Хустська спеціальна школа І-ІІІ ступенів
Закарпатської обласної ради
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Заступник директора
з навчальної роботи В.о.директора школи
________ _________
“__”_______2022р. “__”__________2022р.
ПЛАН РОБОТИ
МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ
класних керівників
на 2022/2023 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Голова методоб’єднання: ____________Н.ШУТКО
Проблемне питання школи:
“Активізація пізнавальної діяльності та формування ключових навчальних компетентностей учнів з порушеннями слуху у процесі навчання та виховання шляхом використання передових технологій, загальнопедагогічних і спеціальних методів”
Методична проблема:
“Підвищення ефективності освітньо - корекційної роботи шляхом запровадження новітніх технологій та компетентнісного підходу у навчанні і вихованні дітей з порушеннями слуху”
Проблемне питання МО класних керівників:
“Національно – патріотичне виховання як важлива складова формування соціально активної особистості здобувачів освіти з порушеннями слуху”
Аналіз роботи за 2021/2022 навчальний рік
Для ефективної реалізації виховного процесу в закладі освіти організовано роботу методичного об’єднання класних керівників,на засіданнях якого розглядаються актуальні питання виховної роботи. Проведення засідань сприяє підвищенню теоретичного рівня педагогічних кадрів,розширенню їхнього світогляду,допомагає отримати необхідні знання для втілення інноваційних особистісно зорієнтованих виховних технологій,впроваджувати активні форми і види діяльності,сприяє запровадженню інтерактивних методик у освітній процес.
Методичне об’єднання класних керівників працює над вирішенням першочергових завдань виховання здобувачів освіти з порушеннями слуху у сучасних умовах: виховати громадянина-патріота,формувати громадянську активність дітей та підлітків,які люблять свій народ,Україну,готові самовіддано захищати і розбудовувати її як суверенну,незалежну,демократичну,правову і соціальну державу,виробити імунітет до негативного впливу соціального середовища.
Виховна робота класних керівників планується на основі Законів України “Про загальну середню освіту”, “Про охорону дитинства”, “Конвенції про права дитини”, “Конвенції громадянського виховання”, “Національної доктрини розвитку освіти”, “Декларації прав дитини”, “Конвенції національно - патріотичного виховання”, наказу Міністерства освіти і науки,молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243, яким затверджено “Основні орієнтири виховання учнів 1 - 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України”. Вся робота класного керівника спрямована на формування загальнокультурних і національних цінностей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, природи, мистецтва, самої себе.
Робота з педагогами була сконцентрована на вирішенні проблемного питання: вивчення історії рідного краю, ознайомлення здобувачів освіти з порушеннями слуху з культурною спадщиною українського народу, з народними традиціями формування у здобувачів освіти з порушеннями слуху кращих якостей національного характеру, виховання громадянина України; використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності, та освітньому процесі нашого закладу освіти.
ЇЇ побудовано на основі системного підходу та принципів неперервної освіти педагогічних працівників, на діагностичній основі, глибокому вивченні та аналізі результативності виховного процесу і рівня вихованості здобувачів освіти з порушеннями слуху, рівня професійної підготовки педагогів.
Планування методичної роботи здійснюється на діагностичній основі, мета якої - виявлення недоліків у практичній діяльності кожного педагога та в розкритті основних шляхів їх подолання й запобігання їм. Під час діагностики враховуються виступи вчителів на педагогічних радах і засіданнях творчих об’єднань, батьківських зборах. Це допомагає виявити рівень теоретичних знань класних керівників, уміння застосовувати їх у різних ситуаціях, здатність відстоювати, аргументувати свою точку зору. Водночас педагоги постійно працюють над підвищенням рівня психологічної готовності до педагогічної взаємодії із здобувачами освіти з порушеннями слуху. Саме тому здійснюється система заходів, яка сприяє становленню вчителя як суб’єкта педагогічної взаємодії в особистісно зорієнтованого виховання, впровадження досягнень гуманістичної педагогіки і психології в практику роботи сучасних навчальних закладів.
