Моделювання фрагменту уроку з використанням інтегрованих методик викладання діяльнісного підходу.

Про матеріал
Моделювання фрагменту уроку «Я досліджую світ» з використанням інтегрованих методик викладання діяльнісного підходу.
Перегляд файлу
  •      Моделювання фрагменту уроку «Я досліджую світ» з використанням інтегрованих методик викладання діяльнісного підходу.  
  •      Клас: 2
  •      Місяць навчання: листопад
  • Тема уроку: Чому утворюється тінь. Властивості світла. Світлопроникні і світлонепроникні тіла.
  • Проблемне/ дослідницьке запитання: Як утворюється тінь?

                 

         Фрагмент уроку проведення досліджень: "Чому утворюється тінь?"

        Обрана мною тема реалізується освітньою галуззю «Я досліджую світ», змістова лінія «Людина і природа».  Реалізації програми «Я досліджую світ» передбачає включення учнів в практику виконання різноманітних завдань дослідницького характеру, як :

-дослідження-розпізнавання (Що це? Яке воно? Обстеження за допомогою органів чуття, опис, порівняння з іншими предметами, явищами; спільне – відмінне, до якого цілого воно належить);

-дослідження-спостереження (Як воно діє? Що з ним відбувається? Для чого призначене?);

˗дослідження-пошук (запитування, передбачення, встановлення часової і логічної послідовності явищ, подій; встановлення причинно – наслідкових зв’язків (Чому? Яким чином? Від чого залежить? З чим пов’язано?), догадка, висновок-узагальнення).

«Чому утворюється тінь?» - це дослідження-пошук, учні повинні відповісти на запитання «Від чого залежить тінь?», «З чим пов’язане виникнення тіні?».

     Мета: встановити умови, за яких утворюється тінь;  з’ясувати, які предмети пропускають світло чи не пропускають його, які об’єкти випромінюють світло. Розвивати вміння учнів висувати припущення, узагальнювати, робити висновки.

     Завдання:

-самостійно досліджувати явище або об’єкт, змінюючи умови та використовуючи різні засоби дослідження;

-порівнювати об’єкти та явища, знаходити спільне та відмінне між ними;

-cтавити перед собою мету, шукати способи її досягнення;

-здійснювати аналіз досліджуваних процесів, робити висновки

- творчого використовувати засвоєну інформацію в житті.

 

                                    

 

  Хід уроку

Осередок читання і письма

Відгадайте і запишіть слово відгадку у зошит.

-Зробіть звукобуквенний аналіз слова-відгадки

-Поділіть його для переносу.

                   Воно день на землі починає,
                   Ніжним промінням у вікно заглядає.
                  Своїм теплом усіх зігріває.( сонце )

- Діти, як ви здогадалися, що це Сонце?

- Чому ж, на Сонце скоса дивляться? (сонце дуже яскраве)

 - Сонце випромінює яскраве сонячне світло. І воно любить, голубить усю Землю своїми променями.

 depositphotos_5164117-stock-photo-sunrise-over-sea.jpg-Подивіться на зображення. Яке сонце?

- Підніміть руку, хто любить сонячну погоду!

- Ви не одні такі! Тварини теж люблять сонячні дні!

         Математичний осередок

 - Зараз за моїми командами ми намалюємо тварину, з якою трапилася смішна пригода одного сонячного дня! (пишемо з дітьми  графічний диктант «Зайчик».)

Відступи 4 клітинки зліва, 2 клітинки зверху, постав крапочку і починай малювати: 1 клітинка вправо, 3 клітинки вниз, 2 клітинки вправо, 2 клітинки вниз, 1 клітинка вліво, 2 клітинки вниз, 3 клітинки вправо, 3 клітинки вниз, 1 клітинка вліво, 1 клітинка вверх, 1 клітинка вліво, 2 клітинки вниз, 1 клітинка вправо, 2 клітинка вниз, 2 клітинки вправо, 1 клітинка вниз, 6 клітинок вліво, 1 клітинка вверх, 1 клітинка вліво, 1 клітинка вверх, 1 клітинка вправо, 12 клітинок вверх.
http://bibl.com.ua/pars_docs/refs/19/18043/18043_html_418046f8.png 

- Послухайте, яка пригода трапилася з маленьким Зайчиком. Одного  сонячного ранку зайчик ішов по стежині . Ішов і позіхав. Але не тому позіхав, що не виспався, а просто від того що йому було дуже скучно .

