Перший урок "Ми - українці" у 2 класі
Гра-подорож
|
Мета:
-створення святкового мікроклімату в класі;
-розширення знань учнів про рідний край; про державні символи України;
-виховання у молодших підлітків почуття патріотизму та гордості за свою країну;
-розвиток творчих здібностей учнів,
-формування компетентностей: навчальної, пізнавальної, інформаційної, комунікативної, полікультурної.
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми й мети уроку
Вчитель:
- Ось і пролунав перший дзвоник нового навчального року. Я вітаю вас з цим святом. Скільки гарних і мудрих подорожей ми з вами здійснимо по країні знань! На першому уроці в цьому році ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини… А тему нашого уроку-подорожі вам підкажуть рядки Ліни Костенко: (відеоролик)
Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, –
Оці степи, це небо, ці ліси,
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе, як є – дорога, явори.
Усе моє, все зветься – …. (Україна).
Вчитель:
- Молодці! А тепер настав час вам, пройти випробування, щоб показати свою козацьку силу, вкраїнську мудрість, а головне – показати себе справжнім громадянином своєї країни.
Українська дітвора – хлопці і дівчата!
Хоч слабкі у вас ще руки та душа завзята,
Бо козацького ви роду, славних предків діти,
В школі нашій всі вчимося рідний край любити.
Всі ми з вами громадяни нашої держави, що має горде і красиве ім’я Україна. (Вчитель пропонує ознайомитися з визначенням терміну «громадянин» за словником)
Громадянин – це людина, яка належить до певної територіальної спільноти – міста чи країни. Громадянин має певні права і обов’язки, й підпорядковується певним нормам і законам.
Так, як ми українці, ми будемо вчитися любити і пам’ятати наші українські традиції, знайомитимемось з традиційними стравами, іграми, таночками, піснями наших предків. Тому відправляємось у подорож з незвичайними станціями
ІІІ. Гра-подорож. (3 стор.)
Станція «Історична» (4 стор.)
Вчитель пропонує дітям розгадати кросворд "Моя Україна".
Кросворд
1. Як називається герб нашої держави? (Тризуб).
2. Які гори України ви знаєте? (Карпати).
3. Як називається найбільша річка України? (Дніпро).
4. Який птах є символом України? (Лелека).
5. Столиця України? (Київ).
6. Кущ-символ України? (Калина).
7. Збірка віршів Т.Г.Шевченка? (Кобзар).
Кросворд "Україна" |
Станція «Театральна»
Гра «Показуха»(6 стор.)
Вчитель:
- Хто хоче перевірити свої театральні здібності?
Діти по черзі отримують папірці із завданнями: показати дію, яка описана в завданні. Вони імітують по черзі ту чи іншу дію, кожен має свою дію, а товариші класу повинні відгадати.
Завдання для дівчаток:
- Ліпити пиріжки чи вареники
- Вишивати
- Грати на скрипочці
Завдання для хлопчиків:
- Танцювати гопак (присядка)
- Грати на сопілці
- Косити траву
Станція «Мудрість українського народу» (7 стор.)
— На цій станції потрібно доповнити прислів’я і пояснити його зміст.
1. Людина без Вітчизни, (… як соловей без пісні).
2. Всюди добре, (… а вдома краще).
5. Хата без рушника (… що родина без дітей).
Станція «Музична» (8 стор.)
|
Гра "Показуха" |
Вчитель:
- Всі ви ще не так давно були немовлятами і матусі, заспокоюючи вас, співали вам забавлянки. Всі ви, особливо дівчата, коли виростете, будете співати їх своїм маленьким дітям. Відновіть забавлянку та проспівайте.
Охочим прийняти участь в цьому конкурсі видаються листи, де надрукована пісня - забавлянка, але деякі слова пропущені. Пропонується відновити текст пісні.
Кую-кую чобіток
Подай мені __________( молоток),
Як не даси ______________ (молотка)
Не підкую чобітка.
Молоток золотий,
Чобіток дорогий.
Стук, стук, ______ .
(Після роботи зачитується відновлена учнями забавлянка та проспівується разом з аудіозаписом)
Фізкультхвилинка.
Діти за бажанням виконують забавлянку з рухами.
Станція «Поетична» (9 стор.)
Вчитель:
- Творчість - це діяльність, що породжує дещо якісно нове, що відрізняється неповторністю, оригінальністю та унікальністю. Відомо, що видатні музичні, художні й літературні таланти часом виявляються вже в ранньому дитинстві. Моцарт від чотирьох років грав на клавесині, у п'ять уже писав музику, у вісім - створив першу сонату й симфонію, в одинадцять - першу оперу. Шевченко малював з раннього дитинства. Першу поезію Леся Українка написала у дев'ять років, Максим Рильський - у сім.
- А ви вже в такому віці, що настав час творити. Це справді, нелегко. Але, вірш ми спробуємо скласти колективно.
Дітям пропонується, використовуючи наперед заготовлені рими, скласти чотиривірш або короткий вірш відповідної тематики.
Приклади рим: (10 стор.)
|
Відновити вірш |
Україна, криниця, калина, водиця, уявляю.
Заготовка
Наша ……. –
Червона ………,
А в саду …….. –
чистенька …….
Пташки співають –
Серце звеселяють.
Як без тебе жити?
Я не ……. !
Станція «Патріотична»
Гра « Я - патріот» (11 стор.)
Обладнання: на дошці на аркуші ватману зображено малюнок калини, на якій не вистачає декількох китиць. У дітей, які працювали на уроці на партах лежать червоні стікери у формі ягід калини; ручки.
Вчитель:
- Дивіться діти, яка гілочка калини, але чомусь вона має дуже сумний вигляд, а урок наш сьогодні такий радісний. Ви ще не зовсім втомилися? Тоді давайте ще трохи попрацюємо разом, щоб наша ягодах, своє ім’я та свої якості як громадянина і наклеїти на вільну китицю. (Діти пишуть, клеять, утворюють китиці та коментують: «Я, _____, справжній громадянин своєї держави, тому що……).
- Вчитель: Отже, можемо зробити висновок, що в Україні підростають достойні громадяни, адже їм притаманні такі риси як… (йде обговорення).
Ви – запорука майбутнього нашої держави, її оберіг, так як і ця калина. Від вас залежить яким буде майбутнє Рідної України.
ІV. Підсумок уроку
Вчитель:
- Ось і закінчується наш урок. Що найбільше запам’яталося під час подорожі?
- Куди б ще хотіли помандрувати у майбутньому?
Послухайте вірш, а наприкінці доповніть його:
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься… (Україна)
- Діти! Те, що створене предками, збережене нашим народом, буде вічним. А ми повинні вчитися берегти те, що нам залишилося у спадок, і думати про гарне майбутнє. Адже ви майбутнє України.