Слово – найтонший дотик до серця; воно може стати і ніжною запашною квіткою, і живою водою, що повертає віру в добро, і гострим ножем, і розпеченим залізом, і брудом… Мудре і добре слово дає радість, нерозумне і зле, необдумане і нетактовне – приносить біду. Словом можна вбити й оживити, поранити і вилікувати, посіяти тривогу й безнадію і одухотворити, розсіяти сумнів і засмутити, викликати посмішку і сльози, породити віру в людину і посіяти зневіру, надихнути на працю і скувати сили душі…
А що таке компетентність? Поняття «компетентність» означає коло повноважень будь-якої посадової особи; володіння знаннями, досвідом у певній галузі. Що розуміють під професійною компетентністю педагога? Це особистісні можливості учителя, які дозволяють йому самостійно і ефективно реалізувати цілі педагогічного процесу. Компетентність визначаємо як володіння відповідними компетенціями
Групи професійні компетентності Ключові – необхідні для виконання будь-якої професійної діяльності (інформаційно- комунікативні, соціально-трудові, мовні, культурні, здатність учитися) Базові – відображають специфічний характер педагогічної діяльності (організаційний, дидактичний компоненти, здатність до педагогічного мислення, когнітивно-креативний, психологічний, оцінювальний, консультативний компоненти і здатність до розвитку впродовж усього життя) Соціально-предметні компетентності (рівень володіння предметом і розвиток дослідницької компетентності учителя)
Професійна компетентність учителя з часом змінюється. Чи потрібно її розвивати? Сучасний учитель повинен уміти творчо засвоювати знання, критично осмислювати здобуту з різних джерел інформацію. Якщо педагог не буде слідкувати за досягненнями психолого-педагогічної науки, не оволодіватиме інноваційними технологіями та інтерактивними методиками, не навчиться впроваджувати ІКТ та ППД – такий учитель не зможе забезпечити якісної освіти та дати оптимальний результат Професійна компетентність – це мистецтво, яке повинно постійно удосконалюватися!
Професійність Знання предмета діяльності (учитель повинен вільно і гнучко оперувати інформацією, бачити зв'язки в складній структурі доказів, вміти легко подавати учням знання і націлювати їх на оволодіння ними); Любов до дітей (віра в потенційні можливості учнів); Розумна вимогливість (дисциплінує учня); Педагогічний такт (створення толерантних стосунків); Педагогічна прозорливість (уміння визначити можливі утруднення); Інноваційність науково-педагогічного мислення.
Особисті якості Високий рівень соціальної відповідальності; Прагнення до самоосвіти (тісно пов'язане із зацікавленістю вчителя, натхненням до роботи, що, у свою чергу, підвищує емоційно-вольовий вплив педагога на учнів); Духовна культура, справжня інтелігентність; Гуманність, оптимізм, почуття гумору; Критичність і самокритичність; Креативність мислення
Я-актуальне яким себе бачить учитель у даний час Я-ретроспективне яким він себе бачить та оцінює стосовно початкових етапів своєї праці. Я-ідеальне яким учитель хотів би бути. Я- рефлексивне як, з погляду вчителя, його розглядають і оцінюють керівники школи, колеги, учні та батьки Чотири компоненти професійної самосвідомості
Ми готуємо людей до робочих місць, яких ЩЕ немає, до використання інформаційних ресурсів, яких ПОКИ не існує, для вирішення проблем,про існування яких ми ЩЕ не знаємо Ми вважаємо,що кожен вчитель повинен захоплюватися своїм предметом. Цікаві факти,фото чи статті можуть доповнити урок та зацікавити дітей.
Що повинен робити вчитель? Вчитель повинен вражати своїми знаннями; Зі співчуттям ставитися до дітей, з поганим самопочуттям або які запізнилися з вагомої причини; Знати нові факти зі свого предмета; Вимагати в розумних межах знання від своїх учнів і підтримувати дисципліну; Допомагати учням з вирішенням проблем; Повинен зацікавити учня чимось незвичним.
Ми готуємо людей до робочих місць, яких ЩЕ немає, до використання інформаційних ресурсів, яких ПОКИ не існує, для вирішення проблем,про існування яких ми ЩЕ не знаємо Ми готуємо людей до робочих місць, яких ЩЕ немає, до використання інформаційних ресурсів, яких ПОКИ не існує, для вирішення проблем,про існування яких ми ЩЕ не знаємо
Метод «Все в твоїх руках» На аркуші паперу обведіть свою ліву кисть руку, кожен палець - це якась -то позиція, по якій треба висловити свою думку: великий палець - для мене було важливим і цікавим ... вказівний - по ... (такому-то) питання я отримав конкретну рекомендацію середній - мені було важко ... (мені не сподобалося ...) безіменний - моя оцінка психологічної атмосфери педради мізинець - для мене було недостатньо ...
Вікторина “Вік живи - вік учись” 1. Жартують, що представники цієї професії володіють “кращими якостями дресирувальника, клоуна та циркової конячки, яку з року в рік ганяють по тому ж колу”. Про яку професію іде мова? вчитель, педагог 2. У Стародавньому Римі “ази” граматики викладали - граматисти; грі на музичних інструментах у Стародавній Греції вчили - кіфаристи. А як у Римі називали вчителів математики? калькулятор 3. Хто є основоположником класно-урочної системи навчання? Ян Амос Каменський 4. Народна мудрість говорить “Не кажи не вмію, а кажи - ...” навчусь 5. Хто із видатних вітчизняних педагогів “Віддав серце дітям”? Василь Сухомлинський 6. Який заклад став першим вищим навчальним закладом в Україні? Острозька академія, 1576р 7. Яка книга була надрукована в Україні першою? “Апостол”, Івана Федорова, 1574р 8. Чи є у педагогів професійне свято та коли вони його відзначають? День працівників освіти - перша неділя жовтня 9. Яка тривалість робочої години вчителя? І академічна година - 45 хв 10. Хто із вчителів-предметників є диктатором? Вчителі мови - вони диктують диктанти