      "Погано бути самому, - думав Вухань. - От якби в мене був друг..." Вухань подивилося навколо себе і раптом помітив збоку якусь темну пляму, що рухалася вслід за ним.

     Зайчик рушив далі - і пляма полинула поруч, ніби на мотузці.

Вухань дуже злякався! Таку велику пляму і так близько він бачив перший раз. Він почав бігти, сподіваючись, що просто втече від страшної плями. Але пляма все одно була поруч! Ще й така велика!

-         Здогадались, що це за пляма переслідувала Зайчика? (його тінь)

-         Скажіть чи варто боятися тіні? А свою тінь ви бачили?

-         Що таке тінь? Як же вона виникає?

-         На ці питання ми спробуємо сьогодні дати відповідь.

Дослідницький осередок

-         Пригадайте, який був день, коли Зайчик побачив свою тінь? (сонячний)

-         Світло необхідна умова утворення тіні.

-         Сонце – джерело світла. Які інші джерела світла ви знаєте? (ліхтарик, вогонь, лампа )

На дошці з’являється світла пляма у формі кола.

-         Діти, що бачите – світло чи тінь? (світло)

-         Що треба зробити, щоб утворилася тінь? (діти здогадуються, що треба поставити якийсь предмет)

Дослід 1.

Візьмімо ввімкнений ліхтарик і закриємо його –книжкою,- шматочком картону,- дерев’яною дощечкою,-долонею.

-Чи проникає світло? ( ні ) Чому? ( дані тіла є світлонепроникні )

Дослід 2.

Закриємо ввімкнений ліхтарик - шматочком скла,- звичайною склянкою, - прозорим пластиком.

-         Чи проникатиме світло? ( Так ) Чому? ( дані тіла світлопроникні )

Дослід 3.

Візьмімо пластмасову і дерев’яну лінійку.

-         Яка лінійка непрозора?

Поставте лінійки на столі так, аби на них падали сонячні промені.

-         Чи утворюється тінь від дерев’яної лінійки? А від пластмасової ?

-         Які предмети утворюють тінь прозорі чи не прозорі?

-         А скло утворює тінь? Чому?

-         Чим скло відрізняється від тих, предметі, що ви пропонували? (воно прозоре)

-         Зробіть висновок: які предмети утворюють тінь?

Учні роблять висновок, що тінь утворюють тільки непрозорі предмети. А скло прозоре, тому світло просто проходить повз нього.

 

-         Зустрівши  на  шляху непрозорий предмет, вони не можуть крізь нього пройти і обійти його не можуть. І за цими предметами утворюється  темна  пляма  –  тобто  тінь,  це  та  частина  простору  за  непрозорим предметом, куди не проникає світло.

-         Так і Зайчик! Він просто не знав, що сонячні промені не можуть через нього пройти!

               Осередок творчості

Створення сонячного годинника.

Для роботи нам потрібна паперова тарілка,маркер,лінійка,олівець.

https://www.youtube.com/watch?v=MZInHxw6sEk

           Осередок відпочинку

1.Дидактична гра “Чия тінь” рослини https://www.youtube.com/watch?v=cykYGa2VcR0

     2. Дидактична гра "Чия тінь" предмети навколо нас

      https://www.youtube.com/watch?v=Sm1A9Y3O1pw

 

    3. Дидактична гра "Чия тінь?" тварини 1

    https://www.youtube.com/watch?v=SAAr2ilJe9o

                Ігровий осередок

Зараз ми з вами спробуємо бути акторами ТЕАТРУ ТІНЕЙ

 

doc
Додано
4 жовтня 2023
Переглядів
739
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку