Цікаві і потрібні матеріали, що сприяють формуванню наскрізних вмінь та компетентностей в учнів. Вважаю, що мої напрацювання, будуть корисними для педагогів –гуманітаріїв, для вчителів початкових класів, вихователів ГПД,- для всіх, хто хоче стати партнером учня, отримувати задоволення від співпраці на уроці, відчувати радість за обрану професію.
Метою освітньої галузі «Мови та літератури» за Державним стандартом базової і повної середньої освіти є розвиток особистості учня, формування в нього мовленнєвої і читацької культури. Уроки української мови та літератури є одним із шляхів реалізації цієї мети
Із досвіду роботи зрозуміла, що уроки проходять набагато продуктивніше та цікавіше, коли використовую такі прийоми, які потребують різних форм організації учнів: «Розігрування ситуацій за ролями», «Драматизація» - групові форми роботи, «Найуважніший читач», «Найуважніший глядач», «Займи позицію» - індивідуальні форми роботи, «Поетична хвилинка», «Аукціон думок» - фронтальна форма роботи. На сучасному уроці приділяю більше уваги новим методам та технологіям, серед яких чільне місце займають ІКТ, бо головне завдання – продемонструвати дітям, наскільки важливо (а також цікаво!) не просто отримувати знання, а й застосовувати їх на практиці. Вважаю, що мої напрацювання, будуть корисними для педагогів –гуманітаріїв, для вчителів початкових класів, вихователів ГПД,- для всіх, хто хоче стати партнером учня, отримувати задоволення від співпраці на уроці, відчувати радість за обрану професію.
Урок української мови та літератури– це творчість учнів
Моя роль: відкрити в кожній дитині творця
З Н А Й О М Т Е С Ь !
ЗАВДАННЯ І ВПРАВИ З ДОСВІДУ |
ФЛЕШКАРТИ
Іменники, що мають лише форму однини
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
МОЛОКО
|
ПШОНО |
КИЇВ |
КРЕЙДА |
ГОРОХ |
ПИВО
|
ОВЕС
|
ЦУКОР |
МОРКВА |
СОВІСТЬ |
СІЛЬ
|
ПАМ`ЯТЬ
|
МУКА |
ВОДА |
БОРЩ |
ФЛЕШКАРТИ
Іменники, що мають лише форму множини
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В О Р О Т А
|
ШТАНИ |
ШАХМАТИ |
КАРПАТИ |
ПІЖМУРКИ |
С А Н И
|
ДРІЖДЖІ |
ОКУЛЯРИ |
НОЖИЦІ |
ШАХМАТИ |
Л І Н О Щ І
|
НАСЕЛЕНИЙ ПУНКТ |
ВИЛА |
ЗАЗДРОЩІ |
ТРУДНОЩІ |
9 клас.Українська мова Тема.Розвиток мовлення Вимоги до мовлення. Мовленнєва ситуація. Складання та розігрування діалогів відповідно до певної ситуації. Робота в групах. Завдання. Скласти діалог відповідно до запропонованої ситуації. 1група.Складіть діалог – зразок виклику швидкої допомоги чи пожежної охорони. 2 група. Ви з колегою хочете піти в кіно і вам потрібно забронювати квитки. 3 група.Складіть діалог телефонної розмови з однокласниками,які виїхали за кордон. 4 група.Ви захворіли і вам порібно потрапити на прийом до лікаря або викликати його додому. |
9 клас.Українська література Тема.І.П.Котляревський «Наталка Полтавка»
Урок- дискусія. Чия любов сильніша: Петра чи Наталки? Доведіть свою думку, підтверджуючи цитатами з твору |
9клас. Українська література
Тема.Марко Вовчок «Інститутка»
Завдання: Складіть порівняльну характеристику Устини та панночки.
Робота в групах:
1група: Устина 2 група : Устина, панночка 3 група: панночка
Відмінне спільне відмінне
Працьовита молоді груба
Добра сироти лицемірна
Покірна розумні жорстока
Весела закохані жадібна
Життєрадісна примхлива
Волелюбна заздрісна
Поважає інших зневажає простих людей
4 група : позитивна риса панночки (хазяйновита)
негативна риса Устини ( занадто покірна)
Рефлексія «Мікрофон»: Котра із героїнь, на вашу думку, була щасливою?
9клас.Українська мова
Тема. Складнопідрядні речення.Творчі завдання на вибір із використанням СПР:
1.Напишіть твір – роздум на тему: «Чи мій спосіб життя можна вважати здоровим?»
2.Складіть пам’ятку «Правила безпечної поведінки в Інтернеті»
3.Підготуйте рекламу про шкідливі звички серед підлітків « Нагадуємо, що…»
9 клас. Літературний плакат
|
6 клас. Тема: Міф як найдавніша форма світогляду людини
Інформаційна компетентність
5,6 клас «Справжній господар". Граємо. Вчимося. Запам`ятовуємо
МОЇ ФОРМИ РОБОТИ ДЛЯ ЗАЛУЧЕННЯ УЧНІВ ДО ЧИТАННЯ |
5клас.Українська мова
Тема.Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова- державна мова України
Завдання:
1.Поєднати правильно частини прислів’їв. Записати.
2.Розкрити їх зміст. Про яку особливість рідної мови говориться в кожному з них
Для реалізації мовної компетентності і наскрізних ліній пропоную учням на вибір завдання творчого характеру (частіше домашні): створення презентацій, літературних плакатів, лепбуків з певної мовної чи літературної теми, мовні меми, скрайбінги, хмари слів, есе, завдання з QR-кодами, ілюстрації до творів, які вони презентують на уроках, у кабінеті, в соціальних мережах, «Viber». Використання таких інноваційних технологій забезпечує не лише засвоєння на практиці мовних тем та розвиток творчості учнів, а й впровадження наскрізних змістових ліній у навчальний процес.