Головні зусилля зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги педагогам у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально - психологічного клімату, які сприяють пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, оптимізації виховного процесу.
Протягом минулого навчального року проведено п’ять засідань методичного об’єднання класних керівників.
Класні керівники підвищили свої фахові компетентності шляхом самоосвіти і завдяки опрацюванню нормативно - правових документів, методичних рекомендацій. На засіданнях методичного об’єднання обговорено напрямки правового виховання, систему роботи з попередження правопорушень та булінгу, напрямки національно - патріотичного виховання в сучасній школі, громадянське виховання підлітків. Особливу увагу заслуговує активне впровадження в практику інноваційних педагогічних технологій. Інноваційні технології стимулюють та активізують діяльність здобувачів освіти з порушеннями слуху (метод проєктів, дослідницька робота, метод рольової гри, використання презентацій). Головне - це діяльність, спрямована на розвиток творчих здібностей здобувачів освіти з порушеннями слуху, виховання патріотичних та інтернаціональних почуттів, формування вмінь і навичок толерантного спілкування, стимулювання пізнавального інтересу до мови, історії, літератури, культури. В інноваційній діяльності школи активно застосовуються сучасні форми та методи роботи класних керівників: проєктні майстерні, презентації, ігри - змагання, квести, ситуаційно - рольові ігри, реалізуються цільові програми.
Психологічний супровід виховного процесу здійснював практичний психолог школи Стасик Ю.М.. Він надавав класним керівникам рекомендації щодо покращення психологічного клімату в класі, ознайомив з виховним впливом на прояв булінгу та агресивності серед здобувачів освіти з порушеннями слуху.
Високий рівень виховної роботи із здобувачами освіти з порушеннями слуху показали класні керівники: Спаська Ю.Л., Голяк Я.А., Загребельна В.О.. Вони творчо підходили до організації і проведення різноманітних виховних заходів, активно використовували сучасні форми організації виховної діяльності з здобувачами освіти з порушеннями слуху, постійно співпрацювали з батьками та шкільним психологом.
Однією з основних проблем у виховній роботі з здобувачами освіти з порушеннями слуху є налагодження індивідуального підходу до кожної особистості, розвиток творчого потенціалу дитини та профілактична робота, спрямована на правовий аспект у вихованні здобувачів освіти з порушеннями слуху, схильних до правопорушень. Адже кожна дитина - це особистість. А кожна особистість потребує творчого підходу, великого терпіння і любові з боку вчителя, вихователя. Тільки при такому підході є шанс розкрити і розвинути усі кращі сторони дитячої душі, творчого потенціалу здобувача освіти з порушеннями слуху.
Класними керівниками та соціальним педагогом у школі систематично проводилась профілактична робота з питань попередження негативних явищ в учнівському середовищі. Подолання злочинності серед неповнолітніх є одним із найважливіших завдань педагогічного колективу школи щодо формування здатності протидіяти проявам аморальності, антигромадської діяльності, правопорушень, булінгу. Для попередження негативних проявів серед неповнолітніх у школі створено внутрішньо шкільний облік здобувачів освіти з порушеннями слуху, які потребують посиленого контролю. Порівняно з попередніми роками кількість здобувачів освіти з порушеннями слуху, що перебувають на внутрішньому шкільному обліку зменшилась. Завдяки цілеспрямованій роботі класних керівників та практичного психолога школи знижується кількість здобувачів освіти з порушеннями слуху, які перебувають на обліку у зв’язку з порушенням дисципліни.
У 2021/2022 навчальному році робота всіх вчителів повинна бути направлена на попередження булінґу та правопорушень серед неповнолітніх. Слід посилити превентивну роботу з неповнолітніми та їх батьками.
Виходячи з вище сказаного, роботу методичного об’єднання класних керівників за минулий навчальний рік вважати задовільною. У наступному навчальному році особливу увагу всім педагогічним працівникам слід звернути на стратегічну мету виховання - це виховання духовної культури особистості та вироблення в здобувачів освіти з порушеннями слуху високих моральних якостей.
