"Вправи та завдання з української мови та літератури (5-9 кл.)" З досвіду

Про матеріал

Цікаві і потрібні матеріали, що сприяють формуванню наскрізних вмінь та компетентностей в учнів. Вважаю, що мої напрацювання, будуть корисними для педагогів –гуманітаріїв, для вчителів початкових класів, вихователів ГПД,- для всіх, хто хоче стати партнером учня, отримувати задоволення від співпраці на уроці, відчувати радість за обрану професію.

Перегляд файлу

Метою освітньої галузі «Мови та літератури» за Державним стандартом базової і повної середньої освіти є розвиток особистості учня, формування в нього мовленнєвої і читацької культури. Уроки української мови та літератури є одним із шляхів реалізації цієї мети

 

 

Із досвіду роботи зрозуміла, що уроки  проходять набагато продуктивніше та цікавіше, коли  використовую такі прийоми, які потребують різних форм організації учнів: «Розігрування ситуацій за ролями», «Драматизація» - групові форми роботи,  «Найуважніший читач», «Найуважніший глядач», «Займи позицію» - індивідуальні форми роботи, «Поетична хвилинка», «Аукціон думок» - фронтальна форма роботи. На сучасному уроці приділяю більше уваги  новим методам та технологіям, серед яких чільне місце займають ІКТ, бо головне завдання – продемонструвати дітям, наскільки важливо (а також цікаво!) не просто отримувати знання, а й застосовувати їх на практиці. Вважаю, що мої напрацювання,  будуть корисними для педагогів –гуманітаріїв, для вчителів початкових класів, вихователів ГПД,- для всіх, хто хоче стати партнером учня, отримувати задоволення від співпраці на уроці, відчувати радість за обрану професію.

Урок  української мови та літератури– це творчість учнів

Моя роль: відкрити в кожній дитині творця

 

 

 З Н А Й О М Т Е С Ь !

 

ЗАВДАННЯ І ВПРАВИ З ДОСВІДУ

 

 

 

 

ФЛЕШКАРТИ

Іменники, що мають лише форму однини

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

   

 

   

 

      

 

    

 

    

 

 

  

 

 

 

  

 

 

        МОЛОКО

 

 

 

 

 

   

ПШОНО

 

 

     КИЇВ

 

 

КРЕЙДА

 

 

  ГОРОХ

 

 

      ПИВО

 

 

 

 

 

   

 ОВЕС

 

 

 

 

 

 ЦУКОР

 

 

 МОРКВА

 

 

СОВІСТЬ

 

 

      СІЛЬ

 

 

 

 

 

 

  

 ПАМ`ЯТЬ

 

 

 

 

 

 МУКА

 

 

 ВОДА

 

 

    БОРЩ

 

ФЛЕШКАРТИ

Іменники, що мають лише форму множини

 

 

         

             

 

 

           

 

        

 

          

 

      

 

      

 

 

     

         

 

 

  

 

  

     

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    В О Р О Т А

                                                                          

 

 

 

     ШТАНИ

 

 

 

 ШАХМАТИ

 

 

 

 КАРПАТИ

 

 

 

 ПІЖМУРКИ

 

 

 

    С А Н И

 

 

 

 

  ДРІЖДЖІ

 

 

 

    ОКУЛЯРИ

 

 

 

   НОЖИЦІ

 

 

 

  ШАХМАТИ

 

 

 

 Л І Н О Щ І

 

 

 

 

 

   НАСЕЛЕНИЙ         ПУНКТ

 

 

     

       ВИЛА

 

 

 

 ЗАЗДРОЩІ

 

 

 

  ТРУДНОЩІ

 

 

 

 

 

9 клас.Українська мова

Тема.Розвиток мовлення

Вимоги до мовлення. Мовленнєва ситуація. Складання та розігрування діалогів відповідно до певної ситуації.

Робота в групах.

Завдання. Скласти діалог відповідно до запропонованої ситуації.

1група.Складіть діалог – зразок виклику швидкої допомоги чи пожежної охорони.

2 група. Ви з колегою хочете піти в кіно і вам потрібно забронювати квитки.

3 група.Складіть діалог телефонної розмови з однокласниками,які виїхали за кордон.

4 група.Ви захворіли і вам порібно потрапити на прийом до лікаря або викликати його додому.

 

 

9 клас.Українська література

Тема.І.П.Котляревський «Наталка Полтавка»

 

Урок- дискусія. Чия любов сильніша: Петра чи Наталки?

Доведіть свою думку, підтверджуючи цитатами з твору

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         9клас. Українська література

 Тема.Марко Вовчок «Інститутка»

 Завдання: Складіть порівняльну характеристику Устини та панночки.

  Робота в групах:

 

1група:  Устина         2 група : Устина, панночка        3 група: панночка

          Відмінне                       спільне                     відмінне

          Працьовита                      молоді                              груба

          Добра                               сироти                             лицемірна

          Покірна                            розумні                           жорстока

          Весела                              закохані                          жадібна

          Життєрадісна                                                          примхлива

          Волелюбна                                                             заздрісна

          Поважає інших                                                       зневажає простих людей

   

4 група : позитивна риса панночки (хазяйновита)

               негативна риса Устини     ( занадто покірна)

       

Рефлексія «Мікрофон»: Котра із героїнь, на вашу думку, була щасливою?

 

9клас.Українська мова

Тема. Складнопідрядні речення.Творчі завдання на вибір із використанням СПР:

1.Напишіть твір – роздум на тему: «Чи мій спосіб життя можна вважати здоровим?»

2.Складіть пам’ятку «Правила безпечної поведінки в Інтернеті»

3.Підготуйте рекламу про шкідливі звички серед підлітків                          « Нагадуємо, що…»

9 клас. Літературний  плакат

 

 

    

 

НАЗВИ   ТВОРИ

                            

                       

 

6 клас. Тема: Міф як найдавніша форма світогляду людини

                              Інформаційна  компетентність

 

 

 

 

 

 

 

5,6 клас «Справжній господар". Граємо. Вчимося. Запам`ятовуємо

 

                      

     

 

 

 

 

 

 

                 МОЇ ФОРМИ  РОБОТИ

ДЛЯ ЗАЛУЧЕННЯ УЧНІВ ДО ЧИТАННЯ

 

        

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

5клас.Українська мова

 

Тема.Значення мови в житті людини й суспільства.                                                         Українська мова- державна мова України

Завдання:

1.Поєднати правильно частини прислів’їв. Записати.                                                          

2.Розкрити їх зміст. Про яку особливість рідної мови говориться в кожному з них

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Для реалізації мовної компетентності і наскрізних ліній пропоную учням на вибір завдання творчого характеру (частіше домашні):  створення презентацій, літературних плакатів, лепбуків з певної мовної  чи літературної теми, мовні меми, скрайбінги, хмари слів, есе, завдання з QR-кодами, ілюстрації до творів, які вони презентують на уроках,  у кабінеті, в соціальних мережах, «Viber». Використання таких інноваційних технологій забезпечує не лише засвоєння на практиці мовних тем та розвиток творчості учнів, а й впровадження наскрізних змістових ліній у навчальний процес.

 

 

 

 

doc
Додано
11 листопада 2023
Переглядів
250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку