Модифікована програма
Заняття |
Очікувані результати навчання здобувачів освіти За програмою « Українське дошкілля» |
Очікувані результати навчання дитини за модифікованою програмою |
||
Логіко – математичний розвиток |
Діти вміють лічити в межах 10, розв’язують прості задачі та приклади на додавання і віднімання в межах 10. Розуміють склад числа 10. Вміють порівнювати суміжні числа. Розуміють довжину, ширину, висоту, товщину предметів на основі порівняння зіставлення розмірів двох предметів. Розрізняють геометричні фігури ( круг, овал,трикутник, квадрат, прямокутник,ромб). Знають дні тижня, місяці року, пори року. Вміють розрізняти просторове розміщення предметів (праворуч, ліворуч).
|
За допомогою асистента вихователя лічить в межах 10. Розрізняє поняття великий і малий. Розрізняє геометричні фігури круг та квадрат. За допомогою асистента вихователя порівнює предмети у висоту, ширину. З допомогою називає дні тижня, місяці та пори року.
|
||
Цікава грамота |
Виокремлює слова та речення з потоку мовлення; y розуміє, що слово позначає предмет, ознаку, дію; y диференціює поняття “речення”, “слово”, “склад”, “звук”; y знає, що речення складається зі слів; визначає кількість слів у реченні, їх місце; y складає речення самостійно та із запропонованим словом; y графічно зображає речення та визначає кількість слів у реченні; y ділить слова на склади та визначає їх кількість і порядок у слові; y графічно зображує поділ слів на склади; y правильно ставить наголос у слові та графічно зображує наголошений склад; y аналізує запропоновані слова; y розрізняє голосні, тверді та м’які приголосні звуки; y вільно орієнтується у звуковій структурі слова; y робить звуковий аналіз слова; y добирає слова до запропонованих моделей.
|
За допомогою асистента вихователя ділить слова на склади, розрізняє голосні та приголосні звуки. Складає прості речення. На картках показує звуки.
|
||
Здоров'я та фізичний розвиток |
Діти вміють безпечно загартовувати організм повітрям, сонцем, водою. Виконують правила особистої гігієни, дотримуються режиму харчування. Вміють шикуватися у шеренгу, в колону по одному, в коло. Володіють навичками основних рухів( ходьба, біг, стрибки, лазіння, повзання, рівновага, кидання, метання). Вміють стрибати у висоту та довжину з розбігу. Лазить по гімнастичній стінці (драбині) різними способами. Успішно пролізає в обруч прямо, лівим і правим боком, перелазить через лаву (колоду) довільним способом. Уміє підкидати та ловити м’яч однією рукою, відбиває м’яч від підлоги, стіни.
|
Дитина дотримується режиму харчування. За допомогою асистента вихователя стає в коло,шикується в шеренгу. Вміє стрибати у висоту. Пролізає в обруч прямо. За допомогою асистента вихователя лазить по гімнастичній стінці. Добре підкидає м’яч.
|
||
Ознайомлення з природнім довкіллям та соціумом |
Діти вміють визначати зміни у природньому довкіллі, називають пори року та їх послідовність, визначаючи їх характерні ознаки. Знають поширені явища природи своєї місцевості ( роса, дощ, туман, веселка, гроза, град, мороз, снігопад,, хуртовина, іній). Орієнтуються у властивостях піску, глини, грунту. Добре знають городні рослини, розрізняють їх. Називають та розрізняють свійських та диких тварин своєї місцевості, вміють знаходити спільне та відмінне у їхніх зовнішніх ознаках, знають назви дитинчат тварин. За допомогою вихователя вирощує рослини в кутку природи. Знає назви дерев,кущів. називає і розпізнає птахів за зовнішніми ознаками, порівнює їх за величиною, забарвленням пір’я, способом пересування і за звуками. Знає, що космос, Всесвіт – це простір, який існує за межами планети Земля. Знає та називає свою країну, столицю, рідне село. Вміє назвати державні символи України. Має уявлення про традиції своєї країни, національний одяг. Вміє назвати членів своєї сім’ї. |
Дитина знає пори року. Вміє показати на картках явища природи (снігопад, дощ, веселка). Розрізняє овочі та фрукти . Показує та називає у книгах свійських тварин. За допомогою асистента вихователя розрізняє диких тварин. Називає свою країну та село. Вміє назвати членів своєї сім’ї. На картках показує державні символи України. |
||
Художньо – продуктивна діяльність (Аплікація, малювання, ліплення) |
Діти вміють працювати з різними матеріалами та різним приладдям. Добре користуються ножицями, знають правила безпечного користування. Знають техніки правильного наклеювання та склеювання. Діти вміють користуватися олівцями, фарбами та пензлем. Добре малюють з пам’яті, уяви. Користуються всією палітрою барв, вміють отримувати відтінки змішуванням кольорів. Діти люблять експериментувати з різними художніми матеріалами : малювання ниткою, губкою, зім’ятим папером. У дітей добре розвинута дрібна моторика рук, вміють розімнути пластилін. Знають різні техніки ліплення за допомогою затирання пластиліну, викладання з кульок чи тоненьких пластилінових мотузок. Вміють ліпити овочі, фрукти, тварин |
За допомогою асистента вихователя користується ножицями, лінійкою, клеєм. Дитина вміє добре тримати олівець у руці. За допомогою асистента вихователя малює пензлем і фарбами. У дитини розвинута дрібна моторика рук, з допомогою асистента вихователя розминає пластилін, ліпити різні фігурки.
|
||
Розвиток мовлення та культура спілкування |
Діти чітко та правильно вимовляють всі звуки та звукосполучення у словах рідної мови. Розрізняють та виділяють на слух голосні та приголосні ( тверді й м’які) звуки. Правильно ставлять наголос як у словах так і у фразах та реченнях. Знають, що речення складається зі слів, вміють визначати кількість слів у реченні. Складають речення за малюнком. Вміють ділити слова на склади. Роблять звуковий аналіз слів. Складають описові розповіді різного типу: сюжетно – описові, сюжетні за картинками. Складають казки. Добре переказують тексти різної складності й композицій за планом вихователя та за частинами. Діти добре будують різні типи діалогів між двома-чотирма дітьми. Володіють різними формами мовного етикету( вітання, прощання, прохання, вибачення). Уміють ввічливо звертатися до незнайомих і малознайомих людей. Знають українські народні казки та казки інших народів, розповідають їх. Розуміють мораль казки, дають оцінку вчинкам героїв. Відгадують загадки та придумують свої. Беруть активну участь в інсценуванні знайомих і нових художніх творів. |
На картках розрізняє голосні та приголосні звуки. Складає прості речення за малюнком. За допомогою асистента вихователя ділить слова на склади. Розглядає ілюстрації, називає художній твір відповідно до змісту ілюстрацій. Виявляє інтерес до книг. За допомогою асистента вихователя бере участь в інсценуванні казки |
||