Робота методичного об’єднання класних керівників буде спрямована на формування умінь педагогів плідно працювати з здобувачами освіти з порушеннями слуху, враховуючи інтереси й запити самих здобувачів освіти, індивідуальний підхід у виховній роботі, охоплюватиме питання планування, організації та аналізу ефективності виховного процесу, різноманітних засобів навчання.
Завдання методичної роботи класних керівників:
Основні напрямки роботи шкільного методичного об’єднання класних керівників:
- всебічний розвиток індивідуальності здобувача освіти з порушеннями слуху на основі виявлення її задатків та здібностей, формування ціннісних орієнтацій, задоволення потреб та інтересів;
- збереження та зміцнення морального, фізичного і психічного здоров’я здобувачів освіти з порушеннями слуху;
- виховання здобувача освіти з порушеннями слуху як громадянина України, національно свідомої, вільної, демократичної, життєво та соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір, приймати відповідальні рішення в різноманітних життєвих ситуаціях;
- формування у здобувачів освіти бажання та вміння вчитися, виховання потреби і здатності до навчання впродовж усього життя, вироблення вмінь практично та творчо використовувати набуті знання;
- формування в здобувачів освіти з порушеннями слуху цілісного наукового світогляду, загальнонаукової, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і соціальної компетентності на основі засвоєння системи знань про природу, людину, суспільство, культуру, виробництво;
- оволодіння засобами пізнавальної та практичної діяльності;
- виховання любові до праці, забезпечення умов для їхнього життєвого та професійного самовизначення, формування готовності до свідомого вибору майбутньої професії й оволодіння нею;
- виховання здобувача освіти з порушеннями слуху як особистості моральної, відповідальної, людини культури з розвиненим естетичним, етичним ставленням до навколишнього світу та самого себе;
- сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників.
Планується провести п’ять засідань методичного об’єднання такої тематики та плану:
І засідання. Організаційне. Серпень.
Тема: “Про завдання методичної роботи на 2022 - 2023 н. р.”
ІІ засідання. Жовтень.
Тема: « Розвиток зв’язного мовлення – важливий компонент формування мовленнєво – комунікативних компетентностей здобувачів освіти з порушеннями слуху”.
Тема: “Булінґ у дитячому середовищі: причини, наслідки і шляхи його подолання ”.
ІІІ засідання. Грудень.
Тема: “Про реалізацію основних принципів патріотичного виховання в умовах спеціальної школи”.
Тема : “Використання інноваційних технологій у виховній системі роботи класного керівника”.
ІV засідання. Лютий.
Тема: « Білінгвальний метод навчання здобувачів освіти з порушеннями слуху».
Тема : “ Громадянське виховання, формування національної свідомості підлітків як соціально - педагогічна проблема. ”.
V засідання. Травень.
Тема : “Про підведення підсумків методичної роботи
за 2022 - 2023 навчальний рік”.
Склад методичного об’єднання класних керівників:
№ п/п |
П.І.Б. |
Освіта |
Пед. стаж |
Клас |
Примітка |
1 |
Голяк Ярослава Антонівна |
Вища Спеціаліст вищої категорії |
16 |
5 |
|
2 |
Літун Оксана Іванівна
|
Вища Спеціаліст ІІ категорії |
6 |
6 |
|
3 |
Роман Олеся Іванівна В.о. Гричка Жанна Вячеславівнаа |
Вища Спеціаліст ІІ категорії |
8 |
7 |
|
4 |
Моргунова Світлана Петрівна |
Вища Спеціаліст вищої категорії, старший вчитель |
31 |
8 |
|
5 |
Загребельна Вікторія Олександрівна |
Вища Спеціаліст вищої категорії, старший вчитель |
32 |
9 |
|
6 |
Шутко Наталія Михайлівна |
Вища Спеціаліст вищої категорії |
21 |
10 |
|
7 |
Спаська Юліана Людвигівна |
Вища Спеціаліст вищої категорії, старший вихователь |
31 |
11 |
|
8 |
Дем’ян Мирослава Василівна |
Вища Спеціаліст І категорії |
17 |
12 |
|