25 • 1,3; б) 5,236 • 100?

5. Як поділити десятковий дріб на десятковий?

6. Як поділити десятковий дріб на 10, 100, 1000 і т.д.?

7. Як поділити десятковий дріб на 0,1, 0,01, 0,001 і т.д.?

8. Сформулюйте закони множення.

9. Сформулюйте закони ділення.

ІV. Застосування знань, умінь та навичок.

Самостійна робота.

Кожен учень одержує картку із завданням (табл. 1). Учитель перевіряє роботу, склавши разом усі картки і проколовши їх голкою в тих клітинках, де правильна відповідь. Проколені картки він роздає учням, і вони самі рахують кількість отриманих балів. Для перевірки самостійної роботи використуємо табл. 2.

Табл.1 (Виконайте завдання, правильну відповідь закресліть)

№ п/п

Виконайте дії

А

Б

В

Г

1

6,3 * 0,1

0,63

6,3

0,063

63

2

0,4 * 0,2

8

0,06

0,08

0,8

3

0,8 * 50

0,4

40

400

4

4

0,326 * 10

0,326

0,0326

3,26

32,6

5

0,5 * 21,7 * 2

21,7

2,17

0,217

217

6

5,9 * 0,01

5900

0,059

590

0,59

7

0,48 / 6

8

0,8

0,008

0,08

8

35 / 0,7

5

0,5

50

500

9

0,132 / 0,01

1,32

13,2

0,132

132

10

5,38 / 100

5380

538

0,538

0,0538

11

1,08 / 2,7

4

0,04

0,4

40

12

7,2 / 0,08

9

0,9

900

90

 

 Табл.2 (Відповіді )

№ п/п

Виконайте дії

А

Б

В

Г

1

6,3 * 0,1

0,63

 

 

 

2

0,4 * 0,2

 

 

0,08

 

3

0,8 * 50

 

40

 

 

4

0,326 * 10

 

 

3,26

 

5

0,5 * 21,7 * 2

21,7

 

 

 

6

5,9 * 0,01

 

0,059

 

 

7

0,48 : 6

 

 

 

0,08

8

35 : 0,7

 

 

50

 

9

0,132 : 0,01

 

13,2

 

 

10

5,38 : 100

 

 

 

0,0538

11

1,08 : 2,7

 

 

0,4

 

12

7,2 : 0,08

 

 

 

90

 

Виконання вправ

Учитель. А зараз ми дізнаємося про кого будемо говорити на уроці. Для цього нам потрібно виконати вправи на множення десяткових дробів. Виконавши множення, за знайденим добутком потрібно відкрити букву на таблиці, яка відповідає одержаному числу (клас об’єднується у дві команди; учні з кожної команди по черзі виконують дії на дошці).

Обчислити:

1) 0,38 * 4,7

2) 0,02 * 4,5

3) 3,6 * 4,13

4) 32,15 * 0,6

5) 0,27 *1,08

6) 25,45 * 0,8

7) 0,19 * 9,4

 

Р

Ч

В

К

У

А

0,09

0,2916

19,29

1,786

20,36

14,868

 

(Відповідь: Кравчук)

Учитель. Отже, сьогодні на уроці, крім виконання математичних вправ, ми поговоримо про видатного українського математика Михайла Пилиповича Кравчука. Народився Михайло Пилипович 27 вересня. А щоб дізнатися рік його народження та село, в якому він народився, потрібно знайти значення таких виразів: 

1 група (розв’язує вираз і знаходить дату народження вченого)

2,5 * (429,2 + 327,6)

(Відповідь: 1892)

2 група (розв’язує приклади і знаходить назву села, яке закодоване в таблиці)

1) 4,37 : 100

2) 0,064 * 6,5

3) 6 : 24

ЦІ

НИ

ЧОВ

0,25

0,416

0,0437

(Відповідь: Човниці)

Учитель. Михайло Пилипович народився 27 вересня 1892 року в с. Човниці на Волині в сім’ї землеміра. Родина жила не дуже заможно. Початкову освіту Михайлик здобув удома. Але згодом, він разом з батьками переїздить до Луцька.

У якому ж році це сталося, ви дізнаєтеся, знайшовши значення виразу:

1877,45 + (9,1 : 0,07 – 106,45)

Учні самостійно виконують завдання.

(Відповідь: 1901)

Учитель. То скільки років виповнилося малому Михайлику? (9 років)

Саме в Луцьку Михайло Пилипович закінчив гімназію із золотою медаллю. З усіх дисциплін найбільше полонила його математика – поезія формул і чисел. І вже тоді, він хотів присвятити себе цій найдивовижнішій науці. Приїхавши до Києва, Михайло Кравчук вступає на фізико-математичний факультет університету св. Володимира, який закінчив з дипломом І ступеня. Успішно склавши магістерські іспити, молодий Кравчук стає викладачем математичних дисциплін в ряді вищих навчальних закладів.

Одна за одною з'являються його друковані роботи. А ось у скільки років Кравчук захистив докторську дисертацію, ви дізнаєтеся, розв’язавши таку задачу.

Задача.

(Учні самостійно розв’язують задачу, а один учень працює за відкидною дошкою)

Одна зі сторін прямокутника дорівнює 5,1 м, що на 5,8 м менше від сусідньої сторони. Обчисліть периметр прямокутника. (Відповідь: 32 м.)

Учитель. Отже, у 32 роки, в 1924 році М.П.Кравчук захистив докторську дисертацію, і основні результати своїх досліджень він повідомляє на VІІ Міжнародному математичному конгресі в Торонто.

Усе життя Кравчука було сповнене любові до рідної землі, рідної мови, свого народу. Важко прожиті роки, туга за рідною Україною, з якою розлучила його доля, 21 лютого 1938 року Кравчука заарештували. За вироком суду вчений отримує 20 років тюремного ув’язнення і 5 років заслання. Три зими і три літа каторжних робіт забрали останні сили хворого серця. Коли ж зупинилося серце вченого, дізнаємося, виконавши таке завдання:

Спростіть вираз і обчисліть його значення при вказаному значенні змінної:

4,8х – 3,4х + 2,6х + 1,8, якщо х = 485,05.

Отже, помер М.П.Кравчук 9 березня 1942 року на Колимі.

Михайло Кравчук – автор 180 наукових праць. Свої наукові праці писав різними мовами, але найбільше – рідною. І його мова – прекрасний зразок українського науково-математичного стилю. М.П.Кравчук був організатором першої математичної олімпіади учнів м. Києва у 1935 році.

V. Підсумок уроку

Ми добре впоралися з усіма завданнями! Ознайомилися з життям і творчістю відомого математика М. П. Кравчука.

Які правила ви сьогодні використовували при виконанні завдань?

Чого ми навчилися на уроці?

За яким правилом треба помножити десятковий дріб на десятковий?

За яким правилом треба ділити десятковий дріб на десятковий?

Що нового ви сьогодні дізналися?

Вам сподобався урок?

Оцінки за урок.

VІ. Домашнє завдання

1. Скласти вираз або задачу, відповідь яких буде стосуватися років життя відомого математика М. П. Кравчука

2. Розв’язати: №№ 1415(1), 1416(2), 1452(2).
VІІ. Рефлексія

Очікування від уроку, свої враження від уроку учні записують на аркушах, та прикріпляють до гілочок дерева (макет на дошці).

 

 

docx
Додано
22 квітня 2018
Переглядів
924
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку