Класифікація уроків{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відповідно до Типової освітньої програми для ЗЗСОУкраїнський дидакт Василь Онищук класифікував уроки за основною дидактичною метою. Тип уроку. Тип урокуформування компетентностей. Урок засвоєння нових знань розвитку компетентностей. Урок формування нових умінь і навичок розвитку компетентностей. Урок комплексного застосування знань, умінь, навичок. Урок узагальнення і систематизації знань перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей. Урок перевірки і корекції знань, умінь і навичоккорекції основних компетентностей;комбінований уроккомбінований урок.
Структура занять на основі системного підходу формулювання та осмислення висновків.повідомлення теми, мети, завдань урокумотивація освітньої діяльностірефлексіяповідомлення домашнього завдання. Ядро(основа уроку) включає ті елементи(етапи уроку), які вирішують основну освітню мету урокупрактичне застосування інформації на практиці за різних умов;відтворення і корекція вивчених раніше опорних знаньвиклад нової інформації (первинне сприйняття);аналіз інформації (осмислення);трансформація інформації;
Урок засвоєння нових знань Організаційний момент. Повідомлення домашнього завдання. Перевірка домашнього завдання, відтворення і корекція опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльностіПідведення підсумків уроку. Сприйняття і первинне осмислення нового матеріалу. Узагальнення і систематизація знань. Повідомлення теми, завдань і мети уроку. Структура елементів урок
Урок формування нових умінь і навичок. Організаційний момент. Повідомлення домашнього завдання. Перевірка домашнього завдання, відтворення і корекція опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльностіПідведення підсумків уроку. Вивчення нового матеріалу (вступні вправи)Застосування знань в стандартних умовах (тренувальні вправи. Повідомлення теми, завдань і мети уроку. Первинне застосування набутих знань. Застосування знань в нестандартних умовах (творчі вправи)Структура елементів урок
Урок комплексного застосування знань, умінь, навичок. Організаційний момент. Повідомлення домашнього завдання. Перевірка домашнього завдання, відтворення і корекція опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльностіПідведення підсумків уроку. Осмислення змісту і послідовності застосування практичних дій. Узагальнення і систематизація учнями результатів роботи. Повідомлення теми, завдань і мети уроку. Самостійне виконання учнями завдань під наглядом вчителя (або з його допомогою)Звіт учнів про способи і результати виконання роботи, теоретична інтерпретація отриманих результатів. Структура елементів урок
Урок узагальнення і систематизації знань. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльностіПовторення, узагальнення і систематизація понять, ведучих ідей і основних теорій. Відтворення і корекція опорних знань. Повторення та аналіз основних фактів, явищ, подій. Повідомлення теми, завдань і мети уроку. Структура елементів урок
Урок перевірки, оцінки і корекції знань, навичок і вмінь. Організаційний момент. Підведення підсумків уроку. Перевірка знань учнями фактичного матеріалу та вмінь встановлювати зв’язки між предметами і явищами. Мотивація навчальної діяльностіПеревірка, аналіз і оцінка виконаних завдань. Перевірка знань учнями основних понять (законів) та вмінь їх пояснювати, наводити аргументи до власних суджень. Застосування знань в стандартних умовах. Повідомлення теми, завдань і мети уроку. Перевірка глибини осмислення учнями знань і степені їх узагальнення. Застосування знань в нестандартних умовах. Структура елементів урок
Комбінований урок. Організаційний момент. Повідомлення домашнього завдання. Перевірка виконання учнями домашнього завдання практичного характеру. Мотивація навчальної діяльностіУзагальнення і систематизація знань. Повідомлення теми, завдань і мети уроку. Сприйняття і осмислення учнями нового матеріалу. Перевірка раніше засвоєних учнями знань. Повідомлення домашнього завдання. Структура елементів урок